.



Mimořádně- slovo k volbám...

28. září 2017 v 12:20 | Ruža z Moravy |  lidé kolem nás
Pár slov, která by si mohli lidé přečíst- došlo mi emailem, ale souhlasím... vy také?

Volby budou zhruba za měsíc. Jděte k volbám.
Proč?
Představte si situaci, že česká ústava nezná dolní hranici volební účasti.
To znamená, že teoreticky stačí, když jde k volbám jeden jediný občan.
Hodí lístek do urny a tahle strana dostane 100 % hlasů a 200 mandátů
v Poslanecké sněmovně.
Řeknete mi, že to není možné ?
Ten, kdo nevolí, ve skutečnosti volí, ale neví o tom.
Politika není volba mezi dobrým a ještě lepším.
Politika je volba mezi špatným a ještě horším.
"Počítejte s tím, že když nepůjdete k volbám, tak se může stát, že budou zvoleny
ty strany nebo ta hnutí, jež byste vy sami v životě nikdy nevolili.
Chcete-li tomu zabránit, volte si, koho chcete, ale proboha vás prosím, volte.
Protože v den voleb je každý občan suverén a volby jsou svátek demokracie.
A ten, kdo se vzdává své suverenity, pak může sedět v hospodě u piva
nebo doma u televizorů, strašně nadávat na to, jak volby dopadly,
a ve skutečnosti by měl nadávat sám na sebe.



 

10 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Čerf Čerf | E-mail | Web | 28. září 2017 v 14:31 | Reagovat

S tímhle souhlasím. Vždycky když mám chuť k některým volbám nejít (a stává se to), řeknu si, že můj hlas se vlasně při vyhodnocení rozdělí v přílušném poměru i těm silám, které považuji za škodlivé pro společnost i pro mne osobně. Proto jim rád avizuji: Ode mne tedy "svůj bezpracný díl" nedostanete :-).

2 Čerf Čerf | E-mail | Web | 28. září 2017 v 14:36 | Reagovat

Ještě chci dodat, že ale pořád beru účast ve volbách jako důležité právo každého občana, nikoli povinnost. Kdyby se z práva stala povinnost - a jsou taky občas slyšet takové názory - je pravděpodobné, že by se můj postoj z principiálních důvodů změnil.

3 nar.soc. nar.soc. | 28. září 2017 v 14:47 | Reagovat

Návod jděte k volbám naplňuje jen dnešní možnost skutečně volit svobodně!!! Ústava hovoří o svobodné a volné soutěži politických stran. Do Sněmovny se volí kandidáti politických stran. Takže kterou stranu vybrat k volbě?
Jsou jen dvě skupiny:
- v jedné jsou strany jejichž průsery jsou už známy,
- ve druhé skupině jsou strany na něž to teprve čeká.
Rozumný volič bude vyhledávat ve skupině první, protože strana v průseru musí mluvit více k věci, noc nelhat a snažit se obnovit přízeň voliče.
Nové strany samozřejmě slíbí modré z nebe v konzervách a s donáškou do bytu. Pokud mají peníze může být i předseda trestně stíhaný.
Vybírat lze ze zavedených stran, u nichž se jeví jakýsi očistný směr.
- ODS opakuje se a k opravdové očistě se stále nedostala, je pro mne nevolitelná.
- TOP 09 je konjunkturní projekt Kalouska, který má stále co vysvětlovat ze svých aktivit u lidovců. Církevní restituce je jeho vynález k vzájemnému politicko finančnímu úvazku s kat. církví. Pro mne nevolitelní.
- KDÚ ČSL stále nabubřelý název neuměle zastírá staromilství střižené náboženskou vypjatostí - pro mne nevolitielní.
- Zelení, stále neusazený pytel blech i když jejch předseda dělá co může a hledá témata kde se domnívá, že zaberou.
Volitelní, ale až vbudoucnu.
- ČSSD s poměrně patrným očistným programem ( figury vypadávají jak černí pasažéři z tramvaje). Bohuš Sobotka má poradce Špidlu s jakousi mezistátní praxí v EU, což se příznivě odráží na celé ČSSD. Jako důchodce počítám brabce v hrsti a jsou pro mne dnes volitelní.
- ANO, až se usadí pak se uvidí, zatím nevolím.

Nakonec postesk :
Klaus se Zemanem nepřinesli žádnou originální myšlenku. Udělali z nás akorát evropské reptaly, říká ekonom Sedláček. :-D

4 johanes johanes | E-mail | 28. září 2017 v 16:42 | Reagovat

...já si svůj vztah k volbám v Česku vyřešil v roce 1980...a jednou provždy.Od té doby jsem spokojen a daří se mi.Nejsem stádový beran,aby mi někdo předhazoval skoro anonymy,které si můžu zvolit.Ten systém je velmi špatný,proti zájmu voliče..

5 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 28. září 2017 v 18:14 | Reagovat

Ruženko, souhlasím a nemám ráda slova - já nepůjdu, stejně se nic nezmění, nebo taky nechodím ze zásady. Každý by měl jít a uvědomit si,jak píšeš, pokud nepůjde, bude to plus pro někoho, na koho pak bude nadávat. Já takovým lidem říkám "alibisté", já nic, já jsem nevolil. Jsou také "zásadový" a pro mě je to stále stejné "alibistické" ;-)Já volit půjdu, budu ve vvolební komisi a doufám, že voličů bude hojně. :-)

6 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 28. září 2017 v 21:41 | Reagovat

[5]: Také chodíme pravidelně. Ne z povinnosti, prostě z takové promyšlené zásady. Kdo nejde, ať potom nebrblá.

7 Míra Míra | 29. září 2017 v 15:09 | Reagovat

[6]:
Česká varianta je přece jasná: volit a pak stejně brblat. A to dokonce je-li zvolen můj kandidát.
Chtěl bych volit, ale nemůžu si nějak vybrat...

8 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 29. září 2017 v 19:42 | Reagovat

[7]:To je fakt, mnohdy není z čeho vybírat. Některé znáte až moc dobře a druhé zase vůbec. To je prostě risk vždycky. Ty starší nepředěláte, ti mladší mají někdy víc řečí než pak činů. Z některých slušných se vyklubou fanatici v některých věcech, no někdy na něco dobrých. Jen nesmí být moc ovlivnitelní jednostranně. Když on si každý myslí, jak by to udělal lépe, zapomíná, že je na vše víc hlav, někdy tvrdých, někdy lhostejných,přechytralých i jen do počtu. Ona politika není záviděníhodná činnost, nedělala bych to. ;-)

9 nar.soc. nar.soc. | 30. září 2017 v 12:18 | Reagovat

[8]:

Sociální demokracie po zkušenostech s komunisty odvrhla marxismus a bolševismus navždy i když hradní Pajdal dělá co může, aby tento trend zhatil. Alespoň mě se zdá, že ČSSD kopíruje to lepší z Německa a EU, kde je sociální demokracie o něco lépe ( poučeněji) zakotvená. Projevuje se to úměrným cílováním na růst mezd a tím i veřejných pojištění / navázaných na mzdy, platy a odvody OSVČ/. To považuji za správné a pro důchodce dokonce rozhodné. Důchodci by ve vlastním zájmu měli plédovat pro stejné potřeby, jako dnešní ČSSD. Majetnější ( a odborově organizovaní ) se zabezpečí sami, ovšem závislí důchodci by měli hledět na svůj prospěch především. Politika je mnohostranná a tím i nosná činnost a odmítat ji, není nic rozumného ani prospěšného. :-D

10 Ježurka Ježurka | Web | 30. září 2017 v 15:58 | Reagovat

Taky už jsem to o těch volbách četla. My chodíme téměř pravidelně, i když někdy ne, když je třeba druhé kolo do senátu. Ale myslím, že ti, kteří nejvíc reptají nikdy nejdou apak ať se nediví, ze se nic nezmění. Ale pravda je, že to vždy nevyjde podle našich představ. :-(

11 Janinka Janinka | E-mail | Web | 30. září 2017 v 16:02 | Reagovat

K volbám půjdu a to hlavně proto, aby na mém nehlasování neparazitovaly strany, kterým bych svůj hlas nikdy nedala :-).

12 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 30. září 2017 v 16:27 | Reagovat

[4]: Právě, je asi nastavený tak, aby to vždycky vyšlo, jak se to hodí těm nahoře. Podle mne by volby neměly být platné, pokud by se nedostavilo alespoň 60 procent všech voličů a navíc myslím, že by neměli volit ti, co žijí v zahraničí trvale a dění tady jen tak sledují. Jak mohou znát vše potřebné. Přestože ani my vše do detailu neznáme.

13 johanes johanes | E-mail | 30. září 2017 v 18:15 | Reagovat

[12]:...v mém případě vůbec nejde o nějaké procenta účasti na volbách.Mi vadí,že sekretariáty určují koho můžu volit.A když jim to nevyhovuje,mají po volbách možnost změnit rozhodnutí voliče tak,jak chtějí.A volič jenom zírá,jak s ním bylo zameteno.A to je svinstvo.

14 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 30. září 2017 v 18:22 | Reagovat

[13]: Ale tak to vždycky všude je. Jsou to prostě kandidáti, jak jsou vybíráni, zda se sami hlásí nebo ne, do toho my moc nevidíme a manipulace s posunováním tedy jsou, toho jsem byla svědkem. Zvolený kandidát z prvního místa odstoupil a pustil (zřejmě předem domluveno, protože věděli, že je mezi lidmi populární) dalšího v počtu. Ten byl dokonce "vykroužkován skoro z prostředka kandidátky. ;-)

15 nar.soc. nar.soc. | 30. září 2017 v 21:56 | Reagovat

[12]:

Kdo má občanství má i právo volit.
Když přijde méně voličů asi o mnoho nejde, většina je zřejmě spokojená a  výsledek je jí šumafuk. S tím se nedá mnoho dělat. Jen výchovou k občanství a k podpoře společenských potřeb lze do budoucna voliče motivovat.

[14]: Ústava stanovuje, že "politický systém je založen na svobodném a dobrovolném vzniku a volné soutěži politických stran respektujících základní demokratické principy a odmítajících násilí jako prostředek k prosazení svých cílů.

Strany, které lžou a podvádí není třeba volit a věci se postupně zlepší. :-D

16 johanes johanes | E-mail | 30. září 2017 v 22:01 | Reagovat

[14]:...všechny ty kroužky jsou jenom manipulace s voliči.A vy jim to trpíte.Takové ty řeči o právu občana volit jsou jenom politické kecy neznalých...

17 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 30. září 2017 v 22:36 | Reagovat

[16]: Ale jak to tedy chceš udělat? Sestavovat úřednickou vládu od nejnižších orgánů k nejvyšším?
U nás ale opravdu z prostředka kroužkováním postoupil jeden mladší člověk až do 3. místa té strany. Už víme, kdo ho tam dotáhl, jeho další činnost to dokazuje.

18 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 30. září 2017 v 22:38 | Reagovat

[17]: Tím nechci říci, že je špatný, snaží se a je vůči lidem slušný. Tady je dost těžko vybírat. Tím myslím místní volby.

19 johanes johanes | E-mail | 1. října 2017 v 9:30 | Reagovat

...strany sestaví kandidátky,zaregistruji je a u voleb postupuji jednotlivci podle počtu získaných volebních hlasu.Jestliže jeden volený není schopen vykonávat mandát,nastupuje další podle počtu získaných hlasů.A žádné sekretariáty se nebudou do toho drbat,jak je v těchto končinách zvykem.Bylo by to mnohem spravedlivější,ale to by ti moudří na Malé straně museli vydávat spravedlivé a života schopné zákony a ne zmetky,které vydávají.Je to prostě katastrofa,která je všiváky zneužívána a nevyznají se v tom už ani právníci.Pak se divte...

20 nar.soc. nar.soc. | 1. října 2017 v 11:52 | Reagovat

[19]:

Ke skutečné demokracii musí lidé dospět vlastním rozumem. Mám dojem, že ani na místním gymnaziu si s potřebným výkladem nedá nikdo práci, o ostatním vzdělávání nemluvě.
Když je to nepřehledné, nefunkční, korupční a buhví jaké, pak se samozřejmě vzpomíná na osvědčené.
Tím byli kandidáti NF. Byli sice také blbí, ale poslušní a strach z následků je držel pohromadě až tak, že každé hlasování v orgánech kde zastupovali "lid" bylo vždy aklamační s 95% pro ( nějaký nemocný to vždy zkazil).
Stále jsme nedostihli nedostižný rozpadlý SSSR, kde za Jelcina hlásily "rudé" vesnice výsledky voleb od 130 do 155% pro. Jak vidím, to už taky nedoženeme. :-D

21 johanes johanes | E-mail | 1. října 2017 v 16:05 | Reagovat

[20]:...od roku 1918 jste vlastním rozumem k demokracií nedošli...tož nevím.

22 nar.soc. nar.soc. | 1. října 2017 v 18:51 | Reagovat

[21]:

Necítím odpovědnost za dobu, před svojí zletilostí ( od r. 1958). Pak jsem byl od volebního rozhodování ochráněn prozřetelností KSČ.
Pamatuji si volby až v r. 1972 a k těm jsem nešel ( a také za to "zaplatil").
Mohu přesvědčeně tvrdit, že nacistická ani komunistická péče o jedině správný názor, ke svobodným volbám nevedla.

23 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 1. října 2017 v 19:52 | Reagovat

Zabýváme se volbami u nás, ale jak to vypadá třeba ve Španělsku. Co vy na to? Vždycky se někdo najde, kdo někomu svobodu potlačuje.

24 Miloš Miloš | Web | 2. října 2017 v 22:11 | Reagovat

Já jsem zrovna ten, co k volbám nechodí. Volil jsem v r. 1998 ČSSD jako výraz protestu proti tunelářské ODS, ale Špidla, Gross, Sobotka mě z iluzí vyléčili a nevyberu si.

25 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 3. října 2017 v 15:47 | Reagovat

[24]: Tak hádejte, komu ten nehlas připadne...nedovedu si jaksi představit, že své právo někdo nevyužije. I když tím nic sám nevyřeší, ale to je tak ve více záležitostech. Takový boj proti větrným mlýnům... ;-)

26 Jan Turon Jan Turon | E-mail | Web | 3. října 2017 v 18:13 | Reagovat

V jednom městě byl kandidát na starostu který si myslel že to má na tuto. Bylo to předem domluveno když tak měl odstoupit " predejivsi" z kandidátky...Říkal že je starostou víc než na sto procent.. Pak se ale jeho strana(CSSD ale to není podstatné) nedostala vůbec do zastupitelstva....voliči dali jasne najevo že ho nechtějí a měl smůlu...

27 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 4. října 2017 v 15:37 | Reagovat

[26]:Kéž by to tak "vyšlo" u některých zprofanovaných politiků. ;-)

28 Jarmila* Jarmila* | E-mail | Web | 4. října 2017 v 19:07 | Reagovat

[6]: Ruženko, poslední dobou nechodím a nebrblám. Naštvalo mě totiž jednání VV, kteří se nakonec v parlamentu hádali a rozdělili na dvě strany. Kde je odpovědnost k voličům? Ti jim dali hlas kvůli programu, který se jim líbil a hodně si od nich slibovali. Nakonec se páni a paní poslanci a poslamkyně na ně zvysoka vykašlali a udělali si vše podle svého prospěchu. Já jsem je tehdy nevolila, ale nelíbí se mi, že vlastně by byl můj hlas nanic, kdybych jim dala hlas.
Ještě si svou účast moc rozmyslím.
Jinak na politiku kašlu, protože mám jen jedny nervy (a ještě špatné) a nebudu si je kazit s lumpy. :-?

29 Jarmila* Jarmila* | E-mail | Web | 4. října 2017 v 19:09 | Reagovat

[26]: U nás si o obecních volbách také udělali, co se jim hodilo. Kdo vyhrál podle hlasů jim bylo fuk.

30 Jarmila* Jarmila* | E-mail | Web | 4. října 2017 v 19:10 | Reagovat

[24]: Souhlasím, není z čeho vybrat. Nakonec je to jedna banda. :-?

31 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 4. října 2017 v 23:19 | Reagovat

Uvidíme, jak dopadnou příští volby u nás. Ty tahanice s firmou Wanemi, kterou vlastně zavinil jeden "představitel" zastupující býv.starostu, protahující se práce na úpravách komunikací, které jsou ale zaviněny firmou nikoliv zastupiteli, se ale projeví - tedy asi.Starých lidí tady valem sice přibývá, ale také ubývá a mladí moc té vůle jít volit nemají. Snad je nepodceňuji, jen bych to přivítala, aby šli. ;-)

32 snowy-christmas snowy-christmas | E-mail | Web | 5. října 2017 v 16:36 | Reagovat

Politika je volba mezi špatným a ještě horším, to je přesně výstižná věta. Nejhorší je pro mě každopádně SPD. :-D

33 Jarka Jarka | Web | 5. října 2017 v 16:36 | Reagovat

Chodím volit pravidelně a dlouhá léta jsem byla věrná jedné straně, ale letos poprvé mám problém s tím, koho do volební urny hodit. "Moje" strana se totiž uhnula tam, kde se mi to nelíbí, ale jsem a zůstanu pravicovým voličem.

34 Eliss Eliss | Web | 5. října 2017 v 16:44 | Reagovat

K volbám jdu, budu volit pana Okamuru...

35 Kory Kory | Web | 5. října 2017 v 17:48 | Reagovat

[34]: Toomio Okamůra, to je českých muslimů kanimůra...
No tak to je fak něco. Já jdu volit v podstatě hlavně kvůli tomu, aby neměli tolik síly tenhle hitlerovitej kretén a Babiš.
Asi Piráty...

36 snowy-christmas snowy-christmas | E-mail | Web | 5. října 2017 v 18:47 | Reagovat

[35]: Hitlerovitej kretén... :-D  :-D Jo, je to prolhanej nácek, což od něj teda sedí, pokrytec. Ale on prostě lže pro prachy a oblíbenost...

37 Kira Curatio Kira Curatio | Web | 5. října 2017 v 19:56 | Reagovat

[35]: Taky budu volit Piráty :)

38 Zajda Zajda | Web | 5. října 2017 v 20:06 | Reagovat

Já volby neřeším :-D .

39 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 5. října 2017 v 20:32 | Reagovat

[37]:Tož to jsem zvědavá, jak ty volby dopadnou. Hlavně běžte  k volbám a volte-podle svého přesvědčení (či naděje). ;-)

40 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 5. října 2017 v 21:06 | Reagovat

[38]:Ale to bys měla. Koho si lidé zvolí, toho budou mít, ne? ;-)

41 Čerf Čerf | E-mail | Web | 5. října 2017 v 21:07 | Reagovat

Velmi nesouhlasím s tím, že není z čeho vybírat. Že to často neumíme a svádíme svou neschopnost na cizí chyby, je jiná věc :-).

Zatím jsem byl u všech parlamentních voleb od těch prvních svobodných v roce 1990. I dnes, kdy se zdají být normální demokratické volby úplně samozřejmou věcí, je beru jako velmi nesamozřejmou výsadu, kterou si celkem užívám, i když občas na situaci nadávám jako špaček. Pokud touto výsadou někdo opovrhuje, je to jeho právo a já dodávám jako svůj čistě osobní názor - i jeho hloupost :-).

42 MagicMax MagicMax | Web | 5. října 2017 v 21:26 | Reagovat

Gratuluji Vám k titulní straně Blog.Cz :)

43 BarbaraJane BarbaraJane | Web | 5. října 2017 v 21:34 | Reagovat

Letos se chystám poprvé volit (tedy kromě volby prezidenta). Doteď jsem si říkala, že na tom nesejde, že tomu nerozumím, že prostě volby jdou mimo mě. Ale teď vidím, že volí lidi, kteří si na rozdíl ode mě nenastudují volební programy, nepřemýšlí nad tím, volí prostě bezmyšlenkovitě. A tihle lidi volit půjdou a zvolí strany, které podle mě nejsou dobrá volba. A tak mi konečně došlo, že nevolit je stejné jako volit tyhle strany.

44 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 5. října 2017 v 22:00 | Reagovat

[42]: Ani jsem to nevěděla, adresné to moc nebylo a docela náhodou jsem se chtěla podívat, kdo ještě psal o volbách...po prvé vlastně, co já vím jsem byla za ta léta na titulce [:tired:]  ;-)  :-D

45 Lenn Lenn | Web | 5. října 2017 v 22:07 | Reagovat

Já se třeba v politice vůbec nevyznám a volit půjdu poprvé. Přítel je na gymplu a tam mají v rámci výuky i různá zaměření na politiku (vytvářejí fiktivní volby ve škole, baví se o tom, jak politika funguje), my na obchodce nic takového neměli a moje znalost o politice v 19 letech je zhruba taková, že umím rozlišit pravici a levici. Tak si doplňuji aspoň "základní vzdělání" v této oblasti, abych mohla rozumně přidat ten svůj hlas :) ale myslím si, že celkově mladé politika moc nezajímá právě proto, že je k zájmu o ni nikdo nevede, ve školách, doma... spousta mých vrstevníků k volbám ani nepůjde, neorientují se v tom a tím je pak vše horší :-|

46 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 5. října 2017 v 22:09 | Reagovat

[45]: To je opravdu škoda. Jak se má potom něco měnit, když mladí volit nebudou?

47 katastrofaalniisituace katastrofaalniisituace | Web | 6. října 2017 v 4:27 | Reagovat

Nedá se volit nikoho,nekandiduje žádná opozice,jenom samé bandy nacistů a fašistů kandidují

48 Jana Jana | E-mail | Web | 6. října 2017 v 6:56 | Reagovat

Chtěla jsem napsat článek s názvem - kdo nejde volit automaticky volí Babiše ... jenže pak jsem si řekla, že to je stejně jedno, že se na to lidivykašlou ... Já volit půjdu, moje svědomí bude čisté a budu moci nadávat oprávněně :) I když ... Možná ten článek vážně napíšu :D

49 Alka-fejetony Alka-fejetony | E-mail | 6. října 2017 v 7:59 | Reagovat

[11]:Já se obávám, že to je trochu jinak: hlasy, odevzdané pro někoho, kdo nedosáhne 5 %, jsou ve druhém skrutiniu rozděleny mezi ty, které se do parlamentu dostanou. Zatímco když volit nejdu, není co přerozdělovat.
Já k volbám chodím, s výjimkou voleb do senátu a kraje, protože to jsou instituce, u nichž je za moc peněz málo muziky a zrušila bych je.
Parlamentní a zejména komunální volby podle mne smysl mají, i když dopadnout taky mohou "zajímavě". ;-)

50 niki-chan niki-chan | Web | 6. října 2017 v 8:14 | Reagovat

Teď byly vyjmenovány důvody, proč by měl opravdu každý, kdo to právo má, jít volit. Protože když budou všichni sedět na zadku a akorát nadávat, nic se nemůže změnit ;-)

51 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 6. října 2017 v 8:18 | Reagovat

[Smazaný komentář] Mě by teď zajímalo... připouští tu vůbec někdo možnost, že někdo sedí na zadku a nenadává, prostě je mu to opravdu, zcela upřímně jedno, a kdyby se mohl vzdát volebního práva, tak by mu nevadilo to udělat? :D  Jsou takový lidi. A nemám jim to za zlý. Nikdo přece nemůže někoho nutit, aby se zajímal o věci, kterým opravdu nerozumí a které ho opravdu nezajímají ani za mák, byť se ho týkají.

52 Kitty Kitty | E-mail | Web | 6. října 2017 v 8:26 | Reagovat

Gratuluji k umístění na titulce. Volby se blíží, je to k věci.
Já mám volby vyřešené. Jdu volit intuitivně, co si tak myslím že bych chtěla. Co s tím pak udělá stranický a státní moloch neovlivním, ale můj hlas nepřispěje neúspěšným. Jen do senátu se skřípajícími zuby, ale jdu volit podle sebe nejlepšího z našeho obvodu. Hospodář by šel volit, jen kdyby "byl volen a měl co nejvíc peněz". Dělá si legraci, ale občas ho volit dotáhnu. Konečně si může dupnout! ;-)  :-D

53 asdsdf asdsdf | 6. října 2017 v 10:01 | Reagovat

Text je úplná kravina, takže postupně

ad teoretická možnost jediného voliče/přerozdělování hlasů nevoličů apod.

- Tyto věci jsou známkou špatně nastaveného systému (demokracije je obecně špatný systém, ale whatever). Špatný systém, který trestá nevoliče není chybou těch nevoličů, ale toho, kdo ten systém tak debilně navrhl. Nemám k tomu co dodat

ad nadávání u televize a v hospodě

- Typické klišé. Obvykle k volbám nechodí ti, kterým jsou volby prostě a jednoduše ukradené. Ne ti, co nadávají v hospodách - nadávači naopak k volbám jdou, protože je to zajímá.

54 asdsdf asdsdf | 6. října 2017 v 10:04 | Reagovat

[3]: hnutí ANO přineslo hromadu totalitních omezení svobod, za krátkou dobu měli hromadu korupčních afér a ty tvrdíš, že se ještě neusadili a nemáš vlastně co hodnotit a počkáš? To je nějaký vtip?

55 asdsdf asdsdf | 6. října 2017 v 10:06 | Reagovat

[9]: Sociální demokracie se v poslední době chová daleko víc komoušsky, než KSČM

56 sportovnii sportovnii | Web | 6. října 2017 v 15:19 | Reagovat

[45]: Kdyby se v ní orientovali,tak by zjistili,že nemá cenu volit nikoho

57 nar.soc. nar.soc. | 6. října 2017 v 16:50 | Reagovat

[Smazaný komentář]

Pár lidí z ANO znám osobně, jsou to osobnosti s nimiž je těžké orat. Např. bývalý rektor vys. školy v Brně prof. Zlatuška, prof. MUDr Vyzula, ředitel onkologického ústavu v Brně a další lidé. Jejich mínění, že nebudou svázáni stranickým sekretariátem se rozplynulo v neurčitosti. Stranický sekretariát by mohli ovlivnit. Ovšem "šéfa" za jehož peníze se věci dějí, neovlivní nikdo. Teprve prozření osobností, které naskočily na Babišův samohyb naznačí "usazení" ANO. Babiš má přesvědčení, že nejméně 25% voličů je od kmene voli a za koblihu ho zvolí. Stačí jen nasmažit koblihy, přidat cukrblik a věc je napůl doma. Konec konců zdejší ozvěny v příspěvcích (a to jde o přemýšlivé a píšící lidi) to potvrzují. :-D

58 Steeve X Steeve X | Web | 6. října 2017 v 16:56 | Reagovat

Něco mi říká, že tahle sekce komentářů má to nejlepší ještě před sebou.

59 nar.soc. nar.soc. | 6. října 2017 v 18:19 | Reagovat

[43]:

Volební program je taková mucholapka na voliče.
Zvolení jsou postaveni vždy před hotovou věc. Mraky slibů a prázdná kasa ( navíc slib, že se sníží daně a zvýší dárky ). Jen naiva či hlupák by slíbené bral ještě vážně! Politika se dělá podle hesla bližší košile než kabát. Je nutno lavírovat ( slibem nezarmoutíš ) a data plnění nevyslovovat. První starostí je usádlit se pevně v sedle a odrážet nájezdy.
Napřed se vše svádí na předchůdce, později na počasí a no cokoli co voliči spolknou, nakonec se kapituluje, před  nepříznivou situací, kdy opozice vše maří ( je zajímavé, jak i zvolená opozice změní své tirády). Taky se vykreslí strašáci, z Bruselu, z Moskvy, z Koreje, islamisti, neonacisti, trumpovci, kvašněvští, orbánovci, kotlebovci, zkrátka čím víc tím líp! Proč to? Protože rozpočet na mzdy státních úředníků, policie, vojáků a platy poslanců se vždy poskládá a to ostatní, je náplní nekonečných debat ( nepřátelé mluví o kecání ). :-D

60 Michaela. Michaela. | Web | 6. října 2017 v 19:54 | Reagovat

Souhlasím!

61 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 6. října 2017 v 20:10 | Reagovat

[Smazaný komentář]Text není úplná kravina. Je to jen názorné vysvětlení právě toho nesprávně nastaveného systému. Kdyby byly volby platné až po nadpoloviční účasti  všech oprávněných voličů , koukal byste jak by to dopadlo. Hned tak by nebyly platné. Co si budeme vykládat. O_O

62 nar.soc. nar.soc. | 6. října 2017 v 20:35 | Reagovat

[Smazaný komentář]

Oprava.... došlo k záměně  nikoli kvašněvští, ale kačinští....

63 Elle Elle | Web | 6. října 2017 v 20:55 | Reagovat

K volbám letos nepůjdu. Nejspíš budu 19.-20. rodit a pokud rodit nebudu, budou mi v tu dobu porod vyvolávat, pokud ovšem neporodím ještě dříve a i tak nebudu mít myšlenky na nějaké volby. Tak smolík. Zeman holt vybral nevhodné termíny.

64 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 6. října 2017 v 21:31 | Reagovat

[Smazaný komentář]Rodit je důležitý moment života, rozhodně důležitější v ten čas. Přeji lehký porod, zdravé dítě a pohodu maminky bez potíží :-)

65 nar.soc. nar.soc. | 6. října 2017 v 21:40 | Reagovat

Volební programy.

Stačilo představení 10 ksichtů v pátek na ČT 24. Z deseti debatujících bych 7 nesvěřil ani vidle, natož politické ovlivňování zemědělství. Většina žvaní co jim zrovna slina na jazyk přinese. Blbě kyndají o dotacích, aniž si povšimli, že v každé vesnici jsou jiné daně z pozemků. Přitom v Bavorsku i s dotacemi na výrobu, odbourali už před 40lety daně ze zemědělských pozemků.
Pozemkové daně existují z doby tereziánského katastru, kde byla zdaněna poddanská půda i každá mez. Po všech možných režimech tato zhůvěřilost, kterou byl deptán po staletí venkov, to trvá dodnes. Příjem těchto peněz jde přímo obci a ta rozhoduje v zastupitelstvu hlasováním. Lidé z paneláků hlasují, aniž vědí co je ar a co je hektar. Všichni volební kandidáti o tom vědí kulový a takovým volům chtějí, voliči svěřit moc rozhodovat. :-D

66 Nero Nero | 7. října 2017 v 1:48 | Reagovat

[3]: Ty máš v hlavě dobře vymeteno. Největší zlo je volit právě stranu, která už zlo napáchala, takovému člověku dát ránu mezi oči. A ČSSD je volitelná? Jinak zdravíčko slouží?

[36]: Ty máš věšteckou kouli? Nebo jsi prostě další dutá hlava? :-!

67 secondme secondme | Web | 7. října 2017 v 10:45 | Reagovat

máš pravdu. Sice nemůžu ještě volit, ale kdybych mohla rozhodně bych šla, už jenom pro to, že bych něco udělala a neseděla jenom a nic nedělala

68 nar.soc. nar.soc. | 7. října 2017 v 11:30 | Reagovat

[66]:

(3) Netykejte mi, nekakal jsem s Vámi  na hajzlíku ve školce.
Je logické, že strana se chce udržet u koryta. Pokud nadělala pitomosti ( a kdo je proti blbosti ochráněn?) nemá jinou možnost, než voliče činem přesvědčit o vlastní změně.
Nové strany trousí jen nové sliby, bohužel skutkem je málokdy potvrdí.
Jako důchodce podporuji tu stranu, která na důchodce  nezapomíná a tou je ČSSD? Přeji vám abyste v klidu zvolil lépe ( třeba Okamuru nebo Sládka či jiného poděsa)! :-D

69 Nero Nero | 7. října 2017 v 14:52 | Reagovat

[68]: No tak tady je zakopaný pes. Jednoduše důchodce, kterému jde jen o důchody a je mu úplně jedno, že jeho vnoučata budou mít rozm*danou zem. A proč přesně je Okamura poděs? Nějak jsem si nevšiml, že by byl někdy nejvýš u koryta a napáchal zla jako ostatní strany, které jsou ve vedení pořád. A šup šup, nezapomeňte do fronty pro zlevněné máslo!!!

70 Lukas Lukas | Web | 7. října 2017 v 16:53 | Reagovat

Jsem zvědav, jak volby dopadnou tentokrát. Někdy si myslím, že lidé jsou nepoučitelní. :-| :-) No... však uvidíme.

71 nar.soc. nar.soc. | 7. října 2017 v 16:54 | Reagovat

[69]:

Starší bratr Okamury, jej zná o něco líp než, kterýkoli příznivec nácků. Řekl o něm, že lže a bude podvádět, jen aby ohloupil co nejvíc voličů. Už jednou si vybral grupu, která mu ukradla poslanecký klub! To není zlo? Podvedl voliče svojí povahou a neschopností!
Totéž kdysi předváděl Sládek, nakonec vyplenil stranickou kasu a nechal si v Útěchově za těch zpronevěřených 20mil. Kč postavit soukromý hrádek s 3m ochrannými zdmi okolo.
Vládní moc to nechala bez povšimnutí, aby se ty tupé hlavy, co se na něj po hospodách skládaly, trošku probraly.
Nero nikomu neraďte, dlabejte hodně chleba, třeba se i Vám rozsvítí. :-D

72 nar.soc. nar.soc. | 7. října 2017 v 17:07 | Reagovat

[70]:

Zvídavost je dobrá vlastnost a představivost je ještě lepší. Třeba tahle:

Je 25% voličů, kteří zvednou zadek a přijdou k urně. Jsou náchylní volit ty, co udělají největší humbuk.
Babiš se ještě nenasytil politickým gulášem, především proto, že jej samostatně ještě nenavařil. Chce být "šéfem" politiky, buď jak buď! Zřejmě se jím i stane.
Dalším nečekaným krokem bude jeho amnestie Zemanem, podle hesla, ruka ruku myje.
Třetí dějství absurdit sehraje zase Babiš. Podle zásad Machiavelliho, "kdo ti pomohl nejvíce, toho se zbav nejdříve", postaví ANO svého prezidentského kandidáta tzn, že veřejně vysloví někomu z kandidujících podporu. Tím se stane Babiš figurou všeobecně přijatelnou ( Zemana odstřelí do důchodu). Na voliče, po nichž se vyškrábal může pak rovnou kálet. Proč?
Babiš se nechal slyšet, že po dalších čtyřech letech v politice by měl vyslouženo! Pokud by vedl stát odpovědně, získal by všeobecnou důvěru. Skončil by ve výkonné politice, odfrkl by si celý rok a mohl by se ucházet o politiku reprezentační.
Kandidovat na prezidenta. Většina jeho dnešní kritiky bude zapomenuta, mnozí kritici už budou čichat ke trávě zezdola. Takže přímo volený prezident Babiš obnoví československé priatělstvo a poskytne slovenskú pomoc bratom Čechom? Kdyže to bude? V r. 2022 ( číslo pro číselné vědátory). :-D  :-D  :-D

73 Nero Nero | 7. října 2017 v 18:05 | Reagovat

[71]: Kterýkoliv příznivec nácků? Co to melete?

74 nar.soc. nar.soc. | 7. října 2017 v 18:34 | Reagovat

[73]:

Jste příznivec nácků? Nestyďte se, je demokracie! Pokud nejste, proč se toho chytáte? Abyste stačil na provokace, je třeba sníst alespoň plnou dodávku chleba! :-D

75 Nero Nero | 7. října 2017 v 18:37 | Reagovat

[74]: Nácek nejsem, ale vytáčí mě, když někdo spojuje Okamuru s náckama. Většinou idioti.

76 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 7. října 2017 v 19:30 | Reagovat

[69]: Důchodce nechte být s těmi akcemi v nakupování. Až budou mít příjmy odpovídající cenám, nebudou slevy vyhledávat. Navíc pokud vím dost jich nakupuje nejen pro sebe, ale i pro ty, kteří mají nějaké omezení, případně pro mladé, kvůli mladým. ;-)

77 nar.soc. nar.soc. | 7. října 2017 v 21:14 | Reagovat

[75]:

Koho vytáčí volební guláš, měl by navštívit Chocholouška v zájmu svého zdraví! :-D

78 nar.soc. nar.soc. | 7. října 2017 v 21:17 | Reagovat

OMLUVA pořád to blog nebral a teď tohle. Prosím o vymazání nadbytečného. Děkuji

79 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 8. října 2017 v 14:24 | Reagovat

[78]: Nevadí, je to krásně zdůrazněno. Pokud to bude ve správě, vymáznu přebytečné. ;-)

80 Natas Natas | Web | 8. října 2017 v 17:13 | Reagovat

Volit půjdu ostatně jako vždy. Dlouho jsem nemohla najít seznam všech politických stran, ale nakonec se zadařilo. Dala jsem si tu práci a přečetla volební programy všech stran a zdá se že mám vybráno. ;-)

81 Rebeka Rebeka | E-mail | Web | 8. října 2017 v 18:30 | Reagovat

S tím souhlasím, protože jak řekla Malala: když všichni mlčí, i jeden hlas je mocný.
Nicméně, já k volbám jít nemůžu, nemám na to věk.

82 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 8. října 2017 v 20:00 | Reagovat

[81]: Ať ti to přesvědčení vydrží, až dosáhneš na věk k volbám potřebný. ;-)  :-)

83 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 8. října 2017 v 20:09 | Reagovat

[81]:K tomu, že nemáš ještě na to věk, máš ale zajímavý blog. Začínající, ale určitě bude mít co nabídnout. Téma mne zaujalo. :-)

84 VampireNightmare VampireNightmare | Web | 8. října 2017 v 20:45 | Reagovat

Já k volbám už dávno nechodím :-D  :-|

85 blog-nepochopeneholky blog-nepochopeneholky | 8. října 2017 v 21:34 | Reagovat

To samé říká učitel na dějepis :-D
A já souhlasím

86 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 8. října 2017 v 22:25 | Reagovat

[85]: Tak nyní nevím, co říká ten váš učitel dějepisu- že nechodí k volbám nebo, že máte chodit k volbám? ;-)

87 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 8. října 2017 v 22:26 | Reagovat

[84]:A pročpak? Královna noci by musela jít též? Pěkná báseň , taková snová... :-)

88 František František | Web | 9. října 2017 v 10:37 | Reagovat

Vzpoměl jsem si na svoje první volby.Byl jsem na vojně.Udělali z nás  prvovoliče hrdiny,kteří po volbách za svůj čin dostali řízek a salát. Všechno bylo předem připravené divadlo komunistů a nikdo jiný ani na výběr nebyl.
Půjdu k volbám.Už kvůli svému svědomí.To že někomu dám svůj hlas znamená ,že ho nedostane ten koho nechci, aby za mě rozhodoval  8-)

89 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 9. října 2017 v 18:45 | Reagovat

[88]: Fakt je, že kandidáti byli prostě "vyvolení" shora, ale je zase pravda, že přednost na kandidátce měli dělníci, určité procento muselo být ze zemědělců, žen, pak teprve další profese podle nějakého klíče. Stejně vše pak bylo řízeno shora, takže se masově hlasovalo, podle záběrů ve zprávách i filmech. ;-)

90 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 9. října 2017 v 18:47 | Reagovat

Scházeli se stejně jen dvakrát do roka v hl. městě a ne jako nyní. V zaměstnání jim šel průměrný plat-placené volno, dostali úhradu za cesťák a jinak nějaké zvláštní prebendy či příjmy podle toho, co sami občas prozradili (znali jsme v průběhu let zdejší dva).

91 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 9. října 2017 v 19:23 | Reagovat

[90]: Neměli. Možná nějaké úlevy v zaměstnání. Zajímavé je, že nebyli uvolnění funkcionáři, poslanectvím se neživili.

92 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | Úterý v 22:05 | Reagovat

Když se tak podívám na anketu, tak ze 60 lidí, kteří  ťukli k volbám chce jít 5+. Kdyby to tak bylo v celé republice- ten procentuální poměr  je krásný. :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama


Jde se spát, díky za návštěvu a na shledanou...

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx