Tak zase něco z našeho regionu.

8. září 2016 v 13:27 | Ruža z Moravy |  Zábřeh-Sport i jiné události
Pro ty, kteří jezdí za prací i jinam ze Zábřeha případně přes něj, možná tato informace bude něco znamenat. Převzato z Týdeníku - REJ Šumperk:



6. září 2016, 07:30, Jaroslav Kropáč
Okres - Od prosince 2016 nebude v Zábřeze zastavovat devět rychlíků. Čtenáře jsme o tom informovali zhruba před měsícem. Mezitím vyšly najevo nové skutečnosti, které s tímto nepopulárním opatřením souvisí. Zarážející je například to, že krajský úřad byl o navrhovaných změnách informován už v únoru, zatímco regionální politici začali situaci řešit až teď. Vznikla také petice, která za zachování rychlíků bojuje. Ministerstvo dopravy však na zrušení rychlíků trvá s tím, že by se musel předělat celý jízdní řád. Snahy místních politiků i petice tak zřejmě přišly s křížkem po funuse.
"O tom, že v Zábřehu nebudou zastavovat rychlíky na jižní Moravu, jsme se dozvěděli náhodou, a to když jsme řešili s krajem regionální spoje. Hned v červnu jsem psal na ministerstvo email, ale měsíc zůstal bez odezvy. Až po oficiálním protestu jsme se dočkali odpovědi. Nikdo nám neřekl kam a dokdy máme námitky poslat," řekl Týdnu starosta Zábřeha František John. Pod petici, která za zachování rychlíkového přípoje R18 bojuje, se podepsala už tisícovka lidí. Zvrátit rozhodnutí ministerských úředníků se otevřeným dopisem snaží i šumperská radnice.
Šance na to, že by ministerstvo dopravy potažmo České dráhy zastavování rychlíku R18 v Zábřeze obnovily, je však téměř nulová. "V takovém případě by totiž došlo v železniční dopravě k celé řadě technických a konstrukčních problémů v Olomouckém, Zlínském i v sousedním Pardubickém kraji. Navíc by se muselo řešit nové vedení vlakových tras a došlo by ke ztrátě přípojů," stojí ve vyjádření ministerstva dopravy.
Politické téma
Ze zrušení zastavování rychlíku R18 v Zábřehu se stalo velké předvolební téma. Hlavně prostřednictvím sociálních sítí se teď jednotliví politici obviňují z toho, kdo za situaci může. Ostrá výměna názorů proběhla například mezi politiky z KDU-ČSL a ANO, které má ministerstvo dopravy na starosti.
Devět rychlíkových přípojů má ze Zábřeha zmizet od nového jízdního řádu, který začne platit na konci roku. Ministerstvo svůj krok obhajuje tím, že se takto zefektivní a zrychlí doprava a cestující budou moci využít jiných spojů. Kritici upozorňují, že kvůli změnám budou muset lidé dojíždět na nádraží v Olomouci a České Třebové.
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Kitty Kitty | Web | 8. září 2016 v 13:35 | Reagovat

Připomínka mejlem a nechala se měsíc ležet? A teď se to kolem celé akce politicky hemží? Z toho je vidět, jak jsou úředníci a mocní odtržení od reality. Jsou tam pro vás a čeho si hledí? Vlaky asi nejezdí... Pro příští rok hlasuju pro zastavování rychlíků u vás (to se vlastně asi nepodařilo). Tak pro další rok, abych u vás mohla přímo vystoupit, až pojedu na scuka :-)

2 Ježurka Ježurka | Web | 8. září 2016 v 14:23 | Reagovat

Vida, koukám, že politici nikdy nezklamou. Vždy si něco najdou, na čem se mohou zviditelnit a stejně se nic nestane, že? I problémy staršího data nebo dokonce utajené jsou jim dobré. ???

3 Johanes Johanes | E-mail | 8. září 2016 v 17:07 | Reagovat

...České dráhy ví proč k takovému opatření sáhly.potřebu obsluhy vlakovými spoji v jednotlivých krajích zajišťují a také si objednávají Krajské úřady.zřejmě se přihledlo k efektivnosti zastavení jednotlivých rychlíků.Chceme-li zrachlit vlakovou dopravu,není možné,aby kdejaký rychlík zastavoval v každé stanici města.zábřeh zas není tak významné město,aby se to muselo trpět.bohužel i já a se mnou celá řada občanů ze svých bydlišť musí na rychlíky dojíždět jinými spoji.Takže nevidím žádnou tragedií,pokud občan Zábřeha pojede spěšným vlakem na rychlíkový spoj do Olomouce či České Třebové.Zamyslete se nad tím a nepožadujte privilegia na úkor jiných věcí...přátelé socialismus skončil 17.listopadu,to mějte na paměti.

4 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 8. září 2016 v 17:47 | Reagovat

[3]: Ale pokud to nevíš, Zábřeh sice není tak velký, ale odjakživa to byl takový "uzel", z kterého se rozjížděly vlaky na všechny strany. Dovedeš si představit, že pracující, kteří jezdí rychlíkem do práce by měli jet třeba osobákem do Třebové a pak přestupovat na rychlík a pod. Není sice socialismus, jak píšeš, ale nezapomeň, že z 6 poměrně velkých fabrik, které zaměstnávaly nejen lidi z města, ale širokého okolí tady zůstaly cca 2 -3 okleštěné doslova trosky, ještě tak zmechanizované, že stačí pár lidí na obsluhu strojů. Navíc odsud jezdí i studenti do Olomouce a naopak sem do průmyslovky a pod.

5 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 8. září 2016 v 17:49 | Reagovat

[3]: Pokud můžeme věřit hlášení z televize, tak dráhy měly vysoký zisk v tomto roce. Sice získaly prodejem nějakých nemovitostí, ale ztrátové nebyly. ;-)

6 Johanes Johanes | E-mail | 8. září 2016 v 20:07 | Reagovat

[5]: ...Ruži ta skutečnost nemá vůbec nis s hospodařením drah.Vím o tom jak se tvoří jízdní řády a taky rozumím řízení železničního provozu.Ale nesmíme si myslet,že vlaky se budou za každou cenu přizpůsobovat potřebám jednotlivců.vždycky,když jsem někam cestoval,musel jsem si vyhledat vhodné spojení.Jestli někdo dojíždí ze Zábřeha někam za prací (jak se to zdůvodňuje),tož ať si najde zaměstnání,které mu bude vyhovovat,nebo se přestěhuje za prací jinam.konečně národem milovaný pražský brepta,který byl také prezidentem to Čechům doporučil.Zamyslete se jaké asi mají spojení lidé žijící v jiných městech...třeba Uničov,Bruntál,Krnov Opava,Uherský Brod,Semily atd.atd.mohl bych pokračovat do nekonečna.To že Zábřeh leží na hlavním tahu ještě nezakládá šanci,že tam bude stavět kdejaký rychlík...

7 Johanes Johanes | E-mail | 8. září 2016 v 20:13 | Reagovat

[4]:...určitě,dovedu si představit cokoliv a naprosto nezávislé.Já mám k Zábřehu kladný vztah od svých 15 let.Zábřeh není železniční uzel.To si myslí jen lidé místní.A na železnici jezdí celá řada jiných vlaků,rychlíků,spěšných vlaků a konečně i osobáků.A ty nejsou pomalejší proti IC nebo EC.Prostě žijeme ve 21.století a je třeba pochopit,že zrychlení dopravy na velké vzdálenosti taková opatření si važadují.Místní patrioti to ale nikdy nepochopí.Ti si především hájí své pohodlí.Česká Třebová je v tom asi stejně.

8 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 8. září 2016 v 21:55 | Reagovat

No teda, tak dlouhý komemntář a je úplně včudu. To mne víc štve než celé vlaky. :-(

9 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 8. září 2016 v 21:59 | Reagovat

PsaLA jsem, že jsme také jezdili do Košic třeba z Olomouce a to i za miín.režimu. Nakonec moc nikam nejezdím, já petici nepodepisuji.A jezdí i jiní provozovatelé než Č.dráhy, ne? Jen ten počet 9 rychlíků mne překvapil.

10 Elis Elis | Web | 9. září 2016 v 6:54 | Reagovat

Tak to je nemilé a chápu naštvání lidí, ale na menší města nikdo nehledí a dráhami nikdo nehne, ale zase to dává možnost někomu na podnikání, viděla jsem to v jednom anglickém filmu, kdy si jeden chlap sehnal minibus a lidi jezdící do práce vozil k nejbližšímu městu kde vlak zastavoval :-)

11 Johanes Johanes | E-mail | 9. září 2016 v 10:29 | Reagovat

...no já se domnívám,že půjde především o vlaky EC možná i některé IC.Vnitrostátní rychlíky tam určitě ponechají.Vždyť dneska i spěšné vlaky poskytují vhodné spojení.
Můj zeť,velmi zcestovalý člověk po Evropě,před krátkou dobou potřeboval  z Prahy do Olomouce.Pendolíno bylo vyprodáno,tak nepohrdnul vnitrostátním rychlíkem.Když mi o tom vyprávěl,zmínil,že byl překvapen jízdou,že pozdější příjezd do Olomouce byl zcela zanedbatelný.Je to spíš o pochopení a toleranci k jinému systému.Nepožadovat vždycky a za každou ceno to nejlepší.Naše země není tak bohatá...

12 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 9. září 2016 v 13:18 | Reagovat

[11]:Myslím, že lidem bude skoro jedno kterým vlakem pojedou, hlavně aby nějaký jel a vyhovoval  odjezd...

13 Johanes Johanes | E-mail | 9. září 2016 v 16:07 | Reagovat

...tak jsem si dal trošku práce a nahlídl do jízdního řádu ČD na vlaky ze Zábřeha na oba směry,jak do Olomouce,tak na Prahu.
Směr olomouc ze Zábřeha do Olomouce jízdní dona os.vlaku 34 min,rychlíku 29 min. EC 23 min.
směr Praha..tedy do Čech Jízda ze zábřehu do Pha hl.n. R - 2.13 hod., EC 1.58 hod.,EC - 1.58,IC 1.58,Ex - 158.Směr Praha jde tedy asi o 15 min.delší doba rychlíkem, směr lomouc zanedbatelných  5,případne 6 minut.
K vůli tomu pár lidí dělá peticový humbuk.Mezi těmito vlaky ještě na obě strany jezdí Expresní rychlíky,které jsem nebral v úvahu,protože neznám,zda budou zastavovat či ne.Ale pokud někdo uvádí 9 vlaků za 24 hod.,tak jde jednoznačně o mezinárodní dálkové spoje třídy EC,případne IC.pochopitelně i SC,které tam ale nestaví ani dnes.
Chceto rozum do hrsti a podívat se jízdního řádu.Nedát na pár peticových křiklounů.Naši lidí,aniž by se přesvědčili,se často chovají jako stádo...

14 Johanes Johanes | E-mail | 9. září 2016 v 16:10 | Reagovat

...vlakový interval je častý,skoro co půlhodinu,případně do hodiny.A to tam ještě jezdí žluťásky Jančura a černokněžníci Leo expres.doufám,že ty Zábřeh neprojíždí.Neznám jejich jízdní řády,ale jezdí nějak v rytmu Pendolín.

15 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 9. září 2016 v 16:57 | Reagovat

[13]:V toím máš pravdu, že mohli počkat, jak a které nebudou stavět, jestli to bude mít vliv na nutné časy pro práci a tak, pak teprve možná žádat o změnu a možná by stačilo jednotlivý spoj potřebný. Dala jsem to na blog hlavně kvůli vyjádření lidí, protože i v tom Reji-Týdeníku ta diskuze byla rozdílná.

16 Johanes Johanes | E-mail | 9. září 2016 v 21:22 | Reagovat

...všichni ti chytří šťouralové by si měli uvedomit,že vlak není taxi.A nelze požadovat,aby vlak třídy EC,Ic a pod. mi dobře posloužil.Tomu se bude muset cestující vždycky přizpůsobit.no představ si,že nějaký Ec vlak jede z Varšavy do Curichu,přijede do České republiky a bude stát u každé vrby,protože si to nějaký pán ze Zábřeha přeje.To je proti lidskosti.Takový vlak podle mého názoru by měl akorát zastavovat v krajským městech.Proč by měl stavět ve stanicích jako je Studenka,Suchdol, Hranice,zábřeh, Česká Třebová,Kolin a pod.Kdo tam asi bude vystupovat nebo nastupovat.Jedině český vyčuránek.Ten vlak má slouží evropskému spojení mezi velkými nebo důležitými městy.A ne k dojíždění do práce nebo na studium VŠ.K tomu slouží jiné vlaky,které jsou téměř stejně rychlé...jak uvádím v předešlé stati...

17 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 9. září 2016 v 22:12 | Reagovat

[16]: Samozřejmě mezinárodní rychlíky by měly mít co nejméně zastávek, nevím, jestli o ně jde. Možná to ti pánové ani neví, jen se ohánějí počtem omezení zastávek. Víš, ono je před volbami a asi už neví, jak odpoutat od věcí, které možná prošvihli, pozornost "voličů".

18 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 9. září 2016 v 22:19 | Reagovat

Našla jsem ve wiki- pro zajímavost tomu, kdo tomu rozumí:
Dálkové železniční linky v Česku

Dálkovou železniční osobní dopravu v České republice tvoří síť linek vlaků v kategorii R (rychlík) a Ex (expres) objednávaných a dotovaných ministerstvem dopravy; dosud všechny tyto linky provozují bez výběrového řízení České dráhy a. s. s výjimkou dvou linek, které ČD získaly roku 2006 ve výběrovém řízení s výrazně nižší cenou. Rokem 2012 ministerstvo začalo podle harmonogramu vyhlašovat soutěže na provozování jednotlivých linek. Tuto síť doplňují na několika nehlavnějších tratích vlaky kategorie EuroCity (a dříve též InterCity) provozované společností České dráhy a. s. Vlaky EuroCity a InterCity byly v letech 2007–2010 rovněž plně dotovány, od roku 2011 však zůstal dotován téměř jen jeden hlavní mezinárodní směr, zatímco na relacích Praha – Ostrava – Bohumín/Třinec a Břeclav – Bohumín byly vlaky EC z dotací vyjmuty, část vlaků EC a vlaky IC byly překategorizovány na dotované expresy. Nabídku doplňují nedotované vlaky SuperCity společnosti České dráhy, IC společnosti RegioJet a LE společnosti LEO Express v relaci Praha – Ostrava – Bohumín/Třinec.

Ve smlouvách o závazku veřejné služby v letech 2007 a 2008 byly dotované linky Českých drah číslovány samostatným číslováním pro každý rok, od roku 2009 se stabilizovalo číslování tvořené zkratkou typu vlaku (Ex, R, N) a pořadového čísla linky. V informačních materiálech pro cestující pro období 2010/2011 bylo použito odlišné vymezení a číslování linek, a to kódy začínajícími písmenem D.[1]: Na informačních tabulích a displejích na vlacích a ve stanicích tato čísla linek vesměs užívána nejsou, používají se jen čísla, případně jména jednotlivých vlaků (spojů). Zatímco však tradičně se jeden název používá zpravidla jen pro jeden pár spojů, u nových linek vlaků vyšší kvality (SC Pendolino, IC RegioJet, LE Švýcarská kvalita, D1 Express) je název vlaku shodný pro všechny spoje a fakticky tak je označením linky.

Samostatná regionální číslování rychlíkových linek existují v systémech IDS JMK (linky R2 až R7), Esko v Moravskoslezském kraji (R1, R10) a Esko Praha (R3, R4, R5) a RegioTakt Ústecký kraj (RE1) – jejich čísla jsou vesměs odvozena ze souběžných zastávkových linek řady S. Tato čísla linek se vesměs používají i v informačním systému pro cestující (označení vlaků, displeje odjezdů ve stanicích atd.).

19 signoraa signoraa | Web | 10. září 2016 v 23:46 | Reagovat

Ruženko, podobný problém má více měst. Ale Zábřeh zase není tak malé město, aby zrušili zastávku pro devět rychlíků.
Sousedka má chatu ve Zbirohu a tam úplně zrušili nádraží. Je jí o deset let více než mě, nemá řidičák a kvůli tomuhle opatření nebyla na chatě celé léto.
Vždycky nějaká moudrá hlava něco vymyslí. U nás koncem srpna upravili jízdní řády městské dopravy a "vylepšili" nám spojení do centra. Už sem jezdí jen každá druhá tramvaj. Ti, kteří takovéhle úpravy, at' už vlaků či MHD, dělají, jsou natolik odtrženi od běžného života, že jim nedojde, jak mnohým komplikují život.

20 n n | 11. září 2016 v 10:35 | Reagovat

Dobrý den.

Oceňuji Johanesův přístup k věci. Myslím si, že než se přistoupilo ke změně asi byl udělán průzkum místního využití před zrušením zastavení. Ono jedno zastavení vezme s brzděním a rozjezdem ( mimo bezpečné vystoupení a nastoupení ) cca 10minut a to už je znát. Kdyby se spočítal náklad na jedno zastavení pro několik lidí je to také pěkná suma.
Zastavení rozjetého autobusu a znovu rozjezd přijde v nákladech až na 40Kč ( podle provedení), totéž u náklaďáku typu TIR ( alespoň to uváděl majitel dopravní firmy ). :-(

21 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 11. září 2016 v 15:21 | Reagovat

[20]: Žádný průzkum, to se dělá pouze podle využití-nákupu jízdenek, zisku. Ale co se budeme nad tím zlobit, vždyť se ukáže, jak to bude. lidi si poradí. Jen si myslím, že by mohlo ubýt aut na přepravu materiálů a pod. mohla by to vyřešit vlaková doprava aspoň, kde to jde.

22 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 11. září 2016 v 15:37 | Reagovat

[20]: Pane Ivane, určitě uznáte, že doprava auty přijde dráž, ale to je fakt, to si zaplatí lidé sami a ne každý to auto má.

23 duchodkaevka duchodkaevka | Web | 11. září 2016 v 17:30 | Reagovat

Zrušení devíti rychlíků, to už sakra problém. Je vidět, že ti naši "mocipáni" jsou opravdu odtržení od reality a život obyčejných lidí jde naprosto mimo ně. Není se co divit, když třeba takový M. Benda přišel do politiky snad rovnou ze školky :-(  ;-)

24 Pižlík Pižlík | E-mail | Web | 11. září 2016 v 20:29 | Reagovat

Bohužel, Růženko, s tím se budete muset smířit. Podobná situace je v  České Třebové. U nás se zase např. rozčilují lidé, proč nestaví všechny rychlíky v Duchcově jako dříve, přitom nádraží je díra po granátě a vystupovalo tam vždy jen pár lidí.

25 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 11. září 2016 v 21:18 | Reagovat

[24]: Osobně je mi to skoro jedno, moc nejezdím a pokud bychom někam jeli, spoj se najde, případně při důležitějším cestování klidně do Olomouce nebo Třebové zajedeme nějakým spojem..

26 Matej Matej | Web | 14. září 2016 v 12:19 | Reagovat

Morava je přece nejhezčí, nejromantičtější, asi ne nejčistší, ale určitě nejkouzelnejsi :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama



Jde se spát, díky za návštěvu a na shledanou...

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx