.

Bloguji od 11.srpna 2008 - - k této vzpomínce přidejte 1 rok.
Jsem tady s Vámi ráda, jste zde všichni vítáni.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Monolog č. 4..- matky Lenky. (1.)

9. října 2012 v 0:28 | Ruža z Moravy |  Moje povídky
Tak jsem se dočkala nepěkné chvilky. Linda mi to vytmavila. Prý : ,,Mami nepleť se mezi mě a Karla. Já ho miluju, on miluje mě, co bys chtěla víc? Není žádný chuligán, nemakačenko, navíc je fešák a je na mě hodný. Co bys chtěla? Je starší, no a co? Když to nevadí mně, tak ty s ním přece nežiješ! " Tak to se mýlí, vidím ho denně a hrozně mi připomíná jednoho muže.

Nikdy jsem to nikomu neříkala. Věděla to jen moje maminka a kamarádka ze studií . Chodily jsme spolu do gymnázia a pak i na vysokou školu. V poslední třídě Gymplu jsem se hrozně zamilovala. Do jednoho profesora. On nás tedy zrovna neučil, ale vím, že do něj byly zamilované skoro všechny holky. Nebyl zrovna klasický krasavec, spíš takový milý člověk. Světlovlasý, zelenooký, tvář jako panenka. Štíhlý a uměl se moc hezky usmívat. Vlastně jsem ho nikdy neslyšela zasmát se nahlas. Jeho úsměv byl někdy takový ironický, jindy milý, chápavý. Poznala jsem ho díky výtvarnému kroužku, který na škole vedl a já se do něj honem taky přihlásila.

Nebylo divu, že do kroužku chodily skoro samé holky. Měl jen jednu vadu: byl ženatý. Dokonce s naší třídní profesorkou, už 6 let. Ona byla bezvadná, docela hezká, ale podle našich měřítek se k němu nehodila. Měla husté tmavé vlasy, husté obočí nad modrýma očima, byla dost vysoká, skoro vyšší než on. Neměli spolu děti, ačkoliv se prý brali už na studiích. Chtěli se dostat na umístěnku do stejného města. Podařilo se jim to. Ale abych neodbočovala. Běhala jsem za ním, kam se dalo. Chtěla jsem mu být co nejvíc nablízku. Prostě úplně zblblá. Nevadilo mi, že je o dost starší, myslím nejméně o 15 let.

Jak to dopadlo? Vlastně mě zachránilo, co se jednou stalo. Profesorka by musela být slepá, kdyby si nevšimla, co se děje. Navíc jsem si zhoršila známky ve dvou předmětech natolik, že bych mohla v pololetí rupnout. Profesorka si mne zavolala do kabinetu. Byla ve mně malá dušička. Usmívala se sice, ale nějak smutně, dívala se mi do očí, prohlížela si mě, jako by mne chtěla hodnotit. Pak mi řekla jen pár vět, které si pamatuji dodnes: Lenko, vy jste zamilovaná do ženatého muže o dost let staršího, viďte? Vzpamatujte se, děvče! Nejste první a bohužel asi ani poslední. Buďte ráda, že můj muž má zatím soudnost a milostným avantýrám se studentkami se vyhýbá. Kdybyste spolu něco měli, co myslíte, že by se stalo? Přeložili by ho jinam, vy byste možná odešla ze školy. Ne proto, že by to byl trestný čin, ale podle výsledků sama uznáte, že je to tak na propadnutí ze dvou předmětů. Ještě vám dám možnost, rychle si znalosti doplnit. Vím, že jste chytré děvče a nebude to tak těžké. Mám promluvit s rodiči?,," Prosím, ne!" řekla jsem. ,,Myslím, že ještě počkám pár týdnů. Uvidím. Běžte do třídy."

Jen jsem něco zakoktala a vypadla z kabinetu. Od té chvíle jsem se jejímu muži začala vyhýbat. V kroužku jsem jen malovala, ani jsem se na něj skoro nedívala. Jednou jsem zahlédla , jak se na mne podíval. Útrpně se usmál a sklonil hlavu nad stůl. Musel o té domluvě své ženy vědět. Styděla jsem se od té doby před oběma. Školu jsem dodělala sice poněkud s horšími známkami než v minulé třídě, ale u maturity to bylo bez problémů.

Později jsem se dověděla, že pan profesor nakonec neodolal jedné mladé profesorce, která nastoupila na Gymnázium, kde vlastně předtím maturovala. Skamarádila se s jeho ženou, aby mu byla co nejvíce nablízku, ale pak ho uháněla tak dlouho, až ho svedla. Když ale chtěla, aby se rozvedl, nechal se od příštího roku přeložit do vedlejšího města. Jeho žena nadále učila na škole a tak dlouho tlačila na ředitele školy, až mladou profesorku dal přeložit (s nejasnou výmluvou potřeby jejích vyučovacích předmětů) na střední školu na opačný konec okresu. Bylo po lásce, ale stejně se nakonec pan profesor zamiloval do jiné, rozvedl se s paní profesorkou. Ona se odstěhovala zcela jinam, kde se znovu vdala a konečně měla děti. Byla prý šťastná. On snad ne, ale to už jsme s kamarádkou nevěděly jistě, byl bůhvíkde daleko odstěhovaný.

O mé lásce věděla také maminka, která se jednou s paní profesorkou setkala, ale tatínkovi nic neřekla. Jen mi později právě ona připomněla, jak jsem mohla dopadnout, kdyby mi v tom paní profesorka nezabránila, nenapravila mi hlavu.
Proč ale zrovna naše Linda se musela zamilovat do staršího a rozvést jeho manželství? Tak jsem se těšila, že si vezme sobě věkem rovného, no možná o pár let staršího, jako mám já, budou mít děti. Takhle to vypadá, že pokud ano, tak maximálně jedno. Jen aby s dítětem za pár let nezůstala sama.

Kdybych věděla, že se budou mít pořád rádi, ani bych jí nebránila, ale určitě bude později nespokojená. On Karel není možná špatný, ale byl ženatý a to manželství bylo docela dlouhé. Má jiné zvyky, má rád pohodlí. Měl prý docela servis doma. Není zvyklý pomáhat ženě. Já se sice snažím Lindě potají pomoci s domácností a párkrát jsem jí už i pouklízela, aby se on nezlobil, nemyslel si, že je nepořádná, ale pořád to dělat nebudu.

Ona musí také poznat, co to je mít svoji domácnost a v ní člověka, na kterém jí záleží. Neměla jsem jí někdy povyprávět, jak jsem byla zamilovaná já? Stejně by mi řekla: ,,Mami, to bylo něco jiného. Studentská láska! Já to mám jiné." To určitě, ale já jsem aspoň tehdy nerozbila manželství. Jen aby toho nelitoval Karel, když ona ne. S dětmi jsou starosti, čím jsou starší, tím větší. Bylo by opravdu lepší, kdyby se zatím nevzali.
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Natty Natty | Web | 9. října 2012 v 7:35 | Reagovat

Každá matka by měla vychovat dceru tak, že nemůže mít všechno - to znamená: Pokud je muž ženatý, je pro mě TABU, i kdyby byl sebekrásnější a nejlepší - což stejně není ;-) Postavit štěstí na neštěstí druhého je největší hřích a jednou se vrátí odplata...Je to stejné, jako když něco ukradneme ;-)
Pěkný den.

2 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 9. října 2012 v 9:37 | Reagovat

Máš pravdu v tom, že to by si měla říci každá svobodná dívka. V mých letech byla výjimka aspoň co vím tady, kdy se dívka neohlížela na toto.  Ale někdy se to hned nedověděla, že je ženatý, když žil sám. To byl zrovna případ mé maminky. Tatínek měl ženu a dítě, ale ona nechtěla jít s ním, když ho Baťa vyslal na Slovensko, protože jako jedináček chtěla bydlet u maminky. Táta byl člověk , no měl rád zřejmě ženy a ony jeho a nevydržel... Maminka se dověděla, že je ženatý, zatím nerozvedený, až bylo pozdě. Ale rádi se měli, jen pak smrt je dost brzy rozdělila. Vlastně po 8 letech.

3 Vendy Vendy | E-mail | Web | 9. října 2012 v 9:55 | Reagovat

[1]: Maně se mi krade na mysl - proč je tolik rozvedených manželství? Většinou kvůli jiným ženským. Někdy i kvůli jiným chlapům.
Asi máme v republice spoustu špatných matek.
Nebo to nakonec není výchovou?
Ale máš pravdu, postavit štěstí na neštěstí druhého je hřích.
Ale zase, existují manželství, ve kterých jsou lidé skutečně nešťastní, protože se ani neměli brát. Jenže to, že jejich manželství je omyl, poznali až po svatbě.
Jsou proto odsouzeni v tomto manželství setrvat až do smrti?
Život zkrátka není peříčko...

4 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 9. října 2012 v 10:00 | Reagovat

[3]:Někdy ten nesoulad vyplyne z toho, že se člověk změní v dospělosti nebo prostě z důvodu, že se přetvařoval, přizpůsobil dané situaci s cílem získat druhého člověka- ve své zamilovanosti si myslí, že ho případně předělá k obrazu svému. Když už ho má ,,jistého" jdou ohledy stranou a je zle...

5 valin valin | Web | 9. října 2012 v 10:15 | Reagovat

Já věřím na osud, věřím. Cesty lidí jsou nevyzpytatelné a ke zkušenosti, pro kterou je člověk předurčen, musí nějak dojít. Proto tady je, aby leccos pochopil. I za cenu mnoha omylů, kotrmelců, slz a nářků. Jinak by nemělo nic cenu. :-)

6 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 9. října 2012 v 10:28 | Reagovat

[5]:Já zase moc nevěřím na poučitelnost lidí z omylů jiných. Každý si asi musí sám projít určitou situací a mnohdy ani to ho nepoučí. A nějaké rady málokdy bere v potaz. ;-)

7 valin valin | Web | 9. října 2012 v 11:08 | Reagovat

[6]: No to je jasný, že zkušenosti jsou nepřenosné, každý si musí prostě odžít to svoje a potom snad, možná, něco i pochopit. Lidi jsou prostě nepoučitelný a dokud si asi nenamlátí čeníšky, nedají pokoj. ;-)

8 Týna Týna | Web | 9. října 2012 v 12:22 | Reagovat

[1]: tak s tím nesouhlasím, to není ve výchově, kdybyste někdy zažila něco podobného nikdy byste toto nenapsala...byla jsem jedna z těch co se do ženatého muže zamilovala, bránila jsem se velmi dlouho, věděla jsem že tak se to dělat nemá (výchova tedy byla) ale lásce neporučíte!!!

9 Lydie Lydie | 9. října 2012 v 14:32 | Reagovat

[8]:
tak tomu Týnko věřím....
..rady  nepomáhají...několik podobných případů znám z bývalé práce...

10 Ivet Ivet | 9. října 2012 v 17:07 | Reagovat

[8]: Je to pravda, co píše Týna. Ostatně říká se, že "Kdo nezažil, nemůže posuzovat!"
Moje kolegyně v práci má 42 let, je rozvedená a zamilovala se do 40 letého ženatého muže, kterému se nedávno narodilo druhé dítě. On jí říká, jak jí miluje, ona jemu. Scházejí se samozřejmě tajně u ní, dvakrát do týdne!
Nemohou prý bez sebe být - v tomto věku ještě hraje hlavní roli sex, a té milence vůbec nevadí, že ten ženáč spí jak s ní, tak se svojí zákonitou manželkou! Divná doba, ale takto to spolu táhnou už třetí rok a spokojenost je na všech stranách! :-(
Není to správné, je to špatné, ale ona nikoho prý nerozvádí a napořád by ho doma za manžela nechtěla.
Nikdo v její rodině prý o něm neví, ani její rodiče ani její 10 letá dcera. O_O
Divná doba - to přece není správné!

11 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 9. října 2012 v 17:15 | Reagovat

[10]:Je to možná třetí rok, ale do nekonečna to trvat nebude. Manželka to neví? Jestli ano, pak možná něco u ní není v pořádku a on se odreagovává u jiné s jejím tichým souhlasem. Tady byla taková dvojice manželů. On jí zahýbal, kde mohl, jí to naše spolupracovnice, jejich  sousedka-dobračka ,,donesla" a víte co té  sousedce řekla? Víte , paní, já jsem nemocná a nemohu s manželem normálně žít, jsem ráda, že ho mám a tak se nestarejte. Ta z toho byla úplně na větvi. Když pak někdo něco řekl, odbyla ho, ať se stará o sebe, že je to prý jinak...

12 Ježurka Ježurka | Web | 9. října 2012 v 17:16 | Reagovat

[10]: Ano, také to vidím tak, že to není správné, ale bohužel, někdy je to tak. Já osobně bych s mužem, který žije dvojí život nikdy být nemohla! Ale v životě je pravda, že to nejde vždy podle morálky. :-)

13 Týna Týna | Web | 9. října 2012 v 18:08 | Reagovat

[9]:

[10]: jo a jinak já si ho vzala, jsme spolu 3,5 roku dohormady, rok od svatby a zatím to jde dobře :-)

14 Miloš Miloš | Web | 9. října 2012 v 18:17 | Reagovat

[10]: Iveto, když jsou všichni spokojení, tak co. Nejlíp je na tom ten muž, dvě ženy na sex, co víc si přát. Ale ta perspektiva, jak dlouho to může vydržet. Aby ho z toho nekleplo. :-D

15 helena helena | Web | 9. října 2012 v 18:19 | Reagovat

Těžko druhého soudit,všude se najde něco.Musí se brát obě strany mince.Jen mi řekněte,jak dlouho odolá chlap/viz čl./takovému náporu.
Příroda mu dala krásu,s kterou to neměl jednoduché. 8-)

16 Terka ') Terka ') | Web | 9. října 2012 v 20:55 | Reagovat

Pěkný blog ;)

17 nar.soc. nar.soc. | 9. října 2012 v 21:20 | Reagovat

Partnerské soužití je věc společenské zvyklosti. Jsou kultury, kde mají společnou ženu ( nejstarší bratr se ožení a ostatní bratři mají automatický nárok na sex ), jednoduše zarazí do dveří "ložnice" hřebík, na něj pověsí trenky a je "obsazeno".
V jiných kulturách si muž opatří tolik žen kolik sežene peněz na jejich nákup.
To nakonec funguje i v ČR.
Můj názor je, že párový vztah umožňuje hlubší a lepší vztah.
K omezenosti rozvodovosti by možná pomohlo, vyhlásit "párové kraje" a ostatním ponechat jiné území, kde mohou skákat za plot a jinam podle libosti. :-D  :-D

18 nar.soc. nar.soc. | 9. října 2012 v 21:30 | Reagovat

[17]: volné pokračování

Byla tady před 30lety ženská, třikrát rozvedená a proč?
Její sex. potřeby mohli uspokojit jen tři muži současně a s výdrží nejméně 2 -3 hodiny ( tak to chtěla ). Její manželé to neakceptovali. Naopak byli to takoví volové, že věc řešili v komisi veřejného pořádku.
Vzniklá ostuda jí konečně napomohla splnit přání. Trojka maníků se domluvila, ona už nic nepředstírala, ale, ani kuře zadarmo nehrabe, natož ona. Chlápci musili přispět na večeři, na ložní prádlo, a jiné výlohy. Měla akci i čtyři dny v týdnu a prý, ta baba ztrhá celou ulici. :-D  :-D  :-D

19 Natty Natty | Web | 10. října 2012 v 7:17 | Reagovat

[8]: A když přijdete do prodejny a "zamilujete" se do lodiček, také si je vezmete bez placení ? Určitě ne, a proč ? Protože víte, že se "to nedělá". A stejné je to se ženatým mužem. City jsou sice krásná věc a dokáží zamotat hlavu, ale také máme v hlavě rozum a ten je třeba používat. Každá žena, která to udělá by si měla uvědomit, že stejné může potkat jí a ono asi zůstat sama s dětmi není nic lehkého. Pravda je, že tuto situaci neznám a ani moje děti a doufám, že nikdy nepoznám... :-(

20 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 10. října 2012 v 12:56 | Reagovat

[19]:Když ono to už dnes není nic nenormálního. Někdy jsou lidé spolu ze setrvačnosti a bázně něco měnit. Strach z nového začátku. A trápí se třeba oba. Nakonec si řeknou, proč spolu tak dlouho byli, když jim to nepřineslo žádnou radost, museli se stále přizpůsobovat, příp. odpouštět různé výroky, někdy i rány. Trpět neřesti. To se ani nezmiňuji o tom když jeden z nich (nejsou to už jen muži) nadměrně pije, utrácí z rodinných peněz jen za své záliby- to je taková nenápadná zdánlivě nevinná věc. Život opravdu není  lehký a jsem přesvědčena, že nikde to není ideální, podle představ o šťastném soužití. Jen je důležité, zda se to dá vydržet, je toho dobrého víc než toho nedobrého.

21 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 10. října 2012 v 12:58 | Reagovat

[19]: Víš Natty a co vdovy, vdovci, kteří zůstali sami, musí vše zvládnout. Děti vyrostou, odejdou a ten člověk zůstane třeba nakonec sám, protože nejlepší léta věnoval dětem. Nechtěl jim třeba přivést ,,macechu" nebo ,,otčíma". Snad jen ten ,,bývalý", který může prudit, pomlouvat, nebo být nešťastný tady chybí.

22 VendyW VendyW | E-mail | Web | 10. října 2012 v 14:12 | Reagovat

Možná to je klišé, ale slova Lásce se nedá poručit! platí....kdykoli a v jakémkoli věku. Někdy se to tak prostě semele a i když si člověk tisíckrát říká že je to naprd, nemá to budoucnost (což nikdy nikdo nemůže vědět dopředu) nemůže přestat. Já mám na něvěru dosti liberální názor který se mnoha lidem bude zdát kacířský, ale ano, já věřím že lze milovat dva muže najednou a při tom ani jednomu neublížit. A neublížit i tomu dalšímu který v tom jede pokud je ten druhý muž taktéž ženatý. Znala jsem dokonce i případ že muž odešel od svých dvou dětí k ženě s dětmi pěti, rozvedl se a vzali se. A fungovalo to a klapalo jenže pak se u něj objevila rakovina a zemřel. Nemělo by se šmahem odsuzovat pokud neznáme pozadí všeho. I to nejdokonalejší manželství má své kostlivce i když to na první pohled nevypadá. Za dveře domů a vztahů nikdo nevidí takže nikdy nemůže vědět proč....proč se někdo zamiluje ač zadaný do zadaného, proč se někdy prostě lidé rozejdou....proč si už nemají spolu co říct....nevíme to a proto nesuďme unáhleně....

23 Ivet Ivet | 10. října 2012 v 17:42 | Reagovat

[19]: Šťastná to žena!
Myslím žena, která nikdy nepoznala jaké to je vychovat děti bez milujícího muže a která má v rodině všechny své děti šťastně vdané a ženaté! -:)
Je to totiž velmi, velmi těžké jak píše v komentáři Růženka přesto, že je též šťastně vdaná a "pomoc" po všech stránkách má 24 hodin vedle sebe! :-)

24 Miloš Miloš | Web | 10. října 2012 v 18:08 | Reagovat

[23]: Iveto, ty také dovedeš být vážná. Vidím, že na lehkovážné řeči Růžin článek není vhodné téma.

25 Ivet Ivet | 10. října 2012 v 18:17 | Reagovat

[24]: Jen obdivuji Natty, která nikdy nepoznala ani její děti, jaké to je být na děti a všechno sám..., v dnešní době, kdy je každé druhé manželství rozvedené! To mají fakt štěstí!-:)
Já mám kolem sebe 50leté kamarádky rozvedené všechny!-:(
V práci jsme v kolektivu 8 žen a jen jedna je vdaná,  proto ten obdiv Natty a jejim dětem, že mají to štěstí a nejsou rozvedeni! :-) Rozumíš chlape? :-D

26 Miloš Miloš | Web | 10. října 2012 v 19:23 | Reagovat

[25]: Neboj, rozumím, že rozvod dopadne nejhůř na ženu, které zůstanou děti, má je vychovávat a muži, kteří šli za hlasem svého srdce, se ani nemají k tomu, aby opuštěné manželce ulehčili život (třeba finanční podporou dětí) a často se z nich i zákonné dávky musí vymáhat. Je to opravdu smutné.

27 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 10. října 2012 v 19:42 | Reagovat

[25]: Přiznávám, že v naší rodině- tedy té přímé a  v rodinách , kam se kluci přiženili nejsou rozvody. Jen v jedné, kde manžel odešel od ženy a dvou dětí k ženě o mnoho let starší. Jinak nikdo. Prostě měli štěstí a výdrž. :-)

28 Katka Katka | Web | 10. října 2012 v 21:45 | Reagovat

[6]: Tady to správně píšeš, tak se tím Růženko, netrap, je to zbytečné. Lindu máš ráda tak jako tak a to je to nejvíc, co jí můžeš dát (najevo). Že sis to představovala jinak? To je jisté, ale to byly právě jen TVOJE představy. A ona žije SVŮJ život.

[22]: Plně souhlasím.

29 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 10. října 2012 v 21:59 | Reagovat

[28]:Chápeš to asi jinak, to není můj monolog, ale fiktivní postavy matky. Je to ale dost reálné, takže to může  vypadat věrohodně..

30 Katka Katka | 10. října 2012 v 22:04 | Reagovat

[29]: Tak to tedy opravdu chápu špatně a můj komentář měl znít - ať se tím matka netrápí, Lindu má ráda....
Obsah zůstává stejný.
Píšeš velmi realisticky.

31 S.aba S.aba | E-mail | Web | 10. října 2012 v 22:14 | Reagovat

zajímavé . matyk asi nechtějí dát nikdy svou dceru jen tak někomu, a pro některé mámy jsou špatní všichni. znám takovou starostlivou.. a jedna dceraje pod vlivem matky. chudák chlap a druhého(od druhé dcery ) vyprovodili... chudáci oba. ona je ted sama a on hodný manžel a tatínek jiné ženy. moje máma i babička mi mého muže vytýkali. pro babičku to nebyl Oldřich Nový a pro mámu někdo krásný s postavou. jsem je obě uťala, že ony už si vybraly a obě byly rozvedené (jsou v poměru snacha tchýně), tak at mi laskavě neradí.a měla jsem klid. taky jsem se vzepjala.takže chápu dceru v článku. a vůbec. vidím to i na svých holkách - mám názory z doby dinosaurů---jdu jim příkladem, ale nechám je žít. :-D

32 Otavínka Otavínka | Web | 11. října 2012 v 7:39 | Reagovat

Milá Ruži, zase povídka, která nutí k zamyšlení. Každá matka asi chce pro dceru to nejlepší, ale někdy každá tu lásku vidí po svém a jinak. Vzpomněla jsem si na maminku, jak měla naprosto jiné představy jak já. :-)

33 Natty Natty | Web | 11. října 2012 v 7:59 | Reagovat

Ruzenko, přišla jsem popřát hezký den a k tématu povídky jsem už své řekla, není co dodat :-D  ;-)

34 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 11. října 2012 v 18:28 | Reagovat

[33]:Díky, to je milé.

[32]: Hani, nejen pro dceru, ale i pro syna. Není nic lepšího, než vidět syna, že svou ženu má rád a navíc je to normální, slušná žena a má ho také ráda. Nemluvila jsem jim  do výběru žádnému ( ono nebylo proč, vybrali si podle mého dobře).

35 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 11. října 2012 v 18:43 | Reagovat

[31]: S.aba, byla jsem u tebe na blogu, máš tam parádní vychytávku s tou koulí Holiday... opravdu to funguje, ulice, město je tam vidět po zadání. Kdopak si tak vyhrál, člověk žasne. O_O  :-)

36 pizlik1 pizlik1 | E-mail | Web | 11. října 2012 v 19:46 | Reagovat

Kdyby se všechny děti řídily rozumnými radami svých rodičů, byl by svět naprosto dokonalý a to nevím, jestli by bylo dobře.

37 Lydie Lydie | 11. října 2012 v 20:12 | Reagovat

[36]:
Děti se neřídí radami rodičů a rodiče se zase neřídili radami těch svých rodičů...
No a nic naprosto dokonalého asi neexistuje... ;-)

38 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 11. října 2012 v 20:53 | Reagovat

[36]: Byla by to určitě nuda...

39 S.aba S.aba | E-mail | Web | 11. října 2012 v 21:33 | Reagovat

[35]: :-D strýček Google Earth?

40 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 11. října 2012 v 21:48 | Reagovat

[39]: Šikovnej strejda! ;-)  :-D

41 Milovnice žiraf Milovnice žiraf | Web | 12. října 2012 v 4:20 | Reagovat

Myslím, že pro rodiče bývá někdy obtížné překousnout u svých dětí starší věk partnerů. Zažila jsem podobnou situaci u nás, moje mladší ségra si našla přítele o 9 let staršího (což není tolik) a mamina s tím měla na začátku problém. Časem si zvykla.

42 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 12. října 2012 v 14:17 | Reagovat

[41]: Můj tatínek byl o 13 let starší než maminka a jeho sestra si zase jako vdova v 39 letech vzala o 11 let mladšího. On zemřel v 72, ona až v bez měsíce v 90 letech. ;-)

43 Lucerna Lucerna | Web | 12. října 2012 v 16:04 | Reagovat

Precitala som si kazdy monolog. To je tak, ked komunikacia viazne.
Najlepsie stoho vysla manzelka. Na jej mieste by som si zacala uzivat a cas co venovala "pohodliu" rozmaznaneho manzela vyuzila na navstevi kina, divadla, cestovanie.. ak nechce sama tak s kamoskou.
Samota je des, ale z vlastnej skusenosti je vzdy lepsia, ako byt niekoho handrova panenka a sluska! :-D Ved este vzdy si moze kupit psa, kocku.. a zvieratka vedia byt vdacnejsie ;-)

44 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 13. října 2012 v 17:03 | Reagovat

[43]:Máš v něčem pravdu, ale každá žena nemá hned náladu si užívat života. Musí si to trochu srovnat a pocopit hlavně, kde byla chyba. Obyčejně u každého trochu, u někoho z těch dvou víc.

45 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 13. října 2012 v 21:29 | Reagovat

Ono se říká : "Nikdy neříkej nikdy" a je to pravda.Je nejlepší se netrápit, děti si udělají stejně po svém. Občas se stane, že rozvod přijde. Určitě nesouhlasím, že ovládnout se v lásce záleží na výchově. ;-)

46 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 13. října 2012 v 22:16 | Reagovat

[45]: V tom s tebou souhlasím, protože stejně si potomek vybere podle svého citu a bylo by zbytečné mu něco rozmlouvat- opak by byl následkem. Stejně si myslím, že žít s ním bude on/ona a ne ti rodiče. Vztahy jsou sice důležité i mezi generacemi, ale když  to jinak nejde, rodiče musí ustoupit.

47 Labanda © Labanda © | Web | 13. října 2012 v 23:23 | Reagovat

a už mám ikonku, klidně si jí skopíruj do svého menu ;-) :-)

48 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 13. října 2012 v 23:51 | Reagovat

[47]:Jé, to ještě poletím...Děkuji. :-D

49 Vendy Vendy | E-mail | Web | 14. října 2012 v 10:25 | Reagovat

[19]: Ale Natty. Život nejsou lodičky, není to věc.
Ty jsi asi ve svém manželství šťastná a spokojená, mám dojem, že jsi to kdysi zmínila. Ale asi nevíš, že takové manželství není běžné, spíš vyjímečné.
Až budeš mít vlastní zkušenost, pak suď.
Aby bylo jasno, neschvaluju to. Ale v životě jsou chvíle, které prostě nejsou logické. Pokud to neubližuje dětem a netrhá rodinu, pak ať si dělají, co chtějí.

50 Hanka Hanka | E-mail | Web | 14. října 2012 v 22:25 | Reagovat

Matka má ze svého pohledu pravdu, samozřejmě, jenže mládí má svou hlavu a nenechá si do ničeho mluvit. Myslíte, že jsme byli jiní? Já tedy určitě ne. Dneska už se na všechno dívám úplně jinýma očima. :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama






Jdeme spát, díky za návštěvu a na shledanou...

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx