Byla to nevinnost nebo neznalost?

16. ledna 2012 v 23:32 | Ruža z Moravy |  téma týdne
Měli se moc rádi, ti dva. On učitel, ona účetní, takže žádní primitivní, neznalí človíčci. Jen jejich době nebylo zvykem, aby se probírala ve škole sexuální výchova. Možná jim jen učitel v době, kdy v přírodopisu byla část o lidském těle řekl, aby si to doma přečetli a kdo bude mít dotaz, zodpoví mu ho v další hodině. Kluci i holky hltali všechno, co se objevilo. Doma si potají prohlíželi obrázky v Domácím lékaři, který většinou v rodinách býval schovaný v nočních stolcích rodičů.

Není divu, že děvčata si potají předávala informace, když dozrávala a dostávala ty ,,nutné pro ženy věci, aby mohly mít děti". Tak aspoň to bylo vysvětleno mně. Zřejmě nejen mně, nehledě na to, že mnohá dívka byla poučována, aby na sebe nenechala sáhnout, jinak by byla v jiném stavu. ,,Co to je", často se zlomyslně ptala maminky a ta najednou nevěděla, jak to vysvětlit, co tomu jinému stavu předchází.

Prostě, políbení, pohlazení, někdy i hříšných míst, ale jen po pás, doleji ne! Lidé nebyli ani v této době nijak zdrženliví, ale je fakt, že se ženy méně odhalovaly a pokud se něco stalo, bylo to spíš z neznalosti a ,,nechutného chtíče" chlapce.
Odmyslíme-li si praktikovaný způsob ,, ulovení ženicha " nebo získání povolení rodičů ke svatbě v minulých stoletích, stejným, určitě poměrně příjemným, způsobem. Podotýkám, že dnes je taková námaha zcela zbytečná. Děti se rodí i bez svatby - jestli je to dobře nebo ne, ukáže čas a způsob jejich dalšího nazírání na život v dalších letech.

To jsem ale odbočila od onoho zamýšleného příběhu, který se opravdu stal. Dva mladí se vzali. Měli se rádi, byli oba velmi stydliví, dobře vychovaní, dalo by se říci. S intimním stykem počkali do svatby. Tehdy se brali lidé dost brzy, mladí, takže to nebylo tak těžké vydržet. Byli spolu již dva roky a chtěli mít dítě. Nějak to nešlo, tak nakonec se odhodlala paní jít ke gynekologovi. Ten ji chtěl prohlídnout, ona se hrozně styděla, ale nakonec povolila. Byl jaksi podivně překvapený.

Když se jí ptal, jak dlouho je vdaná a řekla mu to, jen se na ni podíval a zeptal se jí, jestli s mužem spolu mají pohlavní styk. Červená až za ušima řekla, že samozřejmě. On jí na to jen řekl:,, Paní, nevím, jak to děláte, ale asi nějak podivně, vždyť vy jste ještě,, poctivá". Řekněte to manželovi, ať se více snaží a ono to půjde. Jinak jste v pořádku, nic nebrání tomu, aby jste měli dítě." Co si doma řekli, nevím, ale je fakt, že zanedlouho mladá paní dítě měla a ne jen jedno.
 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 David Tygr Bachmann David Tygr Bachmann | E-mail | Web | 17. ledna 2012 v 0:47 | Reagovat

Myslím, že s tou sexuální výchovou to jde od extrému do druhého extrému. Dneska často slyším velmi otevřené rozhovory o sexu i v tramvaji. Nejsem zastáncem katolického tabuizování sexu, ale když si vedle mně v autobuse vykládají dívky, jak to která s kým dělá, považuji to za nemístné. Asi už stárnu...:-)))

2 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 17. ledna 2012 v 0:54 | Reagovat

[1]: Tak to máte pravdu. Na vztahu lidí je přece právě nejhezčí určitá intimita a proto se mi nelíbí ani to různé  zveřejňování na různých webech a chlubit se nevěrou či tím, jak a kde ji nebo ona někoho svedla, to už teprve ne. Nic se nemá přehánět. Kolikrát to ani možná není pravda a je to nanejvýš trapné, hlavně pro některé  nuceně naslouchající.

3 Ivet Ivet | Web | 17. ledna 2012 v 17:01 | Reagovat

Taky odbočím, tak jako ty. Píšeš:"Děti se rodí i bez svatby - jestli je to dobře nebo ne, ukáže čas a způsob jejich dalšího nazírání na život v dalších letech."
Mám kamarádku, která s manželem v manželství přivedla na svět děvče, které vychovali oba rodiče a daly jí vše co vůbec mohli, děvče se rozhodlo, že se nevdá a tímto životem bude žít pořád, sobecky rodičům furt na krku, nic neumět a spoléhat na ně při každém prdu. Zvláštní nazírání z úplné rodiny-ne?
No a na druhé straně jedna známá z nemocnice vychovala sama bez manželství dceru, která se dovede sama o sebe postarat, našla si chlapce a chce se jednou provdat, mamince pomáhá a je to velmi milá a příjemná slečna.
Její nazírání na život i když není z té požehnané úplné rodiny - je normální.
Takže..., úplná rodina a horem dolem dítětim, aby vyrostlo v nesamostatného sobce - to asi také není to pravé ořechové. Ale je to jen můj názor a zkušenost od těch dvou "maminek". :-D

4 otavinka otavinka | Web | 17. ledna 2012 v 18:02 | Reagovat

Zajímavý příběh, ale věřím, že to tak bylo. Za mých mladých let se rodiče, tedy maminka styděla "poučit" svou dceru a tak jsem se doslova zamilovala do knihy Jaromíry Kolárově Já a můj kluk. Tam bylo vše. :-)

5 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 17. ledna 2012 v 18:13 | Reagovat

[3]:Víš, to není jen v rodině, zda jsou spolu sezdaní, ale jak spolu žijí. Pokud ta rodina není v pořádku, dítě se zasekne a řekne si, že než takové manželství, tak raději nic. To jsou ale řeči. Jakpak by ta její závislost asi dopadla, kdyby otec či matka byli nemohoucí? To by okamžitě zájem ztratila. A naopak ta dívka vychovaná maminkou- to je přece tolik případů, že žena nemusí být jen svobodná nebo rozvedená, ale třeba vdova a dítě vychová řádně, protože se mu možná obětuje víc než je třeba. Snad matka nezůstane nakonec sama, měla by být aspoň trošičku také sobecká, ale dítěti to vysvětlit. Dítě odejde, bude chtít žít svůj život a ona už nebude tak mladá, žádoucí pro muže. Přece není nikde psáno, že lidé ve vyšším nebo řekněme zralejším věku nemaji právo žít svůj život. ;-)

6 Vendy Vendy | Web | 17. ledna 2012 v 20:15 | Reagovat

Tohle byl ošemetný příběh a vlastně, člověk se ani nemůže divit. Když neměli kde jinde získat zkušenosti... Oba byli třeba i stydliví se o tom bavit s kamarády, od rodičů se nedozvěděli prakticky nic a jak vidno, technika byla nedokonalá... :-?
Naštěstí konec dobrý, všechno dobré.
K dětem vychovávaným bez manželství - je fakt, že děcka zludračí i v tzv.dobrém manželství. Asi je problém v tom, že se dětem všechno dává a nic se od nich nepožaduje. :-?

7 nar.soc. nar.soc. | 17. ledna 2012 v 21:15 | Reagovat

V lepších rodinách ve Velké Britanii prý dávaly matky dcerám před svatební nocí toto poučení. "Žena je poddána muži. Ulehni v košili do lože a očekávej  co nastane. Ničemu se nebraň,
a mysli na královnu a na Anglii, je to tvoje povinnost". A vida dodnes lordi nevymřeli ( i když je pravda, že jich královna povýšením nadělala tako dost ).

8 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 17. ledna 2012 v 21:26 | Reagovat

To by se vám líbilo? Aby ležela jako lata a muž nevěděl, jestli ho očekává nebo se ho bojí? No, nevím. Asi to tak někdy opravdu bylo, ale pokud vím, naši předkové zase tak svatí nebyli...Kdovíjakých levobočků a nemanželských dětí bylo vždycky dost v průběhu všech století, jen osud  jejich byl různý, kdysi určitě horší.

9 signoraa signoraa | Web | 17. ledna 2012 v 22:33 | Reagovat

Byla to zvláštní doba, vše bylo tabu. A možná proto jsme byli všichni zvědavější a hlavně neznalejší. Taky přemýšlím nad tím, co je lepší.

10 Týna Týna | 18. ledna 2012 v 21:14 | Reagovat

tak jsem se na konci nemístně rozesnála :-) ale z vyprávění vím že to tak skutečně bývalo, proto říkám že to byl nemístný smích, spíš bych měla litovat

já vlastně nějak ani nevím jak jsem se takové věci dozvěděla já protože z rodiny to určitě nebylo, takže nebýt školy, kamarádek a podobně možná bych dopadla stejně :-D né vážně doma se o tom nikdy nemluvilo a to jsem naprosto jiná generace...

11 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 22. ledna 2012 v 8:49 | Reagovat

Zastávám názor mluvit a objasnit dětem vše v přiměřeném věku. Ovšem u každého je ten věk objasnění posunut spíše vědomostmi. A tak všímat si a zodpovídat otázky dětí přiměřeně by měli rodiče. Ono TABU se nevyplácí, pak děti sbírají znalosti většinou nepřiměřeně, bohužel.

12 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 22. ledna 2012 v 19:55 | Reagovat

[11]:Pokud se zeptají, odpovědět, pokud se neptají, tak v odpovídajícím věku jim dát přečíst něco o lidském těle a jeho pochodech. My jsme měli Čtení pro chlapce a pro dívky. Kluci se se mnou o těch věcech klidně bavili, sice jen pár otázkami a mými odpovědmi, ale normálně. ;-)

13 Týna Týna | 23. ledna 2012 v 20:43 | Reagovat

u nás jsme se o tom nebavili nikdy, ale následky to na mně nenechalo naštěstí :-) až mi prcek vyroste do věku otázek proč, budu se pečlivě snažit odpovídat na všechno vhodně :-) protože už tříleté děti se začínají zajímat ale samozřejmě jinak :)

14 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 23. ledna 2012 v 20:55 | Reagovat

Máš pravdu. Jednou ze školky přišel syn (už nevím který, spíš ti starší, nejmladší se zajímal spíš o stavění kostek než o děvčata) a ptal se. ,,Mami,  máš taky šulina?" Jednou se s ním koupal táta, tak si asi všiml... ,,Nemám".,, A co máš?" ,,Viděl jsi ve školce nebo ještě v jesličkách děvčata, když čurala?" ,,Jo.",, Co měly?" ,,Takovou čárku.",, No vidíš,maminky ji mají tak jen větší a chlupatou, jako tatínek šulína." ,,Aha!!"   A bylo to vyřešeno. ;-)  :-D

15 Kitty Kitty | E-mail | Web | 12. února 2012 v 11:33 | Reagovat

No teda, to jsem se dozvěděla věci. Jsem stará bába, ale takto promluvit (u posledního případu)? Ale účelná informace to byla, i když se potutelně pousmívám... :-P

16 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 12. února 2012 v 20:22 | Reagovat

[15]:Kitty, já jsem odpovídala synům slušnou formou na všechny otázky. Když se mě zeptal prostřední synek, jestli mi může říct vtip, když je sprostý, klidně jsem se ho zeptala, jestli ho říkal spolužákům- prý jo- tak proč ne mně,klidně to řekni. No a řekl. Tak jsem mu doporučila, aby to před dospělými nikde neříkal, že by se mohli buď stydět nebo si myslet, že je on sprostý. Mámě může říci všechno, ale cizím raději ne. :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama



Jdeme spát, díky za návštěvu a na shledanou...

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx