Půjčujete si na dárky, dovolenou?

2. listopadu 2011 v 21:55 | Ruža z Moravy |  lidé kolem nás
Půjčit si peníze je občas nutné. Na bydlení, zařízení bytu, spotřebiče a pod. Kolem je hodně nabídek různých bank, společnostíi, institucí i lidí. Reklama láká: Zavolejte si třeba pro 50 000 za 999 Kč měsíčně. Ručitele nepotřebujete, neplatíte žádné poplatky za vyřízení nebo předčasné splacení půjčky. Chodí i letáky. Podle předpisů musí být napsány podmínky. Na ty si však musíte vzít lupu a pozorně je číst, abyste přišli třeba na následující příklad:


Takže, co nutně potřebujete, na to si případně půjčte, ale jinak - na dárky a pod. zvažte, jestli není lepší se s blízkými domluvit, že si dáte jen drobnost nebo vzájemně si popřejete pěkné svátky, pobesedujete spolu a dárky počkají, až si na ně případně našetříte. Pěkné pořízení.
Tabulku jsem sestavila dle nejmenovaného létáku, ale jsou si velmi podobné. Někde ani ty podrobnosti nejsou uvedeny.
Jen ještě takový dotaz: Co říkáte na půjčky na studium? Úroky platit už během studia a pak po nástupu do zaměstnání (pokud tedy by určitě bylo, že?) platit splátky? To je ,,pomoc" pro mladé k zakládání rodiny.
 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 davidbachmann davidbachmann | E-mail | Web | 2. listopadu 2011 v 22:53 | Reagovat

Já jsem odpůrcem jakýchkoli půjček. Sice je pravda, že mnozí lidé potřebují občas něco koupit hned a prostě na to nemají, ale finanční negramotnost našeho národa mě nepřestane udivovat. Jen málokdo si umí vypočítat, kolik vlastně zaplatí navíc. Zrušil jsem kreditní kartu, na účtu nemám povolený debet a na telefonáty z banky, které mi nabízí úvěry, reaguji až podrážděně. Snažím se netoužit po věcech, na které nemám.

2 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 2. listopadu 2011 v 23:54 | Reagovat

[1]:V počátcích manželství jsme na některý nábytek měli doplňkovou půjčku, dokonce na družstevní výstavbu bezúročnou půjčku od  závodu, ale to nebyl problém splatit, oba jsme pracovali. Pak už, jen na zboží do prodejny 90000 Kčs, když jsem začala podnikat a to jsem do roka splatila. I tak bylo 10000 v úrocích navíc. Jinak dále bez půjček. Na co nemám, nekupuji. ;-)

3 nar.soc. nar.soc. | E-mail | 3. listopadu 2011 v 9:56 | Reagovat

Je vhodné rozpoznávat peněžní půjčky a účelové případně otevřené úvěry. Peněžní půjčky jsou vždy rizikovější.
Mnozí lidé při vidině větší kopky peněz
zdětinští a nakoupí věci, které nejen že nepotřebují, ale jsou jim přímo vnuceny. To samé sleduje spotřebitelský úvěr. Je tedy na každém, aby zvážil, zda nákup ihned přinese více prospěchu než splácení dodatečně. Jsou i lidé, kteří mají možná největší radost ze spoření a plánují "co si koupí". Plány lze pružně měnit, kdežto věci a závazky už nikoli.
Každopádně, jak půjčka, tak i úvěr nutí člověka více myslet a rozvažovat. Tím také dosáhnout v životě víc než při svobodném spoření s nezřetelnými plány.
Půjčky a úvěry byly motorem evropského rozvoje a začátku novověku.

4 Lydie Lydie | 3. listopadu 2011 v 12:17 | Reagovat

Půjčovat si na dovolenou,či vánoční dárky je nerozumné. Ovšem bez půjčky na byt,či dům se mnozí neobejdou.To je ovšem nutná investice-bydlet se musí.Dovolenou i dárky lze oželet. :-)

5 Po zhlédnutí upoutávky jsem neodolal Po zhlédnutí upoutávky jsem neodolal | 3. listopadu 2011 v 12:56 | Reagovat

myslím že i číst článek je zbytečné neboť zadání je zcela jasné!!!

Půjčujete si na dárky, dovolenou?

Já Yřyk pravím toto: Jednou v životě jsem si půjčil a to asi před 31Lety a ano také to byla novomanželská půjčka.
Beru to tak:vše počká-musí až si na dané našetřím,tak si to pořídím a za ušetřené úroky si koupím trencle a budu mít dvoje :-D  :-D  :-D

omylem jsem zavítal a už ydu.

6 To jsem neni já To jsem neni já | 3. listopadu 2011 v 13:02 | Reagovat

[1]:ale jako bych to napsal já.100%pravda

7 Hanako Hanako | 3. listopadu 2011 v 13:02 | Reagovat

[5]:Proč omylem? S vaším názorem (až na ty trencle) souhlasím. :-)

8 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 3. listopadu 2011 v 14:10 | Reagovat

Nechtěla jsem tam psát třeba i na auto, ale pokud by si na ně někdo půjčil a nepotřeboval je třeba k výkonu povolání nebo nutně k přesunu ze vzdáleného bydliště, kde nejsou žádné služby a pod. je to riskantní. ;-)

9 Jeník Jeník | 3. listopadu 2011 v 17:33 | Reagovat

Nikdy.Vždy si ji udělám tak,abych na ni měl.Jinak by to nebyla dovolená,ale očistec,protože bych pořád  přemýšlel,jak ten dluh uhradím.

10 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 3. listopadu 2011 v 17:38 | Reagovat

[9]:Taky by mne to nebavilo, někde se třepat, aby se nic nestalo a já dluh splatila. :-(

11 Pavlína Pavlína | 3. listopadu 2011 v 18:04 | Reagovat

Tak naprosto souhlasím s Davidem a jeho prvním příspěvkem.
Jsem myslím celkem skromná a v domácnosti dokážu vyjít s málem.
Nepotřebuji si půjčovat na dovolené - jsem neplavec, kousek od nás jsou dvě přehrady - Žermanická a Těrlická a když manžel chce, kdykoliv si tam s dcerou může zajet, i na chytání ryb. Je tu řeka Olza - správně Olše...a spoustu jiných toků. Jízdenka do Jablunkova mě stojí 30 korun, tam si zajedu na hříbky, města mě nelákají, nemám ani čas na dovolené, protože na dovolené se jezdí k nám :-D Tedy ostatní. Příbuzní, kamarádi, přátelé... A taky máme rádi klídek.
Když na něco nemám, nehraju haura, dovolená není důležitá - tedy, kde ji strávíte. Na většinu důležitých věcí mám finanční rezervu a použiji ji jen v krajním případě. Bojler, lednice, pračka... V žádném případě ne na kolečkové brusle, kolo, dovolenou, dárky, vánoční nákupy jídla... Člověk si musí uvědomit priority.
Příští rok synek znovu zkusí  přijetí na výšku. Letos mu to do Brna nevyšlo. Bydlí u matky, ale mě by hanba fackovala, abychom mu nepomohli. Žádnou půjčku nemusí brát, učí se výborně, je to hodný kluk, zaslouží si podporu od nás - nejen že to je naše povinnost. Sám už si našel práci, je šikovný, nenechá vše jen na nás.

Takže jednoznačně NE. Jsem proti zbrklým půjčkám a zakázala bych ty tzv. rychlé půjčky. Lidi to žene do neštěstí a znám jich dost i v blízkém okolí.

12 signoraa signoraa | Web | 3. listopadu 2011 v 18:55 | Reagovat

Pod Davidův komentář bych se podepsala. Souhlasím s ním. Bohužel, je u nás hodně lidí, kteří si půjčují a nepřemýšlí nad tím, že pak ve finále zaplatí mnohem a mnohem víc.
Ale abych nebyla takhle úplně bez chyby, tak já jsem si v dávnověku také půjčila. V roce 1972 jsem toužila po kožíšku, kterému se říkalo "panenka". Moje touha byla silná a plat jsem v té době měla 900,-- hrubého. Tak jsem si půjčila 2000,-- ve Spořitelně. Kožíšek jsem nesehnala, ale koupila si místo něj zimní kabát, který byl také potřebný. Stál hrozných 1800,--, ale líbil se mi. Přijela jsem v něm domů na Vánoce a rodiče mi ho pochválili. Pak jsem mezi svátky šla kolem krámu, kde jsem kabát koupila. Visel ve výloze a u něj byla cedule, že je zlevněn na 1200,--. Málem jsem hlavou prorazila výlohu. Kabát jsem splácela téměř dva roky, když jsem si připočetla úroky, zaplatila jsem tolik, že mi z toho bylo špatně. Já ten kabát přestala mít ráda, dokonce se mi přestal i líbit.
Díky této zkušenosti si zásadně nepůjčuju. Jak se říká, někdy si člověk má natlouci nos, aby se vzpamatoval. ;-)

13 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 3. listopadu 2011 v 20:14 | Reagovat

[12]: Pěkné poučení. :-D

14 Láda Láda | E-mail | 3. listopadu 2011 v 21:11 | Reagovat

Počet zadlužených lidí je však u nás velmi vysoký. Z toho mi vychází, že lehkomyslníci nečtou Rúženčin blog.

15 Láda Láda | 3. listopadu 2011 v 21:12 | Reagovat

Oprava: Růženčin blog

16 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 3. listopadu 2011 v 22:26 | Reagovat

[15]:Ládo, další oprava- Ruža bez kroužku (tak teď to vypadá tak, že mám o kolečko méně, ne?) [:tired:]  O_O  :-D

17 jezura jezura | Web | 4. listopadu 2011 v 12:42 | Reagovat

Na dárky nebo na dovolenou bych si NIKDY nepůjčila! Kupuji jen to, na co mám a na dovolenou jezdím také tam, na co mi stačí peníze a tomu tak bylo vždy, i zamlada.
Ale novomanželskou půjčku před 50 lety, tu jsem měla také a pak ještě jednou na nábytek, když jsem zůstala sama v téměř prázdném bytě. Dnes si vypůjčit je ale daleko nebezpečnější, to bych se bála.

18 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 4. listopadu 2011 v 13:55 | Reagovat

Novomanželskou půjčku  do 30.000,-Kčs mohli dostat novomanželé  do 30 let. Byl to vlastně úvěr který čerpali tím, že dávali faktury za nábytek a zařízení bytu k proplacení Spořitelně. Pak tu sumu spláceli, ale pokud se jim narodilo dítě, odečítala se určitá částka na každé dítě. Takže to byl opačný efekt, než by měl nastat po zadlužení mladých kvůli studiu, že by neměli pak už možnost zařizovat brzy bydlení.

19 Láda Láda | E-mail | 4. listopadu 2011 v 18:45 | Reagovat

Vám že na Moravě je délka samohlásek v některých slovech odlišná, ale v této věci jsem dlouhodbým pobytem v Ostravě již otupělý.

20 týna týna | 4. listopadu 2011 v 19:40 | Reagovat

no jsem též v zásadě  proti půjčká, ale je pravda, že bez hypotéky bychom dodnes bydleli každý jinde, takže si vlastně budu protiřečit, také přiznávám, že máme půjčku na jisté nádobí snad kvalitní značky ale ta je stylem že zboží dostaneme po plné m splacení a jestli to budeme splácet třicet let nebo dva měsíce je čistě na nás...
ale s těmi půjčkami typu home credit apod, nesouhlasím a nevyužila bych je, víte co Vám totiž radí? potřebujete-li půjčku dejme tomu 20 tisíc půjčte si 30 abyste měli na první dvě splátky...oni je totiž chtějí týdně, ale to myslím nebyla tato poslečnost, možná to bylo nějaké to číslo, rychlá půjčka (zkušenost mého nepoučitelného otce)

21 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 4. listopadu 2011 v 19:53 | Reagovat

[20]:Ne Týno, je to tabulka právě z letáku tebou jmenované společnosti. Podle toho jsou splátky měsíční.
Nezlob se na mne, ale to nádobí  nejdříve splatit pak dostat, to bych asi nebrala. Měla bych strach, že dodavatel ,,odejde" a pak to v dnešní době někde honit. :-(

22 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 4. listopadu 2011 v 19:56 | Reagovat

[19]:Ládo, to není váš problém, ale  mám na rodném listě ze Slovenska ,,Ružena" a tak mi to po letech dali i do občanského průkazu. Je zajímavé, že do té doby jsem měla pořád ů a nevadilo to. ;-)  :-D

23 Kitty Kitty | E-mail | Web | 7. listopadu 2011 v 15:39 | Reagovat

Nepůjčuju si vůbec. Nemám ani žádný účet, všechno platím hned a pečlivě si hlídám, aby se chybička nevloudila. Pomocníkem je mi SIPO a jinak vždycky keš.
Kdo si půjčí, musí příště vracet. Navíc je nervózní, aby někde něco nezkonil a nepřišel exekutor. Ona dnešní praxe firem na vymáhání dluhů je vymakaná. Koupí si drobnou pohledávku, léta čeká, pak to hodí přes soud a exekutorovi a: blb* co jsi opomenul, běž pod most. Ne, ze mě finanční firmy nemají prospěch a klidně spím. :-D

24 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 7. listopadu 2011 v 16:05 | Reagovat

[23]:Taky raději kupuji za hotové, přes účet platíme jen byt, plyn, elektřinu, SIPO , kde je zahrnuta i pojistka za byt. Jen šetříme na to, co by mohlo ,,dosloužit". Na co nemáme, nekupujeme.

25 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 7. listopadu 2011 v 16:06 | Reagovat

Nosím sebou všude lupu a drobné texty zásadně čtu. ;-)

26 Kitty Kitty | E-mail | Web | 7. listopadu 2011 v 17:12 | Reagovat

Přihazuju jedno cizí moudro:
Peníze si půjčujte zásadně od pesimistů. Ti ani nepočítají s tím, že jim je vrátíte :-P
Jenže jak na institucionované vyžírky půjčovatele? :-?

27 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 7. listopadu 2011 v 18:07 | Reagovat

[26]:Nepůjčovat si u nich. Fascinuje mne ta větička v reklamě - nemají žádné utajené poplatky- nebo - bez poplatků za předčasné splacení dluhu. Oni si totiž za nedodržení tak ,,dlouhé dohodnuté" doby počítají sankce. Z důvodu ušlého zisku-úroku. Vše je postaveno na hlavu. :-(

28 otavinka otavinka | Web | 7. listopadu 2011 v 21:55 | Reagovat

Milá Ruži,
nikdy jsme si nepůjčovali peníze na domácnost, dovolenou či něco jiného. Kdysi jsme měli Multiservis na televizi. V životě bych si nic nepůjčila, to bych prodala raději servis nebo obrázek, abych peníze získala.Půjčování není dobrá cesta.

29 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 10. listopadu 2011 v 20:10 | Reagovat

Růženko já krom novomanželské půjčky si nikdy už pak jinou půjčku nevybavila. Prostě nemám na " tak  "TO" tak "TO" není třeba mít. :-)

30 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 10. listopadu 2011 v 20:51 | Reagovat

[29]:Je to také tím, že my už tak moc ničeho nepotřebujeme, byli jsme zvyklí šetřit, shánět, nebyl takový výběr drahých věcí. Skromnosti by bylo třeba. Ti mladí to mají ale proti nám myslím těžší, ač si to mnozí neuvědomují. Kam dříve dát peníze, když jdou do života. Navíc chtějí všechno hned, no a pak? Řeší to půjčkami. Uznávám na bydlení, nějaké zařízení, prostě to nejnutnější a pokud možno rychle splácet. ;-)

31 Zmražená Opice Zmražená Opice | Web | 14. prosince 2011 v 20:30 | Reagovat

Půjčit si na bydlení nebo zařízení bytu je podle mě docela normální, ale nechápu půjčky na dovolenou nebo na vánoční dárky, to je úplně uhozené, půjčit si to, rok to splácet, a za rok si zase půjčit...
Někdy se dívám na letáčky s půjčkami a jen pro zajímavost počítám, kolik pak lidé celkem zaplatí, a ta konečná částka mi někdy přijde opravdu neskutečná, to už je snad lichva...

32 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 14. prosince 2011 v 23:04 | Reagovat

[31]: To víte, že je. Tváří se to jako výpomoc a zatím to kolikrát člověka zruinuje. :-(

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama



Jdeme spát, díky za návštěvu a na shledanou...

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx