V Kavárně U Rózičky - v srpnu 2010.

1. srpna 2010 v 0:00 | Ruža z Moravy |  Kavárny-povídání s lidmi

K avárnička je odvozena od slova káva...


















Káva je jako exotická pohádka, která končí na talíři.

Káva se totiž nejen pije, ale bývá i součástí pokrmů a to nejen sladkých.

Káva si také rozumí s masem a dokonce s grilováním. Nevěříte?

Dráždivě navinulá barbecue omáčka: kečup, voda, šálek kávy (samozřejmě cezené) cukr,ocet, worcester, olivový olej a chilli. Dá kuřecím křídlům i vepřovým žebrům nový chuťový rozměr.

Nemusí chybět ani na přílohách ke grilovanému masu na př.

Kávový přeliv na brambory: Cibuli na kostičky necháme zesklovatět na oleji a krátce zkaramelizovat na třtinovém cukru. Pak se svaří se šálkem silné kávy a konzervovanými rajčaty, okoření čerstvým koriandrem, worcesterem i chilli papričkou, osolí, znovu svaří a přelije na uvařené čtvrtky brambor.

Přiznám se, že jsem to sama zatím nevyzkoušela, ale třeba některé jídlo z níže uvedených obrázků bych vyzkoušet chtěla.


Listový salát s kávovým dresinkem...








Kuřecí stehýnka v kávovém dresinku...

Cibulková chuťovka:
Jarní cibulky orestované na olivovém oleji se uvaří v šálku kávy. Pak se osolí, stříknou octem a okoření sekanou petrželkou. Nechají se přejít varem a posypou čerstvými bylinkami. Jako doplněk ke grilovanému masu jsou vynikající.
Sladké , kávou dochucené moučníky samozřejmě známe, ale i smažené ovoce s kávovým krémem je prý dobré.
















Káva se do dezertů přidává jen v malém množství, takže neovlivní energetickou hodnotu. Její hnědá barva podle kulinářské magie symbolizuje dobré zdraví a psychickou vyrovnanost.

KÁVA obsahuje alkaloid kofein, jenž má osvěžující účinky, je nejrozšířenějším stimulantem pro podporu činnosti mozku a je odedávna považována za silné afrodiziakum.


Slavné dezerty a jejich složení- obsah jednotlivých složek většinou znáte.



Dort Mocca - 4 pláty ze sněhového těsta s kávou proložené máslovým kávovým krémem.

Kávový nákyp - Upečená směs sněhu z bílků, svařeného cukru a zavařeniny s mletou kávou.

Pohár Davis - Kávová zmrzlina s třešněmi v rumu, zdobená šlehačkou.

Bomba Mirabeau - Kávová zmrzlina plněná meruňkovou zmrzlinou na piškotu.

Bomba Fanchon - Oříšková zmrzlina plněná kávovou zmrzlinou s kirschem.

Kávová poleva - Nahřátý fondán se silnou kávou.

(Zdroj článek ve Stylu)



Přiznávám, že nejvíce znám výbornou roládu s kávovým krémem od švagrové, laskonky s kávovým krémem, které jsou vlastně takové minidortíčky Mocca. K zahození také není kávový likér normální i mléčný. To již ale poněkud odbočuji.


Tak to by bylo takové stylové zahájení dalšího měsíce. Téma však je jako obvykle povídání o všem možném. Kdo neví o čem, může se inspirovat minulými měsíci, kdy byla témata opravdu rozmanitá, bohatá. Těším se na všechny, kdo si chtějí povídat i na ty co jen čtou a baví se aspoň trochu. A nezapomeňte fotit své miláčky - zvířátka, abyste je mohli co nejdříve poslat na mou emailovou adresu. S tou galerií jsem to myslela vážně. Něco již došlo...

Někteří naši věrní přispěvatelé oslaví v měsíci srpnu narozeniny, tak bych jim chtěla věnovat pár hřejivých slov:
(Ten, kdo se v srpnu narodil, povstaň...uchop se svojí skleničky a vypij obsah celičký... do dna...)


Každý další rok života prožijte ve zdraví, spokojenosti, lásce a buďte zde s námi hodně dlouho, svěží, plní chuti do psaní i řešení problémů a mějte se celkově dobře...









Nedá mi to, abych vaše oči nepotěšila krásnými květinami. Od kamaráda jsem dostala obrázky z výstavy lilií, která se konala ve Vikýřovicích na Šumpersku. No, nejsou krásné?


 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

Zobrazit vše (652)
Zobrazit starší komentáře

601 Zdenka-matka Zdenka-matka | 29. srpna 2010 v 22:07 | Reagovat

MIRA

Já ti tam teda tu bábovičku dokonale rozkopla.

a na bažině vykvetl nový leknín, či lotos.

PS

do kolen tě neposílám, ale říkám: lež je lež a já jí nikdy neuvěřila.

602 Zdenka-matka Zdenka-matka | 29. srpna 2010 v 22:09 | Reagovat

Bufet?

No já raději něco s mnoha hvězdičkami.

Ovšem i bufet může mít svý kouzlo, pokud je tam vinikající kuchař.

Ovšem já v žádným vlastně nikdy nebyla, ani v tom něčem mnohahvězdičkovým. Takže nevím.

603 rucuk rucuk | E-mail | 29. srpna 2010 v 22:20 | Reagovat

Kavárničku jen vyndají z nejdiskutovanějších vždycky na konci měsíce, asi proto, že je jako měsíční. Ostatní články tam trčí tak dlouho, dokud není více komentářů,  než má ten poslední a pak to jen posunují. . Neřekla bych, že to ukazuje na kvalitu článků či diskuze, ale na tom nezáleží. Je to dobré snad jen na to, že se při umístění článku na něj lehce dostane, kdo chce.

604 Zdenka-matka Zdenka-matka | 29. srpna 2010 v 22:24 | Reagovat

...vynikající...

Vudíte, svými hrubkami snižuji i já kvalitu diskuse :-(

605 rucuk rucuk | E-mail | 29. srpna 2010 v 22:55 | Reagovat

604-Zdenko-matko, nevím jak jste to pochopila, já tím nechci snižovat ostatní články, já jsem tam nakonec také měla trčet některý článek. Počet komentářů je třeba větší, když se baví více lidí i mimo téma, ale neznamená to, že by byly horší než ty  monotématické. Někdy je naopak diskuze pestrá,  zábavná i poučná. Vy přece neděláte hrubky, ale člověk nemusí vždy napsat všechno správně- já to někdy vořu pěkně. No a co? Dá se to pochopit. Diskuze není o pravopisu:-))))))))))

606 nar.soc. nar.soc. | E-mail | 30. srpna 2010 v 0:41 | Reagovat

[586] Hanako, 29.8.2010 16:34

Nechci si hrát na chytrého. Pár auditů pro a.s. jsem viděl jako člen DR. Nelíbily se mi formulace, že auditorovi se po seznámení "zdá", že uzávěrka splňuje zákonné nároky.

Co se zdá je sen a trval jsem na jiné formulaci. Trvalo to tři dny, než to auditor opravil.

Příští rok odmítl "pro pracovní zaneprázdnění" audit vyhotovit. Dali to jiné auditorské firmě a ta to stihla od pátku v poledne do pondělí ráno i se štemplem a DR to slupla.

Takže auditem, mne nikdo neuhrane.

Mně jde o něco jiného. Kde mají budoucí odborníci ( vysokoškoláci ) vzít praktický rozum a co si budem i nějaké peníze za letní měsíce? Vysoké školy přinejmenším by měly se státní správou organizovat kontrolní akce, případně i zástupy za dovolené, aby se mladí setkali se skutečností a získali potřebný vhled do věcí. Takové činnosti jsou potřebné a není jedno, že se lijí nekřesťanské peníze firmám, když část práce lze zhotovit v rámci praxe ( a získat tak potvrzení a hodnocení pro budoucí přijetí do prac. poměru ). Mělo by to být  i v rámci řešení nezaměstnanosti.

607 Hanako Hanako | 30. srpna 2010 v 7:02 | Reagovat

6O6 nar.soc. To by nám měl vyložit někdo, kdo se v tomto vysokoškolském prostředí pohybuje, třeba to tak funguje. Částečně vysvětlil p.Jeník(58O). Výsledek auditu musí potvrdit akreditovaná organizace nebo osoba,jinak to nemá právní platnost.

608 Zdenka-matka Zdenka-matka | 30. srpna 2010 v 7:42 | Reagovat

[605] rucuk, E-mail, 29.8.2010 22:55

Pochopila jsem to celkem dobře a vyhovují mi "kecací" články typu Kavárnička a takový bude zřejmě i nově otevřený "Bufet".

Jen mě někdy překvapí, co ve svých komentářích nasekám za chyby. A nejsem si jista, jestli je tam sekám já, nebo můj počítač.

No dobrá, vymluvím se:

"Můj počítač mne podráží, seká mi tam hrubky a chyby." :-)))

609 rucuk rucuk | E-mail | 30. srpna 2010 v 7:46 | Reagovat

608-Je to jasné, to ta rychlost psaní za to může.-)))

610 Jeník Jeník | 30. srpna 2010 v 8:18 | Reagovat

Dobré ráno .

Dnes je zataženo a prší(Olomouc a okolí).Chtěl jsem jít po ránu něco řešit,ale přehodnotil jsem to na základě počasí a sedím u PC.

pro Hanako - ještě se pokusím vysvětlit způsobilost pro audit.Je to ten,nebo ta(firma),mající akreditaci pro tuto činnost.Toto mají jednak všichni pracovníci pedagogického sboru výše uvedených fakult,případně škola(univerzita sama jako organizace)také.Pracovníci co ten audit provádějí již tato oprávnění nemusí mít,protože jsou jen zaměstnanci té firmy a provádějí odbornou práci na úseku.

Uvedu příklad.Jste nemocná a váš obvodní lékař vás poslal do nemocnice.Nejdříve projdete vrátnicí,pak jdete obvykle na odborné oddělení podle potřeby.Tam narazíte buď na mažerku příjmu(ve větších nemocnicíc),nebo již přímo na sestru,která si od vás odebere vaše doporučení a výsledky od obvodního lékaře a řekne vám,aby jste chvíli počkala,že vás zavolá,nebo vás hned vyzve ať jdete dále.Tak jste se setkala minimálně se dvěma zaměstnanci nemocnice,ale nikdo z nich ještě vás neléčí a proto ani nepotřebuje lékařský diplom,ale provádí nezbytné úkony,aby jste léčena byla.K tomu si připočtěte řidiče sanitek,kuchařky v kuchyni a další personál,bez kterého by nemocnice nemohla ani vůbec být a fungovat.

Tak je to i s tím auditem.Oprávnění mají jak jsem uvedl výše a i když jej provádějí i studenti,což je žádoucí,tak jsou odborně ve své práci řízeni a obvykle řeší dílčí úkoly,které jsou u nich denně kontrolovány.Navíc za jejich práci i dílčí odpovídá vždy vedoucí odborný asistent,případně vedoucí jejich předmětu,případně vedení katedry,případně škola jako taková.Výhodou je,že studenti získávají odborný přehled v zadané problematice,kterou musí mít dopředu teoreticky zvládnutou a odzkoušenou ze svých znalostí minimálně zápočtem a zápočtovou prací,kterou musí k tomu předložit(vyjma univerzity Plzeň) a souběžně si kontrolovat postup svého šetření s odbornou literaturou k té které problematice,nebo věci.Chytrá firma toho využívá,protože je to pro ni nejlevnější získání odborného a hlavně nezávislého kvalitního výsledku.Ale jak jsem uvedl výše toto není v zájmu vládnoucí kamarily,důvody jsem již uvedl.

U těch soukromých firem je to podobné,tam akreditační povolení má také jen jeden člověk,nebo firma,ale práci provádějí jemu podřízení pracovníci,za které on,nebo firma ručí,tedy za výsledky auditu.Nikdo dále neřeší,že tam to šetření prováděl František,nebo Jarmila,jen a jen ta a ta firma s tímto,nebo oním výsledkem.

Jak jsem již uvedl výše,ale i nar.soc s jehož vyjádřením se plně ztotožňuji,provádění auditu školami by bylo levnější ,reálnější a výsledky by byly závaznější.To co se děje,nebo provádí je jenom další rozkrádání,případně jen zástěrka pro tuto činnost,jen aby byla naplněna litera zákona.Pak se dovídáme,že ten nebo onen audit byl s takovým výsledkem a hned po měsíci jiná firma udělala audit s naprosto jiným výsledkem.Vždy je to pak jen podle zadavatele a předem dohodnuto jak to má dopadnout.Hlavně ale žádná východiska to neukazuje,nic to nezavazuje,jen se udělá čárka,že byl naplněna litera zákona o vykonání auditu.

Já osobně bych nechal ten nebo onen audit s jinými výsledky zadavateli zaplatit a to ze svého.To by jste pak koukali jak by najednou stačil jen jeden audit.No dalo by se to ošetřit i jinak a docela konkrítněji.Toho jsou si všichni vládnoucí vědomi,ale protože jsou již dopředu naprosto všichni zkorumpovaní,tak k tomu nedojde.

Ale to je pořád dokola o jednom,o nečestném jednání,zlodějně,okrádání daňových poplatníků,o tom jak to všechno mají zaplatit ti,co to nezpůsobili a nezavinili,tedy ty škody a lumpárny.

No píši jak škaredé počasí,ale jen jsem tu problematiku chtěl ještě dovysvětlit.

Dále již jen hezky česky.

611 Jeník Jeník | 30. srpna 2010 v 8:27 | Reagovat

pro rucuk - zavedení bufetu je dobrý nápad,ale také se přimlouvám s ponecháním kavárničky i nadále.

612 Jeník Jeník | 30. srpna 2010 v 8:29 | Reagovat

Protože jsem v kavárničce,prosil bych si paní vedoucí jednu irskou kávu,dva řezy z dortu od Sachra a dvě trubičky klasické.To jen abych nemlel hubou naprázdno a navíc i trochu smlsl.

613 Jeník Jeník | 30. srpna 2010 v 8:37 | Reagovat

Mám takový dotaz na hospodyňky,nebo případně na zahrádkáře.Zda ještě někdo pěstuje rebarboru,případně jestli ano,jestli ji využívá na kompot,případně na buchty,případně na marmeládu či jam(džem)?

Moji prarodiče ji pěstovali,vždy někde na zahradě v koutě,rostlo snad samo,připadalo mi to jako lopuch,ale ty buchty byly z ní dobré,ale i ta marmeláda a kompot.Nějak se ale z mého povědomí vytratila  a tam kde v minulosti celá léta rostla je dnes jen tráva.

To samé s křenem.Naposledy v naší rodině se jím zabýval táta od manželky,čili tchán.Jednak jej jedl nastrouhaný s jablky,něco na způsob kompotu,ale také k uzeninám(já dnes používám křenex),nebo k uzenému jako takovému,nebo jako obklad na koleno.Prý to ohromně pomáhalo.V té době jsem se mu smál a nevěnoval jsem tomu pozornost,jako té rebarboře,ale nyní bych to i vyzkoušel,ale není kde vzít a shánět se mi to po různých naturách(obchodech s bio potravinami a pod.)nechce.

Proto prosím všechny zdejší,či příchozí o názor na věc.

614 nar.soc. nar.soc. | E-mail | 30. srpna 2010 v 12:31 | Reagovat

Panu Jeníkovi.

Rebarbora - reveň  je stará  domestikovaná plodina, která se v dávných dobách pěstovala poněkud jinak.

Dříve se dobytek pásl od mrazů do mrazů a zimu přečkával v přístřešcích ( protože trvalé stavby byly nákladné a neúčelné = většinu roku prázdné ). Krmilo se jednoduše senem i listím, podestýlalo se jen odpadlým "krmením" nebo lesní hrabankou. Vše se donášelo ( na zádech nebo na zvířatech ), vozové cesty v podstatě nebyly a vozy byly výrobně drahé ( navíc zase přístřešek ) nemluvě o zápřeži.

Po vypuštění dobytčat z jara na pastvu se přístřešek strhl a hromada hnoje byla ponechána "živlům" a slepicím. nakonec se na tom chytil plavel a to byla doba k vysazení reveně. Obrovské listy s dlouhými tlustými řapíky ( stopkami) byly žádanou úrodou. Podobně i dýně na krmení a semínka.

Reveň vydrží na stanovišti dost dlouho, podmínkou je velké množství výživného humusu a vláhy. Problém s revení je v obsahu jedovaté kys. šťavelové, proto se nemají listy sklízet brzy, kdy jsou této kyseliny plné. Listy se sklízejí od spodu až tak od třetí řady nejdříve. Odpad = slupky z řapíků ani listy neradno pohodit k reveni.

615 Hanako Hanako | 30. srpna 2010 v 13:34 | Reagovat

614 nár.soc.   Oloupané reveňové řapíky jsou dobré na koláče, do závinu, lze je i zavařovat. Reveń by neměli jíst lidé, kterým se tvoří ledvinové kameny oxalátové(šťavelanové). Ǔčinky kyseliny šťavelové se dají zneutralizovat tak, že do náplně koláčů nebo závinu dáte tvarohovou nádivku a do nebo na ni kousky reveně.  Takové koláče nám pekli v závodní jídelně. Reveň je vlastně první jakoby ovocnou náplní, dokud ještě nejsou třešně nebo jahody.

616 Pavlína Pavlína | E-mail | 30. srpna 2010 v 13:53 | Reagovat

Přeji krásný, leč u nás větrný a studený den.

Rebarbora se výborně hodí v kombinaci s jahodami do kynutého koláče s horkým pudinkem, navrchu sypaný ořechovou drobenkou. Je to do vysokého plechu.

Jinak reveň oloupu, umyji, nakrájím na 1/2 cm široké kousíčky a zavařím ananasově jako dýni. Stejným postupem, jen přidám více cukru. V zimě, na koláče i jen tak na mlsotu...

617 nar.soc. nar.soc. | E-mail | 30. srpna 2010 v 13:54 | Reagovat

614 pokračování

Dokud nám JZD "nerozkulačilo" zahradu i se stodolou, stavěl se vždy při mlácení v zahradě krátkodobý stoh slámy. Ohrabky od mlátičky a zbytky stohu odhodil otec k plotu, sešlapal na úhledný tvar, pak dovezl ve voznici močůvku a hromadu prolil. Nechal ji tak do příštího roku, kdy se založila hromada vedle. Na předchozích hromadách ( po prohození s ornicí pod tím už rostla reveň, která se tak posouvala kolem plotu.

Jako děcka jsme dostali na počátku prázdnin pár facek za trhání nových listů se slabými řapíky, protože se tím zpožďuje mohutný vývoj rostliny. Kromě toho jsme vždy dostali svědivou kopřivku, po snězení několika děsně kyselých řapíků.

618 rucuk rucuk | E-mail | 30. srpna 2010 v 14:50 | Reagovat

nar.soc. Je pravda, že reveň-  rebarbora rostla nejlépe na kompostu. Babička ji také používala na ,,lívan", kam dala tvaroh a nahoru pak kousky rebarbory (byla taková pěkně tlustá a já ji musela oloupávat). Byla dost kyselá, tak opravdu jen tak kousky. Ze šetrnosti ji babička moc nenakládala, že potřebovala hodně cukru, zrovna tak jako rybíz, ten šel většinou trošku do malinové marmelády, ale hlavně na víno.

619 rucuk rucuk | E-mail | 30. srpna 2010 v 14:52 | Reagovat

Jeník- tedy- Irská káva, zákusečky, dokonce Sachrův dort, to bude kalorií, že? Ale proti gustu žádný dišputát:-))

620 rucuk rucuk | E-mail | 30. srpna 2010 v 14:55 | Reagovat

Jo a křen jsme mívali z druhé strany plotu, kde byl zbytek písku promíchaný se zemí. To kopání bylo dost obtížné a stejně jsme ho měli hodně ostrý. Zajímavé bylo, že tam rostl rok co rok a nikdo ho tam nesadil. Dokonce byl i  potom u paneláku vedle chodníčku podél domu, hodně let, než se podařilo jednomu obyvateli ,,pohnojit" trávu nějakým jedem a dlouho tam nic nerostlo. Křen zmizel...

621 ))):-0 ))):-0 | 30. srpna 2010 v 15:59 | Reagovat

Jeník-Rebarboru bych vyplenil ze zemského povrchu,ale že i mne ji naučil otec využívat smyslnějším způsobem,než křiviti držťkou a přetvařovati se jaká že je to lahoda,tak budiž a tento nápad,který jsem tu neviděl,pokud sem přehlédl tak promiňte,vám vyzradím.Je jednoduchý jak česká facka.Nejprve předstíráme,že máme rádi zavařený rebarborový kompot,potom přinutíme protějšek,ať nasyslí co nejvíc flašek,a takto Vám známý hnusný  ale zdravý kompůtek i se skořicí......Otevřeme,nejlépe když nikdo není doma a vylijeme do hajzlu.to je samozřejmně žert.takže vylijeme do mixéru,rozšlekáme,patřičně zředíme vodou,případně dosladíme a ochladíme a máte výbornou limonádu na celé léto.....Plné spokojené bachořiska vám všem kdo máte doma reveňový kompot přeje ))):-D))

622 Jeník Jeník | 30. srpna 2010 v 16:17 | Reagovat

Dobré odpoledne.

Všem děkuji za rady a informace.Nyní je mi jasné proč ta rebarbora vždycky rostla tak nějak bokem.A protože jsem také postižený tvorbou ledvinových kaménků,tak tu rebarboru vlastně nesmím jíst.

623 MIRA MIRA | 30. srpna 2010 v 17:43 | Reagovat

[621] ))):-0

:-)))))))))))

Než jsem jsem se rozhoupal k podobné odpovědi jeníkovi, tak už nemám co dodat.

624 rucuk rucuk | E-mail | 30. srpna 2010 v 18:32 | Reagovat

Víte co je nejhorší pocit? Když vám něco chutná a pak se dovíte, že je to zrovna škodlivé v tom směru, co trápí vás,  nebo musíte být na to opatrní. Podvědomě si to zprotivíte,  nebo aspoň už po tom netoužíte.

625 ))):-0 ))):-0 | 30. srpna 2010 v 19:48 | Reagovat

624( Největší kravina co jsem slyšel a slyšel jsem ji mnohokrát.

626 rucuk rucuk | E-mail | 30. srpna 2010 v 20:49 | Reagovat

625-))):-0, cooooooooo? kravina?? Pravda, milej pane. Zrovna tu rebarboru jsem kvůli nějakým potížím s ledvinami nesměla a teď se ji bojím jíst a nakonec po ní už vůbec netoužím. Stačí ten příklad? Jinak po jiných mlsotách toužit můžete, ale když víte, že vám škodí, raději se jim vyhnete, ne?

627 Hanako Hanako | 30. srpna 2010 v 21:04 | Reagovat

625 rucuk Tak tohle vyprávějte diabetikům,žlučníkářům a tlusťochům. První láká sladké, druhé třeba mastné palačinky se šlehačkou a třetí pěkně vypečený bůček. Lidi jsou banda neukázněná a  jestli vy se důkladně vyhýbáte tomu co nesmíte, tak jste vzorná. Přeji vám, aby vám to vydrželo. Občas také lehce zahřeším a mám pak plno"výčitků,"

628 rucuk rucuk | E-mail | 30. srpna 2010 v 22:58 | Reagovat

627-Hanako, asi jsem to napsala neúplně. Rebarboru klidně oželím,  pak ještě některé potraviny třeba  tlusté maso, ale kaji se, také bych neměla kvůli ,,tloušťce" ledaco jíst a přece mne to láká.  Sice víckrát po troškách, ale neodolám třeba občas pudinku, jogurtu s ovocem, do bílého si dám aspoň trochu  vanilkového cukru, kávu také sladím aspoň jednou kostkou a utěšuji se tak, že na něco umřít musím. Zakázané nejvíc chutná, že? Nakonec to byla otázka- vybruslila jsem z toho bludu:-)))???

629 rucuk rucuk | E-mail | 30. srpna 2010 v 23:04 | Reagovat

Tak pro dnešek dobrou noc a vesele do posledního dne prázdnin a trvání této Kavárničky na srpen.

630 JM JM | 30. srpna 2010 v 23:45 | Reagovat

Dá se vypěstovat nechuť k jistým potravinám. Od doby, kdy mne zlobil žlučník nemohu ani cítit česnek. Takže, když se u nás peče maso, musí si dát česnek na ně manžel sám a já mám bezmasý oběd.

631 ))):-0 ))):-0 | 31. srpna 2010 v 7:48 | Reagovat

[628] rucuk, E-mail, 30.8.2010 22:58

Ano polepšila jste se bylo to mnohem lepší než 624.

Mimochodem na ryby jsem nešel.

632 Jeník Jeník | 31. srpna 2010 v 8:25 | Reagovat

Dobré ráno.

pro rucuk - něco na tom bude,co jste psala na 624.Jak jsem uváděl několikrát jím všechno,ale po mých ledvinových zkušenostech jsem přestal jíst kapustu.Vypozoroval jsem,že vždy po jejím snězení na mne přišla ledvinová kolika.Věřte tomu,že si nyní dávám pozor,abych ji nejedl.To samé se špenátem.A jsou to jídla,která jsem měl v minulosti velmi rád.Nyní je nejím.

633 Jeník Jeník | 31. srpna 2010 v 8:28 | Reagovat

No a tak si do seznamu nejedlých jídel pro mne zařadím i tu rebarboru.jěště že je na chvostě našeho domácího jídelníčku.Doma nám již dávno neroste a kupovat ji nebudu.

634 Zdenka-matka Zdenka-matka | 31. srpna 2010 v 9:15 | Reagovat

[631] ))):-0, 31.8.2010 07:48

Vždy´t jste psal, že jdete na hřiby :-))))))))))

635 ))):-0 ))):-0 | 31. srpna 2010 v 10:21 | Reagovat

prtí,hodně prtí

636 Zdenka-matka Zdenka-matka | 31. srpna 2010 v 10:37 | Reagovat

[635] ))):-0, 31.8.2010 10:21

prtí,hodně prtí

Význam  slova "prtí" neznám :-(

637 ))):-0 ))):-0 | 31. srpna 2010 v 12:03 | Reagovat

Venku padá voda a prtí

638 nar.soc. nar.soc. | E-mail | 31. srpna 2010 v 12:36 | Reagovat

Netečné Novinky se probraly a shodily blog z nejčtennějších už v poslední den měsíce srpna.

Pomsta blogerům je sladká pro nějakého blba obvzlášť.

639 nar.soc. nar.soc. | E-mail | 31. srpna 2010 v 12:41 | Reagovat

Jen pro pořádek, další nejčtennější má 266 příspěvků, takže se nedivím, že 640 asi někdo neunesl.

640 nar.soc. nar.soc. | E-mail | 31. srpna 2010 v 12:47 | Reagovat

Drobně prší, ráno bylo jen 7C, teď je venku jen 12C a tlakoměr na proměnlivo až déšť. Povívá větřík, takže dlouho ten déšť nebude.

Náhlý vpád chladna by svědčil delšímu teplejšímu počasí v září. V říjnu se už zase může prorokovat zima podle chování dešťovek. Když koncem října lezou pod povrchem = mírná zima. Když jsou svinuté do podoby maliny a v hloubce,  je předpoklad tuhé ( a jak to vypadá i drahé ) zimy.

641 rucuk rucuk | E-mail | 31. srpna 2010 v 15:03 | Reagovat

nar.soc.- Nic si z toho nedělejte, když si dáte u mne,, tento blog", tak tam ani Kavárnička není už pár dní, asi proto, že jsem napsala víc článků a nevejde se tam ... Hlavně, že jsme si pěkně popovídali, jsme zase o nějaký ten poznatek chytřejší (i když- někdy už nám to na moc není--, nejsou  podmínky ani chuť). Těším se, že snad mi někdo z čtenářů pošle na email nějakou tu fotku zvířátek. Byla bych radši, kdyby to bylo v jpg. , abych to snáze dostávala do obrazárny a pak do blogu. Tak zatím , kdo má ještě nějakou připomínku či návrh, zajdu sem ještě dnes...

642 Jeník Jeník | 31. srpna 2010 v 15:41 | Reagovat

Dobré odpoledne.

Pořád prší a fouká i studený vítr.Moho jen konstatovat,že to mazání se mi velmi nelíbí,ale nic se nedá dělat.opravdu můžeme konstatovat,že nejčtenější(nejvíce navštívený blog) je v srpnu kavárnička.Je zde takové příjemné povídání,ale i posezení s přáteli.To zatím u těch ostatních není.

643 rucuk rucuk | E-mail | 31. srpna 2010 v 16:15 | Reagovat

642-Jeník, máte pravdu, člověk jen čte o samých nedobrých  událostech. To počasí k tomu.  ))):-0 to napsal hezky- dětsky: prtí a prtí a k tomu píši vítr fučí a fučí a není teplý. Děti půjdou do školy a nastane období nachlazení, protože si nebudou  chtít zvykat něco teplejšího na sebe vzít.  A dívky s těmi polonahými bříšky a zadními partiemi budou po letech  naříkat na ledviny .

U jiného článku jsem popisovala, co jsme měli k obědu a teď vidím- tedy spíš cítím, že mám nejen hlad, ale honí mě mlsná. Takového něco lehkého by se hodilo pojíst. A k tomu čajíček s něčím voňavým, ostřejším- kruciš, rumík nemáme a slivovice je lepší vypít samotná. Takže holý čaj:-))

644 Jeník Jeník | 31. srpna 2010 v 17:12 | Reagovat

pro rucuk - i já jsem si nyní dal čaj s citronem a k tomu ještě malou lžičku medu.Ale ten med přímo do úst.To jen aby mne chřipka obešla.Na chuť k tomu chleba s máslem a se salámem.Manželka si udělala vaječnou amoletu.

Za oknem to jde,ale venku něco dělat se nedá.Lituji všechny co nyní v té slotě pracují venku.Je mi jasné ,že je to hodně lidí.Snad jsou dobře oblečení,proti dešti a větru k tomu.Jak jsem se dočetl tak na hřebenech Šumavy a Krušných hor i sněžilo,to je pak jasné to ochlazení.Pan nar.soc. někde píše,že to vypadá na tuhou a drahou zimu,poznal to prý podle stočených žížal.Já pořád ještě doufám na tzv.indiánské léto.To bývá nejlepší čas na vycházky do přírody.Bývá krásně,není horko,všude klid.Tedy ovšem ne u zvěře v lese,kde právě probíhá říje.A potkat jelena v říji není zrovna velká zábava.Dvakrát se mi to již stalo.Je to již dávno,ale dušička ve mně byla malá.Navíc to bylo v otevřené krajině a v měsíční  noci.Ale jelen si naštěstí místo mne vybral k souboji o laně jiného jelena, soka v lásce.Kolem mne jen procválal s hlasitým troubením.Směrem ke mně si jen odfrkl a klusal dále.Když vám to jelení troubení ukazuje nějaký myslivec na soutěži,nebo do mikrofonu na nějaké estrádě,tak to berete jako zajímavost a za srdce vás to nechytne.Ale když jste v noční krajině a sama a navíc nikde poblíže není žádný strom na který by jste honem vylezla,slyšíte z dáli troubení jelenů a v tom najednou kousek od vás zrovna jeden cválá a rovnou k vám a přítom zatroubí z plna hrdla,tak mi věřte,že je to impozantní zážitek a pro některého i důvod k tomu aby měl "blato na hřišti".Já tedy to blato neměl,stalo se mi to dvakráte a vždy to bylo pro mne dosti nepříjemná chvíle.Samotné troubení jelenů v přírodě jsem zažil víceškráte,ale takto v osamění jen dvakráte.Říkal jsem si to bude asi moje poslední hodinka,jestli se zrovna tento jelen naštve a nabere mne na rohy.Takové případy se staly a končívaly i smrtí napadeného.

No již dosti strašení,ale říje je tady.Srnčí řije bývá spíš,ale říjícího srnce jsem zažil jen jednou,který vystartoval na mne z houštiny.Ale v té době jsem nebyl sám.Bylo to za dne a neměl jsem pocit strachu i když i tento případ nebyl zrovna pro mne příjemný.Pro toho srnce asi také ne.Já v první chvíli si myslel jestli není třeba zasažen vzteklinou,ale později mi to myslivci vysvětlili,že jsem vstoupil do jeho prostoru,kde většinově má svou laň a proto tzv.zaslepeně  vyjel.Jak ale zjistil,že nejsem sám,nebo spíše,že se nejdná o jeho soka v lásce,tak zase odběhl zpět do houštiny,ale frkal a štěkal přitom pořád.Omlouvám se všem myslivcům za neodborný a nepřesný popis těchto mých zážitků s říjící zvěří.

645 Jeník Jeník | 31. srpna 2010 v 17:15 | Reagovat

omluva - srnec nemá laň ale srnku

646 rucuk rucuk | E-mail | 31. srpna 2010 v 18:02 | Reagovat

Tak to je opravdu zážitek, který jen tak někdo nemá. Potkat jelena nebo srnce a ještě k tomu v říji? Myslivci snad nebo kdo bydlí nebo bydlel blízko lesa snad, ale pro ,,městského člověka" unikátní zážitek. Ale nezávidím vám ho.

647 rucuk rucuk | E-mail | 31. srpna 2010 v 18:06 | Reagovat

Teď jsem slyšela  v krátkých zprávách, že je zákaz dodávání obyčejných 75 W žárovek do obchodu. Chtějí, aby všichni používali ,,spořící". Máme je všude, kde to jde, ale třeba tam, kde se často zhasíná to není dobré. No, ale tam zase nedáváme 75 W, ale s menším výkonem.

648 Jeník Jeník | 31. srpna 2010 v 18:11 | Reagovat

pro rucuk - není o co stát.Vím,že řada lidí chodí na jelení říji,je to krásný zážitek,ale ze skrytu lesa,případně z kazatelny(posedu).Tak jak jsem to zažil já, to bylo spíše nechtěné a nebezpečné.V obou případech to byla náhoda a vždy jsem řešil něco jiného.Pak mi ale  nebylo dosti dlouho do řeči.

649 Jeník Jeník | 31. srpna 2010 v 18:14 | Reagovat

pro rucuk - o těch žárovkách se to ví již asi rok.Proto si je lidé nakupují do zásoby jako o život.Já jich mám doma také pár,ale šedesátek.Vyhazovat je nebudu,nechám si je na dosvícení.Ale máte pravdu,také již mám ty spořivé a dokonce i jednu v záloze.

650 Jeník Jeník | 31. srpna 2010 v 18:15 | Reagovat

V té záloze jsem myslel tu spořící.

651 rucuk rucuk | E-mail | 31. srpna 2010 v 20:40 | Reagovat

650-Jeník, zjistila jsem dotazem u ,,odborníka", že máme jednu 75W v ,,polovině" lustru v pokoji, kde svítíme více tou spořící a ta obyčejná jen opravdu výjimečně bývá zapínaná. Až doslouží, dáme  tam novou spořící. O těch žárovkách se ví , ale zatím byly na tapetě 100W.  No, stejně,lidé si zvyknou a když budou v obchodech později jen ty spořící, koupí je. Svítit se musí.

652 rucuk rucuk | E-mail | 31. srpna 2010 v 20:45 | Reagovat

Jsem překvapená, že se objevil na konci nejdiskutovanějších článků můj o Olomouci. Ani jsem si neuvědomila, že tam je tolik komentářů. No, tak se dostanou lidé na blog  a  nová Kavárnička  se bude dobře hledat.  Měla bych ji už připravit. Zanedbávám nějak panenku a její ,,modely", ale chtěla bych to dohonit co nejdříve.    A zase lije a lije, lituji lidi, kterým domovy ještě nevyschly a zase u nich prší.Kdyby aspoň nebyla zima, že?

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama



Jde se spát, díky za návštěvu a na shledanou...

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx