Baťův návod na řešení hospodářské krize?

3. února 2010 v 22:21 | Ruža z Moravy |  Z historie života
Na netu koluje návod na řešení hospodářské krize. Myslíte, že to podnikatel, skutečně úspěšný kdysi nejen u nás, ale v celém světě, myslel doopravdy? Je ten návod uskutečnitelný za současných podmínek, třeba u nás?


Snad mě nikdo nebude kamenovat, když přenesu tento výrok sem... jen pro ilustraci:



















































Tak jsem přidala něco z Baťových výroků.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

Zobrazit vše (146)
Zobrazit starší komentáře

101 vlasta vlasta | E-mail | 19. února 2010 v 19:43

100 - rucuk

Nikdo nema narok si Vas, jak pisete " podavat", protoze

diskuse ma byt  ZASADNE o obsahu , nikoliv o osobe, ktera prispiva do diskuse. A kdo srazi dustojnost oponenta, nema pravo se ucastnit diskuse, tak to vidim ja. Je to nejen nechutne, kdyz se lide urazeji, ale hlavne to vede k uniku od tematu.

Bohuzel se to ale casto stava a prispevatele se casto rozdeli  obecne receno na cerne a bile ( casto modre a cervene... coz je spatne.

Souhlasim s tim, ze je treba se vracet do minulosti pro pouceni a vybirat to, co je dobre pro vetsinu lidi bez ohledu jestli to spadalo napr. do doby kapitalismu nebo socialismu, to je prece jedno.

U toho pane Bati je to hmatatelne videt, jak jsem jiz psala, vim  z  praxe, ze sve zamestnance nevydiral, a tak by to melo byt, je to take jedno z reseni, jak z te krize krize ven a tato cesta je mozna a otevrena.

Cestu vidim ve volebnich programech stran a melo by v nich take byt zaneseno usneseni o odstoupeni v pripade neplneni volebniho programu.

Je treba dat do programu zastaveni plytvani penezi jako bod cislo jedna ( podpora valecneho tazeni americkeho jsou obrovske sumy, ktere se vyhazuji z okna at uz na nakup vojenske techniky nebo financovani ceske ucasti..to je jen prvni bod, korupce jako druhy....byl by to cely vycet,....... zahrnujici zruseni senatu, coz jsou dalsi pravidelne proplytvane penize.

Svet neni cernobily, a proto

102 rucuk rucuk | E-mail | 19. února 2010 v 21:08

101-Vlasta- Máte pravdu v tom, že nejsme přece povinni za každou cenu podporovat něco, co je nám bytostně vzdáleno. Jakékoliv vměšování podporovat ještě za cizí cíle a chtivost.

Také bych uzákonila ještě před volbami (o tom ale pochybuji, že by si na sebe upletli takový bič), pokud někdo nesouhlasí s určitou věcí ve straně , za kterou je zvolený, musí si to vyřešit s ostatními a nepřebíhat a nadržovat jiným a pokud by záleželo na jeho hlase, měl by být z hlasování vyloučen. Pak to vypadá tak, že vlastně ten přeběhlík řídí všechno. Jeho názor mu nikdo nebere, ale nesmí jich být moc rozdílných než měl před volbami.

103 vlasta vlasta | E-mail | 20. února 2010 v 4:27

102 (rucuk )

dluzim Vam omluvu, kdyz jsem nepochopila, ze jako autorka tohoto blogu jste se vlastne ucastnila a vyjadrovala  a bohuzel mi  to nedoslo. Nevedela jsem, ze jste to Vy pod tim rucuk jmenem.. ale to nevadi nicemu....

Ja se jmeuji Marie i Vlasta, obe jmena mam na krestnim liste, ale vic pouzivam to druhe. To jenom na vysvetlenou..neni to podstatne a ani dulezite.

Dulezity je vysledek. Jsem si jista, ze jste tento blog otevrela za ucelem hledani reseni dnesni krizove, neboli uz  temer  patove situace  nejen v nasi zemi.BOHUZEL je ta nase vlast uz zaprodana a troufam si tvrdit, ze se nalezame v situaci, kdy vratit situaci zpatky neni ani nahodou mozne bez krveproliti.. Rada bych se mylila...

104 vlasta vlasta | E-mail | 20. února 2010 v 4:43

jeste dodatek:

Kdybych mela politickou moc, at uz jako president nebo  clen parlamentu.. prosadila bych demokracii predevsim touto cestou:

1) petice ( nespokojenost lidi s cimkoliv..aby byla vyslysena... zatim se tak nedeje,.. a nikdy nebude .. hehe.. duvody nema cenu uvadet, vlada chce ovladat a ne slouzit tem, co je za to plati.... pareadox, ktery fantasticky se drzi pri zivote..hehe...

2)

105 vlasta vlasta | E-mail | 20. února 2010 v 4:46

bod 2)

trest za to, kdyz nebudes poslusny...

106 vlasta vlasta | E-mail | 20. února 2010 v 5:01

Pani Ruzeno,

ja sice ziji na uzemi USA, ale za tech trinact let stravenych tady Vam uprimne reknu  jednu vec: neni na svete vetsich hajzlu, nez jsou americani.

Odmalicka v detech pestuji nadrazenost, na kterou nemaji nejen pravo, ale ani duvod krome toho uspokojit svou  egoistickou touhu a i potrebu  se nadrazovat.

107 vlasta vlasta | E-mail | 20. února 2010 v 5:51

a hlavni duvod je, ze aby si mohli vozit zadky az do kuchyne.. neni prehnane, co rikam,.. musej si druhe k tomu zotrocit..

a to je presne, co delaji.. dlouho jim to prochazelo, protoze prelidnene  zeme (Cina, Indie ) jim slouzily az do te doby nez si uvedomily, ze si mohou ty jejich technologie osvojit. A i vylepsit.

A tam dneska jsme.

Cina uz dnes nechce byt sluzebnickem za hrst ryze od USA a je to tak spravne.. Jenze dusledky budou katastrofalni, protoze USA nejsou  ochotny prijmout porazku, byt je to jenom ekonomicka nadvlada..

BUDOU pokracovat v utocich na ty, kteri jim uz nechteji slouzit.

108 vlasta vlasta | E-mail | 20. února 2010 v 5:58

Budou pokracovat ve valce proti vsem, kteri jim nenabidnou sluzebnictvi sami od sebe.. viz HAVEL...

109 vlasta vlasta | E-mail | 20. února 2010 v 5:59

Havel se jim primo vnutil, jak mi bylo receno primo do oci!

110 vlasta vlasta | E-mail | 20. února 2010 v 6:28

Iransky president neni ozrala  jako  Vaclav Havel a hlida si nejmene dujstojnost sve osoby... a jde mu o vlastni narod..narozdil od nasich politiku...

komu jde ve vladni garniture v CR o lidi?

111 vlasta vlasta | E-mail | 20. února 2010 v 6:51

nikomu.. budou se akorat tzv. libive predvadet za ucelem, aby byli zvoleni

,, ale vsem bez rozdilu jde jenom o to , jak nas privetive presvedcit o prijeti otroctvi...

112 vlasta vlasta | E-mail | 20. února 2010 v 7:52

chudaci nase deti, jima mne hruza, kdyz si predstavim, co je ceka....

113 nar.soc. nar.soc. | E-mail | 20. února 2010 v 13:39

85 Vlasta

Dobrý den.

Jen volně navážu na Vaše tvrzení, že k volbám v ČSSR se nemuselo nuceně. Samozřejmě že nemuselo, ale společenská nálada byla taková, že se neúčast netolerovala.

Proč? Mělo to nejméně dva důvody,

- abychom byli všichni "namočeni" a chovali se jako stádo,

- aby se to mohlo vydávat jako argument o podpoře KSČ.

Nešel jsem v. r. 1972 volit. Přišli mne pozvat 2 členové volební komise, že je 12 hodin, všichni kromě mně v okrsku odvolil a čeká se jen na mně, aby mohli zavřít a sčítat hlasy. Poděkoval jsem za jejich návštěvu a k volbám jsem nepřišel.

První následek jsem uslyšel ráno v telefonu. Pracoval jsem jako buldozerista u zákazníka a místo na pracoviště ( kam jsem dojížděl kolovým traktorem ) musil jsem jet na podnikové evidenční pracoviště. Tam jsem se dověděl, co jako to má znamenat, OV KSČ se dotazuje co dělám s kým jsem ve styku, protože bojkot voleb organizovala Svobodná Evropa a proč  má podnik mít špatnou pověst a takové blablaba. Hned na to, že se mi odebírá povolení na garážování traktoru v bydlišti přes víkend.  Odvolal jsem se na volební právo a nikoli povinnost.

Odpoledne po návratu z práce mi žena se slzami řekla, že ji napadl na chodníku předseda MěNV, že si zjistí co dělám a proč jsem nešel k volbám. On dobře ví, že můj otec byl odsouzen jako kulak a jen Gottwaldova smrt ho amnestovala. Zrovna rodičům násilně vykupovali rodný dům odkud jsme se z podnájmu stěhovali do nehotové novostavby. Hned na to bylo vyvoláno řízení o kolaudačních nedodělcích s pohrůžkou pokuty.

Další kolo této blbosti pokračovalo v práci tím, že jsem byl  stále sledován a nebyla mi přiznána vyšší mzdová třída i přes složenou kvalifikační zkoušku. Byla mi znemožněna zkouška na získání svařečského průkazu a celkové postižení jsem odhadl asi na 700.- Kč měsíčně. Trvalo to následně ( kvůli mým stížnostem ) dalších 6 let než byl přímý vedoucí vyměněn.

Takže stěžovat si každý mohl, ale snášet to musel. Podotýkám, že traktoristou, kombajnérem a buldozeristou jsme byl proto, že jsem se už v r. 1965 střetl se stalinisty a přesto, že jsem měl zemědělskou maturitu, zůstal jsem  z nutnosti zajistit rodinu s třemi dětmi, v manuální profesi.

Tehdy byl  ředitelem STS člen ÚV KSČ, osobně slušný i když omezený člověk. Podle Vašeho názoru, stížnost na ÚV KSČ mohla mít nějaký účinek. Nevím nezkusil jsem to, ale jen vysvětlit v čem se cítím poškozen nestačilo, protože se to dělalo způsobem, kterému se dnes říká mobing a svědky, kteří by to doložili, jste nepřesvědčila.

Jinak  jsem rád, že se ozýváte ze zámoří a uvádíte na pravou míru bajky, které zde o USA šíří TV a různí šíbři.

Nevěřte tomu, že zde lidé samostatně přemýšlí a když tak jen o rozvoji svého sobectví, jinak jsou podobní stádu.

Havel byl figurka vybraná a podporovaná strýcem Milošem z Bavorska i s podporou sudeťáků a těm také hned omluvou konvenoval.      Mějte se dobře.

114 rucuk rucuk | E-mail | 20. února 2010 v 14:55

Zdravím, jednak Vlastu i nar.soc. Byli i slušní vedoucí, kteří aspoň dělali, že určité věci nevidí, aby nemuseli ,,trestat". Našlo se dost podrazáků, kteří svou nevědomost nahrazovali laojalitou a to bylo i mezi bezpartijními, řekla bych , že i více než členy strany. Chtěli si udržet svá místa, tak donášeli. Kdo nedonášel, měl tvrdý chlebíček a musel dělat hodně dobře, aby si místo udržel, byli i takoví, pár jich znám.

115 rucuk rucuk | E-mail | 20. února 2010 v 15:09

Vlasto, překvapuje mě, že jsou celkově Američané tak   domýšliví. Vždyť je tam takový ,,slepenec " národů, tolik lidí, kteří byli nuceni do Ameriky emigrovat z existenčních důvodů, takže zažili určitě bídné začátky. Neměli by na to zapomínat a nenadřazovat se jiným jen proto, že žijí v USA. Nemají tam zas tak vše ideální, aby mohli diktovat a vnucovat svůj způsob života jiným národům, zemím.

Už jsem možná psala v některém svém článku nebo komentáři o jednom člověku, který v 18 letech pomáhal ukrýt banderovce, nevěděl zpočátku, co dělali nedobrého. Byl odsouzen na dost dlouho, ale neměl na rukou krev jak se říká, tak dostal milost. Strýc, u kterého jsem bydlela, dělal mistra v údržbě a jako jediný ho vzal po návratu z vězení do práce.  A to byl komunista od r. 1946, ročník 21, který prodělal totální nasazení, byl dokonce ve Svobodově armádě, přešel Duklu, byl zraněn. Naučil se pít, medaile měl schované v šuplíku a nikdy nic z toho neměl. Byl dokonce v dolech, oženil se s vdovou, dcerou živnostníka, takže spíše upozaďovaný. Ten  mladý muž pak dostal povolení k odchodu do zahraničí i se svou matkou. Otec byl německý voják a padl kdesi na frontě. Dostal se do USA, žil slušně, dokud dělal. Zůstal svobodný nebo byl rozvedený, již nevím přesně. Psal několik let strýci o svém životě. Byl velice zklamaný, když jeho matka onemocněla a veškeré jejich úspory padly na lékaře. Poslední dopis jsem dokonce později četla. Toužil celá léta se dostat zpátky do Čech aspoň na návštěvu, ale nakonec to nešlo, právě z finančních důvodů. Strýc byl ochoten ho pozvat, ale on pak onemocněl a cestovat již nemohl. Také jedna strana života emigranta.

116 babka babka | 21. února 2010 v 0:56

Je zajímavé číst vaše postřehy z různých míst Ameriky.Zřejmě jste rebelka a vždy jste jí byla,proto jste to v životě neměla a nemáte jednoduché, protože vidíte věci a chyby, které chcete napravit, ale lidi vás mnohdy nechápou.Říkám to ze své zkušenosti.Mám proto hodně přátel, ale také nepřátel, protože lidé chtějí slyšet jen samé lichotky a ne kritiku.Sama jsem to v životě neměla jednoduché, nemohla jsem studovat kvůli původu(měli jsme jednoho koně a to ještě chromého,ale původ je původ,hlavně,když na obci sedí v..).Vy jste  z těch ročníků,kdy se na původ již nekladl takový důraz a hlavně jste z města.Na vesnicích to bylo horší, také kvůli JZD,aby tam měl kdo dělat.Měla jsem nejlepší vysvědčení ze třídy, přesto jsem šla jen do učení na strojní obor, který jsem nenáviděla. Po vyučení jsem šla dělat do Svitu.Na tu dobu velice ráda vzpomínám.Také jsem si udělala názor na Ba´tu a byla tam pozitiva i negativa.Jako zlíńačka jistě víte o jeho pracovně ve výtahu k jakému účelu sloužila, vím jen z vyprávění, proto to nebudu šířit.Negata Svitu byla velká výroba, ale také velké reklamace.Když jsem poprve přišla na dílnu, všechny volné prostory byly založeny kartony krabic s vrácenými kozačkami ze SSSR.Prý někdy záměrně poskozovali zipy.Ale byla tam disciplína, kterou ještě zavedl Baťa.Nevědomky jsem si získala vedení dílny,když jsem zdůvodnila neochotu v sobotu pracovat, tím že jsem pracovala soboty za Dubčeka a že už toho mám dost.Byla jsem tam 5 let a byla spokojená.Stali se z nás vlastně spiklenci proti těm některým nesmyslným nařízením.Vrátila jsem se domů, vystudovala vystřídala v zaměstnání několik prac. posic, od dělnice po referentku v obchodním oddělení.Když jsem byla na vrcholu svých znalostí a zkušeností tak mně prostě  v 50 letech vyhodili.5 dní na to tragicky zemřel manžel.Zůstali mi dvě nezletilé studující děti a nikoho nic nezajímalo.Pracovala jsem na dost vysokém postu a nikdo mne nesměl zaměstnat.Lidé se mi začínali vychýbat,někteří se styděli, že jsou zbabělí, jiní ti mladí arogantní MIPS ,řekli,co by tu babka dělala.My potřebujeme reprezenativní typ.(Mladou bloňďatou,dlouhonohou, bez vlastního názoru)...Práci jsem dlouho nemohla najít, pro všechny jsem byla stará.Pak jsem nastoupila jako dělnice v jedné firmě a zničila si zdraví.Dlouho jsem nemohla pochopit, proč jsou mladí lidé takoví a zda si uvědomují, že to může potkat i jejich matku.

117 babka babka | 21. února 2010 v 10:50

Návod na řešení hospodářské krize?Obecně platí čím se to pokazilo, tím se to zpraví.Příklad v účetnictví se chyba opraví účtem s opačným znamínkem, mínusovým avízem, mínusovou fakturou a podobně.Co, odstartovalo krizi v Americe?Hamižnost  a nemorální podnikání.Při honbě za ziskem převedli práci do Indie, Číny, Mexina a jinam.Je normální, aby třeba ve zdravotnictví rentgenové vyhodnocení prováděli v Indii a pak to posílali zpět do USA?Nastal kolotoč.Lidé nemají práci, nemají peníze,mají úvěry atd.Klesla koupěschopnost obyvatelstva,stát si půjčuje od soukromé centrální banky...Jak z toho?Budou ochotny americké velké společnosti vrátit práci zpět a za jakých podmínek a není už pozdě? Čína, Indie a jiné státy vystrkují růžky.Bude to ještě zajímavé,bohužel také na úkor Evropy.

118 rucuk rucuk | E-mail | 21. února 2010 v 16:40

117- Také toho máte dost za sebou, jak vidím. Ale ono všechno velké vzniká z maličkostí. Byli jsme  okresní město, pak se to změnilo, měli jsme internu, je tu jen torzo a k tomu rehabilitační oddělení. Měli jsme porodnici, gynekologii, byla zrušena, budova je zatím prázdná, z ambulancí a ubytoven nad nimi vznikla LDN, dobře, je zapotřebí. Nyní tu ale nemáme ani vlastního dentistu, který by dělal náhrdaní chrup, vše se posílá do Šumperka (sice se tam dělá prý pěkně, ale co je to platné?). Navíc ,,jeden zub" na doplnění  nedělají, jen aspoň dva vedle sebe. Zřejmě to dříve šlo, teď to nestojí zato. To jsou jen střípky. Samozřejmě ve velkém to existuje celosvětově. Jestli je to lidem prospěšné, je-li přístup snadnější, nikoho nezajímá.

119 rucuk rucuk | E-mail | 21. února 2010 v 16:42

-náhradní-pardon.

120 rucuk rucuk | E-mail | 21. února 2010 v 21:26

Možná by nebylo marné, získat informace, jak se žije i v jiných tátech od těch, kteří tam jsou déle. Jak tam začínali, jestli se jim splnila všechna přání.Nemyslím ve zlém smyslu, ale jen tak o obyčejném životě o lidech- ne hvězdách filmů, modelkách a pod. stylu rodinného i sousedského života.

121 rucuk rucuk | E-mail | 21. února 2010 v 21:27

státech, ne tátech. Povede se mi občas pěkný ,,nedoklep".

122 vlasta vlasta | E-mail | 22. února 2010 v 4:15

(113) nar.soc

Zdravim uprimne. Vase zkusenost s neucasti ve volbach je podobna tem, ktere meli i nekteri moji pribuzni. Take se "nekdo" obtezoval prijit za nimi az do domu se tzv. zeptat, proc neprisli k volbam a upozornit je na to, ze se vystavuji problemum, coz nebylo nicim jinym nez zastrasovanim az vyhrozovanim - samozrejme to bylo protizakonne. Sestrenice se s "nekdo"ani nebavila, akorat jim podala papir a rekla jim, aby si ho prostudovali . Byla to odpoved  UV KSC v Praze na mou stiznost, jinymi slovy potvrzeni volebniho prava NIKOLIV povinnosti a protizakonneho jednani pokud by Vas nekdo nekdo jakkoliv postihoval, at uz financne nebo neprimo financne se stejnym dopadem...

takze i to, co zazila Vase pani od toho predsedy MeNV bylo protizakonne).

Kdybych byla u toho, jejejejej.. to bych si na nem "zgustla".

Socialisticke  zakony byly opravdu dobre.

Problem byl v tom, ze pres stranickou knizku se dostavali do funkci lide bez znalosti zakonu  a  spolehajice na to, ze lide je take neznaji, si dovolovali s nimi zachazet, jak se jim zachtelo. Psala jsem o tom dnesni KSCM.. a budete se divit  (mozna ), ale souhlasi se mnou. Byla chyba, ze se do funkci dostavali lide na zaklade clenstvi v KSC a nikoliv na zaklade odbornosti. Vzdelany clovek byl odsununovan a prednost mel stranicky prukaz. Velmi spatne! Takzvani" kadrovaci" v podniku meli temer vetsi slovo nez samotny reditel, kdyz se do neceho "obuli". Mam s nimi zkusenosti dostatek...

Jak jsem jiz psala, mela jsem vyhodu, ze jsem mela  znalost prav, byl to vlastne i  muj konicek a je dodnes. I v Americe.

Priklad:

Tady je bezne, ze nekdo zavola policii, rekne jim lez a oni prijedou, bez zjistovani cehokoliv, na zaklade niceho jen tvrzeni, ze jde o tzv.nebezpecneho cloveka  vas odvezou do vezeni. Zadne zjistovani, zadna vazba, nic takoveho. Skoncite ve vezeni, aniz byste vedel, z ceho jste obvinen.

Zazila jsem to na vlastni kuzi.

Americka demokracie v praxi vypada takto: jste vinik  kdokoliv vas za nej kdokoliv  oznaci az do te doby nez prokazete svou nevinu. Sedite v kriminalu az do te doby nez vas pripad dojde na radu a resi to soud ( a musite snaset zachazeni s vasi osobou jako s kriminalnikem). Jedina zachrana je, ze nekdo za vas zaplati kauzu. S tim je spojen zavazek, ze se musite dostavit k soudu v urceny den a do te doby muzete byt na svobode.

Jenze pokud nekoho nemate, kdo je ochoten zaplatit za vas tisice, zkysnete tam.

Ja jsem mela stesti, ze jsem znala takoveho cloveka, ne kazdy ma tisice po ruce a jeste je to risk, ze je ztrati. Stejne jsem tam stravila 24 hodin v tom vezeni a bylo by to dlouhe vypraveni, co jsem tam videla a zazila..

K soudnimu jednani jsem se dostavila s vyctem zakonu, ktere byly v mem pripade poruseny. Soudce si to vzal, precetl a rekl:

Mate pravo soudit policii. Muzete jit domu, pripad rusim a dostanete zpatky penize, ktere byly slozeny jako kauce.

V zivote mi nikdo nevykompenzuje to utrpeni a ponizeni, ktere s tim bylo spojeno.

Tim, ze mne odvezli do vezeni na falesne udani zalozene na zarlivosti jsem nemohla vyzvednou ze skoly svou nezletilou dceru, ktera  se nemela jak dostat do mista bydliste ( 10 kilometru ).Tady neexistuje pravidelna autobusova doprava...

Sedela v parku az do pulnoci, kdy muj pritel ji tam zkrehlou a vydesenou nasel.

Nemela jsem moznost ani nikomu z vezeni zavolat. Nastesti jeho syn je serif a kdyz mne  pritel nemohl najit, tak se na nej obratil .. a  tak  dozvedel se, kde jsem a bylo mu jasne, ze moje dcera je nekde bez pomoci...

Tak jak to vidite v americkych filmech, tak to probihalo.. prijeli, praskli se mnou o zem, bez jakychkoliv reci, zeleza na ruce ( jsou pekne tesna, nadelaly mi krvave sramy).

V policenim aute po ceste do vezeni mi tekl sopel z nosu, mela jsem tehdy poradnou rymu i teploty, chripka.

Z rozruseni ( pravdepodobne) mi predcasne zacala menstruace a ikdyz to bylo na kalhotech viditelne, stejne mi nedali vlozky, jak jsem o to zadala.Ani je nezajimalo, ze potrebuji nekomu zavolat  a zajistit bezpecnost sve nezletile dcery,bez poslouchani mne akorat narvali do cely..... v cele jsem mlatila do dveri dozadujice se slyseni...zbytecne  a spoluvezenkyne mi radily, abych to nedelala, protoze na mne pusti proud studene vody, coz je bezna praxe vuci tem, co nejsou zticha..

Dzungle, to je amerika a tato zkusenost neni jediny muj argument. Znam lidi s horsimi zkusenostmi. Soudci jsou velice zkorumpovana kasta, takze vas klidne odsoudi, aniz by nad pripadem premysleli. V Ceske republice je videt dnes uz nejen korupci...muzete si dokonce koupit pravnicky titul...jak vidno v Plzni. Takze domahani se prav je dnes cim dal vice tezke a slozite.

At to bylo jakkoliv spatne za komunistu, porad nas aspon nechali dychat. Za soucasneho systemu je lidem brano uplne vsechno, ale za to maji kompenzaci v podobe tzv. svobody slova...muzete nadavat, ale za to zaplatite otroctvim ekonomickym. Aspon tak to citim a vidim, ze se vsechno kopiruje odsud z AMeriky. Za nejkatastrofalnejsi povazuji reformu zdravotnictvi, kdy budete platit pojisteni, aby pojistovny mely zisky, ale nedostanete vubec nic, kdyz dojde k hrazeni nakladu za lecbu, tak jak to je poctive zdokumentovano ve filmu SICKO od M. Moore.

123 vlasta vlasta | E-mail | 22. února 2010 v 5:01

(116) babka

Zdravim Vas, babko! A smekam pred Vami za zhodnoceni me osoby jako rebelky. Absolutne je to tak, jak rikate.

Rebel za socialismu, rebel za kapitalismu a vzdy budu rebel v tom smyslu, ze trvam a neprestanu trvat na rovnosti lidi dane zakony prirody. Neda se to okecat zadym ismem... zadnym stranictvim, zadnym nabozenstvim, proste nicim, protoze se vsichni na svet rodime stejne, a vsichni jsme tady jenom na navsteve a bez vyjimky zemreme. Takze o co jde?

Ackoliv jsem mela sve rodice, vzdycky jsem se povazovala za dceru Husovu, protoze jeho nazory a chovani jsou mi bytostne blizke, a ac mam po rodicich obcanstvi ceske a ziji v americe, americke obcanstvi nechci a casto na otazku proc rikam, ze nechci patrit k diktatorum svetu. Moje obcanstvi je zemekoule, tam jsem se narodila bez vyberu a citim se jako doma v kazde zemi./ navstivila jsem jich vice nez 20/. Kdyz letite letadlem, nevidite zadne hranice, je to akorat zeme. Ty hranice si lidi vymysleli a nadelali mapy podle svych potreb, aby se meli o co prat. Ikdyz vsichni vime, ze umreme, porad to nekterym stoji za to, aby vyuzivali druhe jen proto, aby se meli lip nez oni a nemuseli nic delat. O tom to je, cele to vykoristovani jeden druheho, ktere logicky a i historicky konci jen valkou, kdy vykoristovatel jde za svym ziskem az tak daleko, ze nevidi, kdyz uz neni co brat a ten vykoristovany az uz nema vubec nic, tedy uz nema co ztratit,tak se nakonec vzdy postavi, logika male matematiky.

124 vlasta vlasta | E-mail | 22. února 2010 v 5:34

pokracovani babce:

Ja asi budu nejaka vadna, protoze ja se proste nechci mit lip za cenu vyuzivani druhych, vadi mi to, nebyla bych sama se sebou spokojena a vim to na sto procent. Moznosti k tomu jsem mela a mam i dodnes, ale nechci. A potiram to i u druhych tim, ze se jim vysmivam, nic si do hrobu nevezme zadny, nahy na svet, nahy z nej.

Reseni krize by bylo mozne, jak rikate zacit resit duvody, tedy priciny jejiho vzniku, jenze to ma jeden velky hacek: hamiznost se vymytit neda.

Co je to zbrojeni? Hamiznost.

Zbrane jsou donucovacim prostredkem.

Kdo je nejvic hamizny na svete?

Ktera zeme vede v soucasnosti nejvice valek?

Sireni svobody, demokracie a boj s terorismem?? Vsechno pohadky pro duverive a slepe...hamiznost, je duvod.

Valci se proti zemim, kde je co brat, a tak tomu bylo vzdy.

125 rucuk rucuk | E-mail | 22. února 2010 v 11:57

Vlasta- je vidět, že máte zkušenosti a je velká škoda, že si Vaše postřehy možná nepřečte více lidí. Možná by jim to trochu otevřelo oči. S placením je to čím dál horší. Dbes jsem se dověděla věc, kterou možná hodně lidí neví a není to šíření poplašné zprávy. Noví důchodci, kteří si nechají nosit důchod domů- nemají jej posílá na účet- musí platit 21,- Kč za doručení.Určitě i ti starodůchodci něco ,,zarovnali", ale určitě ne tolik. Zatím se jich to prý netýká, ale dá se čekat, že v nejbližší době to tak bude. Poplatky, které pošta nově zavádí  za doručení  různých zásilek jsou psány také takovým drobným písmem a možná si toho málokdo všímá, co ten zpravodaj Pošty píše.

126 rucuk rucuk | E-mail | 22. února 2010 v 11:57

Dnes-pardon.

127 rucuk rucuk | E-mail | 22. února 2010 v 13:00

-nemají jej posílaný na účet- musí

128 babka babka | 22. února 2010 v 17:29

Nechci být nespravedlivá, vím, že v Americe žije hodně inteligentních a vzdělaných lidí, tlak  sdělovacích prostředků z těch méně odolných udělal takové stádečko, kdy jim ke spokojenosti chybí jen kýbl zmrzliny , pytel popkornu a ta televize...Na druhou stranu (vím to jen z povídání) např.v restauracích dostanete pořádnou porci kvalitního masa.U nás se teď dělají tzv křehčená masa, třeba křehčené prsní řízky.Sami prodavači neví, co tam je. Jehlami se do masa vpravuje voda, různá upravená svalová hmota, takže to kuřecí může mít pachuť i hovězího nebo vepřevého.Amerika je rozporuplná země.Vadí mi také ty tresty smrti. kdy se po x letech prokáže,že popravili nevinného.Aby se veřejnost uklidnila musí najít a obžalovat...Je tam také velká směsice národností,v minulosti tam odcházeli lidé za prací, později také utíkali před zákonem(třeba jen aby nemuseli platit alimenty) a také různí dobrodruzi, kteří se nechali najím třeba do cizineckých legií,jsou tam váleční veteráni, kteří to v hlavě nemají v pořádku...V ČR místo toho, aby se zaměřili na evropské ekonomiky, tak začali kopírovat zámoří.Hlavně ODS je pro americky založená.Píši mnohde heslovitě, protože moje myšlenky jsou rychlejší než ruce. Přeji pěkný večer.

129 rucuk rucuk | E-mail | 22. února 2010 v 19:09

To je důsledek toho, že se u nás o Americe oficiálně mluvilo zle, potají vznikal dojem, že je tam vše lepší a po převratu zase upřeli pozornost na  USA naši noví představitelé a ti co se tam odsud vrátili.Jakoby v Evropě nebyly státy, od kterých bychom se mohli v něčem učit.  Hlavně v pořádku, který leckde mají a u nás se to evidentně zhoršilo s nakládáním  a hospodařením s tím, co jsme měli dobré a zachovalé. Vše jen vysát, využít a již neobnovovat. Nestačí zdobit a udržovat domy, budovy, ale i ostatní okolí.  Kdy lidépřijdou na to, že přístup k věcem,, po nás potopa" není dobrý.

130 rucuk rucuk | E-mail | 23. února 2010 v 17:01

124-Vlasta- Ještě k té hamižnosti. Měla jsem spořivou babičku, Šetřila jak se dalo, uložila na účty pro vnuky peníze- po r. 1948 byly tyto účty zablokovány- vázány- jen na určité výdaje bylo možno částky vybrat (při svatbě na nábytek, zařízení) . Tato příležitost nenastala do doby, kdy byla v r. 1953 měnová reforma a to šly do háje nejen peníze lidí nad určenou částku směny 5:1,  50:1, ale i ty vázané účty. Později se uvolnily, ale zůstalo tam tak 150 Kč z kolika tisíc. Z toho plyne poučení, že veškeré úsilovné šetření či touha po penězích zbytečné jsou. Do hrobu si majetek nikdo nevezme.

131 vlasta vlasta | E-mail | 23. února 2010 v 19:56

Srdecne zdravim vsechny,

Zbrojime proto, abychom se ubranili nepriteli, ktery by nas mohl  napadnout.

Zbrojime proto,abychom  vsem zemim, mohli   dodavat

zbrane.

Ta prvni varianta je neziskova.

Ta druha zisky zarucujici, ( a velke )...... a jako se pouziva reklama na prodej jinych vyrobku, tady se pouziva hledani (vymysleni ) nepritele, take za pomoci medii a kontinuita zisku je zarucena.

To je cely princip  zahranicni politiky USA.

Proc s timto zacinam? Protoze to je ta ryba, ktera smrdi od hlavy a od toho se odviji vsechno, i zdanlive nesouvisejici, jako je prace, zivotni uroven, imigrace, zakony, dane...proste vsechno.

Az se vratim z prace, budu pokracovat.

ZA VSIM HLEDEJ PENIZE. TEDY KDO Z CEHO PROFITUJE.

To je zakladni vec, kterou je potreba si uvedomit, kdyz zacnete s premyslenim o tech dvou variantach, ktera z nich je pravdiva.

Nejsem zadna vestkyne,

132 vlasta vlasta | E-mail | 23. února 2010 v 20:01

ted jsem to nechte odklikla...

nejsem vestkyne, ale podle zakladni matematiky se da lehce spocitat, co bude a jak bude...

bohuzel ted musim bezet ..

133 vlasta vlasta | E-mail | 24. února 2010 v 0:20

Ahojte,

po navratu jsem si precetla  o nove vyvinutem  hypersonickem valecnem letounu v USA, ktery se bude v dubnu testovat. prave tady v Kalifornii. A v dunu se take budou rozmistovat americke rakety v Polsku, dale  pred dvema tydny prodaly USA do Thajwanu zbrane  asi za 6 miliard dolaru....to jen na uvod meho pokracovani o americkem zbrojeni, o kterem pisi v predchozim prispevku.

134 vlasta vlasta | E-mail | 24. února 2010 v 2:01

(128) babka

taky to tak vidim, ze moje ruce jsou pomalejsi nez me myslenky.

V americe ziji i inteligentni lidi, o tom neni vubec pochyb. Problem je v tom, ze jim nikdo nenasloucha, protoze to nejsou oni, kdo vlastni media..a tedy nemohou ovlivnovat, co bude v televizi nebo radiich se vysilat.  MOC DULEZITE SI TO UVEDOMIT.

Vetsina lidi tady  je lina, a ten popis o sledovani televize s plnym kyblem zmrzliny, popcornu, opravdu neni vymysleny, vidim to u vsech svych zakazniku...( s vyjimkou toho kyble zmrzliny...aspon co jsem videla, je vic oblibeny ten cuc na spejlu, tedy nanuk..

Kdyz jste psala o te poradne porci masa... Mohu potvrdit, ale je to drahe. Predstavte si veceri ve ctyrech. Manzele se dvema detmi, zaplati 100 dolaru, v prumeru, za jednu veceri.

Kolik lidi pracujicich za minimalni mzdy si to muze dovolit?

Nikdo. Jestli mate zajem, poslu Vam video, ktere jsem natocila.:

Koupila  jsem si hovezi maso, ktere bylo na sleve. Krasne vypadajici, cervene barvy, coz mi dalo dojem, ze neni stare.

BYLO  NAPUSTENO  cervenym barvivem. Nez dam cokoliv na pekac, tak to omeju, samozrejme.. jenze cervena barva tekla a tekla, az z toho masa zustala odporne vypadajici flaksa, kterou jsem nakonec hodila do popelnice. Jo.Zajimave bylo, kdyz jsem to povypravela svemu zakaznikovi, umyslne manazerovi tohoto obchodu, nazvanem Ralph. Nevedel kam s ocima.. a samozrejme, on nevim co zamestnanci delaji...jasne, ani jsem nic necekala. Jenze oni tam pracuji jen za minimalni mzdy a pouze plni prikazy managementu..

Jak rikam: VSECHNO, a uplne vsichni jsou v americe podrizeni zakonu zisku a neda se s tim nic delat. Je to dano historickym vyvojem v teto zemi a kazdy, kdo se tady narodi, to povazuje za NORMALNI a taky spravne. Kazym tydnem potkam na krizovatkach deti predskolniho veku, nebo kolem tech rekneme 6 let, kteri otravuji kazdeho, kdo se na ulici objevi, aby si od nich koupil limonadu za 50 centu.

Doma vezmou v lednicce , co rodice koupili, rozredi to s vodou a snazi se to pred domem prodavat.. mavaji na mne vytrvale a tvari se urazene, kdyz jim zatrepu rukou ze ne   a jeste se  usmivam. Urazena jesitnost je videt uz u mladych.

Jedna divka mela na tricku napis: jsem pysna, ze jsem americka divka.. tak  mi to nedalo se ji zeptat, jestli rozumi tomu, co ma napsano na tricku ( mala holka, ktera urcite jeste nechodila do skoly a tedy neumela cist ).

Rekla: vim, mama mi to rekla.  A proc jsi pysna? A na co?

No, protoze jsme nejlepsi na svete.

A jak to vis?

To vi prece kazdy, byla jeji odpoved.

A tehdy jsem si uvedomila, ze americka nadrazenost neni pohadka a ze to,  co nas ucili ve skole , byla pravda.

A mluvit o svobode a demokracii, to je lakadlo, na ktere naleti kazdy bez vyjimky. I ja naletela. Ikdyz vam prodavaji timto zpusobem otroctvi, ale libyvym zpusobem, abyste na to neprisli.

musim bohuzel zase odejit (pracovne)

135 rucuk rucuk | E-mail | 24. února 2010 v 13:31

Vlasta, je pravda, že sebevědomí je dobré,, ale jen je-li podloženo znalostmi a skutky, které jsou užitečné  i pro jiné lidi. To myslím směrem k té nadřazenosti kohokoliv.

136 rucuk rucuk | E-mail | 24. února 2010 v 13:32

Děti je nutné podporovat, podzbuzovat, ale hlavně ke studiu, k práci, sebevědomí, ale až sami chápou, co to obnáší, ne jen proto, že patří do určité skupiny lidí.

137 rucuk rucuk | E-mail | 24. února 2010 v 20:39

Víte, co jsem se dnes dověděla? Kanada je poměrně vyspělá země a tam prý za neplatící otce z rozvedených či opuštěných rodin platí alimenty stát. Jen nevím, jestli to pak po těch otcích vymáhá nebo ne. Takže u nás už by to také tak mělo být? Je otázka, jak by to z těch dlužníků dostali, zda by je vůbec sehnali- našli. Při tom cestování po světě dost obtížné  a dlouhotrvající

138 vlasta vlasta | E-mail | 25. února 2010 v 1:13

(137) rucuk

Ano, je to tak, jak to pisete.V Kanade je tzv. socialni sit fungujici daleko lepe nez v CR a nebo tady v USA. Oni v podstate poskytnou pomoc rodine, kdy otec neplati alimenty, ale je to urcita pausalni castka, nikoliv to, co by ten povinny mel platit.

Ikdyz po nem patraji a u tech, kterych se dopatraji, dojde  nakonec k vymahani, je to mnohdy slozite v tom smeru, ze ty alimenty jsou nakonec  casto z duvdu, kdy nadelali dalsi prednostni dluhy , nevymahatelne.

V Americe, narozdil od Kanady, zadny alimenty od statu nedostanete.  Kanada ma daleko odlisny system socialnich davek ve srovnani s Amerikou. Proto tam lide odsud jezdi, at uz za doktory nebo nakupovat leky, protoze je to tam podstatne levnejsi.

Jsou jeste dalsi zeme, kde lide jezdi , jako napr. Kuba a Mexiko.

VIDELA JSTE NEKDY DOKUMENTARNI FILM: SICKO

tam je to tak jasne vysvetleno, ze moje dalsi komentare jsou zbytecne.

Mohu zaslat ( mam na to souhlas autora, M. Moore). dejte vedet, jestli mae zajem.

139 vlasta vlasta | E-mail | 25. února 2010 v 1:29

dodatek:

staci internetova adresa .,,nebo ani to nemusite.  Staci, kdyz si mne najdete na Skype pod jmenem marion.jedna. Poslu to kdykoliv...M. Moore  to nedela pro vydelek a ani ja z toho nebudu mit ( a ani nechci ) ani haler. Vlastne pod podminko toho, ze nikdo na tom nebude vydelavat, povoluje rozsirovani tohoto sveho dokumentu.

Zvazte sami,

Jedna se o to, aby se lide zamysleli nad tim, co je pred nimi za budoucnost a mohli se podle toho orientovat. A hlavne si dovedli spocitat, kdo je vydira a proc .

140 babka babka | 26. února 2010 v 22:05

133-Vlasta o zbrojním průmyslu něco málo vím, dělala jsem tam, ale hned na začátku našeho nového  kapitalismu, přesto náš GŘ prý v Norimberku  na veletrhu zbraní spáchal sebevraždu a ještě stačil za sebou zavřít okno a přisunout k oknu květinový stolek.Obchod se zbraněmi je výnosnější než obchod s drogami.Po sametové se do republiky vraceli také někteří dobrodruzi z francouzských legií a začali "legálně obchodovat".Zrovna byla válka na Balkáně.Až jsem dostala padáka, teprve jsem si uvědomila, že jsem na jednu stranu i ráda, že to skončilo.Dobrý večer nebo dobrou noc

141 vlasta vlasta | E-mail | 1. března 2010 v 6:09

Moc Vas zdravim, babko.

V tom s Vami souhlasim, ze obchod se zbranemi je vynosnejsi nez ten s drogami. Obchod se zbranemi je pod kontrolou ale  ten s drogami neni , proto tolik povyku, a pritom nezasvecenym lidem by se mohlo zdat, ze se jedna o boj s narkomanii, tak vubec neni. Jedna se o to, dostat  pod kontrolu a ziskat z jejich prodeje dane. Je to tezky ukol, protoze drogy se prodavaji zasadne za hotove.

Proto take existuje zakon, ze kdyz si ulozite na ucet hotovost vyssi nez 5 tisic, tak dostanete od banky vyrozumeni ( jak se stalo mne, kdyz jsem prodala soukrome piano za hotove ), ze posilaji oznameni o mem v kladu  na patricne statni organizace  ( jako napr. bernak ) s odvolanim na zakon boje proti drogam..bla.bla.bla....atd... takze  rozumite mi.

Jakmile ulozite penize v hotovosti nad urcitou castku, uz jste na seznamu jako mozny dealer drog...

Pristup k prostituci je uplne stejny. Vlade vadi ztrata zisku na techto (bohuzel ) nutnych byznysech..a proto prostituci naoko potiraji.  Po pulnoci v televizi vidite opakovane za sebou reklamy na sex po telefonu, zasilani videa za poplatek. Tyto firmy nebo i soukrome osoby udavaji telefonni cislo, staci jen zavolat. Jsou registrovane, tak je vlada necha existovat, protoze z nich ma prijem na danich jako z kazdeho jineho byznysu..Proste pravo a spravedlnost je na strane penez. Zadna moralni hlediska, nic podobneho, jen zisky. Kdyz zaplatite, muzete si delat co chcete a i pravnici vas vysekaji ze vseho, i soudce se da podplatit.. proste tak to v kapitalismu funguje.

142 babka babka | 1. března 2010 v 17:11

Až mi vyrážíte dech.Ještě jeden postřeh od nás.V TV upozorňují, že na Vsetínsku a Zlínsku  se pohybuje pedofil, jezdí v autě a láká děti na žvýkačky.Dnes jsem se od jedné známé dozvěla, že prý jezdí v autech i Romové, lákají dětí a fotí. Prý mají již (policie) vytypované 3 auta. Dali jim vlastně typ na rychle vydělané peníze, za špinavou práci na objednávku.Když  slyším všechnu tu špatnost  i od Vás z druhého konce světa, pak přestávám mít radost, že svítí sluníčko a začíná jaro. Vlasto, mějte se hezky.

143 vlasta vlasta | E-mail | 2. března 2010 v 2:14

142 - babka

vidite, a to je jedine, z ceho mam stale radost, slunicko a uteky do prirody mezi zvirata....

Zrudnost kapitalismu nespociva jenom v tom, ze je zlegalizoana zlodejina a lichva, ale nasledne v tom, ze  postupne i poctive lii tlaci do bidy, a tim casto do kriminality, a tak se z lidske spolecnosti stava  dzungle, kde jen tvrdi prezivaji....bohuzel.  Vsechny tyhle nasilnosti ( zpusobene tlakem penez ci jineho majetku pak zakonnite vyusti v krizi a skonci valkou..

Ti, co preziji valku: par mocnych si ukryje penize a zlato a znovu zacinaji bohatnout poskytovanim pujcek zpustosenym zemim (konkretne je to gang zvany mezinarodni menovy fond).

Obycejni lide, kteri o vsechno prijdou, zacinaji znovu a na pocatku jim nezbude nez spolupracovat, semknout se ...

neni nahodou, ze socialismus vznikl az po druhe svetove valce, ktera byla strasna... ( moje mama ji zazila, babicka zazila obe dve svetove valky a casto o tom vypravela ).

za socialismu se vytvorily kvalitni zakony, ktere z velke casti znemoznovaly zlodejinu, lichvu, vykoristovani cloveka clovekem. Jen pro zajimavost, pravo jsem studovala a stale si ho pamatuji.

Pokud by nekdo zorganizoval partu a vyloupili banku, organizatora postihl trest 25 let odneti svobody. Za vrazdy byl ( samozrejme podle rozliseni - planovana, ukladna nebo v nepricetnosti ) zhruba prumerny trest 7 let. Dodnes se pamatuji, ze jsem se ptala profesora, jak je to mozne, ze je takovy velky rozdil v trestu. A odpoved byla. Jednim z hledisek se i spolecenska nebezpecnost. A vrazd bylo pomerne malo a vetsinou loupezive nebyly.

Stejne se mi to zdalo nespravedlive....

A vidite, az po prevratu mi to zacalo dochazet, pomalu, ale jiste.

A ted v dobe krize, je to jeste vice patrno, ze nejvetsim zlem pro spolecnost je vlada, ktera krade lidem a rozhazuje do sveta, necha se podplatit a vytvari takove zakony, ze zlodeji a lichvari maji zelenou ( viz banky, realitni spolecnosti prodavajici za drahe penize byty, ktere byly postaveny za socialismu a oni si je akorat privlastnily, tedy ukradli..)'

Tam je to zlo!

Do duchodu az v 65 letech, a to plati uz dnes pro nase deti...a verte, ze to jeste neni konec utahovani opasku, jak tomu rikal vlastizradce Havel.Uz jsou navrhy na pozdejsi vek.

A bude hur....po vzoru ameriky....

Mimochodem,

144 vlasta vlasta | E-mail | 2. března 2010 v 2:22

ted jsem to nechte odeslala...

Mimochodem... jsme zpatky u toho, co rekl pan Bata.

MRAVNI BIDA. Presne to pojmenoval... proto jsem tak rada, ze jsem nasla tento blog pani Ucekajove, kde to prinesla.

Dlouho jsem hledala slova, jak tu krizi, kterou vsichni pocitujeme pojmenovat v jeji pricine...

To nema chybu, co on rekl: Doslova a dopismene... je to mravni bida.

145 babka babka | 2. března 2010 v 17:39

souhlas, tak zase někde na blogu.Co je u vás? Noc. Tak dobré ráno a příjemný den

146 bla bla | 17. března 2010 v 17:33

47 p. Houda, kde jste vzal tu "hospodářskou kriminálku" za zády FÚ???? Ta byla tuším za komunistů!. Finanční kriminálku zrušil slovutný p. ministr Langer!

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama



Jde se spát, díky za návštěvu a na shledanou...

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx