Říjnová Kavárnička u Rózičky.

1. října 2009 v 0:00 | Ruža z Moravy |  Kavárny-povídání s lidmi

V tichém šeru kavárničky seděl v boxu, u stolku pro čtyři osoby a ucucával ze sklenky minerálky. Doufal, že kávu či něco jiného si dají až spolu..

.
Kavárnou se táhla měkká melodie příjemná pro sluch, uklidnující, nerušící hovory, které jen tak pobublávaly kavárnou. Vzduch byl celkem čistý, zatím nikdo nekouřil . Bylo tam tak 6 - 8 lidí. Neviděl do všech boxů. Hleděl jen směrem ke dveřím a čekal. Bývala dochvilná, ale už neví, zda se v tom směru nezměnila. Od rozvodu s ní ještě o samotě nemluvil, vždy u toho někdo byl . Z rodiny nebo advokát a jejich domluva spočívala buď v zatrpklém mlčení nebo ostrých slovech.
Doufal, že v prostředí kavárničky si nedovolí nikdo z nich zdvihnout hlas, natož křičet. Nehádávali se ani doma, ale bylo slyšet hlavně její hlasitý, dominantní hlas. Styděl se za to, že mu před sousedy nadává, osopuje se, pokud s ní hned v něčem nesouhlasí. Bylo to čím dál horší, synové byli již velcí, odcházeli z domu, kde nebylo zrovna příjemně, raději ke kamarádům nebo se zavřeli k počítači do svého pokoje. Snášel to celá léta, tu její povahu, kterou zřejmě zdědila po matce. Nechodili spolu dlouho, takže ani nemohl vědět, co se z jejich romantické, vášnivé lásky vyklube.
K dovršení všeho mu mladší syn řekl, že je bačkora, nechá si od matky líbit, co by nemusel a nezasloužil si to. On prý by to určitě netrpěl.
Rozhodl se najednou, vlastně až po té, kdy se uvolnil u kamaráda v činžáku malý jednopokojový byt a on měl kam odejít.
Věděl, že ona by neodešla z bytu a pokud by si jej měli rozdělit, bylo by zbytečné se rozvádět. Jednou, když nebyla doma dva dny, odstěhoval si své věci: knihy, šatstvo, známky, které byly jeho jediným potěšením a na které si tajně šetřil z odměn, které neodevzdal při výplatě. Věděl, že mají našetřeno. Žena sice chtěla mít o všem přehled, ale jeho výplata šla na jeho účet a on přes všechna její rozčilená slova jí nedal podpisové právo. Podle potřeby vybíral a dával domů.

Než se vrátila ze služební cesty, byl pryč. Pak jen dostala předvolání k rozvodu. Synům svůj úmysl rozvést se řekl než odešel z domu. Nebylo jim to jedno, ale uznali, že oni brzy opustí domov a on by musel zůstat v tom pekle. Neuměl si dupnout, mlčel a jen si kolikrát zacpával uši, když ho žena sekýrovala, kvůli neumytému talířku po jeho svačině, vlhkému ručníku nerozloženému k uschnutí a pod. Vyžívala se v tom. U rozvodového soudu na něj začala ječet tak, že soudce ukončil jednání a nakonec je rozvedl. Byt jí zůstal, nábytek, jako kompenzaci si mohl ponechat auto. Úspory byly rozděleny. Určené alimenty pro studující syny byly dost vysoké, ale zavázal se ještě, že případné mimořádné platby uhradí, ale pouze přímo tam, kam půjdou. Znal její povahu a nechtěl mít žádné rozpory.
Měli vyřešit, kde budou synové bydlet. Trvala na tom, že u ní, ona alimenty ve stejné výšce platit nemůže. Byt a náklady na něj má vyšší a do menšího nepůjde. Synům řekla, že budou-li k otci chodit častěji, než je stanoveno, nebude jim zajišťovat praní prádla, ani vaření, budou si to muset dělat sami a hradit z alimentů. Ona je nechá jen zdarma doma bydlet.


Proč ji pozval do kavárničky? Chtěl si o tom promluvit, aby netrestala syny za to , že oni dva si nerozumí. Vmetla mu totiž u rozvodu do očí, že není chlap, ale baba, se kterou se nedá jinak jednat než s ním jedná ona. Na odchodu mu jen tak bokem advokát řekl, že on by s takovou semetrikou asi také nevydržel. Měl jí prý občas vynadat, zařvat na ni, případně jí při hysterické scéně dát jednu facku a možná by se vzpamatovala. Věděl, že ona by asi reagovala jinak hruběji , než si advokát představoval.

Přemýšlel, vzpomínal, snažil se vybavit si, kdy se na něj usmála, byla milá. Snad jen v dobách po svatbě a ještě po narození synů to vypadalo u nich docela normálně. Pak se to pomalu, ale jistě začalo podobat domácnosti jejích rodičů, než od matky otec po 30 letech manželství odešel. Jak ho nyní chápal. Nevšiml si ani, že do kavárny vešla jeho bývalá žena.

Nevypadala nijak zářivě, přestože byla docela hezká. Chyběl jí ten jiskřivý výraz,který ženu činí přitažlivou. Měla zachmuřený, nespokojený pohled, těkající po okolních stolech. Vstal, aby ji přivítal u stolu. Nabídl jí židli. Překvapivě poslušně usedla, pozdravila a zeptala se, co je příčinou jeho pozvání. Měla v hlase nějakou naději, skoro se pousmála.
Domnívala se možná, že by se chtěl vrátit. Po jeho žádosti, aby nekazila synům zbytek života doma a snažila se jim zpříjemnit domov a nechat jim volnost ve styku s ním, nějak povadla, ale zamyšleně přikývla.

Poslouchali jemnou hudbu, nechali si přinést kávu a malý zákusek a ještě chvíli poseděli. Nemluvili příliš, jen nějaké detaily probrali. Bylo vidět, že žena přemýšlí, možná o tom, jak vlastním chováním vůči muži i synům zkazila život nejen jim, ale hlavně sobě. Kdoví, zda si budou schopni oni dva najít jiné partnery po takové životní zkušenosti.

Doslov: Lze přijít o partnera nejen nevěrou, či alkoholismem, ale i šikanou nejen z jedné strany. Své zážitky s různými lidskými přiběhy, názory klidně proberte v říjnové Kavárničce, ve které vás tímto vítám....




Nedá mi to, abych nepřidala trochu veselejší téma. V článku Derryl měl pravdu jsem psala o naší nové dvojce koťátek na zkoušku. Dopadlo to, jak mi někteří z vás předpovídali a tak máme parádní trio- Mudlu, dámu, která si zcela koťata adoptovala, občas je umravňuje, ale spíš tehdy, když by si chtěla také hrát a hlavně Žofinka-malá dračice, jí hračku bere. Mufík dostane někdy facana, ale Žofinka je zřejmě její miláček, té to nechá a jen kouká.

Museli jsme jim ostříhat drápky - tedy mladí - měli je pěkně ostré. Včera dostala Žofka na prdýlku, když lezla na knihovničku. Urazila se a olízala si ji.
Doporučila jsem jim všem, aby lezli na poličky, kde je místa dost. Odešla jsem do kuchyně jen na chvilku. Měli normálně jako obvykle číhat za dveřmi a snažit se vyklouznout do chodby. Otevřu dveře a zírám: všechny tři sedí vedle sebe na protější poličce a koukají jako neviňátka.
Rozčilení mě přešlo, musela jsem se smát a honem jsem vzala foťák a chtěla udělat dokumentární foto. Znáte to. Dopadlo to takhle.... Nebrali mě na vědomí a cosi honili po zdech a stropě. Vytrvale a dlouho. Vůbec se jim nechtělo spát. Bodejť, chrněli odpoledne přede dveřmi na balkon.



















Poznali jste, která je která? Na té horní poličce se vystřídalo celé trio. Málem to odnesl globus. Ten je tam proto, aby se nedostali na garnýž. Ale měli bychom ho na tu poličku přivrtat.











Ještě jeden ,,kotrmelec" v kavárničce : Poučena, obdarována, ukážu vám ačokču. Snad nejsem jediná, kdo ji neznal .
















Nejsou lepší švestičky? Hlavně v tom tekutém, léčivém stavu? A co se z nich všechno dá dělat kromě povidel, slivovice, sušení, zavařování, buchet- nejlepší jsou panenky nebo lívan. Už jsme to jednou probírali, že?












































Jen malá ukázka toho, co v současné době kromě politiky trápí
hodně lidí v horských oblastech i mimo ně.


















































Zaktualizovala jsem znovu anketu o věku čtenářů mého blogu, pro případné nové. Omladí se, či ,,dozraje?" Děkuji za hojnou účast v anketě.






 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

Zobrazit vše (201)
Zobrazit starší komentáře

101 Zdenka-matka Zdenka-matka | 10. října 2009 v 16:50 | Reagovat

Ostatně myslím, že za poslední rok se mi také vkus změnil. Snad je to i dobře.

102 rucuk rucuk | E-mail | 10. října 2009 v 17:24 | Reagovat

Je to tam, jsem zvědavá, kdo mi dá za pravdu, že naše dobré ,,staré" ovoce, na které jsme byli zvyklí není k zahození. Víte, co mě ale štvalo při trhání švestek? Já je pečlivě trhala, jednu po druhé a strejda třeba celý košík vysypal do bečky (zákvasu). Proč se nedaly otřepat? Zvláště, když  jsou nejsladší, když mají ščouplé ,,prdelky" a samy při zatřesení spadnou. Dát něco pod strom, třeba papírové pytle- tehdy ještě igelity nebyly, když jsem je trhala- a pak to jen sesypat a vysbírat. Ach jo.

103 nar.soc. nar.soc. | E-mail | 11. října 2009 v 11:24 | Reagovat

Tak prošla "vošklivá" sobota, i když pro mne osobně a moji dceru nikoli. Studuje dálkově a potřebuje nutně notebook.

Po poradě s manželkou ( že na něj nemá a měli bychom ji pomoci ) jsem se obrátil na známého, který se ve věci vyzná.

Měl jsem štěstí, obstaral si nový přístroj zatím bez konfigurace a na zkoušku. Vybral jsem tedy 18 000.- ( což je jen poloviční cena proti podobnému přístroji před dvěma lety pro vnučku ) a během týdne byl přístroj připraven, žádané programy naistalovány a včera večer jsme byli oba seznámeni s funkcí a věc se stěhovala.

104 nar.soc. nar.soc. | E-mail | 11. října 2009 v 11:34 | Reagovat

103 pokračování

Dceři jsem řekl, že je to dárek k narozeninám i Vánoce současně. Je šťastná, že může plnohodnotně pracovat na zadáních ze školy, hned od počátku. V nestřeženém okamžiku když jsem ji vezl domů zavolala svoji rodinu. Když jsme přijeli k nám už tam čekali s gratulací, dárky a knížkou k mým 69 narozeninám. Je to tristní věc, připomínat si jak stárneme a jakého čísla se člověk dožil. Hned se pustili do prohlídky přístroje. Je opravdu výkonný, dvojitý procesor, 4 Giga Ram paměť, 500 Giga hardisk, chlapec jí vložil do přístroje svoji celoroční sbírku filmů ( asi 50 ), takže si bude musit dávat pozor, aby jí to rodina nezmršila ( dostala návod jak vše zaheslovat ). Je to hodná a pracovitá dcera, mám z ní radost.

105 rucuk rucuk | E-mail | 11. října 2009 v 13:20 | Reagovat

104- Ivane, tedy připojuji se ke gratulantům. Víte, že máte skoro současně narozeniny s mou vnučkou. Váhy - dobré datum, že. Stejně jste mladší o něco než já. Já jsem byla zrovna na světě, když vás teprve počínaliO)))

A o tom notebooku, je dobré, že jste o dceři mohli dát. Víte, když dáte dárek ve vhdoný čas, může to být i předem a obdarovaný si toho váží o to více. Já jsem si na něj vydělala brigádně- poslední rok brigády v důchodu a také mě to těší, že ho mám...     Lepší než zaplacení dovolené u moře. Ta uteče, peníze také a zůstanou jen vzpomínky.  Tak buďte zdráv a vesel a roky nepočítejte, je to stejně marné,mladší už nebudeme.

106 Zdenka-matka Zdenka-matka | 11. října 2009 v 19:43 | Reagovat

nar. soc.

I já blahopřeji k narozeninám :-) Hodně pohody Vám přeji.  :-)

107 nar.soc. nar.soc. | E-mail | 11. října 2009 v 21:32 | Reagovat

rucuk, Zdenka-matka

Milé dámy děkuji pěkně.

Uvedení vlastních narozenin mi vlastně  jen uklouzlo při popisu včerejšího odpoledne.

Když už jsem s tím začal, dala mi zmíněná dcera s rodinou knížku Válečné zločiny ( od starověku po dnešek ), dva značkové salámy od místního výrobce. Druhá dcera s rodinou mi donesla meloun, avokádo a velkou dozu kafe. Žena mi koupila ananasový dort, tři tabulky čokolády, cukrářskou roládu, 1,5 l šumivého vína a další suroviny na studené nářezové misky a haldu chlebíčků. Krize, nekrize, dlabe se pořád. Pohoda vyplynula z včerejší i dnešní návštěvy.

108 Zdenka-matka Zdenka-matka | 11. října 2009 v 21:34 | Reagovat

Já dnes měla také tak trochu svátek, sešli jsme se po dleší době celá rodina u jednoho stolu :-)

109 Zdenka-matka Zdenka-matka | 11. října 2009 v 21:35 | Reagovat

No a tak jsem vařila polívku, řízky z kuřete, bramborový salát, mražená dorta, káva, čaj, no a různé drobení na miskách, co kdo chtěl. Ano, jíst se má. Zvlášť když se lidé scházejí :-)

110 rucuk rucuk | E-mail | 11. října 2009 v 22:09 | Reagovat

Tak jste se poměli. U nás byly na přání muže,, červené brambory" (dušené na cibuli a paprice) vařené plecko a okurkový salát s kysanou smetanou. Krůtí jako čína s rýží bude zítra. Pořád to jídlo, že?Je fajn, když se sejde rodina a ještě, když jsou narozeniny, je vidět, že držíte při sobě a to je dobře. Dnes už musím končit. Zítra máme Mufíka nechat vykastrovat. Je mi ho líto, ale musí to být.  Žofinka tak nespěchá. Má ještě pár měsíců čas.  Tak dobrou pro dnešek....

111 Zdenka-matka Zdenka-matka | 11. října 2009 v 23:30 | Reagovat

Pro mne bylo tím svátkem, že jsme se sešli :-)

112 rucuk rucuk | E-mail | 12. října 2009 v 13:55 | Reagovat

Tak to má Mufík za sebou. Spinká ještě pořád, možná by se už vzbudil, ale zrovna je doba jeho odpoledního spánku a asi se unavil, jak prchal před panem doktorem. Stačilo, že ho asi cítil za dveřmi a prchal ze síně tak vehementně, že prorazil stahovací dveře do pokoje a vlezl za piáno. Odtud jsme ho museli vyšťudlat hůlkou a nakonec ho muž zvedl a zanesl do chodby na plentu, kde ho uspal.  Možná tušil, co ho čeká. Mudla a Žofka se také ztratily a vylezly, až byl doktor s pomocnicí  pryč. Jsem zvědavá, co bude dělat, až se probudí. Žofka doteď  neví, kam se má dnes uložit. Obchází kolem něj , očichává ho, Mudla už mu olízla hlavičku. Cítí s ním asi.

113 velká voda velká voda | E-mail | 13. října 2009 v 9:37 | Reagovat

Chudák kocour... Vždyť je to ještě mrňavý, nebo u koček nehraje roli věk?

114 rucuk rucuk | E-mail | 13. října 2009 v 15:05 | Reagovat

113-Také  mi ho bylo líto, ale podle veterináře to bylo nutné co nejříve udělat, začal už zavánět a navíc, prý je jinak zcela zdravý. Uspal ho a bylo to rychlé, jen taková naříznutí. Nebyla jsem u toho, asistoval manžel .  Mufínek má  tu nejlepší péči. Dnes už ,,bloncá" po bytě, už se vyčistil, takže pije a jí trochu. Dáváme mu jen po trochách. Zrovna si zdříml ve svém oblíbeném pelíšku z ,,lavora potaženého ". Stejně je zajímavé, jak muž také pečuje o ty kočky. Aspoň se s nimi baví, když nemám čas. Žofinka má tím pádem na kastraci čas, když prý,, nepozná kocoura" prodlouží se jí ta doba . Máte vidět Melouna, je vykastrovaný a přitom si panství drží a sem tam  své kočky ,,uzemňuje". Mufinka moc rád neměl, vrčel na něj, asi cítil konkurenci, když k nám přišel na návštěvu. Pořád, jako by mu to tu patřilo... Jo a MUF je ,,mrňavý 3,90 kg"To Žofinka nemá ani 3 kg.

115 rucuk rucuk | E-mail | 13. října 2009 v 15:17 | Reagovat

113-Nadi, veterinář je náš dobrý známý a vysvětlil nám, že pokud se kocour nevykastruje a nemůže chodit za kočkami, mívá časem potíže s prostatou. Navíc u tohoto  kocoura hrozilo tak zv. stříkání- značkování, které bychom v domácnosti určitě nesnesli. Tak  nebylo o čem přemýšlet. Na chov jsme ho nechtěli a dát ho pryč, to nemohu udělat. Zvykli jsme  si už na to naše trio.

116 nar.soc. nar.soc. | E-mail | 13. října 2009 v 19:28 | Reagovat

Dobrý večer.

To je dnes den 5-7C, vítr a studené přeháňky.

Včera ráno mi nechytilo auto ( drobná závada ), musil jsem asistovat ráno u vnuků, když se vypravují, jeden do školy, druhý do školky. Neměl jsem v tu chvíli čas auto uvézt do chodu a sotva jsem sedl na bicykl začalo pršet a hned i lít. Měl jsem deštník, jenže proti větru na nic. Nakonec se ten neřád obrátil a než jsem ho zpacifikoval, byla bunda naskrz.

U mladých se ještě netopilo, abych to dal usušit. V jejich koupelně je infrazářič, ten to v krátké době nestrhne.

Za půl hodiny jsem v dešti doprovodil vnoučka do školky, vrátil se pro kolo a jel pod deštníkem domů.  U baráku bylo po dešti, ale se mnou třepala zima. Trochu jsem se prohřál, odpoledne koupil drobnou součástku, opravil auto. Dnes je po mně jako po žabě. Venku hnusně, byl jsem v zimním pracovním kabátě a za hodinu jsem toho měl zase dost. Jsem zvědav, jest-li se do rána zlepším ( zase mám kluky na dozor ).

Na takové teplotní skoky si musím teprve zvyknout.

117 nar.soc. nar.soc. | E-mail | 13. října 2009 v 20:09 | Reagovat

Ještě drobnost.

Na přiloženém obrázku vidím pravé švestky. Na liště blogu už mám značné pochyby. Takto vypadají durancie. Jsou kulatější zejména u stopky a hlavně nejdou od pecky ani půlit. Zato jsou výborné na kvas i povidla ( mají vysokou cukernatost ).

118 rucuk rucuk | 13. října 2009 v 21:34 | Reagovat

117-Na liště blogu jsou možná ty bosenské švestky, nebo i  durancie, jen jsem chtěla tak trochu odlehčit a připomenout právě v tom nepěkném počasí tu slivovičku.O)))

119 rucuk rucuk | 14. října 2009 v 14:42 | Reagovat

Zdravím z mokrého, studeného města.. Dokonce tu dopoledne padal sníh, ale neudržel se ještě na zemi. Teď nepřetržitě,  za vydatného větru , padá hustý, droboučký studený déšť. Dá se říci,  že nastaly podzimní plýskanice. Co čekat v říjnu, že? Bříza naproti má ještě většinu listů zelených, ostatní stromy také, ale nebude asi dlouho trvat a bude pod nimi tlející listí. Lidé, pokud nemusí, ven nejdou. Ani pravidelné procházky páníčků se psy netrvají tak dlouho jako jindy. Vyvenčit a hurá domů... Tak jsem si vzpomněla, že bych si mohla uvařit dobrý čaj, případně kávičku a pustit se do psaní o Zoře...

120 rucuk rucuk | 14. října 2009 v 14:47 | Reagovat

Ještě takový dotaz, doufám, že nikdo z pravidelných návštěvníků Kavárničky neonemocněl?. Mimochodem, kamarád orthopéd mi poradil na tu  gramlavou  ,, nožičku" (kde mám mezi svaly  pod normálně bolavým kolenem  hematom) Priesnitzův zábal a pak mastit..a užívat  prášek, co mi předepsala lékařka... Tak jsem poslechla a doufám, že mě to vše více zprovozní.

121 Zdenka-matka Zdenka-matka | 14. října 2009 v 20:35 | Reagovat

rucuk

Já mám rýmičku a dnes jsem šla ven, tak se mi zas vrací :-)

122 rucuk rucuk | 14. října 2009 v 20:42 | Reagovat

121-Zdenko, léčená rýma trvá týden, neléčená 7 dní.Se říká...) To chce jen smrkat, smrkat, aby se nezarazila. Jinak určitě znáte sto a jeden způsob, jak ji léčit, viďte? Tak se brzy rýmy zbavte, jiným způsobem se ,,bavte". Zdravím...

123 Zdenka-matka Zdenka-matka | 14. října 2009 v 21:26 | Reagovat

:-))) Už mi nebezpečná není :-)

124 rucuk rucuk | 14. října 2009 v 22:04 | Reagovat

Tak to jsem ráda. Já mám zase radost, jak se náš Mufínek má k světu. Už se přiskočil ke mně i k ránu pomazlit , jako to dříve dělával. To když mě chtějí vzbudit, lezou jeden za druhým- nebo druhou?O((( Celé trio, no.  Tak myslím, že bude zase milý, žravý  kocourek.

125 Zdenka-matka Zdenka-matka | 14. října 2009 v 22:21 | Reagovat

Určitě. Brzy zapomene :-)

Včera se mi dostalo do ruky malé štěně, jakási pouliční směs, prostě voříšek. Byl nádherný. Prostě nádherný. A já si ho mohla pohladit, a tak jsem toho využila :-)

126 velká voda velká voda | E-mail | 15. října 2009 v 9:17 | Reagovat

Dobré jitro! Tady padá a padá, je to mokré, až se bojím, co zas bude havárek. Jo, a v úterý během dne bylo nádherně, nelenila jsem a zavolala si pro uhlí. Část jsme s dcerou složily, zbytek je přikrytý a vadí ve vjezdu do garáže.

127 rucuk rucuk | E-mail | 15. října 2009 v 9:50 | Reagovat

125-Zdenko, pohlazení mi vždy připadalo takové něžnější. Dělá to dobře i tomu, kdo hladí. Nejen lidi. Zvířátka mají rádi pohlazení, pokud nejsou někým týraná a bázlivá.:-)))

128 rucuk rucuk | E-mail | 15. října 2009 v 10:08 | Reagovat

126-Dobré dopoledne. Tak to vám nezávidím tu práci s uhlím. Také jsem to kdysi musela odklízet do sklepa nebo koks do prostoru pod verandu, dřevo a uhlí do šopy. Tady dnes padají vločky sněhu a naše kočičí trio z toho mělo radost. Na okně sedělo, na vločky,, ňafalo", jako by to byly mušky. Mufík už si hraje, škádlí se se Žofkou, normálně ,,papá", bude v pořádku. Pantáta si to s ním ,,žehlí", když ho chytal na tu kastraci, Mufík si to zřejmě pamatuje a trochu před ním ještě prchá.

129 Zdenka-matka Zdenka-matka | 15. října 2009 v 12:11 | Reagovat

127 rucuk

Ano, také jsem se naučila očekávat spíše nadávku, facku, ... než pohlazení, objetí... O to více jsem ráda, když se mi povzbuzení dostane :-) I zde mnohde na blozích. :-)

130 rucuk rucuk | E-mail | 15. října 2009 v 14:34 | Reagovat

129- Zdenko, mám názor, který jsem již asi psala: Na  světě je dost zlého, které třeba sám člověk  nezaviní. Ne všichni lidé jsou příjemní a vstřícní. Pokud to ale jen trochu jde, měl by se člověk chovat slušně, ba dokonce mile. Nevylučuje to konfrontaci názorů. Nemusí mít názory stejné, měl by tolerovat právo na odlišný názor. Nenechat si však nic vnutit, co odporuje jeho zkušenostem a názorům. Při nejhorším vyslechnout a myslet si svoje, pokud se setká s člověkem ,,zaťatým" neoblomným. Někdo tomu říká paličatost, jiný pevný charakter :-))) Už jste četli tu zprávu o kalamitě způsobené počasím v několika okresech? Ti lidé jsou chudáci.

131 Zdenka-matka Zdenka-matka | 15. října 2009 v 15:42 | Reagovat

130 rucuk

Ano, máte pravdu. Řeším to tak, že poodejdu, dočasně poodejdu, pokud si rady nevím, jak s takovým člověkem, který mi nadává hovořit.

Kalamita? U nás zatím naštěstí jen fouká, trochu poprchá. Podařilo se mi sklidit další část mrkve, zbytek snad  zítra. Udělala mi ta práce na poli nesmírně dobře, i když rýma se zhoršila :-)))

132 rucuk rucuk | E-mail | 15. října 2009 v 16:52 | Reagovat

126-velká voda- nevadí to záhlaví? Nápis tam není, takže. Ostatní je z novinek, aktuální.

133 nar.soc. nar.soc. | E-mail | 15. října 2009 v 21:10 | Reagovat

Dobrý večer.

Jak jsem se zmínil dříve, ta náhlá změna ( před týdnem 26C ) a dnes celý den 5C, čerstvý vítr, ale sucho, mi stále nesvědčí. Je ale pravda, že tady u nás je proti většině republiky jako " ve staré seknici".

Paní Ružo, mám osvědčený babský recept na bolestivé naraženiny a modřiny. Nastrouhá se jemně větší brambor, mírně se vyždímá, přiloží v centimetrové vrstvě na citlivé místo, těsně překryje mikrotenem a ováže pružným obinadlem nejlépe na noc ( na 12 hod. ). Ráno sundat, omýt, natřít krémem. Po odpočinku pokožky případně zopakovat. Chladí, tiší bolest a uzdravuje.

134 rucuk rucuk | E-mail | 15. října 2009 v 22:25 | Reagovat

133- Ivane, díky za radu. Vyzkouším to. Mám to uvnitř lýtka pod kolenem, nějakým nárazem- seskokem ze schodku  prý asi praskla žilka a udělal se hematom. Prieznitz je jen voda, brambory budou možná účinnější. Chtěla bych se toho už zbavit.Tak dobrou. Mám dojem, že se naše trio zbláznilo. Vyčistila jsem jim záchodek, dala čistý písek a Žofka s Mufinem (marod jeden , brzy mu otrnulo, je nějak moc bujný) prolítávají kočkolitem a Mudla je tam odsud honí. To zase bude čištění podlahy.O(((

135 rucuk rucuk | E-mail | 15. října 2009 v 22:27 | Reagovat

Teď mi to došlo. Mufa asi ten zadek svědí. Hojí se to, tak to drhne o co jde a pak zase půl hodiny čistí. To jsou radosti.

136 velká voda velká voda | E-mail | 16. října 2009 v 15:56 | Reagovat

Dobrý den - to je nádhera, to záhlaví! :-))))) akorát toho sněhu je tam už víc, padá skoro nepřetržitě. Uhlí jsme stihly s dcerou přikrýt hned, jak začali lítat první "sedláci". Tedy řeknu vám - uhlí až v říjnu, před domem a navíc pod sněhem - to tu ještě nebylo! No jo, všechno je jednou poprvé... :-))))

137 rucuk rucuk | E-mail | 16. října 2009 v 18:10 | Reagovat

136-Nadi, přeji vám, abyste co nejdříve to uhlí zvládly. Hlavně, že je včas přikryté. Ten obrázek mi tak zapadl do té dnešní situace na mnoha místech. Je hezčí, než ty oficiální, že? Udělala jste ho dobře, jen jsem to zmenšila, aby se to vešlo do daného rozměru. Víte, ráda si s obrázky hraji. Vyfotím něco, stáhnu to do počítače (však to znáte) a pak si to upravuji na rozměr, který potřebuji. Převracím, obracím.

No, musíte už odhazovat sníh jako v zimě, že? Tady je to zatím déšť, ale vytrvalý. Mladí jeli na chatu, kterou měli na víkend objednanou- to nevěděli, jaká bude slota- tak hlídáme jejich kočičky. Ty malé, co čekají na své nové páníčky také. Jsou z nich takové rezavé kuličky. Dvě kočičky jeden kocourek, říká jim piškoti a oni na to slyší. Jsou jako malá vydání  na jaře zachráněné Diny. Kdyby tvrdili, že je jejich máti, dalo by se tomu věřit, ale nejsou.

138 velká voda velká voda | E-mail | 16. října 2009 v 20:04 | Reagovat

137 - víte, foťáček mám teprve od konce srpna nebo nějak tak. Dřív se fotilo a dávalo vyvolat, s digitálem se učím za pochodu. Mimochodem, ten strom, na obrázku úplně napravo, je třešeň, ze skleníku uprostřed čouhá réva, slušně obalená.

Sněhu přibylo, ale venku je kolem nuly, těžkne. Co to udělá se stromy, nechci domyslet. Švestky měly nalomené větve od té poslední vichřice i od spousty ovoce, tohle je asi dorazí.

139 nar.soc. nar.soc. | E-mail | 16. října 2009 v 20:04 | Reagovat

Dobrý večer.

Tady bylo přes den 6C, větřík, sucho, až teď je malá přeháňka ( byl jsme sbírat vlašské ořechy, které vítr konečně srazil ).

Na televizní ukázky zimy a kalamity zíráme jako uhranutí. Podobně to bylo s povodněmi. U nás málo prší a ještě míň sněží, asi je na pořekadle "Židlochovice jsou slunečné město", něco pravdy.

140 nar.soc. nar.soc. | E-mail | 17. října 2009 v 17:32 | Reagovat

Dnes je zde počasí jak z kopíráku od včera. Jen sluníčko sem tam problesklo.

Dnes jsem měl s manželkou důležitý den. Ráno v 6,30 byla předvolána na radiologický tomograf v Brně. Skončili jsme tam v 10,30 a jsem zvědav co se z toho vyklube. Za 14 dní si má zavolat k ošetřujícímu lékaři. Zařízení je v nepřetržitém provozu ( žena dostala hodinu mobilem ) a je zarážející kolik lidí tam prohlédnou. Zřejmě dokonalejší metody odhalí více rakovinových stavů a toto nové zařízení dále prohloubí poznatky.

Bohužel jsou případy ( jeden můj známý ), kteří nereagují a až je pozdě, je zkrátka pozdě.  Známe se z pol. strany a zřejmě po neděli ho půjdu navštívit na Žlutý kopec  a asi se i rozloučit.

Údajně ztratil 35kg na váze a má metaztázy na játrech, střevech, v plicích a prostatě. Že není v pořádku tušil a nakonec věděl, více jak rok. Byl svobodný a seznámil se, jak se domníval s ženou na dožití a nastěhoval se k ní. Teď, když do pumpla, ho nechce k sobě na ošetřování a úmrtí.

Musím se ho zeptat,  zda nepotřebuje něco zařídit, případně mu nabídnout jednání o péči v Hospicu v Rajhradě.

141 rucuk rucuk | E-mail | 17. října 2009 v 18:34 | Reagovat

139-Nadi těch stromů a nejen ovocných je mi líto. Taková kalamita udělá škody na kolik let. Horší to bude, až ten sníh zase začne příští týden tát. Nebudou zase povodně? Hrůza pomyslet. Dnes u nás sice foukal vítr, ale sluníčko trochu mezi mraky celý den svítilo, tak to zmírnilo i zimu.

142 rucuk rucuk | E-mail | 17. října 2009 v 18:36 | Reagovat

140-Ivane, jak vidím, ta starost o druhé je vám souzená. Je vidět, že vám trápení lidí není lhostejné. S těmi ženskými, co chlapa oberou a pak ho i vyhodí z bytu je to zřejmě ve všech městech stejné. U nás takový příběh znám také, ale to je na delší povídání.

143 nar.soc. nar.soc. | E-mail | 17. října 2009 v 23:07 | Reagovat

142 rucuk

Dobrý večer.

Na jednu stranu se té ženské nedivím. Přece jen dát se dohromady se svobodným chlapíkem v jeho 60 letech, je sázka do loterie. Takový vztah těžko udržuje pohromadě hlubší cit. Spíše se oceňuje vzájemná protislužba. Při tom peníze, hrají značnou roli. Velké zastání  a řeknu to rovnou, milostné a sexuální zážitky, se asi dlouho nekonají a zažité stereotypy se nepřekonají. Sotva dojde k usazení na nějaké rovině, přikvačí nemoc a není divu, že druhý ve vztahu se raději vyvazuje, než obětuje. Oběť bývá obvykle reciproční za předchozí etapy vztahu a zvyk, v dobrém smyslu slova.

Pokud ale má ten známý peníze ( něco určitě má ) pak by bylo vhodné zajistit mu pečovatelskou službu v denní době a věnovat mu víkendy. Přece jen jsme lidé, všichni umřeme, jde jen o to, kde a jak. V cizím nemocničním prostředí, je to opravdu smutné.  

Jenže ono také platí, jak si kdo ustele.....To bývá achilova pata svobodných mládenců, žijí si jako ptáci a dožívají, jako zbití psi.

144 rucuk rucuk | E-mail | 18. října 2009 v 16:16 | Reagovat

143-Ivane, starý mládenec má své ustálené zvyky, nerad  se přizpůsobuje. Navíc to bývají někdy velice spořiví lidé, kteří považují každý výdaj za zbytečný. Znala jsem jednoho svobodného, který měl ale dost vážný důvod k tomu, aby zůstal svobodný - nějaké rodové zatížení- on sice byl v pořádku, ale pokud by měl děti mohly být postižené. Vystudoval, stal se lékařem a dobrým. Teprve na stará kolena si našel přítelkyni, vdovu. Byla ale pečlivá, nemusela od něho nic chtít, protože sama byla dost zabezpečená. On měl takový přízemní domek. Věděl, že je nemocen a z vděčnosti, že se o něj opravdu dobře starala, odkázal jí domek. Stejně neměl přímé dědice, vlastně neměl už ani z druhého kolena, protože byl jedináček.

145 Zdenka-matka Zdenka-matka | 18. října 2009 v 17:20 | Reagovat

Lidské osudy jsou různé,...

146 rucuk rucuk | E-mail | 19. října 2009 v 16:44 | Reagovat

Přidám jeden takový příběh: V jedné vesnici žila dívka, velmi krásná. Takový ten jižní typ - černé vlasy, černé oči, snědá pleť, vyšší štíhlá pěkně tvarovaná postava. Stalo se, co se stává, mládenci se jí báli, nevěřili, že by je možná chtěla.. Až přišel hezký lesník a začal se jí dvořit.  Dojížděl za ní, dojížděl, ale pořád nic. Jednou ji poprosil, jestli by mu nevyžehlila bílou košili, že má jít na nějakou akci a nestačil si ji vyžehlit.  Poděkoval a odešel. Po týdnu se dověděla, že se musel oženit, protože čekal dítě se svou bývalou, se kterou se nedávno zase sešel. Vzala si pak vdovce, měli spolu syna, odstěhovala se z vesnice pryč. Ani krása nepomůže....Navíc byla opravdu i  inteligentní, nedělala mu žádné scény.

147 nar.soc. nar.soc. | E-mail | 19. října 2009 v 22:44 | Reagovat

146 rucuk

Moc bych neschvaloval, že se mládenci báli. Jen mysleli na zadní kolečka. Ono být hezká není všechno, být k tomu šikovná a chytrá, je taky na pováženou pro většinu mužské populace ( jednoduše proto, že uvažuje jednostranně ). Chlap poslouchat nechce, soupeřit rozumově se ženou taky ne a hlídat ji unavuje ( tak velí mužská logika, po celé věky ).

Osobně vyznávám jiná měřítka, " jelit jsou celé mraky a mít chytrou ženu je terno". Poslouchat  musím, ale nemusím slyšet, hlídat ženu bude jen blbec. Buď  jsme dospěli a odpovědní lidé nebo puberťáci. Nakonec platí jedna pragmatická moudrost, je lepší podílnictví na hezké a chytré ženě, než výlučné vlastnictví "slepice".

148 rucuk rucuk | E-mail | 19. října 2009 v 23:00 | Reagovat

147- nar.soc. Podle mého každá žena může zaujmout a nemusí být zrovna krásná. Znala jsem i docela všední, nic moc, jak se říká,  děvčata, staly se z nich během let docela pohledné ženy. I mateřstvím prý žena někdy zkrásní. Jen k tomu výběru: lepší obyčejná, ale ne hloupá žena, než příliš chytrá nebo zase pitomá a nafoukaná krasavice - říkával můj bratr.

149 rucuk rucuk | E-mail | 19. října 2009 v 23:01 | Reagovat

Víte, že to platí i o mužích?

150 nar.soc. nar.soc. | E-mail | 20. října 2009 v 8:00 | Reagovat

149 rucuk

Dnes dohlížím na vnuky, tak zde datluji hned po ránu.

S tím asi máte pravdu, ale nemohu to autenticky potvrdit, nejsem ženská. Ono to záleží na osobnostech. kdo je submisivní a dominantní. Právě v těchto kategoriích záleží na míře a přizpůsobení. Na tom ztroskotá většina vztahů.

Bez dostatečného času na projevení osobnosti, ani nejde pevnější vztah vytvořit. Jenže tyto základy vztahů se dnes jaksi nenosí, předstírá se a když přijdou těžkosti, jdou lidé od sebe. Nedospělost v hodnocení se projeví v retardaci. Než si věci vyjasnit a společné překonat, jde se individuální cestou hledat "vhodnější" partner. Zapomíná se, že nejvhodnější je ten, který je ochoten se "vyvíjet".

151 rucuk rucuk | E-mail | 20. října 2009 v 14:26 | Reagovat

150- Ivane, pokud se partner vyvíjí, nemusí to ten druhý vždy přijmout s radostí. Znám chlapy, kteří přímo nesnáší, když jejich žena třeba začne něco studovat, případně dostane náročnější funkci v práci, získá více znalostí. Nebo také jen , když  se zabývá něčím, čemu on moc nerozumí , nebaví ho to. Je to zřejmě strach ze ztráty jeho ,,důstojnosti" nějaké nadřazenosti. Přitom žena to tak nevnímá, právě potud, než ji ten muž na to sám neupozorní.

152 nar.soc. nar.soc. | E-mail | 20. října 2009 v 21:44 | Reagovat

151 rucuk

"Vyvíjením" jsem pojmenoval sžívání ve vztahu. Běžně to nějakou dobu trvá, každý z partnerů pomalu procitá z okouzlení do reality a zjišťuje, že musí na sobě mnoho změnit a při tom nemá jistotu, že se mu to recipročně vrátí. Mohu z vlastní zkušenosti říci, že jsem tohoto tápání byl hodně ušetřen. Vzal jsme si stejně starou vdovu, její ( příběh někdy dopíšu ) zkušenosti byly dobrou školou i pro mne. Možná právě proto jsme hodně překonali a překonáváme dosud.

153 nar.soc. nar.soc. | E-mail | 20. října 2009 v 22:21 | Reagovat

Teď z jiného pramene.

Dnes měla žena v kalendáři poznámku "ocet". Hned jsem dostal bojový úkol. Koupit plátno na cezení. Sestavit zařízení na přecezení zoctělé štávy z jablek, která tady čekala 6 týdnů na okně v pěti 4 litrovkách. Vzal jsem to metodou ŽAVES. Namočené plátno do cedníku, cedník do většího trychtýře a ten zase do pětilitrové PETky od dobré vody. Hlavní bylo sebrat povrchový rosol z octa a nezvířit kvasnice. Po přecezení, naláhvovat do litrovek, nandat do hrnce a sterilovat na 70C po dobu 15 min. aby se ocet stabilizoval ( srazí se v něm bílkovina, přijdeme o nějaký vitamin ze skupiny B ) zatáhnout uzávěry a dát do chladna. Podle chytré knihy, je takto vyrobený ocet přímo zázrak ( no věř, kdo můžeš ). Dal jsem si ze zbytku nepasterizovaného podle receptu 2 lžíce do hrníčku vody a je mně už hodinu blbě.

Jak z toho někdo může hubnout, mít stabilizované zažívání a opětovně odvápněné tepny, ledviny a močovody ( to je jen čtvrtina doporučení z chytré knihy ) dost dobře nechápu, ale když to stačí manželce ke štěstí, co bych pro ni neudělal? Sakra slyším, že jde sem, rychle končit, aby nebyla nesnáz.

154 rucuk rucuk | E-mail | 20. října 2009 v 22:34 | Reagovat

153-Ivane, díky za instruktáž, ale nejhezčí je ta věta Dal jsem si ze zbytku atd. O))))))))) Blbě, neblbě, zvědavost se nevyplácí...O))) Tak já dnes musím končit, díky za email, také jsem nějaký přeposlala. Ale ta Yoga mě strašně rozesmála. Chytrý chlapeček! Dobrou a pozdrav paní Míle.

155 velká voda velká voda | E-mail | 22. října 2009 v 12:17 | Reagovat

Dobrý den - tak mi lehly obě jabloně, ne jen jedna...

Uložila jsem jakžtakž dřevo z posledního "řezu" a začínáme zas házet uhlí. :-)))

156 nar.soc. nar.soc. | E-mail | 22. října 2009 v 17:44 | Reagovat

Dnes byl pěkný den. Ráno sice mlhavo, ale teplota šla rychle nahoru. V poledne už 16C polojasno s vykukujícím sluníčkem. Teď v podvečer se zatáhlo a ochladilo na 10C. Je bezvětří, ale tlak setrvává na proměnlivo, moc deště nebude.

Byl jsem vyslán před polednem na nákup k řezníkovi a zíral jsem. Má výrobnu i udírnu a konkurence ho "vylepšila". Dal si za výlohu "v naší výrobě nepoužíváme soju, mouku ani drůbeží separát". Opravdu pěkně opracovávají maso, vyrábí salámy vlastní značky, zabijačky a vařenou výrobu. Dnes měl novinku, zauzený gothaj. Vzal jsem kilo za 89 Kč a je výborný. Zastavila se zde dcera "masorádka" cestou z práce pro vnuka a hned slupla tři kolečka s konstatováním. Každý čtvrtek má něco nového a zítra tam valím se stravenkami pro celou štangli.

Dlouho jsem řezníka ignoroval ( jednou mi prodali z udírny teplá žebra a doma už páchla, byla zapařená dána do udírny ), ale teď vidím, že ho konkurence vyučila, měl plný obchod.

157 rucuk rucuk | E-mail | 22. října 2009 v 19:11 | Reagovat

156-nar.soc. Trefil jste hřebík na hlavičku- není konkurence- není dobrý  obchod. Jen jak dlouho to vydrží.

Jo, díky za emaily, budu si je prohlížet v klidu  a rozešlu je. Byla jsem dnes na chirurgii- verdikt- v konečném  stadiu nový kolenní kloub, jinak to bude čím dál horší.  Doporučení na orthopedii, hematom bude ještě dlouho bolet než se vstřebá. Takže , aby koleno neztuhlo krátce a spíše častěji šlapat na,, kolečku". Jsem ráda, že jsem si to šlapadlo pořídila, nohu mastit a čekat na termín výměny kolena. Snad to přežiju, je to prý dnes už dost rozšířená metoda a pomáhá. Takže ten výlet na sraz blogerů by byl stejně vyloučený. A´t se vám tam daří. Aspoň počasí se trochu umoudřuje.

158 rucuk rucuk | E-mail | 22. října 2009 v 19:16 | Reagovat

155- velká voda.Škoda těch  jabloní. Mám uloženou památku na ten váš ,,zásyp", zakomponovala jsem to foto do připraveného zimního záhlaví na prosinec (možná už během listopadu).Tak ve zdraví to uhlí skliďte. Zdravím...

159 Zdenka-matka Zdenka-matka | 22. října 2009 v 22:34 | Reagovat

157 rucuk

Ve Znojmě na ortopedii na to mají nový postup, snad to léčí injekcemi z odebrané a upravené krve, či co. Ale podrobnosti přesně neznám. Je to asi úplně nový postup primáře Harta. Mnohé byste si ušetřila, je-li to pravda. Člověk nemá zbytečně trpět, není-li to nutné. Zkuste se na to poptat, je-li to pro Vás vhodné. Držím palce. Já už to mám za sebou (ambulantně 45 minut na stole), vše se hojí, bylo to negativní, pouhé prkotiny.

160 nar.soc. nar.soc. | E-mail | 22. října 2009 v 22:45 | Reagovat

159 Zdenka-matka

Ten léčebný zásah se týká obnovy kloubní  chrupavky a je opravdu unikátní. Ukazovali to v ČT. Odebere se pacientovi krev, odstředí se z ní krvinky a serum se vstříkne do léčeného kloubu. Absence bílých krvinek prý umožní, aby sérum ( nebo nějak tak ) pomohlo stabilizovat i obnovit poškozenou chrupavku. Jde o levný, skoro bezbolestný a rychlý zásah s velmi dobrými výsledky. Předpokladem použití je pečlivé vyšetření příčin a rozsahu poškození, včetně dalších podmínek ( stáří celkový zdravotní stav, alergie ) a nevím co vše ještě. Nesledoval jsem to pozorně, ale jistě by to šlo dotazem v ČT dohledat.

161 Zdenka-matka Zdenka-matka | 22. října 2009 v 22:57 | Reagovat

nar. soc.

Já to neviděla, nevím přesně, odkud tu informaci mám. Ale tento primář má velmi dobré jméno u pacientů. Nejen.

162 Zdenka-matka Zdenka-matka | 22. října 2009 v 22:58 | Reagovat

nar. soc.

A ještě - ať se Vám sraz vydaří.

163 rucuk rucuk | E-mail | 23. října 2009 v 15:37 | Reagovat

159,160- Určitě je to unikátní, ale pochybuji, že by to dělali v mém věku. To spíš lidem mladším.

164 rucuk rucuk | E-mail | 23. října 2009 v 15:39 | Reagovat

159-Zdenko, jsem ráda, že aspoň vy jste teď  klidnější.

165 Zdenka-matka Zdenka-matka | 23. října 2009 v 18:09 | Reagovat

Absolvovala jsem to své kolečko u doktorů a bylo to velmi, velmi poučné. Byla jsem myslím na jedné z nejlepších klinik u nás (v Brně). Viděla jsem jen to, co se odehrávalo v čekárně, ordinaci, na operačním sálku. V čekárně lidí plno, malých třeba i půlročních dětiček (ta brali přednostně), mládež, ale i věkově starší lidé. A jsem přesvědčena, že všichni dostali, co dostat měli, tedy perfektně provedené vyšetření (v rámci dosavadních znalostí a možností) a posléze třeba operační zákrok, pooperační vyšetření,... Na lůžkovém oddělení jsem nebyla, ale předpokládám totéž. Jen mne zarazilo, že doktor odesílal tkáň na rozbor s tím, že je mu to jedno, jak to dopadne. Ale má to logiku. Nesmí se tím zabývat, jak rozbor dopadne, musí mu to být jedno, jinak by ho emoce zahltily a nemohl by dokonale pracovat, mít pevnou ruku při řezání. Ovšem, když mi říkal výsledek rozboru, bylo to s úsměvem, určitě byl rád, že mi může říci dobrou zprávu. Tak jsem mu popřála šťastnou cestu na kongres na druhou stranu zeměkoule, kam já brzy jet a také to, aby se nezměnil, že je to velmi, velmi důležité. S úsměvem jsme se rozešli.  Jestli pochopil, co chci říci, nevím, ale je to pryč.

Co se týká toho nového způsobu obnovy těch chrupavek kloubů,  

nemohu zjistit, odkud to vím, myslela jsem, že jsem to někde četla, ale nemohu k tomu nic najít, ani dcera, manžel o tom nic neví. Ale jestli je to tak, jako že i pan nar. soc. o tom něco viděl, tak tato metoda by naopak byla velmi vhodná pro seniory, protože je určitě daleko šetrnější a také jistě i pro špitál lacinější.

No, uvidíme.

166 rucuk rucuk | E-mail | 23. října 2009 v 21:04 | Reagovat

165-Zdenko,je dobré, když je prostředí hlavně u doktorů příjemné, stačí  ten strach co člověk cítí , už jen když jde na vyšetření - ať tvrdí co chce, uvnitř se to v něm chvěje.

Kamarádka mi potvrdila, že o nové metodě byl pořad v televizi. Jen aby se to tedy rychle rozšířilo, to by bylo opravdu dobré, hlavně pro starší, no i pro mladé. Zase by se jim to rychleji obnovovalo, ne? Uvidím, co mi na té orthopedii řeknou.

167 rucuk rucuk | E-mail | 24. října 2009 v 17:15 | Reagovat

Zdravím všechny, kdo dnes nejsou na ,,srazu" u Ledče a zabloudí sem. Jakpak se tam asi baví? Věřím, že dobře,  bez problémů. Snad nám pak poreferují, jak se měli.

168 Zdenka-matka Zdenka-matka | 24. října 2009 v 17:46 | Reagovat

A také tam konečně dochází k OI - osobní identifikaci. Už si nebude jeden z druhého moci dělat šprťouchlata, leda že by opět nicky změnili, třeba tak, jak to pan Sedláček na "Názoru" připustil.

169 rucuk rucuk | E-mail | 24. října 2009 v 17:56 | Reagovat

168-Zdenko, to by museli změnit i přístup k netu. To číslo asi může změnit jen jiné připojení.  Setkala jsem se s nar.soc.-panem Ivanem a jeho paní, byli velice milí. Pan Ivan ani nebyl sarkastický, jak občas v komentářích bývá. Velmi sečtělí, hezcí , na svůj věk nevypadali   a přitom nenamyšlení lidé. Co víc říci, snad takoví budou i ostatní vůči druhým. Zdravím...

170 Zdenka-matka Zdenka-matka | 24. října 2009 v 18:23 | Reagovat

Určitě, ono to ani jinak nepůjde, vždyť tam bude i Míra s paní, Gloom,... bude to fajn. A pokud by se někdo chtěl předvádět, byl namyšlený, však oni si ho srovnají :-)

No uvidíme, však on se někdo z nich ozve. Tipuji, že pan Ivan určitě, nebo někdo fotky zveřejní. Já focení nemám ráda. Tedy když mne někdo okatě chce fotit. :-)

171 rucuk rucuk | E-mail | 24. října 2009 v 19:21 | Reagovat

170-Zdenko, pana Ivana i jeho paní jsem si vyfotila u nás, jen tak momentku, ale na blog bych to nedala. Respektuji jejich soukromí. Mám vyfocených více jiných svých přátel, ale vím, že se to bez jejich svolení nedělá. A oni by to určitě neuvítali.

172 Zdenka-matka Zdenka-matka | 24. října 2009 v 19:53 | Reagovat

No, trochu na tom svém focení zapracuju, ale lepší jsou momentky, kdy nevím, že jsem focena. Kdysi jsem se přes nevolnost z focení nechala i se svým obrazem vyfotit, ale jen autor fotky a ještě jeden člověk tu fotku zná. Ano, ráda sama o svých fotkách ráda rozhoduji :-) Jen když jsme na fotkách spolu s přáteli, tak to dost dobře nejde.

173 rucuk rucuk | E-mail | 24. října 2009 v 21:57 | Reagovat

172-Zdenko, přiznám sse, že raději fotím druhé, sama nejsem fotogenická, takže pokud někde vypadám slušně, je to jen náhoda. Není každý stejný a mohla bych vypadat hůř, ne?O(((

Procházela jsem si výsledky ankety o věku návštěvníků mého blogu a jsem více než spokojena. Překvapil mě počet lidiček, kteří se přiznali ke svému věku.Dosud 214.  Dokonce nejmladších do 20 let  je 13.  Nebudu vypisovat kolik které kategorie je, je to vidět ve čtverečku- procenta také ukazují na převažující počet určitých  let.  Myslím, že ještě žádná anketa neměla tolik  účastníků. Díky, všem. I za  to, že jste projevili o moje povídání zájem.

174 rucuk rucuk | E-mail | 25. října 2009 v 10:30 | Reagovat

Dobrý den v novém zimním čase. Mohli jsme si o hodinu déle pospat,je ale zajímavé, že zvířátkům je to určitě úplně jedno. Klidně harašili ve stejnou dobu a vyžadovali pozornost. Schválně jsem vstala až v obvyklou, ale posunutou hodinu, to naše trio mi postupně skákalo na postel a tahalo ze mne deku. Musela jsem se zabalit jak to šlo. Zato teď mají skoro poledne, podle toho jak se kdo chová.Počasí pošmourné, zatím sucho- takové už dušičkové.

175 nar.soc. nar.soc. | E-mail | 25. října 2009 v 16:33 | Reagovat

Dobrý podvečer.

Před půlhodinou jsme přijeli ze setkání v penzionu HOP v Horní pasece u Zruče. Bylo to pěkné, jako na malé svatbě. Kolem jednoho stolu, řeč jak vždy, když se sejdou lidé s jistým zájmem. Samozřejmostí byla zakázaná politika a pak každý dal k lepšímu co uznal za vhodné  V sobotu jsme se přivítali, paní Ivana vše zařídila excelentně. Večer sice pan Kašík, Bakič a ještě jeden účastník odjeli, ale i tak bylo vidět u všech vzájemné potěšení. Zbylí přespali a v překrásném nedělním ránu ( sluníčko od rozednění ) jsme si vychutnali hodinku lenošení navíc. Parádně se nasnídali a vyjeli na Hrad Lipnici, odtud do Ledče nad. Sázavou ( rozloučit se zde se Sedláčkovými, kteří odjížděli vlakem po 12 hod ). Po vizuální vnější procházce hradem v Ledči, jsme se rozloučili, pan Vrchovský přes Vysočinu, my kousek přes Světlou, Havl. Brod, Polnou ( lehký oběd ve 13,30 ) a přes Velké Meziříčí po dálnici domů.

Tak pěkných neděl už letos moc nebude a Vysočina v podzimních barvách je velmi krásná. Později něco přidám.

176 rucuk rucuk | E-mail | 25. října 2009 v 16:42 | Reagovat

175- Zdravím vás doma z výletu. Tak vám skoro závidím. Mohlo to být pěkné popovídání. Poznali jste se navzájem. Fotka toho moc neřekne. Určitě se o tom zmíní i Ivana, má organizační talent, že? No, hlavně, že jste měli pěkné počasí, to hodně ovlivní.

177 Zdenka-matka Zdenka-matka | 25. října 2009 v 17:24 | Reagovat

173 rucuk

Na fotkách Vám to sluší. Skutečnost je určitě ještě lepší :-)

Já se nestydím za to, jak vypadám, jen se nerada fotím. A věk? Inu, já nehlasovala :-) A myslím, že na tom až tak nesejde. Pokud lidé chtějí, porozumí si i bez ohledu na věk.

A o tom nám jistě napíše něco i pan nar. soc., jak to zvládli na srazu. :-)

178 rucuk rucuk | E-mail | 25. října 2009 v 18:13 | Reagovat

177-Zdenko, to hlasování je opravdu tajné, ani nick není vidět na správě blogu, jen počet hlasů a procento. Tak klidně si ťukněte. Nejste v mém věku, jste mladší  to předpokládám určitě a o nic nejde. Zarovnala byste jen počet hlasujících, já to neeviduji, kolik kterých je, jen tak celkový počet občas u kategorií.

To jsou takové fotky-nefotky. Něco kamerkou u skypu, něco digitálem a zmenšené, takže retušovat to nejde- barvy by neodpovídaly, snad jen to, že je to tak zmenšené neukáže všechny vrásky a něco se schová za brýle O)))). Ale mě to nevadí, léta mi nikdo neodpáře, všem to přibývá. Bylo by směšné dělat ze sebe mladici.

179 velká voda velká voda | E-mail | 25. října 2009 v 18:17 | Reagovat

Dobrý večer přeju - s dcerou jsme doma asi hodinu, musela jsem se trochu postarat o maminku. Sraz zkrátka padnul, jinak to nešlo. Uhlí dcera házela ještě ve čtvrtek a v pátek, dnes večer už žádné nebylo. Asi její tatínek. Stromy říznul, zítra nebo v úterý to uklidíme.

180 rucuk rucuk | E-mail | 25. října 2009 v 19:11 | Reagovat

179-velká voda, no, nevyšlo nám to letos, snad se to zopakuje někdy jindy. Aspoň se to vyzkoušelo a pokud to fungovalo dobře, není příčina nezopakovat si takový sraz.

Oddechla jste si, že?  Uhlí máte doma, máte čím topit.  O co je lepší léto ? No, ale práce na zahradě zase ubyde a na doma bude víc času. Snad nebudete muset odklízet moc sněhu. Je to hrozné, jak letí čas. Za  pár dní je konec října. Uvažuji, že dám listopadovou a prosincovou Kavárničku a pak vymyslím něco jiného. Nechci to zatím prozrazovat.  Nějak jsme nečetli příběhy z dovolených, copak nikdo nikde nebyl? Nebo nic neviděl, nezažil? Škoda... mohlo to být zajímavé.

181 Zdenka-matka Zdenka-matka | 26. října 2009 v 14:15 | Reagovat

Na dovolenou nejezdíme, takže nemohu sloužit :-)

www.znoj-tyden.cz

V čísle 44/2009 se píše v článku  "Znojemští lékaři léčí artrózu unikátně" o možnostech léčby  - zastavení nebo alespoň zpomalení rozvoje degenerativního onemocnění kloubu. "Stimulace  chrupavčitých buněk aplikací krevních destiček je vhodná u druhého a třetího stupně artrˇozy, kdy je kloubní konec kosti kryt ještě alespoň nějakou chrupavkou....."

182 rucuk rucuk | E-mail | 26. října 2009 v 14:42 | Reagovat

181-Zdenka, tak jsem našla ten znoj.týdenník a je tam zatím jen č. 43 a tam to nebylo. Zkusím to ještě později. Možná to najdu pod znoj.nemocnicí a odd. ortopedie.

183 Zdenka-matka Zdenka-matka | 26. října 2009 v 17:01 | Reagovat

Možná by to stálo za to poptat se. :-)

Mějte se hezky :-)

184 rucuk rucuk | E-mail | 26. října 2009 v 18:27 | Reagovat

183- Zdenko, díky. Jestlipak jste  koukla na Super Star? Docela dobré, až na ty ,,cizí" písničky. Asi ti mladí nemají naše zpěváky tak v oblibě jako ty známé v celém světě...O))

185 Zdenka-matka Zdenka-matka | 26. října 2009 v 19:41 | Reagovat

Bohužel, nedívala.

No ale že zpívají cizí písničky - nevím, možná se tam ledacos schová, a také možná počítají, že se jednou snáze uživí, pokud budou zpívat anglicky. Tuším loni jsem byla ve Znojmě v divadle, kde mimo jiné zpíval Tomáš Savka, a ještě jedna děvčica (ne ze Superstár) a zpívali také hlavně anglicky a písničky z muzikálů. Ale ten klučina se mi líbil. Ona televize dost klame, co se vzhledu týká. Ještě to neumím tak dobře rozlišovat, co kdo vyzařuje. Ale pokud se občas podívám na chvilku na Ordinaci, je tam jeden človíček, který  srdce pohladí, bez ohledu na to, jakou roli hraje.

186 rucuk rucuk | E-mail | 27. října 2009 v 17:43 | Reagovat

185-Zdenko, to nevadí, ono bude  další kolo a předpokládám, že jedno bude zase s českými a slovenskými. Tomáš Savka byl dobrý i v SuperStar, sympaťák.

Tak už jsem zapsaná do seznamu na ,,nové koleno". Než to bude, tak ho budu prý mít docela nadranc. Levé rameno na tom není o moc lépe, ale to se asi vyměnit nedá. Musím s tím hýbat,  ta tuhá róza III.stupně v koleně a II.až III. stupně v rameni + nárůstek nesmí zatuhnout. Mám toho požehnaně. Na lék  na obnovu chrupavky  na 3 měsíce jsem doplácela jen 618,-Kč, menší zbytek hradí pojišťovna. Když to srovnám s příp. potravinovými doplňky na arthrozu není to kór moc. Ale dost o tom, lidé mají svých starostí dost.

187 rucuk rucuk | E-mail | 27. října 2009 v 17:44 | Reagovat

-myslím s českými a slovenskými písničkami-O))

188 Zdenka-matka Zdenka-matka | 27. října 2009 v 22:34 | Reagovat

Má na tvářičce podobnou jizvičku, jako já. Hotový De Peyrac jsem teď já :-))))

Tak Vás přece jen operace nemine. Ale pokud mám za poslední týdny zkušenost, doktoři svou práci umí perfektně. Určitě vše dobře dopadne. Hodně štěstí Vám přeji.

Pár dnů tu nebudu, tak se držte :-)

189 rucuk rucuk | E-mail | 28. října 2009 v 11:12 | Reagovat

188-Zdenko, děkuji. Věřím, že to nějak zvládnu. Kolik lidí to má a ani o tom nemluví, žeO))). Doktorům věřím, nemají na tom zájem, aby se něco nepodařilo. Tak se také mějte a ať se vám tvářička zahojí.

190 rucuk rucuk | E-mail | 28. října 2009 v 21:55 | Reagovat

Dívala jsem se teď na záběry s paní Zitou Kabátovou, je obdivuhodná. Jen to ležení jí nezávidím. Ale luští křížovky v těch letech...

191 nar.soc. nar.soc. | E-mail | 29. října 2009 v 22:20 | Reagovat

V počtu příspěvků finišuje "lidová" mlékárna.

Ale o tom, jak říkají ve straně, potom.

Dnes jsem  dotvářel "kytice" na hroby. Už  v úterý jsem s tím začal. Mám od loňska větší misky ( 40 cm ), vyložím je mikrotenem, nasypu písek a upěchuji. Z tisovců vystříhám přehoustlé větve ( velmi dlouho vydrží svěží v písku ) upravím je rozstříháním na menší a zapíchám "umělecky" do misky. Před tím si dovezu, ze zděděné zahrady mahoniové výhonky, zašpičatím je a napíchám do středu misky. Nakonec umístím ve středu svazeček suché statice. Jen s květy mám problém. Ty loňské umělé, vybledly a nejsou už pěkné ( zapíchnu je hlouběji do statice ). Ve Vyškově měli barevné hlavičky ozdobných bodláků. Vybrali jsme neutrální barvu ( hnědou ) za 3 Kč kus  a napíchali je nakonec do statice. Celek je přírodní a snesitelný, zemřelí musí mít uznání, nekradem a nebudeme nic moc strojit, pro zloděje. Dnes pršelo, ale zítra to odvezu na oba rodinné hroby a je klid, až do Hromnic.

Příští rok si nastříhám bodláky ( vím kde rostou ) obarvím je jako vajíčka a budu sekat kytice ( už mám objednávku ) jako pan Kašík.

192 rucuk rucuk | E-mail | 29. října 2009 v 22:55 | Reagovat

To je rozumné, jste šikovný, nic se nemá přehánět. Podle mého by se lidé měli sobě věnovat hlavně,když jsou živí. Kdo o člověka nestojí, když žil, ať ani na hrob pak nechodí. Připadá mi to u někoho jako pokání, u někoho přetvářka.

O mléku ať se diskutuje, stejně se nic jako jinde nevyřeší. Jen si tak ulevujeme, že?

Tady je také pršlavo, smutno je pak i doma, jako by to na člověka padlo. Pro dnešek zdravím, je nutno jít do hajan.

193 nar.soc. nar.soc. | E-mail | 30. října 2009 v 16:43 | Reagovat

Tak hroby jsou uklizené, misky s výzdobou uložené, stínítka na kalíšky vyčištěné a zítra mohu s vnoučky jít zapálit světýlka. Doufám, že mi misky nikdo neukradne ( už se stalo ) a světýlka vezmu ssebou. Zapálíme v sobotu i v neděli, ať se mají předci dobře ( tedy pokud to účinkuje ). Pokud ne, alespoň nás lidé nepomluví.

194 nar.soc. nar.soc. | E-mail | 30. října 2009 v 16:45 | Reagovat

193 pokračování

Bylo sice ráno chladněji 2C, ale v poledne už 8C a sluníčko s bezvětřím. Uvidíme o víkendu.

195 rucuk rucuk | E-mail | 30. října 2009 v 18:51 | Reagovat

Tak se nám měsíc nachyluje, je hrozné, jak to utíká. Tak jsem si ověřila zase jednou, že sportem k trvalé invaliditě nebo přímo k   infarktu.  František Veselý byl plný chuti ještě hrát a hotovo. Tak se to točí kolem našeho věku, možná by to bylo pro nás nejlepší řešení - náhle- stát by navíc ušetřil na důchodu. Fuj, takové řeči, to ty Dušičky....

196 nar.soc. nar.soc. | E-mail | 31. října 2009 v 10:47 | Reagovat

195 rucuk

Dobrý den.

Na Vašem rozvažování není nic špatného. Jen stát bych z toho vynechal. Každý člověk, chtě nechtě, rozvažuje o svém konci. Osobně mám pocit, že bych neměl nadmíru zatěžovat svoje potomky.  Jistě, existuje vyživovací povinnost dětí vůči rodičům, ale reálně si to nepřeji. Snad jen v nezbytné míře a na velmi krátkou dobu. Pokud to přijde ( vyloučit nelze nic ) stejně už to nebude život a na živoření se nikdo netěší ani nepřipravuje. Mně osobně by v takovém stavu nevadila eutanazie.

To se to rozvažuje, když to není zítra, ale někdy to nastane! Nechtěl bych následovat své rodiče v polo nebo bezvědomí, zhasnout hladem a žízní ( jak jsem toho byl svědkem ).

197 nar.soc. nar.soc. | E-mail | 31. října 2009 v 14:37 | Reagovat

Chystám se na hřbitov rozsvítit světýlka. Oholím se, abych nestrašil, zavolám dceři, ale vnuci jsou pryč. Zvu ženu, ale má jiný záměr a je nastuzená. Je pěkně 8C, sluníčko, bezvětří. Pojď chvilku to vydržíš, podívej, můj tatínek i maminka Ti dali muže, tak jim pojď zapálit světýlko. No to je terno! Co je terno? To zapálení nebo já nebo co? Tvoje matka, však Ty víš. Zapalovat jí světýlko mi připadá morbidní, jako jakási pomsta. Nechtěj to dnes po mně, až se vrátíš budeš mít hotové mufiny a kávu. Tak dobře, jedu a za chvíli zde zase budu.

198 rucuk rucuk | E-mail | 31. října 2009 v 15:06 | Reagovat

Zdravím, tak nás nejmladší synáček odvezl i s kytkou na hřbitov. Svítí u nás sluníčko, je sice chladno, ale dá se to vydržet. Dívala jsem se na pomník i hrob a nějak jsem si nedovedla představit, že tam všichni tak dlouho (kromě bratra) leží. Jsou tam i ve schránce dvě urny s tetou a strýčkem, u kterých  jsem žila před provdáním. Stejně jsou mi všichni ti  zemřelí bližší, když si procházím fotografie a připomínám si je většinou v těch lepších situacích, prostě raději v dobrém. Nemá smysl vzpomínat na tom, čím kdo člověku ublížil, byli to také jen lidé, chybující, dobří i  chvílemi sobečtí, jako jsme my všichni- jeden více, druhý méně. Světýlka jsme rozsvítili, hrobeček si vyfotili a jeli domů. Tak  to chodí. Snad to někdo z hrobu neodnese, co jsme tam dali, alespoň do 2.11.-Dušiček.O((

199 nar.soc. nar.soc. | E-mail | 31. října 2009 v 15:48 | Reagovat

Žena mne teď přivítala, prý tak pojď na kafe, ty oboustranný sirotečku, když ses tak namohl s těmi světýlky.

Zítra půjde se mnou, na slavnostnější rozsvícení, když tam bude kde kdo. Stává se z těch Dušiček při lepším počasí skoro "posvícení".

200 rucuk rucuk | E-mail | 31. října 2009 v 19:42 | Reagovat

199-nar.soc.- To je hodná, že? My jsme tam byli s mužem už dnes a bylo tam lidí hodně. Jenže svítilo sluníčko, tak ta světýlka jen tak skomírala. Nejlepší to bývalo kolem 17 hod., kdy už bylo šero a světla byla vidět lépe. Nad hřbitovem byla taková záře, že byla vidět i pod kopcem, na kterém hřbitov je. Jenže zástavba v posledních letech  už tuto možnost vyloučila.

201 rucuk rucuk | E-mail | 31. října 2009 v 21:44 | Reagovat

,,No tak já už se loučím, plakat byl by dnes hřích. Vždyť cesta má skončí, než napadne sníh".-pamatujete si na tu písničku ze 60. let? My jsme ji zpívávali s bráškou na zábavách a dnes jsem mu byla rozžnout svíčičku na hrobě.

Tak nashledanou v listopadové kavárničce..

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama



Jde se spát, díky za návštěvu a na shledanou...

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx