.



Radar tedy ne, protiraketové základny ano?

18. září 2009 v 21:08 | Ruža z Moravy |  lidé kolem nás
Ač nerada, přiznávám, že ta radost mnoha lidí, že tu nebude radar dlouho nevydržela. Podle nejnovějších zpráv budeme územím, kde je plánována protiraketová základna, v Polsku a na Slovensku také.
Myslíte, že to bude bezpečnější než radar? Kdysi se říkalo, že na našem území má být protiraketový deštník. Lidé měli docela strach, že budeme první na řadě a nad námi se budou střetávat .


Jen tak přemýšlím, jestli to přispěje k porozumnění mezi USA a Ruskem? Když Rusům vadil radar, že by jim základny nevadily?
Než to vše bude, třeba už tu nebudu, ale budou tu děti, vnoučata a nezávidím jim tu světlou budoucnost...

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 nar.soc. nar.soc. | E-mail | 18. září 2009 v 21:20 | Reagovat

Autorce.

Řekl bych, že je to krycí manévr pro zachování tváře všech Vondrů a spol. , kteří  boudu s radarem vypotili. Hokynářské počty, že za ČR někdo bude řešit potřebnou obranu, se mohou vymstít. Právě neochota, vyčlenit vojenské výdaje, účinně pracovat v NATO, mít zajištěnou CO a předvojenskou výchovu může vézt ke zkratu. Političtí blbci si zjednoduší život tím, že na území ČR budou instalovány prostředky ovládané "spřátelenou mocí". To už tu bylo a stačí to na několik generací dopředu.

2 Jurášek Jurášek | E-mail | 18. září 2009 v 21:34 | Reagovat

1) Jak vidět tak některým to nestačí.Ale vždiť my jako svobodný národ neumíme žít a snad ani nechceme? Nebo se mýlím?

3 rucuk rucuk | E-mail | 18. září 2009 v 21:41 | Reagovat

2- Jurášku, máte pravdu, když tak ty dějiny sledujete, pořád nás někdo  cizí   ovládal. Vymlouváme se, že jsme malý stát, ale takových je a menších a mají poměrný klid. Možná je to opravdu tím , že máme takovou strategickou polohu,, uprostřed".

4 caracola caracola | 18. září 2009 v 21:53 | Reagovat

1-nar.soc.-Myslím si zhruba totéž..Vždy se najde skupina,která v rámci nerozborného přátelství ( s kýmkoliv) na věčné časy dovede naštvat většinu národa..Kus pesimisty,který je mojí součástí,se domnívá, že v latenci je připravena skupina oddaná Číně, Andoře,nebo komukoliv jinému ,kromě Čechů.

5 Paolo Paolo | 19. září 2009 v 7:47 | Reagovat

Jeden z osvědčených prostředků, jak čelit krizi, je zbrojení. Má to ale háček. Od zbrojení je krůček k válce.

6 Lin Lin | 19. září 2009 v 9:25 | Reagovat

Titíž lidé, kteří s velkou slávou pakovali cizí vojáky z našeho území (a dodnes si z toho dělají zásluhy) dneska zvou jiné cizí vojáky (a opět si z toho dělají zásluhy).

Titíž občané, kteří považovali odchod jedněch za "vítězství demokracie" dneska vidí "demokracii" v příchodu jiných.

7 pich pich | 19. září 2009 v 11:19 | Reagovat

přichází čas sluhů, zpívá se v jisté písní. Bohužel to je jev který tady byl, je a bude asi do skonání ...

8 houda houda | E-mail | 19. září 2009 v 12:36 | Reagovat

paní Růženo,nepsala jste náhodou jinde "díky přístupu pana Obamy,...tu radar nebude"??...chtěl jsem vám napsat,že si nemyslím,že by toto ovládal jeden moudrý vladař svým rozhodnutím....vidím ale,že už to psát ani nemusím..

9 rucuk rucuk | E-mail | 19. září 2009 v 14:14 | Reagovat

8-houda- jo, napsala, ale zřejmě jsem se v jeho cílech poněkud zmýlila. Stejně si myslím, pokud nechce dopadnout jako J.F.Kenedy, povolí tlaku zbrojení a ovládání chtivých a odzbrojovat nijak zvláště nebude. Snad mu můžeme připsat jen snahu domluvit se s  Ruskem. Otázka je, ne-li to zastírací manévr a jen si to panství nad světem chtějí nějak rozdělit a spíše se spojit proti potenciálnímu ,,nebezpečí" nejen Iránu, ale i Číně atd.

10 hejtman Šarovec hejtman Šarovec | 19. září 2009 v 18:56 | Reagovat

[9] rucuk,

Růženko, mám vážné obavy, že Američané nenosí zbytečně plakáty s heslem NObama. Zklamal je i nás, přiklání se k muslimům a ustupuje Rusku. Nechává nás napospas jako "sféru ruského vlivu". Ovšem Amerika sama na to doplatí, bohužel až po nás..

11 rucuk rucuk | E-mail | 19. září 2009 v 20:15 | Reagovat

10-pane hejtmane, nevím proč, ale opravdu bych byla radši, kdyby se domluvili , ale nedělali si za zády takové věci, aby stavěli základny hlavně ve střední Evropě, To ať jsme spojeni v EU, přestože nás v lecčems také jejich nápady štvou (myslím ty různé předpisy zbytečné) a ty velmoci se domlouvají mezi sebou a hlavně už více nezbrojí a neválčí- kdekoliv. To je ale jen zbožné přání, že?

12 Paolo Paolo | 19. září 2009 v 22:20 | Reagovat

(10) hejtman Šarovec: Docela jste me rozesmál.

13 hejtman Šarovec hejtman Šarovec | 20. září 2009 v 8:46 | Reagovat

12] Paolo,

To jsem rád, alespoň něco. I když ono to moc k smíchu není. Byl bych nejšťastnější, kdyby se vyplnilo zbožné přání Růženky a ukázalo se, že se zbytečně obávám. Snad k tomu dojde. Ovšem pro svá tvrzení mám velmi závažné podklady, takže nevím..........

14 houda houda | E-mail | 20. září 2009 v 15:00 | Reagovat

Rucuk

...u Kenedyho šlo o to,že klan Kenedyů už nebezpečně obsadil mnoho klíčových hlavních míst...tam to byl otevřený boj proti Kenedyovcům...a přitom veřejné mínění stálo za nimi(mnohdy neznajíc pozadí)....Obama v této pozici není....vedení velmocnosti jako je USA nebo Rusko nestojí na "dobrém" -chceme mír a pomoci Africe,a "špatném"-chceme válku a imperialismus...jak se domnívají mnozí,maje černobílé vidění světa ,naordinováno ještě z dob komunismu...to vedení je velmi složitá věc ovlivňovaná mnohými,naoko nesouvisejícími faktory,fakty,mocenskými skupinami,sekundárními vlivy...atd...nejmocnější muž "planety",jak je nazýván prezident USA toto ovlivňuje...nikoli řídí!!

15 rucuk rucuk | E-mail | 20. září 2009 v 15:21 | Reagovat

14-houda- nikdy jsem nepokládala Kenedyovy za nějaká neviňátka, popularita byla dost zveličovaná. I za jejich ,,vlády" USA expandovalo do světa a ne vždy jemně.  Politika je zámotek těžko rozmotatelný (to slovo se mi vůbec nelíbí) a do všech vztahů nevidí snad nikdo, ani renomovaní politici. Ani u nich nebylo a není vše černobílé a různých zájmů ve všech koutech světa mají dost. Myslíte, že by se o nás nějak zvlášť zajímali, kdybychom nebyli tak ,,uprostřed"?  Nevím proč si každý myslí, že v dobách minulých lidé neměli možnost vědět něco i z druhé strany. Jezdilo se do světa, mluvilo se o ledačem, poslouchaly se zprávy i odjinud. Člověk ale nesmí zcela věřit skoro nikomu. Brát vše s rezervou. Co nevidím na vlastní oči, dá interpretovat různě.

16 Zirk Zirk | 20. září 2009 v 18:59 | Reagovat

Hejtman Šárovec -  je vidět, že zahraniční politika USA  a Ruska je váš koníček

17 Zirk Zirk | 20. září 2009 v 19:00 | Reagovat

To autorka :

vaše povídky jsou hezké, ale toto není vaše parketa  tak proč  se do toho pouštíte?  Co tak si dát špenát

18 Zirk Zirk | 20. září 2009 v 19:02 | Reagovat

To Paulo

kdy ten krok nastane?

19 Triple - X Triple - X | 20. září 2009 v 19:48 | Reagovat

To Hejtman Šarovec - naprosá pravda, popularita Obamy je už nižší, než byla prazidenta Busche. Jeho ustupování Rusku a Muslimům přineslo ovoce hlavně doma. Doufám, že se včas vzpamatuje a přestane strkat hlavu do písku. Ostatně bychom měli pčedevším poděkovat ČSSD, která radar v USA rozjednala. Bohužel až po jednání a přislíbení možnosti stavby radaru si nechal Paroubek udělat tolik jeho oblíbené průzkumy veřejného mínění a zjistil, že přes radar volby nevyhraje. Proto celý problém rád pak hodil na vládu vzešlou z voleb. Ostaně USa nemohli čekat od nás nic jiného než zradu, od národam který se nechá koupit za necelé jedno euro nemůže čekat nic jiného.

20 Triple - X Triple - X | 20. září 2009 v 19:54 | Reagovat

Jedním z nejvýznamnějších ruských románů vydaných v době perestrojky byl Život a osud*), dopsaný v roce 1960 rozčarovaným komunistou a válečným zpravodajem Vasilijem Grossmanem. Autor se odvažuje uvažovat nad podobnostmi mezi stalinismem a nacismem. V jedné scéně rozmlouvá důstojník SS se svým vězněm, starým bolševikem. „Když si vzájemně hledíme do tváře, ani jeden z nás se nedívá na obličej, který nenávidí – nikoli, hledíme do zrcadla. To je tragédie naší doby. Opravdu jsi v nás nepoznal sama sebe – sebe a sílu své vůle? … Můžeš si myslet, že nás nenávidíš, ale tím, co nenávidíš skutečně, jsi ty sám v nás… Naše vítězství bude tvým vítězstvím… A kdybys zvítězil ty, pak bychom my zemřeli jen proto, abychom žili v tvém vítězství.“

Dnešní Rusko není totalitním státem; není ani státem socialistickým. V podmínkách absence z vlastní, domácí půdy vyrostlé liberální ideologie se však nejmocnější silou ruské společnosti stal starý nacionalismus, oděný do neostalinského hávu. Právě tato síla vrhla ruské tanky do Gruzie, právě tato síla děsí většinu ruských sousedů. V procesu „obnovy“ se Rusko nevrátilo ke své sovětské minulosti; dospělo však na křižovatku, která nevěstí nic dobrého pro jeho sousedy ani jeho občany.

21 rucuk rucuk | E-mail | 20. září 2009 v 22:03 | Reagovat

17-Zirk- povídky jsou ,,kraviny"- dle mínění anonymního čtenáře- vy mě nutíte do škatulky- je přece svoboda, mohu psát dle uvážení, vy to nemusíte číst...O))) Copak musím myslet jen na to jídlo a příběhy lidí vtělené do povídek? Celý náš život je vlastně ,,politika"..

22 rucuk rucuk | E-mail | 20. září 2009 v 22:04 | Reagovat

Špenát mám ráda a vařím jej dobrý!!!!O)))

23 houda houda | E-mail | 21. září 2009 v 1:10 | Reagovat

Triple(20)

Souhlas,Rusko bylo vždy totalitní zemí jednoho vládce,první pokus o svobodné volby vyhlášené bolševiky,tuším 1920 ,ukončil zuřivý teror těmito po zjištění,že nevyhráli...je škoda,že tupí příznivci této země o tomhle vědí houby....(chtěl jem napsat hovno,ale nechtěl jsem být hrubý,děkuji za pochopení)..Houda

24 Zdeňka Zdeňka | 21. září 2009 v 8:22 | Reagovat

/11/ rucuk

Vždycky se najde nějaká soucitná kočka, která se nabídne, že malou slabou myš ve střední Evropě ochrání před jinou kočkou.

25 Paolo Paolo | 21. září 2009 v 10:09 | Reagovat

(18) Zirk: To se ptali v 38. všichni.

26 Paolo Paolo | 21. září 2009 v 10:10 | Reagovat

(13) hejtman Šarovec: Máte pravdu, to jenom obsah vašeho příspěvku mi připadl směšný.

27 houda houda | E-mail | 21. září 2009 v 11:06 | Reagovat

rucuk(15)

...jistě,lidé v dobách minulých měli možnost jezdit ven(někteří) a přinášeli informace...ovšem byly kusé a čím nižší vzdělání tím menší možnost přístupu k nim (obecně,jistě),tak například většina lidí si myslela,že když se dělníkovi(jak jinak) na západě stane úraz,platí si doktory i případné operace komplet i s chlupama...osobně jsem četl Černé Barony přepsané celé přes průklepák....hotový středověk...

Ale já tím komunistickým myšlením měl spíše na mysli-je dobrý,stojí na dobré straně=tedy dělá všechno dobře a s dobrými úmysly.....je špatný,stojí na špatné straně=dělá všechno zlo,křiváctví...např. něco se nezdaří,stojí za tím zlí lobbisté s nejčernějšími úmysly,něco se povede-protlačil to osvícený člověk,kterému jde jen o blaho planety.....tedy psal jsem o bipolárním vidění světa.

28 Bavor Bavor | 21. září 2009 v 12:58 | Reagovat

Triple (19) - Píšete "Ostaně USa nemohli čekat od nás nic jiného než zradu, od národam který se nechá koupit za necelé jedno euro nemůže čekat nic  jiného". Toto je velmi zkreslené tvrzení. Není zradou odmítnout přání velmoci, která nás chce pouze využít k svému prospěchu A už vůbec není možné se"nechat koupit za necelé jedno euro", které NÁM někdo tahá z kapsy. Spíše se v názorech většiny národa projevuje zdravý rozum a sebeobrana.

29 rucuk rucuk | E-mail | 21. září 2009 v 13:32 | Reagovat

Nakonec jakoupak zradu. Byl to jejich nápad jak s radarem tak teď s tou základnou. Nikdo se neprosil. Pokud jejich blízcí přátelé(naši představitelé)  mluvili za celý národ, aniž by se někoho ptali- myslím, že jsou to právě ti, kteří vykřikují, jak jsme zklamali, že jsme radar nechtěli, udělali medvědí službu republice. Podle těch, kdo u nás americké vojáky chtějí, jsou všichni odpůrci tupí a nevědoucí.Jak se ale říká jeden za osmnáct druhý bez dvou za 20-to myslím zase tu druhou stranu (Rusko).

30 Pety Pety | 21. září 2009 v 15:02 | Reagovat
31 Saltos Alim Saltos Alim | E-mail | 21. září 2009 v 17:59 | Reagovat

To jsou mi zase věci. Zůstávám ale docela klidný, ono se to časem nejen vymrví ale zcela jistě i změní. Nepotřebuji aby se mi ulevovalo naříkáním -  přiznám se, nemám ten rozhled jako našinci, přesto věřím, že se tak jako dopsud   prosadí ochranný štít přezbrojení a přezbrojeného světa který uznává a vlastně respektuje rozumně jedinou cestu, to je vyjednávání.

32 rucuk rucuk | E-mail | 21. září 2009 v 20:12 | Reagovat

31-Saltos Alim - máte pravdu, že by to bylo nejlepší řešení- jednat, jednat a nezbrojit čím dál víc.

33 nar.soc. nar.soc. | E-mail | 22. září 2009 v 11:59 | Reagovat

Vážení, existuje pojetí jednat a "jednat".

EU je svým způsobem závislá na energetických zdrojích z Ruska. Na druhou stranu, Rusové vědí nakolik je jim tato role prospěšná a nakoli svazující.

Proto by měla mít EU prezidenta a svrchované vyjednavače a k tomu přimět i NATO. Zde se rozchází zájmy Evropy a USA dost podstatně. Právě aktivity "zjančenců z ČR" o americkém radaru  zpochybňují možnosti "velkého partnera", jimž by pro Rusko měla v našem zájmu být EU a vrací vyjednávací situaci do pozic dvou soupeřících celků USA a Ruska.

34 Opcan Opcan | 23. září 2009 v 21:44 | Reagovat

Jo kde jsou ty kecy  po takzvané revoluci, už nikdy žádný cizí voják na našem území. Jen mě udivuje že Rakušani, Švícaři a další se ohroženi necítí a nestaví radary na každém kopci.  Ještě že všichni ti nejchytřejší z nás bydlí v Praze a až si ti mohamedáni co nás ohrožují koupí mapu evropy a nespletou si nás s Jugoslávií, tak doufám že se trefí přesně.

35 rucuk rucuk | E-mail | 8. října 2009 v 16:57 | Reagovat

Tak mi připadá, že vlastně nevíme, kam chceme. EU je přece blíže než USA, stejně se pořád nějak naši představitelé nemohou dohodnout kam se ,,upnout". Jisté je, že nás stejně nenechá nikdo na pokoji, samostatné, jsme příliš ve středu, na ráně. Přes nás se dá ,,pochodovat" na všechny strany- nebo mohou lítat rakety.  Marně se kope na všechny strany. (Jak lvové bijem o mříže, jak lvové v kleci jatí, my bychom vzhůru k nebesům a jsme zde .s zemí spjatí....znáte?),Platí to pořád a pořád....

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama


Jde se spát, díky za návštěvu a na shledanou...

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx