Srpnová Kavárnička u Rózičky.

1. srpna 2009 v 0:00 | Ruža z Moravy |  Kavárny-povídání s lidmi
Vítám vás v srpnové Kavárničce. Trochu jsem počítala a zjistila jsem, že tato je 11. v pořadí. První jsem otevřela 8.prosince a v tom měsíci jsem na různé náměty otevřela další dvě.


Po úvaze a ve snaze nepřeplácávat jednotlivé měsíce několika tématy, jsem začala v každém měsíci otevírat novou, kde jsem jen tak nahodila náměty a pak po celý měsíc četla komentáře a přidávala své.

Vážím si zájmu čtenářů a vřele vítám každý příspěvek. Povídáme si opravdu o různých záležitostech. Někdy si sdělujeme jak kde řádí živly , vzpomínáme na různé události, či se jen tak pozdravíme, abychom věděli, že ten, či onen známý navštěvuje Kavárničku a čte to naše povídání a zapojí se do debaty.

Je období prázdnin, cestování, práce v zahradách, na polích. Také však leckde odklízení škod, které způsobily deště, požáry, havárie. Život lidský není vždy lehký, proto lidé hledají trochu rozptýlení. Řiďme se také zásadou - sdělená radost se násobí, sdělená bolest dělí.
Jen tak vám sem dám několik obrázků z míst, kam se určitě někdo podívá , případně je to jen touha se tam dostat, nebo krásná vzpomínka.Pernštejn
naše krásy

Trenčínský hrad
zámek Bojnice



cizí krása
Eifelovka





Rovinj v Chorvatsku
Pula



Coloseum v PulePula
Poreč-Chorvatsko
SplitBaska Voda




PulaU moře v Pule
Popradské pleso
Přehrada Duchoňka

Vranov







Štíty-sport.areállodí přes Vranovskou přehradu














Vranov nad Dyjí -zámekRožnov pod Radhoštěm










Na chatách, u rybníků, jezer, v lesích, na přehradách, v dalekých zemích, u moře , tam všude budou lidé trávit volno se svými blízkými či přáteli. Děti budou trávit prázdniny u babičky , ve sportovních táborech, turistických oddílech.
Jestlipak se dovíme, kdo se podíval nejdále? Co zajímavého zjistil o životě tamních obyvatel?

Mnoho z vás bude zavařovat ovoce, nakládat zeleninu, hlavně okurky. Několik článků již se zabývalo různými recepty. Pokud jste přišli na nějaký nový, zvláštní způsob, podělte se s námi, ano?
Z čeho všeho pálíte - alkohol- nemohu napsat slivovici, protože ta je jen ze švestek. Calvados z jablečné šťávy, pokud vím a jak se nazývají ty další, jako třešňovice, meruňkovice t.j. barackpálinka, broskvovice atd. ?

A zapisujte si do nějakého deníčku výroky svých dětí, vnoučat, příhody s dětmi, zvířátky i dospělými- přáteli. Zkušenosti z různých krajů, kam jste se podívali.













Víte, proč mám tady obrázky domácích zvířátek? Četla jsem upozornění, abychom na ně dávali v těchto horkých dnech pozor. Hlavně nezavírat je v autech, dávat jim dostatek vody, nenechávat je ale v průvanu nebo nastydnou.....veterinář není levná záležitost.....

potřebuji zchladit














chci se vykoupat











MudlaŽofka,Muf,Mudla snídají










No a teď, pokud jste se dodívali a dočetli až sem, nabízím vám zmrzlinový pohár,
koktejl, kávičku aodpolední kávičkapokud máte opravduzmrzlinový pohárhlad, výjimečně jsme ochotni připravit i papání, ale to s pomocí vedlejší restaurace .
papání













Přeji vám všem dobrou chuť, příjemnou zábavu a hodně počtení v průběhu měsíce.
ledviník- kapradina?


Toto je pokojová kytka roku 2009- ledviník královský- vhodný do všech místností. 3x týdně zalít, občas pohnojit, jednou ročně přesadit, protože rychle roste. Snese slunce i stín. Určitě znáte.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

Zobrazit vše (284)
Zobrazit starší komentáře

201 Jurášek Jurášek | E-mail | 22. srpna 2009 v 22:52

rucuk Co znamená dobrák v divadle?Je to nějaké prase?Nebo co.Herdek fildek.

202 Jurášek Jurášek | E-mail | 22. srpna 2009 v 22:54

P.S.Ani Sedláček nepochopil a to je jiný kousek.A?

203 Jurášek Jurášek | E-mail | 22. srpna 2009 v 22:58

Druhé ps.když nechápu tak se zeptám.No A? Tak se ptám.

204 Jurášek Jurášek | E-mail | 22. srpna 2009 v 23:02

Nic s tím nenadělám. Stále to zlobí.

Mamamia říkala že ráno moudřejšího večera tak hodím oko v

9 09hod Sosnovského času a vyžaduji od sebe přesnost.

205 Zdenka-matka Zdenka-matka | 22. srpna 2009 v 23:14

mamamia-loteria, ve Virtuální hospodě čas zfalšovala, čas Sosnovský - co mi to jen... ?

206 Jurášek Jurášek | E-mail | 22. srpna 2009 v 23:26

199:Rucuk-Jiří jsem ale Jiříků jsou tisíce.Moje Maminka mi říká

Jirko.nebo Slávku,nebo Lumíre-vím že se budete ptát proč tolik jmen tak já vám to povím hned ať nemusíte čekat třeba 37 minut na odpověď.Lumíre mi maminka řekne,když si mně zplete (přeřekne se )s mým bratrem.

Slávku mi maminka řekne,když se třeba zplete(přeřekne se)

a myslí si že jsem bratr svého bratra no a to já v tomto případě nejsem protože to je Lumírův bratr Slavomír,což já přirozeně nejsem protože kdybych to byl já ten bratr mého bratra tak by mi mama řekla Jirko.To dá rozum.Ne?Je to jasné?Vysvětlil sem jasně že sem v žádné vituální hospodě před dubnem nebyl?

207 Jurášek Jurášek | E-mail | 23. srpna 2009 v 9:17

Je ráno a nic.

208 Zdenka-matka Zdenka-matka | 23. srpna 2009 v 9:24

207 Jurášek

Máte zpoždění, Ostravaku srdcem.

209 Jurášek Jurášek | E-mail | 23. srpna 2009 v 9:31

Muter:Ani náhodou.Nejdříve sem musel deti seřezati abych se mohl k počitači dostati.Ha ha

210 Zdenka-matka Zdenka-matka | 23. srpna 2009 v 9:34

Člověče, děti býti je přeci zakázáno. A jestli jste některé náhodou trefil do hlavičky, riskujete, že zhloupne...

211 Jurášek Jurášek | E-mail | 23. srpna 2009 v 9:38

Pro zdenku:přirozeně že v tomto případě je pravdivé pouze-Ani náhodou a-Ha ha.

212 Zdenka-matka Zdenka-matka | 23. srpna 2009 v 9:42

No, jen jestli.... :-)

Čím je dnes nakrmíte? Kdo a co dobrého vaří ?

213 Zdenka-matka Zdenka-matka | 23. srpna 2009 v 9:55

No, ať je to cokoliv, dobrou chuť všem. :-)

214 Jurášek Jurášek | E-mail | 23. srpna 2009 v 9:57

Mámo jdu o patro níže za maminkou zjistit okolnosti a po té budu referovat.Tuto otázku sem si ještě nepoložil.Tak vydržte.

215 Zdenka-matka Zdenka-matka | 23. srpna 2009 v 10:03

No, nevydržím. Jdu na zahrádku pro zeleninu a pro zelí, do sklepa pro další ingredience a už abych pomalu začala vařit. Dcery sice odjely na hasičské závody, kdoví, kdy se domů dostanou, asi až odpoledne. Manžel jel stejně jako včera na střelnici, to také není jisté, kde skončí a kdy se vrátí, no a syn s přítelkyní přijdou podle toho, co se kde dobrého vaří. Tak abych měla v poledne uvařeno :-)

216 Jurášek Jurášek | E-mail | 23. srpna 2009 v 10:19

Matinka:Matinko nejvíc se vám vyvedl ten syn s přítelkiní.

To oni dva nerozluční obvolají veškeré příbuzenstvo a kde že je nejlepší dlabanec tak tam se vydají na návštěvu? A nebo oběhnou v poledních hodinách příbuzenstvo a podle vůně na zápraží se rozhodnou jestli zazvoní nebo se vidají k dalším dveřímdneska vařím já Brambory už loupe kluk a já udělám

kapra na másle a kmíně posypaného pažitkou,pro naše bývalé nepřátele ale dnes již prý nejlepší přátele,bez kterých si ani neupšouknem,pažitka=šnycl-šnitlík atd.Kapra jsem vlastnoručně ulovyl holýma rukama v Tesku ve slevě 70%.Této slevě sem nemohl odolat.Jinak kapra máme zásadně jenom na štědrý den a timto jsem vlastně zásadu porušil po prvé v životě to myslím s tím kaprem takže to ukončíme tak .Ať žije JEŽÍŠEK a proklínám Tesko.ps.ale chutnat mi bude.Sto pro.

217 Zdenka-matka Zdenka-matka | 23. srpna 2009 v 10:29

216 Jurášek

Ale ne, mají práci na zahradě, ono se vždycky něco najde. V pátek jsme byli u nich večer na kotlíku. No a obědvají buď u jejích rodičů, nebo u nás, ale to není tak často. Ostatně syn pracuje 300 km od nás a domů se tentokrát dostal po třech nedělích. No a protože má manžel rád maso, našla jsem vepřový krk, a aby bylo dost ještě další kousek masa na pečení a dám to upéct. K tomu to zelí, a buď knedlu, nebo noky. No a po delší době polévku. Přes léto mi polívky nikdo moc nejí. Kapr? No, když ho umíte dobře připravit, to bude lahoda :-) Kdybyste měl odvahu a trošičku šalvěje na něj... Jen - já maso nekupuji. Máme domácí. Mám tam trochu větší jistotu, co vlastně jíme.

218 Jurášek Jurášek | E-mail | 23. srpna 2009 v 10:47

Mamino nezlobte a nemachrujte i mi máme králíky ,brojlery -už spí -krůty-už spí,na krocanovi jezdil kluk ještě v úterý ale dnes už také spinká na mražáku ale jaksi rybník nemám to opravdu nejde a myslím že má rodina ve zdraví požije toho kapříka miloveného ve slevě koupeného a také zamraženého.Jinak čerstvé šalvějě se mi nedostává tak tam trošénku bazalečky podtrhnu a na závěr trochu toho sýra strouhaného přisypnu.no a jdeme na to ne????????????????ps že  bych trošénku ale eném trošénku smetanéčky podlél?Ba asi jo.Nejméně 3 kapénky!

219 Jurášek Jurášek | E-mail | 23. srpna 2009 v 11:09

Bože matko na sléééééééééééépky sem zapomněl a také kačenky z číny exportované a beztak cla ušetřené husy už nechováme stačí kačenu mladou vzíti kmínkem posipati a s láskou připraviti a hus je na světě jinak kačenku já peču do měkoučka a to tak že sama kostička musí z nožénky vyskočiti a s majoránem se musí posypati. PŘEJI VŠEM NEDĚLNÍ DOBRÉ CHUTI.

220 Zdenka-matka Zdenka-matka | 23. srpna 2009 v 14:29

Vidíte, my už kačeny, slepice, ... nemáme. Že bychom je omylem kolem těch zdejších dvou rybníků vypustili pro lišky? Ať se taky mají dobře?

No nic, dobré zažití všem strávníkům i těm, kteří drží nějakou tu dietku.

221 Jurášek Jurášek | E-mail | 23. srpna 2009 v 19:55

zdenka matka:tak to je zajímavé maso nekupujete-prací svou ho vychováte a sléééééépku nemáte přitom žádnou péči nevyžaduje a vejce bééééřete odkud ? Z krámu?

222 Zdenka-matka Zdenka-matka | 23. srpna 2009 v 20:15

Jurášek

No měli jsme ledacos, dokonce i kohouta. Letitého. Měl u nás jisté dožití. Jenže manžel nastoupil do drůbežárny, kde oplodňují slepice a mohl by tam zanést něco nepatřičného z domácího chovu. Takže slepice převezl ke svým rodičům. Jenže první na to doplatil životem kohout, prý je starý a k ničemu, a pak postupně všechny slepice z téhož důvodu. Vejce občas dostaneme od nich, nebo manžel dostane za výrobní cenu v drůbežádně, křapy zadarmo, ty ale skrmí. Ale udělat pořádnou roládu z kupovaných vajec jsem se ještě nenaučila. Ta vajíčka jsou k ničemu.

223 rucuk rucuk | E-mail | 23. srpna 2009 v 20:58

Tož vás zdravím. To se mi líbí. Vezmu to popořadě:

Jurášku, asi jste hodně mladý nebo jste nikdy neslyšel vyprávět herce o práci v divadle. Dobráci jsou takoví herci, kteří druhému nekalosti na jevišti provádějí, aby ho rozesmáli nebo jinak odpoutali jeho pozornost od textu a tím ho odbourají. Dám příklad: jeden herec stojí bokem, spíše zády do obecenstva, druhý deklamuje text. Ten, kterému diváci nevidí do tváře,, jako napovídá" a šklíbí se přitom, že toho deklamujícího úplně zmate a  ten,, nápověda" ještě z toho má radost. Jakoby jste si stoupl před trumpetistu a žmoulal před ním citron, tak už nezatroubí. Neviděl jste 3 chlapy v chalupě? S tím citronem to tam bylo....Tak tak mi někdy připadáte. Jsem ráda, že na můj blog zavítáte...

224 rucuk rucuk | E-mail | 23. srpna 2009 v 21:06

Zdenko-matko, Jurášek je dobrý, když vaří, že?  Dnes jsme byli u mladých,  synův tchán měl marozeniny. Povídalo se o drůběži, o vynalézavosti kun, nutnosti slepice zavírat dobře, aby k nim kuna nemohla. Oni bydlí blízko lesa. Jedna prý chodila každý den ke kůlně a nakukovala, jestli nezapomněli zavřít dvířka. Otráveně odcupitala, ale druhý den byla na stejném místě zase.

Zasmáli jsme se ale  i tomu, že slepice jsou ukdákané a brzy ráno začnou jedna přes druhou kdákat. Pak se ozve zavírání okna u pokojíka dětí a nadávání: ,,To se nedá spát, když ty slepice tak řvou.."

225 Zdenka-matka Zdenka-matka | 23. srpna 2009 v 21:24

Ano, ono někdy chlapům nic jiného nezbývá a vařívají lépe, než my ženy.

U nás práci máme jinak rozdělenou.

Ty slepice byly upovídané, ale jejich kdákání a dokonce i kokrhání kohouta - kokrhal každou chvíli i v noci - mi chybělo, i když jsem na ně brblávala. Najednou byl dvůr prázdný. Ani ty kuny by si u nás nesmlsly.

226 rucuk rucuk | E-mail | 23. srpna 2009 v 21:33

Vážení, pozor, předpokládám sice, že jste už to zjistili také, ale na blogu paní Ivany Vavřinové z 23.8. t.r.  je pozvání na sraz blogerů a jejich čtenářů, případně komentátorů a to na sobotu a neděli 26 a 27. září 2009, do Zruče nad Sázavou.(Mimochodem jsem tam bydlela s rodiči než mi zemřeli- v Baťovu domku.)  Přihlásit se můžete do 5.9., případně se spojte s paní Ivanou emailem: ivana.vavrinova@seznam.cz.

Rozhodně by to nebylo špatné se osobně poznat. Komu to tedy vyhovuje a výlet by si na své náklady chtěl udělat, Vysočina je krásná a Zruč nad Sázavou zajímavé městečko.

227 rucuk rucuk | E-mail | 23. srpna 2009 v 21:38

2O6-ještě jsem chtěla Jurášku podotknout, že se mi to občas také stalo, že jsem syny pojmenovala jmény jejich bratrů a ohrazovali se. Mám je všechny 3 stejně  ráda, ale pokud byli doma tak to šlo, pak je člověk vidí - jak kdy a není divu, když jsou všichni - jak se říká podle jednoho mustru a mají i podobnou barvu hlasu. Ach jo, je to trápení. To je jako s tou matkou co svolávala své dcery : Popr, Deli, Dolu, Jeli - k obědu!!!!!

228 Jurášek Jurášek | E-mail | 24. srpna 2009 v 10:46

223 jo trefila jste to někteří ty blogy moc žerou a ještě víc žerou tu svoji malou pravdičku,která není vůbec podstatná ani pro něho samotného natož tak pro vás.Nebo přijde člověk který umí gramatiku a začne prcat třeba Václava za tvrdé-i nebo měkké-y a přitom ví že je Václav Dislektik.......A takové já napadám a úmyslně rozčiluji a dám jim špatnou informaci a oni se hádají a do blbů mi nadávají a já se tu válím smíchz že ani odepsat nemohu.Tak třeba Václava mám rád za to jaký je,i když mi leze na nervy ale jde nám tak nějak o člověka NE?Jo třeba tam byl jeden Kladivo na blby nebo tak nějak tomu seme nechali s Jarkem pár vzkazů ať

Nám opraví chyby v článcích a ejhe už jsem ho dlouho neviděl.Tak samo SDR jsme eliminovali Předci není možné aby někdo psal Blogy a hned si je pod jiným nickem chválil .

také jsem si všiml že vy blogeři všude šmejdíte akorát ten jeden ne a to mi bylo divné.No a někdy je třeba i srandu udělat vždyť nejde o život. Jednomu blogerovi jsem po výměně postojů napsal že jsem rád že jsem ho potkal tak pozdě.Pan učitel mi to opětoval a mezy chlapy bylo vyřízeno.A ejhle po dvou hodinách se jakási fůrije přihnala ,do blbů nadávala chtíc si u pana učitelského očičko udělati.asi za tři dny se mi na jiném blogu omlouvala ale na jiném to aby pan učitel nevěděl...............................Jo a abych nezapomněl mlád nejsem-tedy relativně je mi 48let a s tím divadlem no viděl sem divadlo ale to tím nebude to bude mezerama ve vzdělání ale musíme to brát jak to je jak sem psal jednomu chitrákovi "když se jdeš najíst do hospody tak tě zajímá jak si pochutnáš a ne jestli kuchař umí gramatiku a tak je třeba se k věcem stavět nebo se mýlím?Vždyť život je jaký je a ne jaký by mněl být.

229 rucuk rucuk | E-mail | 24. srpna 2009 v 18:07

228- Jurášku v tom máte pravdu, že každý neumí gramatiku, kdyby ale chtěl, mohl by si nechat chyby opravit počítačem. Václav není zlý, jen se příliš snaží, má asi radost, když rozvíří diskuzi. Neberu mu to a chápu i to, že nemá někdy čas to po sobě nechat opravit. Lépe se to čte. Čeština je ošemetná a ne každý má dostatečnou slovní zásobu. Je však důležitější, co píše.  Brouzdám po blozích, jsou až na výjimky svým způsobem všechny zajímavé. Někde moc nediskutuji a pokud mám odlišný názor a vidím, že bloger je ,,zaťatý" a stále své názory pokládá za nejsprávnější, nevyjadřuji se. Věřte, že na svůj blog pod jiným nickem by mě ani nenapadlo jít, dokonce něco psát. To už bych se mohla na to psaní vykašlat. Pokud by to nikoho nezajímalo, což se dá lehce zjistit ve správě blogu v žebříčcích a blogeři to dobře ví, tak bych přestala psát. Na každé téma se někdo najde, koho to zajímá, nebo si jen tak z dlouhé chvíle čte . Zdravím a klidně chodte a pište, jak vám to vyhovuje. Nadávání moc ráda nemám, ale už jsem také něco schytala a jsem celá, pořád malá, ani jsem nevyrostla ani se nerozpůlila.

230 Jurášek Jurášek | E-mail | 24. srpna 2009 v 18:35

pravda pravda pobyl sem početl sem229 a i  nad tím a žiju.Dobrý.

231 rucuk rucuk | E-mail | 24. srpna 2009 v 21:48

Tak zase zítra. Připravte si nějaké zážitky. Z běžného života. My máme  zase jednou ,,babinec" a moc se na holky, případně na nakouknuvší ,,kluky" těším. Neviděli jsme se dva měsíce! Ale tam odtud moc příběhů nepřinesu. No, možná z nějaké exotické cesty, uvidím.Dobrou klidnou noc.

232 Zdenka-matka Zdenka-matka | 25. srpna 2009 v 7:55

Astry - to už je podzim :-)

233 rucuk rucuk | E-mail | 25. srpna 2009 v 13:30

232-To jsem jen upravila záběr, který jsem vyfotografovala u mladých. v neděli. Mají tam zahrádku před domem, takovou tu předzahrádku plnou kvítí a mahonií a co já vím čeho všeho  a pak v zahradě nejen afrikány, ale i Kany- nevím přesně jak se to píše. Mám je také vyfocené. Možná to hodím do článečku ke Kavárničce zářijové, aby tam bylo něco pro oči...A skalku, různé keře, mech.

234 MIRA MIRA | 25. srpna 2009 v 15:33

[228] Jurášek

Nerad se vnucuji, ale kuchař, který neovládá gramatiku může být opravdu vynikajícím kuchařem. Pokud se mu ale stane, že z nejrůznějších důvodů (úraz, vyhazov od "osvícených" manažerů...) nebude moci vykonávat své povolání přímo, tak  v případě znalosti gramatiky a příslušné slovní zásoby se asi lépe uplatní. Může třeba psát kuchařky...Ale nemůže třeba psát na tabuli před hospodou: dnes fyléé zapečené se sírem, to už asi ani skvělý kuchař nezachrání (u turistů, štamgasti vědí své) a kdo pak může za špatnou prosperitu?

Na závěr - ani náhodou mě neodradí od diskuse člověk, který sice má problém s gramatikou nebo na ní kašle, ale je to ČLOVĚK, kam řadím i vás.

Problém vidím spíš v tom, když je podceňováno vzdělání, jako prostředek nejen k získání lepšího zaměstnání (což vůbec není jisté, ale je to pravděpodné), ale k ....?

235 Jurášek Jurášek | E-mail | 25. srpna 2009 v 17:18

234Mira :ale opravdu abych mněl jenom pravdu tak já bych propustil provozního potom číšníka pak uklizečku a toho dobrého kuchaře až dva dny po uzavření podniku.

Ale jinak máte přirozeně pravdu a mou maličkost nemůžete brát úplně vážně protože to není cíl mých návštěv na blozích.Pěkný den.

236 MIRA MIRA | 25. srpna 2009 v 18:33

[235] Jurášek

Ano. postup je správný. :-))

To jsem rád, já se taky neberu vážně a pokud budu mít v tomto směru tady spoluhráče, bude jen dobře. :-)))

237 rucuk rucuk | E-mail | 25. srpna 2009 v 20:19

235,236-Jurášku, MIRO, to se mi líbí, když si vyměňujete názory.Máte v podstatě pravdu, ale podle mého má každý dělat své řemeslo - to co ovládá a za tabule u hospody odpovídá provozní nebo přímo majitel by si měl ohlídat ,,reprezentaci" své provozovny. Veřejné nápisy by měly být napsány správně, pokud to není případně ,,recese".

238 rucuk rucuk | E-mail | 25. srpna 2009 v 21:29

Tak jsem si uvědomila, že první nedělepo Bartoloměji bývaly v Zábřeze hody. Máme tu kostel sv. Bartoloměje. Po ranní a velké mši, bývaly buď v horním parku koncerty dechové hudby.  Na bývalém zasypaném rybníku, vlastně takové dost zanedbané zkonfiskované zahradě - dnešní naše sídliště Kos monautů- byl parket, dokola pár stánků, jeden s Kolem štěstí, kde jsem jako čtrnáctiletá holka za 1,-Kčs už v nové měně vyhrála litr vína. Mohla jsem si vybrat jestli bílé nebo červené- vzala jsem červené a šupajdila s ním domů. Strýček řekl jen, měla jsi vzít bílé,  to je lepší. Ani tu korunu mi za něj nedalO((( ;

239 Jurášek Jurášek | E-mail | 25. srpna 2009 v 21:39

Rucuk-Sídliště kosmonautů Je to v Ostravě nebo Záb.n.Mor. nebo jiný Zábřeh?nechci vyzvídat ale...

240 rucuk rucuk | E-mail | 25. srpna 2009 v 21:41

Kluci udělali z plechovky dělbuch. Dali do plechovky s víčkem  karbit, k tomu navoskovaný provázek, zapálili jej a utíkali jsme honem dozadu. Rána jako z děla, víčko vyletělo.  Doma byl slavnostní oběd, napečené koláče, piškotové řezy s čokoládovou náplní. Všechno bylo takové sváteční, přijel strýc s tetou a bratrancem z Mohelnice, tam zrovna hody nebyly. Postupně byly ve vedlejších dědinách. Někdy přijely kolotoče, houpačky, střelnice. Je to zajímavé, hody byly vlastně církevní svátek, taková skoro náhrada za dožínkové slavnosti na vesnici a za té ,,nejtemnější doby" se slavily a nyní po nich nikdo ani nevzdechne, kromě možná pár rodin, které se scházejí . A večer někde kluci  bouchají nějaké ty rachjtle spíše proto, aby mohli dělat beztrestně randál než z nějaké piety.

Slaví se u vás hodně hody?

241 Jurášek Jurášek | E-mail | 25. srpna 2009 v 21:41

ps.Kdyby jste počkala až to strejda lopne tak ste tu flanďu mohla za 1Kčs v konzumu vrátit.nebo tehdá nebyla záloha?

242 Jurášek Jurášek | E-mail | 25. srpna 2009 v 21:48

u nás jako v obci a okolí se nic takového neslaví,je tu hodně akcí ale tak nějak jak dostat z lidí prachy za chlast......

243 Zdenka-matka Zdenka-matka | 25. srpna 2009 v 21:51

Ale přeci hasiči něco pořádají. Či ne?

244 Zdenka-matka Zdenka-matka | 25. srpna 2009 v 22:15

U nás pořádávali hasiči mimo jiné také hody. Letos si je má mládež organizovat sama. Tak uvidíme, jak jim to půjde.

Nu, zítra je také den :-)

245 rucuk rucuk | E-mail | 26. srpna 2009 v 10:11

241- Jurášku, ani jsem neviděla, kdy to vypil. Láhev možná použil na domácí víno, které si dělal z rybízu.. Co mě ale dost překvapilo, že mě 14 leté holce klidně dali víno- alkohol. To by tak zjevně dnes nedali.

246 rucuk rucuk | E-mail | 26. srpna 2009 v 10:13

244-Zdenko, možná něco bude pořádat Katolický dům, ale nic jsem zatím neviděla. Podívám se na náš zpravodaj , jestli někdo něco plánuje. U nás bývá tradiční jarmark 9. září, což na sobotu nepřipadá letos, tak uvidím. Zdravím...

247 rucuk rucuk | E-mail | 26. srpna 2009 v 15:00

Podle Ivanina sdělení, se  předběžný termín schůzky blogerů a jejich čtenářů, budou-li mít zájem,  přesunuje na 24. a 25. října t.r., takže včas dá vědět, jak zajistila potřebné.Předávám informaci.

248 rucuk rucuk | E-mail | 26. srpna 2009 v 17:58

V článku chodíme kolem a díváme se, jsem se věnovala vzhledu cesty kolem bývalé Perly (ještě dříve Orbanu) a dala jsem tam snímky i ,,počmáraných" omítek. Naše město má nové nádraží- moderní, pěkné, to bylo do nedávna. Mladík ve tmavých kalhotách a bílé mikině, kterého dokonce zachytila kamera jak,, maluje" kam může, zohyzdil čisté stěny i sklo. Copak za 1 hodinu, co to stačil pomalovat, ho nikdo neviděl? Nemohl ho nikdo zarazit? Zavolat policii?  Policie hledá svědky, jestli ho zná, viděl ho, či ho pozná ze záběru, který je na TVZ kanále. Je to ubohost, a chyba ve výchově.... První bych po zadržení (pokud ho tedy najdou) zveřejnila jeho nacionále, nechala ho odstranit na vlastní náklady veškeré nápisy a malůvky nejen na nádraží, ale všechny po okolí, které jsou identické s těmi, co udělal na nádraž.í.  K tomu co nejvyšší pokutu.

249 nar.soc. nar.soc. | E-mail | 26. srpna 2009 v 22:48

Byl dotaz, zda se slaví hody.

Když jsem byl zvolen v r. 1990 do městské rady navrhl jsem místní svátky ( nechala se ušít městská vlajka, postavit stožár pro vlajky )  18. 4. osvobození za II. sv . války ( vzpomínka na padlé ), povýšení na město ( někdy v červnu ), hody 15.9. a 28.10.  obnovení státní samostatnosti.

Od té doby radnice hody dotuje a je vyhlašována soutěž o pořadatele. Příspěvek radnice býval od 30 000.- do 50 000.-Kč, s tím, že se určuje, co má být pevnou součástí hodů ( krojovaný průvod, žádost přednesená starostovi o povolení, zvaní po domech, nejméně po dva večery taneční zábava  na náměstí ).  Je to sice formální, ale mládež se hlásí každoročně, výtěžek si ponechá požadatel ( většinou hasiči ) pro své další aktivity.

250 rucuk rucuk | E-mail | 27. srpna 2009 v 13:34

249-Ivane, to je vidět, že musí být někdo, kdo se toho ujme a pokud se najdou ochotní lidi, všechno jde. O hodech tedy v zábřežském zpravodaji není zmínka, je už na září a tam bude akcí dost. 12. září od 9,oo do 24 hodin budou různé programy souborů hudebních, mažoretky a pod. na Masarykově náměstí, na kterém budou od toho rána i stánky, ukázky řemeslných výrobků- prostě Zábřežský jarmark. Celý den je také otevřená Galerie Tunklův dvůr na bývalé radnici, kde bude volný vstup na výstavu Zábřežáci ta je už od 10.9. Také bude otevřeno Muzeum  v domě pod podloubím, odkud pocházela 3. žena J.A.Komenského.

251 rucuk rucuk | E-mail | 28. srpna 2009 v 9:07

A mám to. Na jarmark se podívám, ale budu ,,trčet" u stánku Červeného kříže, kde budou opět různé ukázky první pomoci. Samozřejmě tam budou proškolení pracovníci, kromě nás laiků. No, jen od 9-16 hodin, tak to snad nebude tak zlé. Jen počasí, aby nám vyšlo. Vezmu sebou fotoaparát, snad něco ulovím pro svou obrazárničku.

252 rucuk rucuk | E-mail | 28. srpna 2009 v 14:11

Máte-li zájem aspoň trochu o historii lidí, spíše zaplňování jejich volného času, pak doporučuji přečíst si můj článek Našla jsem poklad a pak následující článek. Hlavně to může zajímat lidi, kteří se věnují turistice a všemu kolem ní.

253 nar.soc. nar.soc. | E-mail | 28. srpna 2009 v 16:42

Krista to je zas den.

Horko 31C ve stínu, dusím se a čerti mne berou. Počítač už dvakrát spadl ( asi horkem ). Došla černá barva v tiskárně a náhradní kartuši jsem nedal naplnit. Jel jsem honem než zavřou pro další a už je zase dražší z 420 na 470.- Kč. Tak důchodci bohatnou. Sotva přijdu domů mám ve schránce líbrsbrief od finančního úřadu. Před třemi lety jsem směnil zděděné pozemky s místním ZD s ujištěním jejich daňového poradce, že je to bezplatné. Teď FÚ dostal nějaké hlášenky a chce po mně vysvětlení a případné zdanění z převodu majetku ve výši 840 000.-Kč.

To ještě FÚ neví, že jsem prodal zděděný dům dceři za 1100 000.- a zájemci pozemek za dalších 550 000.-. Hned jsem 1 200 000.- převedl sourozencům na splátky dědictví a zbytek držím na poslední splátku v r. 2014. Takže jsem pro berňák násobný milionář a mám stále h...otovost mimo dosah.

Mít skutečnou hotovost, koupil bych barevná sklíčka ( jako drahé kameny se znaleckými posudky) uvedl je do účetnictví, jako kmenové jmění  ( účetnictví ze  zemědělské činnosti na niž mám registraci nevedu protože nepodnikám ), nejméně za 2 miliony. Pak bych rozvahu předhodil FÚ a ty 4% ze 1 650 000.- ( což bude asi 64 000.- Kč = daň z prodeje ) si ponechal na osobní útratu. Žena ale říká, nikdys neběhal a teď už bys to ani s běhnama nestihl. Tak holt zaplatím státu a budu mít ten dobrý pocit poctivého daňového poplatníka.

254 rucuk rucuk | E-mail | 28. srpna 2009 v 20:56

253- Ivane buďte rád, že ve vás vidí milionáře, nebudou si myslet, že kandidujete kvůli zisku. Vždyť důchodci už tolik nepotřebují.

Dnes jsme byli výjimečně s mužem v hospodě venku na pivě. Muž 2 Holby, já jednu 1/3 kofolu = 52 Kč. Tak jsem mu vysvětlila, kolik ušetříme, když do hospody nechodíme pravidelně.  Myslím, že opět zůstane u lahváče. Jó, takové ,,rozšoupnutí" O)))))))) něco stojí, že? Ale já nejsem zas takový šetřílek, říkám mu, ,,do hrobu si nic nevezmeš, na co máš chuť a neuškodí ti to, tak si to kup!" Nekouří, nepije nemírně, tak co? O))))

255 nar.soc. nar.soc. | E-mail | 28. srpna 2009 v 22:14

254 rucuk

Nemylte se, rodina ve mně vidí stále brblavého oslíčka otřes se. Jak víte že kandiduji v JMk? Ještě to nikde nebylo vytištěno.

256 rucuk rucuk | E-mail | 28. srpna 2009 v 23:25

255- Čtu pozorně komentáře nejen ve svém blogu a jak možná víte, zatím mi paměť slouží. Stěžejní věci si o každém dám tak trochu dohromady. A co se týče toho dávání, jsme všichni stejní- tedy většinou. Dáváme i když nemusíme a nikdo to nežádá. Aspoň my to naštěstí tak máme, mladí jsou soběstační a my teď už jen na svátky, narozeniny a pod. Dokud máme dáme, až nebudeme moci, potřeseme jim všem ručičkou, dáme pusu na tvář a věřím , že i tak nás budou mít aspoň trochu rádi.

257 Zdenka-matka Zdenka-matka | 29. srpna 2009 v 11:34

Dobrý deštivý den všem. :-)

My měli včera oslavu narozenin starší dcery. Bylo to ještě smutné, snad příští rok bude líp. Mladší dcera nás svými průpovídkami drží :-) Dnes jely holky  na soutěž hasičů, tvrdě trénují na republiku, snad se tam neztratí. Ale i kdyby skončily poslední, nechají na tartanu duši. Škoda, že tentokrát s nimi nemohu jet :-(

Ještě k těm hodům - za pár dnů u nás budou - tradiční krojované hody. Pořádávali je hasiči, město a ŘK farní úřad. Letos se na tom hasiči podílet nebudou. Bude to tedy na krojované chase.

V pátek taneční zábava.

V sobotu převezmou na radnici hodové právo, pak budou vyhrávat po městě, zavádět před kulturákem a večer bude hodová zábava.  

V neděli půjdou průvodem do kostela na mši, pak bude vysvěceno nové hasičské auto, dají se věnce na hřbitov. Pak opět vyhrávání po městě, zvaní na hody, bude slavnostní předání nového autobusového nádraží, prohlídka opravené školy (+přípitek číší vína pro občany ve vestibulu školy), a nádraží, zavádění před kulturákem, výstava z plodů polí a zahrad v kostele,...

Nu, ať se mládež baví.

258 rucuk rucuk | E-mail | 29. srpna 2009 v 11:45

Tak už se měsíc nachyluje ke konci. Kavárničku navštívilo hodně čtenářů,  o dovolené a prázdninách zatím moc poznatků a vzpomínek nebylo. Nakonec bylo předčasné chtít po někom zážitky, když se zrovna prožívají. Člověk si to musí srovnat v hlavě, zažít a vrátit se k určitým okamžikům. Babičky a dědečkové mají vnoučata ještě možná u sebe nebo si od nich zrovna ,,odpočívají" a přitom se jim už trochu začíná stýskat, ,,mladí" jsou ještě unaveni ,,z dovolené". Nebo se to už neříká, že po dovolené by měl mít každý aspoň den, dva na odpočinek? To asi u těch, co místo relaxování dřeli na chatách a zahrádkách. Sklízelo, zavařovalo, čistilo na zmrazení atd. A někteří jezdili po supermarketech, rozhlíželi se, trochu nakupovali, sháněli dětem do školy vše potřebné.

Nastane období po vyvětrání peněženek, či účtů, šetření, jídel prostých, nákupů jen nejnutnějších. A těch plateb  ve škole a v mimoškolních aktivitách. Však se to srovná, že? Pro nás jsou to spíš vzpomínky, pro mnoho i příležitost pomoci mladým - té třetí generaci. Podle možností, že? Co si budeme povídat, každý ví svoje. Snad to ti mladí ocení a vzpomenou si na to, až budou mít další potomstvo a oplatí mu tu nynější péči rodičů či prarodičů. To jsem se tedy rozepsala. Tak mi to promiňte...

259 nar.soc. nar.soc. | E-mail | 29. srpna 2009 v 12:01

V neděli jsou zde zámecké slavnosti, prý řemeslníci se svými výrobky, snad i prohlídka zámku. Zámek je v majetku státních lesů, jako holka pro všechno. Občas se zde slízají politici.

Na podzim sem jezdí majetní bouchači na hony drobné zvěře. patří sem i obora na Pálavě s muflony ( divoké ovce ) kde si berana za nekřesťanské peníze odstřelí nějaký zbohatlík.

Mají vlastní kuchyni a z místních "krásek" harém k použití.

Vrálily se staré bolševické manýry, min. zemědělství má pod palcem několi beranů a pouští to prominentům nebo rovnou kumpánům. Vždy se to tutlá, jen ty zaplacené odstřely se veřejně přiznávají. Nejhorší v tom byl "lovec" min. Palas dnes severomor. hejtman za ČSSD.

260 nar.soc. nar.soc. | E-mail | 29. srpna 2009 v 12:05

259 dodatek

Aby nebyly "krásky" ladem, je zde utajené "studio" kde točí pornoklipy a krátké filmy, jak jsem zjistil z vyhledavače v rubrice Erotika. Fifleny, zkrátka budou dělat vše až do roztržení, jen práci se vyhnou obloukem. Zatím jsem víc nezjistil.

261 rucuk rucuk | E-mail | 29. srpna 2009 v 14:36

260- Ivane, nedivte se. Velkopanské způsoby přitahovaly min. papaláše, jenže v tom neuměli chodit a jen napodobovali. Neměli přece jen tolik prostředků a ty,, přílepky" se spokojily s nějakými  privilegii v podobě volnosti v pracovní době, vyššími prémiemi, občasnými výlety s panstvem. Nynější ,,zazobanci" to rozjíždí ve velkém, mohou si to dovolit hlavně finančně  a beztrestně, pokud něco provedou nepatřičného. Dříve se distancovali od ,,hříšníka" vyloučili jej ze svého středu, nyní ho hájí, případně shodí výš, uklidí do nějaké rady či ministerstva a mají ho do smrti zavázaného.  Budou stále více napodobovat život horních pár tisíc a za chvíli jim normální pracující člověk nebude sahat ani po kotníky. Nebudu to tu dále rozebírat, ale stačí se podívat na aktivity těch V.I.P  a jejich společníků.

262 rucuk rucuk | E-mail | 29. srpna 2009 v 14:49

Jen na okraj a z jiného soudku: Dnes jsem četla v příloze Práva vyjádření jedné mladé slečny. Lidé prý dříve nepracovali, ale jen tak přežívali v zaměstnání a věnovali se mimopracovním soukromým aktivitám, protože nemohli dělat co by chtěli. V dnešní době, kdy každý může dělat ,cokoliv dle svého přání  a představ,  se své práci tak věnuje, že to přehání a na volný čas a aktivity v něm nemá ani chuť . Jsou to prý samí workoholici.

Měla jsem chuť zeptat se  té slečny, kde žije. Možná v Praze, kde je pracovních příležitostí dost , pokud máte kde a za co bydlet, ale v jiných místech??? Ať se zeptá ,,hotových" vysokoškoláků, středoškoláků a vyučenců, jestli mají kde dělat, zda ve své   oboru a za kolik. Možná vyučenci ano, protože je, jak známo odborníků málo a pokud se vyučí nový, firma si ho hlídá.  V kolika oborech lidé chybí a jinde je enormní zájem a pak nejsou místa.  Nemá cenu se rozčilovat nad omezeným rozhledem. Je svoboda, ale opět je to tady: koho chleba jíš, toho píseň zpívej- jako vždy a všude.

263 Zdenka-matka Zdenka-matka | 29. srpna 2009 v 15:12

Ještě k té 257

Mé dcery ani syn nikdy nezaváděli. Někdo musí také pracovat.

264 rucuk rucuk | E-mail | 29. srpna 2009 v 16:04

263_Zdenko, mohu se zeptat, co se dělá při,, zavádění" před tím Kulturákem?

265 Zdenka-matka Zdenka-matka | 29. srpna 2009 v 16:22

Tancují, zpívají - zřejmě nějakým předepsaným způsobem před májí, je mi to záhadou, já také nikdy nezaváděla. Na Slovácku se i "verbovalo". Prodávají snítku rozmarýnu s pozváním na večerní zábavu, Pak se tuším vyvádějí ženáči, to znamená, že krojovaná děvčata vyzvou k tanci ženaté muže z řad obecenstva a hoši ženy. Většinou své příbuzné. No a při zpěvu živijó,... se zvedá nad hlavu stárek se stárkovou,...a samozřejmě se připíjí na zdraví, a tak pořád dokola. Prostě důvod jíst a pít, jak kdesi napsal pan nar. soc.

No a je třeba uklidít barák, navařit, napéct cukroví, a když přijde do baráku chasa, připít si s nimi, zaplatit do kasy příspěvek na ty hody, případně je pohostit cukrovím, chlebíčkem,... pokecat s nimi, pokud jsou tam známější děcka.... A taky pozvat návštěvu, jít s ní dolů do města k tomu kulturáku, nebo alespoň ke kolotočům, ke střelnici,... Takže vše to, nač poslední rok nemám vůbec pomyšlení. Dříve, dokud dcery nepomáhaly v zázemí "hodů" jsem s nimi třeba i dolů šla, ale samotné se mi ani nechce. Ovšem loni jsem se přece jen na chvilku šla dolů podívat, a světe div se po několika letech přišel i manžel. Ale nezdržovali jsme se v tom hluku a šli se raději projít trochu vedle do parku, jen tak se projít, mimo ten kravál a "modní" přehlídku. To již opravdu nemusím, takové předvádění se a hlavně pomluvy, když náhodou nevypadá člověk jak z módního časopisu,...

266 rucuk rucuk | E-mail | 29. srpna 2009 v 16:54

265-Zdenko, nejdříve bych podotkla něco k tomu : když už člověk nevypadá jak z módního časopisu. Beru to tak, že se snažím chodit oblékaná přiměřeně své figuře a věku, ale ne jako babulka v šátku. Nemůžeme přece chtít, abychom vypadaly pořád stejně, mladistvě. Na to mám takový fígl. Od mlada si pořizovat takové nepřemrštěné věci, hodně kombinovat a vydrží mi ,,moderní" třeba dvacet let. Na nich poznám, jestli jsem neztloustla. Ono se nosí skoro všechno, jen snad nějaké detaily se obměňují. Vy jste proti mně ještě mladá, také na to přijdete.

Stárek a stárka to znám od kamarádky z mládí Lídy Mrkvové z Mikulova. Už se určitě jmenuje jinak, je o rok mladší než já a bůhví, kde je. Už jsem ta slova psala u písniček a jejich textů:

Chlapci Kunovjané, gde vy máte stárka, leží za dědinú, pije vodu z jarka. Chlapci Kunovjané, gde máte druhého, běžte se podívat, leží vedle něho...

Ten jarek je potůček vzniklý z tajícího sněhu či ledu. Takže ty zábavy musí být opravdu veselé... Když nebyla televize a pod. lidé se více bavili mezi sebou a bylo to dobré, ne?

267 nar.soc. nar.soc. | E-mail | 29. srpna 2009 v 18:35

Když jsou hody, chodí krojovaní účinkující zvát po domech lidi.

Zazvoní, pozdraví, slečna nosí na talířku koláčky a chlapec v "juchačce" ( zvláštní ozdobné baňkovité láhvi, měli jsme kdysi dvě. Dcery v krojích si je půjčily a hoši je rozbili), nese víno a nabízí ve skleničce = koštovačce.

Dříve jsme dávali 50.- Kč a od r. 2000  100.-Kč za pozvání.

Předloni narostly krojovaným "rohy", prý nebudou vytloukat baráky a poslouchat řeči o zlodějně. Loni už zase chodili, ale s papírem a chtěli podpis s uvedením darované částky. Tak nějak se z pěkného zvyku a jisté úctě ke starším, stala formalita. Mnozí lidé raději neotevřou, aby nemusili podepsat 10.-Kč. Prý my nepůjdeme, tak děkujeme a  nedají nic. Je to jednou za rok, a jen "hladi" a lidé neteční mohou snahu mladých znevažovat. Nevěřím, že je někdo tak bídně na tom, aby nemohl dát za koláček, skleničku vína a pěkný úsměv, na osobu v domě  20.-Kč.

268 Zdenka-matka Zdenka-matka | 29. srpna 2009 v 18:54

U nás tedy chasa s koláčky nechodí, jen s vínem. Cukroví, perníčky, chlebíčky, nebo chuťovky nabízím já. Příspěvek je dobrovolný, nevymáhá se. Takže každý, pokud otevře, dá, kolik může. Já dávám 50Kč + před kulturákem tuším 20,- Kč za rozmarýnu a osobu. Víc zatím nedávám, protože dcery tam zadarmo pomáhají, s čím je potřeba. Letos to však bude bez hasičů, tak uvidíme, jestli se něco nezmění. My bydlíme na kraji městečka, tak on už je ten úsměv kolikrát u těch děcek ovlivněn vypitým vínem. Ale alespoň Ti, kdo jdou s kasou, se drží střízliví.

No a také záleží na tom, jestli mají sponzory na kapelu, kolik potřebují domů obejít, aby dost vybrali. A také počasí, aby se povedlo. Když je pěkně, sejde se před kulturákem dost lidí, pokud prší, do kulturáku se moc lidí nevejde. Letos je to spojeno i s doprovodnými akcemi, takže by to mohl být pěkný den, pokud někdo nachystá i občerstvení, nemusí lidé doma vařit a udělají si hezký den.

Co si obléci na sebe, abych v "konkurenci" obstála? No, ono se něco najde :-) Protože občas jezdím za přáteli, přece jen jsem si pár slušnějších (novějších)  kousků oblečení na sebe pořídila. Ve výběru oblečení mi pomáhá mladší dcera. Perfektně odhadne, co mi sluší a co ne.

269 rucuk rucuk | E-mail | 29. srpna 2009 v 19:36

268-Zdenko, vždyť jsem si to myslela, že to s tím oblékáním nemáte tak hrozné. Právě proto, že dost cestujete, to se člověk snaží mít praktické, ale pěkné oblečení. Nechala jsem si před pár lety našít tři- čtyři komplety- kalhoty, sukně, vesta, kabátek z dobrých materiálů a dopadla jsem tak, že to na mě visí a necítím se v tom dobře. Nemám konfekční postavu- alespoň výškou a rozdílnými mírami. Nakonec mi ale nejvíc sedí právě věci koupené hotové o číslo menší než dříve. Spravování šatstva je horší, než šití nového.Nějak to vydržím, poopravím.

270 Zdenka-matka Zdenka-matka | 29. srpna 2009 v 19:56

Inu abych pravdu řekla, nakupuji v nejlepších obchodech - na trzích u Vietnamců, :-) nebo pokud tam jsou, tak u našich. Dá se občas najít slušný kousek oblečení. No a šitého nemám moc, jen pár kusů, ale raději nosím ty "hadry". Šitý mám 1 kostým, ale z toho nosím jen část, a  2 saka. Dá se to všelijak kombinovat. A při setkáních s přáteli nejde až tak o oblečení. Důležité je, že jsme čistě oblečeni. A také že nemáme až tak "duši zaflákanou" :-)

271 rucuk rucuk | E-mail | 29. srpna 2009 v 20:08

Fakt je, že mě občas chytne nakupovací horečka, ale na to mám dobrou metodu, už jsem ji popisovala- projít a přerovnat si skříň. Muž říká, že mám halenkománii. Opravdu jsem jich nechala ušít, ušila, koupila neurekom. Tak, když si mám chuť něco koupit, přerovnám si je podle barev, materiálu, taktéž trička, svetříky. Podívám se do zrcadla  a řeknu si: Bábo, co blbneš? Kdo to po tobě bude nosit, do rakve stačí jeden bílý rubáš, zavinovací, aby ses jim dobře oblékala. Vlastně to pak stačí jedno dvojité prostěradlo a zabalit. Páni, kam jsem to došla?O)))) Se smrtí se nežertuje. Já jen s vlastní.. jinak....

272 velká voda velká voda | E-mail | 30. srpna 2009 v 9:21

Dobré jitro - oblečení nakupuju, pokud předešlý kus utahám, nebo z něj vyrostu. Což je častější... :-))))

273 nar.soc. nar.soc. | E-mail | 30. srpna 2009 v 11:39

Dobrý den.

Ježiš, jak já nenávidím hadry. Žena říká, že něco se mnou nakupovat, je očistec ( mně to přímo štve a je to vidět i v obličeji ). Nakupovat něco na mně, je prý hotové peklo, stejně jako zakázkové šití.

Když už není zbytí, navštívím Vietnamce a vybírám si hadr sám.

Koupil jsem si černé, z pevnějšího a hustšího plátna ušité kalhoty s více kapsami. Říkám si, zmažeš se a nic není vidět. Bude to lepší než rifle. Stály asi 260.-Kč, no jako modráky. Jenže ženě se zalíbily a jak je na nich šmouha, letí do pračky a ke mně napomenutí. Radost z praktického nákupu, je pryč. Žena mně pořád nutí světlejší věci a hned mně sjezdí, když je zasviním. Mívám záchvaty, zdrhnout do Afriky a chodit jen s lupenem.

274 Zdenka-matka Zdenka-matka | 30. srpna 2009 v 11:50

273 nar.soc.

:-))))))))))))

275 nar.soc. nar.soc. | E-mail | 30. srpna 2009 v 11:54

Ještě k těm hadrům.

Na sever od Prahy je vesnička Bořanovice s tvrzí a statkem.

Po restituci, udělal majitel z celého objektu hadrárnu, kde se dělaly i nějaké soutěže a cenami byly hadry na váhu. Na př. 10 kg sak = 500.-Kč.  Byl jsem si to omrknout a koupil jsem si 5kg sak. Jednou jsme tam zavezl ženu. To byly oči! Původní stáje plné stojanů se saky, rybářské laminátové nádrže, plné kalhot, svetrů, halenek, sportovních bot, jinde rozvěšené župany, v jiném oddělení lepší kvalita, až nakonec kožené oděvy. Mezi tím nákupčí - holky s řasami na zametání, ověšené řetízky, nehty 4 cm, jedna vytahuje z bazenku a druhá to na sobě zkouší. Ta první to hodnotí, pak to tahají na váhu, z váhy do obrovských tašek, ty vlečou po asfaltu na dvůr do auta a švitoří, jak něco odpářou a něco zase našijí a v butiku se po tom jen zapráší. Koupili jsme tam zimní hadříky  na vnoučata a župan pro dceru ( ten má dosud ).  Žena se toho původně štítila a teprve vlastním pohledem do plynovací komory, kde se všechny dovezené balíky z Německa vydesinfikovaly, se uklidnila. Ovšem můj předchozí nákup 5 kg sak, tajně vyhodila do popelnice.

276 rucuk rucuk | E-mail | 30. srpna 2009 v 13:39

275- Jak myslíte, Ivane, že se ty butiky tak dlouho udrží? Začínaly všechny stejně. Nakupovali na kila, upravili, vyžehlili a po kuse za čím dál větší peníze prodali. Také jsem zažila jiný způsob. Nakoupili látky z likvidovaného závodu na textil na kila, dali švadlenám, aby našily halenky, sukně, kloboučky, čepice, olemovaly šály, za což dostali pakatel, protože jim to dali již nastřihané jednou švadlenou (za halenku zaplatili 120 Kč na př.) prodali ji za 500 i více, podle vzhledu či materiálu. Jako, že je to model.... Později sice nakupovali hotové, ale v Polsku vyrobené a vydávali to za dovoz z Itálie a pod. Stánkaři i pevné obchody = jeden zdroj= různý rabat= různé ceny téhož či podobného výrobku. Tak se to dělá!

277 rucuk rucuk | E-mail | 30. srpna 2009 v 16:46

273- Ještě k tomu, jak nerad nakupujete hadry. Nejste sám, je vás hodně. Snad jen můj zemřelý  bratr se vymkl. U nich to bylo naopak. Švagrová dodnes přímo nesnáší něco si koupit, nikdy ji šatstvo nezajímalo. Já jsem koukala vždy do výkladů, inspirovala jsem se, abych si mohla sama ušít pro sebe a pak i na kluky, ale u nich to musel obstarat bratr, případně její teta - švadlena. No jeden rád holky, druhý vdolky a švagrová zase výborně peče (kam se na ni hrabu, mě se už moc nechce, abych to nemusela konzumovat). Tak a už jsem zase od hader u jídla- kšcccc..

278 velká voda velká voda | E-mail | 30. srpna 2009 v 21:17

:-))) Padají mi švestky. Ve velkém. A hrušek taky nebude málo, začala jsem je nabízet sousedům. Miluju hrušky, ale zajídat každou tabletama mě netěší. Ach jo.

279 nar.soc. nar.soc. | E-mail | 31. srpna 2009 v 10:49

278 velká voda

Dobrý den.

Jaké máte hrušky? Vydrží do konce října, aby se daly i potom jíst? Plánuji účast na srazu a udělal bych s Vámi barterový obchod. Navrhuji protihodnotou burčák, meruňkovici,  ořechovku, griotku nebo kmínku. Vyberte si.

280 rucuk rucuk | E-mail | 31. srpna 2009 v 11:29

279-Ivane, to by nebylo špatné- ta meruňkovice, griotkaO))))) Možná by se vám s velkou vodou ta výměna povedla (jinak i za Kč lze, ne?)Zdravím..

281 rucuk rucuk | E-mail | 31. srpna 2009 v 15:47

Tak Srpnová Kavárnička  dnešním dnem končí. Všimla jsem si, že je vyřazena z nejdiskutovanějších článků- to je to časové ohraničení. Myslím, že kdo chce, cestu si najde i do další Kavárničky- zářijové, přijde si popovídat či jen počíst. Byla bych ráda, kdyby bylo co číst. Mějte se hezky a zase někdy na shledanou...

282 Zdenka-matka Zdenka-matka | 31. srpna 2009 v 17:16

:-)

283 velká voda velká voda | E-mail | 31. srpna 2009 v 21:32

[279] nar.soc.

Dobrý den - obávám se, že TAKOVOU trvanlivost ty hrušky vážně nemají a mít nebudou. :-(((  Už začaly červenat a v tomhle počasí docházejí hrozně rychle. Opravdu ráda bych se podělila, ale brzy budou tak akorát do kompotu...

284 rucuk rucuk | E-mail | 31. srpna 2009 v 22:58

Tak jsem dnes dostala žádost emailem o text písničky Potůček ve stráni- nějak se to šíří. Ona je to písnička opravdu pěkná, na dnešní dobu až moc jemná. V lednu jsem ji uváděla ve článku o paměti na texty, ale ta dívka prý ji objevila v  nějaké diskuzi na iDnes. Tak to nevím, jak se tam dostala , tam přece nepíši. Snad se někdo zmínil. No nic, tím se zabývat nemusím, že? Tak dobrou noc a na shledanou.

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama



Jde se spát, díky za návštěvu a na shledanou...

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx