Měl by se prodlužovat život ?

9. července 2009 v 21:18 | Ruža z Moravy |  lidé kolem nás
Možná jste také četli v Novinkách článek o budoucí možnosti prodloužit skoro o třetinu život člověka. Měl by to být dosavadní lék používaný po transplantaci orgánů Rapamycin. Rozšiřuje koronární tepny, testují ho i proti rakovině. Má však jednu nedobrou vlastnost snižuje imunitu. To by znamenalo, že by ty prodloužené životy ohrožovala infekční onemocnění.




Když si vzpomenu na lidi, kteří mají kolem 80 až 90 let a často říkají, že neví , proč jsou ještě na světě... Mají bolesti, užívají množství prášků, jsou podle svého mínění na obtíž svým dětem, někdy i vnukům - což nemusí být pravda, ale vymluvte jim to - ze života už nic nemají, jen přežívají...
Nevím, jestli bych chtěla být déle živa než je mi přisouzeno. Jen pokud bych nebyla moc nemocná. Snažíme se být co nejdéle samostatnými.

Viděla jsem lidi bezmocné, trpící. Nechtěla bych tak dopadnout.
Jaký mají názor na toto někteří lidé jsem si přečetla na části diskuze k článku, nebylo to nic povzbuzujícího vůči starým lidem. Jaký názor máte vy, pravidelní i nahodilí čtenáři blogů ?

Přidávám pár otázek formou ankety, jinak další názory lze přidat v diskuzi.

A moc mi nenadávejte, dalo by se to prý dávat lidem ve vyšším věku. Kolik by asi ten lék stál?
Na užívání by měl určitě vliv i zdravotní stav člověka.

Zatím to vyzkoušeli jen na myších, takže než dojde na lidi, nebude se mnohých z nás celá záležitost týkat. Bohudíky nebo bohužel?
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Josef Sedláček Josef Sedláček | 9. července 2009 v 21:28 | Reagovat

Podle receptu z osmnáctého století se elixír mládí skládá z nejslavnějšího italského vína Chianti, medu, třešní a tajné směsi bylin.

Pokud bude člověk tento nápoj pravidelně užívat, uchová si věčné mládí a dožije se velmi vysokého věku. Stará léčivá receptura byla objevena v rukopise uloženém v lékárně toskánského Aciana nedaleko Sienny. Recept podle majitele pochází z roku 1715.

Blesk

2 rucuk rucuk | E-mail | 9. července 2009 v 21:35 | Reagovat

1- Tak s takovým elixírem bych souhlasila. To by snad udrželo zdraví, ale bůhvíjak prodlužovat život?

3 Přemysl Čech Přemysl Čech | E-mail | 9. července 2009 v 22:21 | Reagovat

No myslím, že p.Sedláček uveřejnil i zdroj - Blesk... Tam není záruka prodloužení života ani 2 dni... Ale je fakt, že i jeden den může být víc, jak 30 let. Třeba o třicetileté válce...

4 nar.soc. nar.soc. | E-mail | 10. července 2009 v 8:02 | Reagovat

Moji rodiče se dožili, otec 90 a matka 92 let. Oba byli čilí ještě dva roky před koncem a naprosto soběstační. Jen kdyby mne všechno nebolelo, říkávali svorně.

Osobně nelpím na životě, který by měl být místo alespoň přiměřeného žití jen utrpením. Přivítal bych takový lék, jaký dostala moje matka na zlepšení mozkové činnosti, ale s trvalou působností. Z počátku denně 5 kapek a byl z ní jiný člověk. Jenže za týden už to bylo 10 a za měsíc 25 kapek denně. Jednal jsem s doktorem, není to návykové? Prosím Vás v 92 letech si takové starosti nemusíte dělat. Jenže skončilo se za 3 měsíce na max. 50 kapkách denně a nic! Ateroskleroza zvítězila, matka mne nepoznávala, nebyla orientována, vymizel jí polykací reflex, nemohla se napít ani najíst a na to zemřela.

Můj otec měl jinou teorii. Víno v malých dávkách neškodí v jakémkoli množství. Matka dohnala otce k doktorovi, ten ho prohlédl a předepsal léky.  Otec je vyzvedl a donesl domů. Hodil krabičky na stůl se slovy, tady máš, ty seš taková prášková baba. Při příští kontrole se doktror ptá tak co, jak ty léky zabraly, ale je to všechno na hovno. Tak zkusíme něco jiného, jó taky si myslím a zase se to zopakovalo.

Otcova hlavní léčebná metoda, byla vyhnout se doktorovi a dost dlouho mu to vycházelo. Konec mu přiblížila operace šourkové kýly, když dostal lumbální anestezii. Z té se už neprobral k plnohodnotnému žití. Zůstal obluzen, ležel, přidal se zápal plic a konec během 14 dnů.

5 hejtman Šarovec hejtman Šarovec | 10. července 2009 v 8:21 | Reagovat

Dovolte prosím, abych i já, jsa poněkud postarší, sdělil svůj názor: lidské tělo je konstruováno na 40 let aktivního života. Na tom nikdo nic nezmění. My, co jsme tady poněkud déle, musíme brát vše to, co je s tím spojené (a že i já toho beru dost).

Ovšem není vše jen v délce života:

Slyšel jsem onehdy jeden vtip. Staší člověk šel k lékaři a chtěl vědět, jestli se dožije sta let. Po všech důkladných vyšetřeních se ho lékař ptal: "máte nějakou lásku". "Ale kdepak já, už dlouho nevím co to je!" "A rád si pojíte nebo popijete?" "Kdepak, já už skoro nejím a alkoholu se vyhýbám!" "A co takhle záliby, koníčky, máte?" "Ani nápad, nic mne nebaví a nic nemohu!" "A pomáháte druhým okolo sebe?". "Ani za nic, jsem rád že pomohou mi!"

"Takže mi vážený řekněte, nač tady právě vy chcete být do sta let??"

6 rucuk rucuk | E-mail | 10. července 2009 v 8:32 | Reagovat

5- Uhodil jste hřebík na hlavičku. Ale pokud to je v 90, tak to jde. Bratranec to říkal v 71, když nesměl kouřit, pít, nakonec měl ,,slavíka", nohy bolavé, takže ani na mariáš nemohl, kromě čtení a křížovek mu nezbylo skoro nic. Jen jasná hlava a to prý bylo ještě horší, když si uvědomoval, co ho čeká. Za rok ho vysvobodil infarkt ve spánku, hned po oslavách narozenin. Nic radostného, že? Ale nezoufejte, člověk si myslí, že ho nic takového nepotká....

7 sdr sdr | 10. července 2009 v 8:55 | Reagovat

(5) hejtman Šarovec

Hezké!

Znám podobný : Přijde pán k lékaři, co že by měl dělat, aby se dožil sta let. Doktor na to, že by neměl kouřit, pít a souložit.

"A dožiju se pak těch sta let, pane doktore?"

"Dožijete, ale strašně se Vám to potáhne."

8 sdr sdr | 10. července 2009 v 9:02 | Reagovat

Ona otázka je, co vlastně myslíme prodloužením života.

Totiž všechny léky, které dnes běžně užíváme a které naši předkové neznali, nejsou vlastně ničím jiným než umělým prodloužením života.

9 rucuk rucuk | E-mail | 10. července 2009 v 9:18 | Reagovat

8- Pokud hlava slouží, dá se ledaco dělat, přes nemocné klouby a podobné neduhy, ale když člověk už ani moc nevnímá, jen se udržuje na živu? Kladu si párkrát takovou otázku, jestli to má cenu pro něj a hlavně pro jeho blízké. Vidím často, jak je dětem líto rodičů, když už jsou jako malé děti, nejsou schopni si nic udělat a pokud navíc vnímají svoji bezmoc, vadí jim to také. Často se stávají pak protivnými, zlomyslnými,neposlušnými, jsou jako malé děti. Ztěžují dětem život svými požadavky stálé pozornosti a obsluhy. . Lze se pak divit, že je smrt takového člověka vysvobozením nejen jeho, ale i jeho blízkých? Musíme to vidět z obou stran. Jen si vždy přeji, abych taková náhodou nikdy nebyla, to raději o pár  let života  méně a kvalitního, soběstačného.

10 caracola caracola | 10. července 2009 v 9:33 | Reagovat

Celý problém dlouhověkých popsal K.Čapek velmi pěkně ve Věci Makropulos. Pro odlehčení dodávám : Ptají se stoletého jak to udělat,aby se člověk dožil tak vysokého věku.Staří se zamyslí a říká : Chce to dýchat a hlavně nepřestat.

11 rucuk rucuk | E-mail | 10. července 2009 v 9:40 | Reagovat

10- Přes vážné téma se lze smát, caracolo. Ta Věc  Makropulos by měla být pořád povinná četba hlavně pro ty chtivé dlouhého života. A to byla zdravá a krásná:-(((

12 hejtman Šarovec hejtman Šarovec | 10. července 2009 v 10:37 | Reagovat

10] caracola

Když už to bereme z té veselejší stránky: Ptali se stoletého při oslavě výročí, kdy přestane muž mít chuť na děvčata. On se urazil a pravil "jak já to mám vědět?"

13 Zdenka Zdenka | 10. července 2009 v 12:49 | Reagovat

Vážení, s Vámi klidně ještě nějaký ten čas vydržím :-)

14 caracola caracola | 10. července 2009 v 16:28 | Reagovat

pro rucuk- Ráda vaříte a v Zábřehu se asi nedostanete k časopisu Metro. Tam je dnes recept zveřejněný paní H.Štáchovou na levnou Babicovu rajskou polévku. To se vezme červený talíř a naleje se do něj horká voda.Potěšil jsem vás ?

15 Zdenka Zdenka | 10. července 2009 v 16:55 | Reagovat

Jako byste mne zakonzervovali, abych ještě nějaký čas vydržela :-)

16 M.anon M.anon | 10. července 2009 v 17:38 | Reagovat

Chtgěla bych se v plném zdraví dožít třeba sta let :-)) Ale neměnit se...jenže to jsou jen pohádky, takže to raději neřeším.

17 rucuk rucuk | E-mail | 10. července 2009 v 19:47 | Reagovat

14- caracolo díky, hned tu polévku mužovi uvařím. Recept se mi náramně zamlouvá- chechtám se ještě  teď. Pořídím si barevné talíře a budu to obměňovatO-)))))

18 rucuk rucuk | E-mail | 10. července 2009 v 19:48 | Reagovat

15, 16- Děvčata držte se, třeba to ještě chvilku potrvá, než zestárnete, hlavně se hodně smějte, aby vám nepovisly tváře, budete vypadat ještě mladší než jste.O-))))

19 M.anon M.anon | 10. července 2009 v 20:55 | Reagovat

18) Nojo, jenže to se zase vytvoří vrásky od smíchu :-)) áále, čert vem vrásky, hlavně, když je veselo,ne??

20 rucuk rucuk | E-mail | 10. července 2009 v 20:57 | Reagovat

Tak jsem to schytala. Navrhla jsem mužovi, že mu budu vařit podle Babicova receptu. Koukal na mě, jako bych se pomátla. Jako skoro každý normální mužský se jen zeptal a co je na tom receptu  k smíchu? Jak jde o žvanec :-((((

21 rucuk rucuk | E-mail | 10. července 2009 v 21:01 | Reagovat

19-M.anon, vrásky od smíchu jsou hezké. Měli jsme učitelku, ta byla skoro pořád rozesmátá - nevím jestli se smála na nás nebo nám- očička jako čárky, vrásky už ve 30 kolem očí a jak byla hezká. A je dodnes, přestože má přes 80. Zajímavé je, že sice kolem očí vrásky má, ale tváře má hladké. Kdo hodně mluví nebo zpívá, zpevňuje si lícní svaly. Když nemáte s kým mluvit tak si často říkejte Iks, ůůů, iks, ůůů......O)))

22 Zdeňka Zdeňka | 10. července 2009 v 21:27 | Reagovat

//14/ caracola

/20/ rucuk

Tak mě napadlo, co bude vařit volič ODS? Šmoulí polévku?

/16/ M.anon

Je to hezká představa, ale co kdyby se v tom případě  "neměnil" nikdo kolem, rodina, děti, manžel - nebylo by to nudné?

--------------------------------------------------------------------------

Velmi vysoký věk v relativně dobrém zdraví  - není ale takový člověk nakonec vlastně osamocený? Přežije známé, přátele, spolužáky, někdy dokonce i vlastní děti, s kým si může povídat o starých časech, jaké to bylo v práci nebo dokonce vzpomínat na dětství?

23 rucuk rucuk | E-mail | 10. července 2009 v 21:44 | Reagovat

22- To také stojí za úvahu. Mnozí osmdesátníci, za kterými chodím, si většinou stěžují, že nemají už moc kamarádů mezi svými vrstevníky. Posledně mi ukazovala jedna,, čerstvá" osmdesátnice- nevypadala na tolik- fotky ze setkání spolužáků ze základky, schází se prý už každý rok a je jich čím dál méně. V tom věku není divu, ale u nás,, ve třídě" to ubývá nějak rychleji. Věřím tomu, že jejích let se dožije méně  našich vrstevníků.

24 zuzana zuzana | E-mail | 11. července 2009 v 0:49 | Reagovat

To já bych chtěla umřít přesně tehdy, až přijde můj čas.To jest smířená se svým životem a blízkými.

25 JM JM | 11. července 2009 v 1:45 | Reagovat

Moje matka moc nestála o společnost svých vrstevníků. Vždycky říkala, že jen naříkají a baví se o nemocech. Měla ráda mladé návštěvy. Zemřela v 91 letech a do posledních dnů měla dobrou paměť. Byla to taková živá kronika. Do školy chodila za CK mocnáře, vzpomínala na bídu za 1. svět. války. Svoje úvahy končívala slovy:"Co já jsem se musela všecho naučit, proti svým rodičům" I prát na automatce.

26 rucuk rucuk | E-mail | 11. července 2009 v 11:54 | Reagovat

25-JM Víte, že na tom něco je. Vyslechnu sice někdy o nemocech, ale snažím se převést řeč na něco jiného. Se spolužačkami- bývalými- zatím máme jiné zájmy než hovořit o nemocech. Jak by to bylo po 10 a více letech nevím. Také se ráda bavím s mladými. Asi mi to zůstává proto, že máme 2 generace dětí a byla jsem nucena znovu oprášit mateřské radosti od malička. I do cvičení jsme chodili se synem s maminkami o generaci mladšími, tykaly jsme si a nijak nám to nepřišlo divné. Dodnes na mě,, pokřikují jménem ". Je mi to milé...

27 rucuk rucuk | E-mail | 11. července 2009 v 13:20 | Reagovat

24- Zuzano, přání je dobré, skutečnost bývá jiná. Mám takové přání : zemřít raději náhle, nečekaně, než se trápit a čekat .... Ovšem neříkám, že hned:-)))

28 veruna veruna | 11. července 2009 v 14:17 | Reagovat

Lidi, prodlužovat život? Ani náhodou! Chci tady být jen tak dlouho, dokud mě budou potřebovat moje děti. Nechci jim být na obtíž, nechci, aby mě někdo musel přebalovat, abych už nikoho nepoznala, jen koukala jako malé dítě. A kdo by nás asi tak živil, když tady budeme do nekonečna? Už teď je to katastrofa. Ještě mám 17 let do důchodu a už teď jsem sedřená. Ale nejmladší dcera mě ještě bude asi 20 let potřebovat. Kdo mě zaměstná, až budu opravdu stará a z důchodu nebudu mít na její školu? Opravdu tady nechci slintat do sta let.

29 rucuk rucuk | E-mail | 11. července 2009 v 17:27 | Reagovat

28- Máte pravdu v několika bodech- vlastně ve všech. A to můžete být ráda, že máte práci. Jste vlastně ještě mladá a co víte, jak to po těch 17 letech bude s důchodem vypadat. Třeba budou lhůty na důchody  úplně zrušené a lidé budou chodit do důchodu, kdy budou  chtít a budou mít na něj našetřeno z důchodového připojištění:-(((

30 veruna veruna | 11. července 2009 v 22:20 | Reagovat

29- nechcete psát science-fiction? Máte dobrý náběh :-) Já to spíš vidím, že budeme makat tak dlouho, dokud nezhebnem. Z práce rovnou do rakve. No, nechme se překvapit...Já bych spíš než prodloužení věku přivítala možnost vyměnit občas někomu obsah jeho myslivny. Někde teda ani není co měnit, pouze naplnit prázdný prostor.

31 zpoplatnik zpoplatnik | E-mail | 11. července 2009 v 22:31 | Reagovat

Každý normální člověk prožije 4 fáze života.

1, baví se se svými vrstevníky o tom kde jsou jaké holky (kluci)

2, baví se o tom kde jsou jací řemeslníci

3, baví se o svých nemocech

4,  zajímá se o poměry v pohřebních  službách.

Záleží na každém z nás, ve které fázi se nejdéle udrží.

32 rucuk rucuk | E-mail | 11. července 2009 v 23:08 | Reagovat

31- Teda vydržela bych nejraději v té 1. fázi :-))), ještě tak chvíli ve 2., další tedy co nejkratší a co nejpozději:-(((

33 Zdeňka Zdeňka | 12. července 2009 v 10:22 | Reagovat

Kdo chce víc, dostane.

První den

Bůh stvořil krávu a řekl:

"Musíš jít na pole a po celý den budeš v úmorném vedru pracovat, mít mladé a dávat mléko člověku. Dám ti na to 60 let života."

Kráva odpověděla:

"Takový tvrdý život je moc dlouhý. Nech mě žít jen dvacet let, zbývajících čtyřicet ti vrátím." A Bůh souhlasil.

Druhý den

Bůh stvořil psa a řekl:

"Budeš celý den sedět u dveří domu tvého pána a štěkat na každého, kdo půjde kolem. Dám ti na to 20 let života."

Pes odvětil:

"Štěkat na každého dvacet let je moc těžký úděl. Dej mi jen deset let a těch zbývajících deset ti vrátím."

A Bůh souhlasil.

Třetí den

Bůh stvořil opici a řekl:

"Bav člověka, dělej hloupé věci a donuť lidi se smát. Máš na to 20 let života."

Opice byla proti:

"Dvacet let mám ze sebe dělat blázna? Ani náhodou. Pes ti vrátil deset let, já ti je vrátím také." A Bůh souhlasil.

Čtvrtého dne

Bůh stvořil člověka a řekl:

"Spi, jez, hraj si, miluj se a užívej si života. Nedělej nic, jen se bav. Dám ti na to 20 let života."

Člověk vykřikl:

"Cože, jen dvacet let? Ne, ne, to nejde. Podívej, Bože, uděláme to takhle. Kráva ti vrátila čtyřicet let, pes deset a opice taky deset. S mými dvaceti to dělá osmdesát let. Souhlasíš?"

Bůh souhlasil.

Od té doby člověk prvních dvacet let spí, jí, hraje si, miluje se, užívá si života a o nic se nestará.

Dalších čtyřicet let dře jako vůl, aby uživil svoji rodinu.

Pak deset let ze sebe dělá šaška pro pobavení svých vnoučat.

A posledních deset let je to starý mrzout, který štěká po všech lidech okolo.

Pěkný den  a makej. Už máš být ve 3. skupině a ještě máš resty ve druhé.

34 Zdeňka Zdeňka | 12. července 2009 v 10:25 | Reagovat

dodatek: přišlo e-mailem.

35 houda houda | E-mail | 12. července 2009 v 19:27 | Reagovat

Zdeňka (33)

...:-))) dobrý Zdeňko,jsem starej vůl,co jen dře....tak proč mě,sakra,dcera furt dojí jako krávu?? :-)))))

36 Zdenka-matka Zdenka-matka | 13. července 2009 v 7:29 | Reagovat

Jaj, teď jsem pochopila, proč ještě nemám vnoučata. Musím ze sebe udělat šaška. Protože já chci vnoučata.

37 rucuk rucuk | E-mail | 13. července 2009 v 9:02 | Reagovat

Dobrý den. Mám už vnoučata, ale velká, dělat už jim šaška nemusím, ale dělat v dpomácnosti, což je maličkost a dělat šaška mužovi, což je někdy dřina. No a štěkat..? To se někdy také musí, když chcete, aby se ,,někdo" zvedl a něco udělal:-))))))

38 Zdeňka Zdeňka | 14. července 2009 v 8:06 | Reagovat

/35/ houda

Snadná rada, jak pravil již Plaváček na své pouti světem za třemi zlatými  vlasy Děda Vševěda.

Dejte jí do ruky veslo a vyskočte na břeh.

Hezký den.

39 Ella Ella | E-mail | 14. července 2009 v 8:40 | Reagovat

Moje maminka se dnes dožívá 85ti let. Je sice posledních 8 let pohybově omezená, prodělala mozkovou příhodu a nebylo jisté, jestli vůbec přežije. " stěžuje ":-)))) si na sluch, na zrak, přitom slyší co se kde šustne a vidí i co je za rohem :-))))

sama se nají, zvládla se přeučit na leváka když je pravá půlka těla ochrnutá a poslední tři roky se dokáže postavit a jak sama říká ušmajdat pár kroků.

V sobotu jí přijde popřát všechno nejlepší silný fanklub : 7 dětí s partnery, 25 vnoučat ( s 20ti partnery) 33 pravnuků (3 partneři) 3 pravnoučci jsou těsně před vylíhnutím :-)))))))).

součet dává pro někoho děsivou cifru :-)))), my víme, že dobrých lidí se vejde :-)))) je pravdivé pořekadlo, ale pro sichr je pronajatý sál v kulturáku :-))))

P.S. na jednu věc si maminka nikdy nestěžovala, protože ani neví že to existuje. S nudou se nikdy nepotkala :-)))))))

40 Zdenka-matka Zdenka-matka | 14. července 2009 v 8:43 | Reagovat

[39] Ella,

Vy budete mít rodinný festival :-))

41 Zdeňka Zdeňka | 14. července 2009 v 10:03 | Reagovat

/39/ Ella

To je úděl maminek slyšet a vidět, co se šustne za rohem, t.j. zvládnout deset věcí najednou, asi taky  jeden z receptů na prodloužení života.

Tak když vaše maminka dovolí, přidávám jí k té slávě jednu virtuální  růži Gloria Dei a jedno cinknutí /plnou/ skleničkou.

A ať ty zástupy gratulantů ve zdraví zvládne.

42 Kunc Kunc | 14. července 2009 v 11:08 | Reagovat

Člověk nadělá dost blbostí za jeden život, tak proč ho ještě prodlužovat. A nejhorší prý je zemřít zdravý. Nejlepší je asi žít naplno a ono to nějak dopadne.

43 rucuk rucuk | E-mail | 14. července 2009 v 14:31 | Reagovat

39- Ello- jestli jsme dobře počítali, tak to je kromě těch nenarozených,  95 lidí jen z rodiny. Ještě nějaký ten gratulant a bude to jako svatba na Slovensku. Tak mě to neděsí, protože jsem tam  zažila podobné množství lidí na svatbách alespoň čtyřikrát. V článečcích  z min. roku o tom píši. Bylo jich ve stanu na zahradě dokonce 140. Hrála tam hudba, tančilo se, zpívalo, jedlo, pilo, jen  někteří starší potom odešli dříve. Jen ten úklid druhý den byl asi náročnější.

Přeji vám všem hezkou oslavu, mamince elán, výdrž a jakžtakž zdravíčko. Nás čekají oslavy také, ale podstatně menší tak 1/5 lidí a o 15 let méně (muže).

44 rucuk rucuk | E-mail | 14. července 2009 v 14:32 | Reagovat

42- Máte pravdu, blbostí se nadělá dost, ale na to je dobrá ta částečná ztráta paměti- nic nevím, nic jsem neudělal:-)))))

45 Ella Ella | E-mail | 15. července 2009 v 9:03 | Reagovat

Zdenka, Zdeňka, Ruženka

děkuji za přání pro maminku, v sobotu jí ho předám :-))))

46 Zdenka-matka Zdenka-matka | 15. července 2009 v 10:27 | Reagovat

45 Ella

Kdybych tak také mohla uspořádat takový náš festival :-(

Vám ho přeji nesmírně. Povykládejte, zazpívejte si, zatančete, prostě buďte spolu, šťastni.....

47 rucuk rucuk | E-mail | 15. července 2009 v 11:58 | Reagovat

Ella-je to krásné. Nedávno jsem byla u paní, která slavila 97 let. Povykládala mi historii její rodiny-přistěhovali se až z Ukrajiny, ale pocházeli z blízké vesnice nedalo od nás. Taková anabáze, která by stála za zpracování do článku. Velmi milá paní, duševně čilá, neměla to v životě lehké. Její život by vydal na román.

48 Ella Ella | E-mail | 15. července 2009 v 21:14 | Reagovat

Ruženko, já mám moc ráda vyprávění o životních peripetiích našich předků. Včera jsem nakukovala na idnes, jestli tam Ivana nemá něco nového a narazila na článek od Kochaníčkové Ivany, Kartářka ( nevím teď přesně), vzpomínky nějaké paní. Četla jsem to se zatajeným dechem, byl to první díl, půjdu se tam znovu podívat. Doporučuju :-))))

49 rucuk rucuk | E-mail | 16. července 2009 v 10:31 | Reagovat

Díky, také se podívám. Já jsem od srpna loňského roku popsala v několika článcích počínaje praprarodiči, jejich příběhy, jak jsem je postupně slyšela. Kluci mi říkali, ať píši rodinnou kroniku, že to teď nevypadá zajímavě, ale možná naši potomci se budou o to zajímat. No, jsem z mojí rodiny vlastně nejstarší živý člen- tedy to je hrůza!!!!!! To pomyšlení a to ještě nemám ani 70.... Nějak se nám v rodině najednou snižuje věk:-((( Praděda 98, dědeček 85, babička 87, teta 9O, ale její syn jen 72, můj bratr 68. Nepočítám ty, kteří zemřeli na nemoc mladší. To je jen z otcovy strany. Z matčiny ta léta ani moc nevím.

50 penzista penzista | E-mail | 17. července 2009 v 17:00 | Reagovat

Pamatuji se jak mladý Michael Jackson do novin prohlásil,že se chce dožít 150 let a udělá všechno pro to,aby žil co nejdéle.

51 penzista penzista | E-mail | 17. července 2009 v 17:14 | Reagovat

K délce života- už dlouho pozoruji jak většina lidi žije.V mládí si myslí, že nemusí pro svoje zdraví nic dělat,protože tělo chyby okamžitě nahrazuje ze svých rezerv a tak ani nepostřehnou, že něco ubylo.Zjistil jsem, že přiměřený nedostatek je lepší než nadbytek ale u pohybu je to naopak. Dnešní mládež se tak málo hýbe, že cukrovka, řídnutí kostí ,cholesterolové ucpávání cév a další civilizační nemoci je postihuje už po 30 letech života.Bydlím  v Solopiskách kousek za Prahou a celý život jsem do ní dojížděl vlakem za prací. K vlaku jsem to měl cca 4 Km pěšky.Moje děti to ale nejsou ochotny  denně chodit a jezdí tuto směšnou vzdálenost autem. Já jsem to udělal ráno za 7 minut a odpoledne už holt za 12 minut. Naši Mladí než najdou místo a zaparkují stráví touto cestou půl hodiny  a to nemluvím o tom, že často jedou autem až do centra Prahy a v čoudící tlačenici aut stojí hodiny.Já si nemyslím, že se Čechům bude život prodlužovat.ale naopak zkracovat na lenost a zneužívání moderní civilizace

52 rucuk rucuk | E-mail | 17. července 2009 v 17:49 | Reagovat

50- On spíš dělal všechno proto, aby se nedožil. Tak měl jen třetinu plánovaného věku. Možná, že by skončil jako odložený umělec, nemocný. Teď měl slavný pohřeb a pak by po něm nikdo ani nevzdychl, jako u tolika ,,slavných lidí".

53 rucuk rucuk | E-mail | 17. července 2009 v 17:53 | Reagovat

51- Snad se všichni utěšují tím, že věda to za ně vyřeší. Všelijaké elixíry, hledané co člověk žije, prostě? Když to tak sleduji  v jakém prostředí teď většina lidí žije- budeme skoro všichni cvoci, nahluchlí z hluku, dýchaviční ze smogu, přiotrávení plyny z motorových vozidel. Pěkná vyhlídka.:-((( No, teď jsem pesimistka, co?)))

54 penzista penzista | E-mail | 17. července 2009 v 18:54 | Reagovat

paní rucuk-co lidi nutí vozit se autem,válet se v pohodlí a zneužívat drogy? Nic jen oni sami. Za komančů měl každý záhumenek a po práci na něm makal. Dneska má každý podporu a nemakal by vůbec. Už aby ten systém na dluh krachnul

55 rucuk rucuk | E-mail | 17. července 2009 v 19:27 | Reagovat

54-Lidé zpohodlněli, my nakonec také. Auto jsme sice nikdy neměli, i trochu ze strachu, aby se nám synové v něm nevozili a někde nahavarovali. Do práce se dalo jet na kole, případně pěšky, na dovolenou k babičce bylo lepší jet vlakem, chatu jsme z toho důvodu také nechtěli, protože bylo kam chodit pomáhat- k našim příbuzným, takže jak to kdo potřeboval, tak žil.  S klukama jsme sjížděli okolí na kolách. Také rozvoj techniky přispívá k pohodlnějšímu způsobu života. To už asi nezměníme. Snad výchovou a osvětou lze ještě něco zachránit.?:-))

56 penzista penzista | E-mail | 18. července 2009 v 1:31 | Reagovat

chtěl jsem jen říci, že dnes žijeme ve strašném přepych a lidi si to ani neuvědomují.To není dobře.Skromnost život prodlužuje a nadbytek nás ničí.Spíš nás zachrání ta světová krize a lidi začnou víc šetřit a starat se o rodinu,aby přežili

57 rucuk rucuk | E-mail | 18. července 2009 v 14:01 | Reagovat

56- Nelze jinak, než souhlasit. Lidé naříkají na nízké platy, důchody, ale stačí se podívat do obchodů a je po dojmu. Nešetří a to, že nakupují levnější potraviny jim zase nebrání v koupi něčeho, bez čeho by se určitě obešli- no- nekup to, že?  U nás to také někdy tak dopadne, proto nerada chodím nakupovat...:-)))

58 rucuk rucuk | E-mail | 21. července 2009 v 10:27 | Reagovat

Dnes jsem četla zase jeden článek o stáří, jak se má lépe stárnout. Potvrdilo se mi, že něčím se zabývat a nebabrat se jen v přemýšlení jak nám to utíká je dobré. Takže čtěte, luštěte křížovky, choďte mezi lidi, dbejte o sebe i o blízké, zajímejte  se o události, ale netrapte se tím, co nemůžete změnit a bude vám- nám dobře O))))

59 sv.prostota sv.prostota | 21. srpna 2009 v 20:44 | Reagovat

Chtěli by jste tak jak jste žít věčně  - nebylo by to peklo ?

60 Kevin Kevin | E-mail | Web | 16. listopadu 2011 v 8:48 | Reagovat

Kdybys nebyl hlupákem, nestal by ses medvědem....:-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama



Jdeme spát, díky za návštěvu a na shledanou...

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx