Je to pravda - po 20 letech?

24. května 2009 v 19:31 | Ruža z Moravy |  Z historie života
Předkládám přepis projevu býv. prezidenta Václava Havla na Letenské pláni v r. 1989, který jsem dostala emailem a který zřejmě koluje delší dobu mezi lidmi. Srovnejte si jeho názory a sliby se situací, která v průběhu let od ,,sametové" revoluce , vlastně po dvaceti letech, u nás nastala. Opravdu je tak moc co oslavovat?

Komunisté vás budou strašit nezaměstnaností, není to pravda, ničeho se nebojte. Dvacet let tvrdila oficiální propaganda, ze jsem nepřítelem socialismu, že chci v naší zemi obnovit kapitalismus, že jsem ve službách imperialismu, od něhož přijímám tučné výslužky, že chci být majitelem různých podniků... Byly to všechno lži, jak se záhy přesvědčíte, protože tu brzy začnou vycházet knihy, z nichž bude zřejmé, kdo jsem a co si myslím. Slibuji vám, že funkci prezidenta vezmu na jedno volební období, ale pak bych se chtěl věnovat práci dramatika. Také vám slibuji na svou čest, pokud se za mého volebního období nezlepši životní úroveň v ČSFR, sám odstoupím z funkce. V budoucnu se podle mého mínění musí prezidentský úřad vymezit. Prezident nemůže mít tak velké pravomoci' jaké má dnes. Pro mě není rozhodující, s jakým slovem jsou sociální jistoty spojovány, ale to, jaké jsou. Já si představuji, že by měly být daleko větší, než jaké poskytovalo to, co mnozí nazývají socialismem. Možná se ptáte, o jaké republice sním. Odpovím vám: O republice lidské, která slouží člověku, a proto má naději, že i člověk poslouží jí.
Za svůj třetí úkol považuji podporu všeho, co povede k lepšímu postavení dětí, starých lidi, žen, nemocných. těžce pracujících, příslušníků národních menšin a vůbec všech občanů. kteří jsou na tom z jakýchkoliv důvodů hůře než ostatní. Žádné lepší potraviny či nemocnice nesmí být výsadou mocných, ale musí být nabídnuty těm, kteří je nejvíce potřebují
Připravujeme koncept důkladné ekonomické reformy, která nepřinese sociální stresy, nezaměstnanost, inflaci a jiné problémy, jak se někteří z vás obávají. Svádět všechno na předchozí vládce nemůžeme nejen proto, že by to neodpovídalo pravdě, ale i proto, že by to mohlo oslabit naši povinnost samostatně, svobodně, rozumně a rychle jednat. Všichni chceme republiku, která bude starostlivě pečovat o to, aby zmizely všechny ponižující přehrady mezi různými společenskými vrstvami, republiku, v niž se nebudeme dělit na otroky a pány. Toužím po takové republice víc než kdo jiný. Náš stát by už nikdy neměl být přívažkem či chudým příbuzným kohokoliv jiného. Musíme sice od jiných mnoho brát a mnohému se učit, ale musíme to po dlouhé době dělat zase jako jejich rovnoprávní partneři, kteří mají také co nabídnout. Jsou lidé, kteří kalí vodu a panikaří, že se bude zdražovat. Dávejte si na ně pozor! Ptáte se s údivem, jestli bude inflace, jestli bude zdražování? Mnohokrát a jasně tato vláda řekla ve svém programovém prohlášení, včetně dalších dokumentů a ministři na svých tiskových konferencích, že jejich úsilím je, aby přechod od neekonomiky k ekonomice byl pokojný, bez sociálních aspektů, bez návaznosti nezaměstnanosti, bez jakýchkoliv sociálních krizí nebo podobně. Jestli se sem tam pohne cena cigaret nebo něčeho, to v téhle chvíli nevím, zatím je snaha, aby se nehýbalo nic, alespoň v nejbližších měsících. Žádné gigantické zdražování nebo dokonce nezaměstnanost, jak to panikáři systematicky šíří, nic takového nepřipravujeme.
Již nikdy do žádného paktu nepůjdeme. Podle mého mínění nesmí náš stát šetřit na investicích do školství a kultury... Také náš mnohokrát deklarovaný úmysl provést reformu tak, aby nevedla k velkým otřesům, velké inflaci, nebo dokonce ke ztrátě základních sociálních jistot, musí naši ekonomové přijmout prostě jako úkol, který jim byl zadán. Zde neplatí žádné NEJDE TO.
Václav HAVEL v roce 1989

Jsme na tom tak, jak bylo slibováno? Ponechávám bez komentáře.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 M.anon M.anon | 24. května 2009 v 20:07 | Reagovat

A co jiného měl lidem navykládat? Přece ne pravdu, že konečně musí vrátit těm, co ho v jeho "disidentství" ze zahraničí podporovali, jejich investice??? Přece ne to, že pustí na svobodu vrahy a znásilňovatele miminek. Přece ne to, že bude honem honem hrabat pod sebe. Přece ne to, že nechají rozkrást celou republiku a rozdělit  Československo. To ny je nikdo nepodporoval. Nebo jen velmi málo lidí. Spousta z nás mu sice nevěřila ani tenkrát ale je nám to platprtné (jak říkávala moje maminka).

2 pepino pepino | E-mail | 24. května 2009 v 20:56 | Reagovat

Havel, byl a je nula. Byl jen nastrčená figurka, která rozbila naši výrobu a hlavně zbrojní průmysl. Nešlo mu o národ, musel vrátit, investice do jeho osoby. Je to jeden z největších Ha.z.l.í.k.ů v naši hhistorii. Šašek pro celý svět. Prolhanec a pomocník vrahů. Amnestie, bombardování " humanitární Srbů", Bůh není, kdyby byl, nebyl by on.

3 pepino pepino | E-mail | 24. května 2009 v 20:57 | Reagovat

Přečtěte si jeho projev, je vezkrze potvrzením, všeho co jsem napsal.

4 nar.soc. nar.soc. | E-mail | 24. května 2009 v 21:13 | Reagovat

Potomek úspěšného otce  z  kolegia českých, pražských notáblů s nárokem na budoucí postavení. Jeho strýc se stáhl prozřetelně do Bavorska, aby se vyhnul poválečnému vysvětlování ve kterém ponechal Vlastu Buriana a další film. herce z válečné spolupráce s Němci. Strýc měl v Bavorsku styky a mohl finančně udržovat jistý standard V. Havla. Z toho pramení omluva landsmanšaftu a  nepředložené tajtrlíkování při přejímáni sudeťácké ceny Karla Velikého.

Na státnickou roli nebyl nijak připravován a vpadl do ní jako Ušatý Tonda. O nějaké konverzi hospodářství neměl nikdo páru! Jen šejdíři a stbáci byli vždy připraveni. Věci pak dodali lidi typu Ruml, kteří se dali do služeb ODS ( už jen ta formulace ) cicmali se z Helbigy a výsledky sklízíme dosud.

Je pravda, že to mohlo dopadnut hůř. Bylo tady dost zbraní a munice i blbců, ochotných to vše použít proti většině. Kolik měl Havel zásluhy na tom, že se tak nestalo nevím, ale něco určitě ovlivnil. Kdyby zachránil jediný nevinný život, měl by mít pardon.

5 rucuk rucuk | E-mail | 24. května 2009 v 21:53 | Reagovat

Ale ta neuvážená amnestie připravila dost zla.Myslím, že většina lidí nechtěla krveprolití. No, není třeba znovu probírat již stokrát probrané. Neměl ale slibovat, co nemohl vlastně ani sám ovlivnit.

6 P.M. P.M. | Web | 24. května 2009 v 22:11 | Reagovat

Definice člověka Václava Havla, kterou jsem sám nyvymyslel, jen cituji, už nevím koho:

Rozmazlený a ješitný milionářský synek, který nedopatřením dostal na chvíli na hraní Československou republiku.

7 caracola caracola | 24. května 2009 v 23:02 | Reagovat

1-Manon- nezbývá než souhlasit.

8 Pro ty co nemají lupu Pro ty co nemají lupu | 25. května 2009 v 7:23 | Reagovat

Komunisté vás budou strašit nezaměstnaností, není to pravda, ničeho se nebojte. Dvacet let tvrdila oficiální propaganda, ze jsem nepřítelem socialismu, že chci v naší zemi obnovit kapitalismus, že jsem ve službách imperialismu, od něhož přijímám tučné výslužky, že chci být majitelem různých podniků... Byly to všechno lži, jak se záhy přesvědčíte, protože tu brzy začnou vycházet knihy, z nichž bude zřejmé, kdo jsem a co si myslím. Slibuji vám, že funkci prezidenta vezmu na jedno volební období, ale pak bych se chtěl věnovat práci dramatika. Také vám slibuji na svou čest, pokud se za mého volebního období nezlepši životní úroveň v ČSFR, sám odstoupím z funkce. V budoucnu se podle mého mínění musí prezidentský úřad vymezit. Prezident nemůže mít tak velké pravomoci‚ jaké má dnes. Pro mě není rozhodující, s jakým slovem jsou sociální jistoty spojovány, ale to, jaké jsou. Já si představuji, že by měly být daleko větší, než jaké poskytovalo to, co mnozí nazývají socialismem. Možná se ptáte, o jaké republice sním. Odpovím vám: O republice lidské, která slouží člověku, a proto má naději, že i člověk poslouží jí.

Za svůj třetí úkol považuji podporu všeho, co povede k lepšímu postavení dětí, starých lidi, žen, nemocných. těžce pracujících, příslušníků národních menšin a vůbec všech občanů. kteří jsou na tom z jakýchkoliv důvodů hůře než ostatní. Žádné lepší potraviny či nemocnice nesmí být výsadou mocných, ale musí být nabídnuty těm, kteří je nejvíce potřebují

Připravujeme koncept důkladné ekonomické reformy, která nepřinese sociální stresy, nezaměstnanost, inflaci a jiné problémy, jak se někteří z vás obávají. Svádět všechno na předchozí vládce nemůžeme nejen proto, že by to neodpovídalo pravdě, ale i proto, že by to mohlo oslabit naši povinnost samostatně, svobodně, rozumně a rychle jednat. Všichni chceme republiku, která bude starostlivě pečovat o to, aby zmizely všechny ponižující přehrady mezi různými společenskými vrstvami, republiku, v niž se nebudeme dělit na otroky a pány. Toužím po takové republice víc než kdo jiný. Náš stát by už nikdy neměl být přívažkem či chudým příbuzným kohokoliv jiného. Musíme sice od jiných mnoho brát a mnohému se učit, ale musíme to po dlouhé době dělat zase jako jejich rovnoprávní partneři, kteří mají také co nabídnout. Jsou lidé, kteří kalí vodu a panikaří, že se bude zdražovat. Dávejte si na ně pozor! Ptáte se s údivem, jestli bude inflace, jestli bude zdražování? Mnohokrát a jasně tato vláda řekla ve svém programovém prohlášení, včetně dalších dokumentů a ministři na svých tiskových konferencích, že jejich úsilím je, aby přechod od neekonomiky k ekonomice byl pokojný, bez sociálních aspektů, bez návaznosti nezaměstnanosti, bez jakýchkoliv sociálních krizí nebo podobně. Jestli se sem tam pohne cena cigaret nebo něčeho, to v téhle chvíli nevím, zatím je snaha, aby se nehýbalo nic, alespoň v nejbližších měsících. Žádné gigantické zdražování nebo dokonce nezaměstnanost, jak to panikáři systematicky šíří, nic takového nepřipravujeme.

Již nikdy do žádného paktu nepůjdeme. Podle mého mínění nesmí náš stát šetřit na investicích do školství a kultury... Také náš mnohokrát deklarovaný úmysl provést reformu tak, aby nevedla k velkým otřesům, velké inflaci, nebo dokonce ke ztrátě základních sociálních jistot, musí naši ekonomové přijmout prostě jako úkol, který jim byl zadán. Zde neplatí žádné NEJDE TO.

Václav HAVEL v roce 1989

9 rucuk rucuk | E-mail | 25. května 2009 v 7:42 | Reagovat

Díky za přepis, aspoň je možná kontrola s originálem zápisu.

Je až trapné kolik slibů nebylo ani z části splněno. Škoda, vypadalo to nadějně.

10 Kamufláž Kamufláž | E-mail | 25. května 2009 v 8:40 | Reagovat

Podle obrázku, přesněji titulku v jeho pravém dolním rohu usuzuji, že jde o přetisk, který vyšel jindy než v r.1989.

Smím se zeptat, které noviny přetisk uveřejnily?

11 rucuk rucuk | E-mail | 25. května 2009 v 8:51 | Reagovat

Přišlo to emailem, o novinách pochybuji, že by to vytiskly v této době. Myslíte, že to není skutečný projev? Že by si to někdo vymyslel? Škoda, že nemá někdo z toho roku schovaný některý deník, možná v archivu by se to našlo.

12 j j | 25. května 2009 v 8:55 | Reagovat

Takovéhle příspěvky mají opravdovou HODNOTU. Je třeba uchovávat histirickou paměť.Děkuji.

15 kelišová kelišová | E-mail | 25. května 2009 v 12:43 | Reagovat

pravda je,že jsme v pérdeli jako nikdy a proto ..jdu blejt velebnosti..!!!

16 matka matka | 25. května 2009 v 13:24 | Reagovat

Co je pravda po 20 letech?

Inu, kdyby to šlo tak lehce vyblejt, šla bych též.

17 Rudla Rudla | 25. května 2009 v 13:42 | Reagovat

Ono to není všechno tak jednoduché a černobílé, jak se to jeví. Často slýchám kolem sebe i ze sdělovacích prostředků, že budou muset nejprve "vymřít" generace, které socialismus zažily, aby se změnilo myšlení dalších generací. Taky často slýchám, že dvacet let je málo na to, aby se spravilo to co se kazilo 40 let. Hodně věcem nerozumím, ale když vidím, co lidé ať už na "západě" nebo na "východě" dokázali ve svých zemích zničených 2. světovou válkou, přemýšlím jestli to taky trošku není o charakteru, pracovitosti a sebezapření lidí. Taky mi tam nějak nesedí to zapomenutí starých pořádků. V současné době "vymírá" generace lidí, kteří ještě zažili 2. světovou válku. A co vidím - rozmáhají se nám zde strany a síly, jejichž obsahem není nic jiného než to, co způsobilo 2. svět. válku. Tak nevím ...

18 rucuk rucuk | E-mail | 25. května 2009 v 14:49 | Reagovat

-17- Je otázka, zda bude dobré, když tedy vymře generace, která aspoň trochu pamatuje 2. světovou válku. Z historie by se lidé měli poučit, aby chyby neopakovali. A podle toho, jak se nacionalisté začínají chovat, zřejmě to tak dobré nebude. Vesměs jsou to přece mladí lidé- budoucnost národů. Nepíši už jen národa, protože to není jen u nás.... Podle mého těch 40 let moc nezkazilo, spíše jen zpomalilo vývoj. Další otázkou je zda k lepšímu či horšímu.

19 quark quark | E-mail | 26. května 2009 v 2:14 | Reagovat

Vážená paní autorko,

nic ve zlém,ale věnujte se prosím laskavě činostem,která Vám ,,sluší,,to jest bulváru a nesnažte se psát o věcech,na které zjevně nestáčíte,neboť Váš opravdu mdlý rozum, který spáchal tuto hanebnost a kanálii ,přitáhnul maximálně pozornost  postbolševických pohrobků,kteří zde exibují v komentářích,tolik nenávisti k člověku, k osobnosti Václava Havla,jsem už dlouho nečetl a doufám,že už také číst nebudu.

Jestli vůbec lidé ve světě mají nějaké ponětí,že existuje cosi,jako je Česká republika (dříve Československo) pak si nejspíše vybaví osobnost Václava Havla. Když už se nedokážete zamyslet,měla byste se aspoň zastydět.

Bývá slušností a zvykem uvést informaci,za prvé z kterého plátku,jste ten zmiňovaný projev okopírovala, a za druhé k jaké příležitosti byl napsán,domnívám se, že by to mohl být jakýsi projev z doby, kdy se V.Havel ucházel o post prezidenta v době těsně popřevratové. Je neuvěřitelné, co dokážete vyčíst a interpretačně zkomolit z projevu, který není politickým programem,ale je pouze jakousi vizitkou pro veřejnost,která se má seznámit s adeptem na presidentský post.

Jakou jste si představovala budoucnost? Nějakou postbolševickou perestrojku na český způsob ?Komunismus je jak dobře víme,až na Vás a nostalgické pohrobky bolševismu ze své podstaty nereformovatelný.

Demokracie nemůže ,,být špatně pochopena,, jak píšete, jediný kdo špatně chápe jste Vy sama a sbor přitakávajcích kryptobolševiků. Demokracie je princip vlády,a demokracii si prosím ,,nevymyslel,,V. Havel.Demokracie nikomu nezaručuje ani blahobyt ani to není vstupenka do ráje, demokracie je na rozdíl od zločinných totalitních režimů, jako bolševismus a nacismus postaven na myšlence nezadatelných lidských práv tak jak byl koncipován v politické filosofii Lockeho.

Někde jsem četl zajímavou myšlenku, bolševický komunismus v kterém jsme měli tu ,,čest,, žít byl zodpovědný, ale žít se v něm nedalo, protože to byl svět nesvobodný a obehnán ostnatým drátem, demokracie je nezodpovědná,ale má tu nespornou výhodu, že nikomu nebrání projevit se jako svobodný člověk a individualita. Po čem a jakých výdobytcích ,,reálsocialismu,, se Vám stýská? Chomout,okovy a svobodně si zapět Píseň práce ?

Na závěr bych Vám doporučil, některou knihu Václava Havla, jeho eseje a texty vyjadřujcí se k politické a společenské situaci v býválém Československu. Možná se Vám ,,vyloupne,, jiný obraz Václava Havla, jako člověka, který tu Vaši svobodu, že si můžete plkat svobodně, zcela nesvobodně a proti své vůli odseděl v komunistickém ,,nápravně výchovném zařízení,,

Čest práci soudružko.

20 Zdenda Zdenda | 26. května 2009 v 7:53 | Reagovat

19)quark

Až na urážky vůdči autorce s vámi tentokráte vyjímečně souhlasím.

Myslím že není třeba z Václava Havla dělat ikonu, ale zatím žádný jiný politik neudělal pro tuto zemi tolik dobrého, co on.

21 pavel špaček pavel špaček | E-mail | 26. května 2009 v 8:14 | Reagovat

-19- quark

Vážený pane,

sundejte si klapky z očí a přestaňte slepě důvěřovat tomu co se píše v běžných médiích. Havel byl a bude osoba, která se spojuje s převratem(komedií) v naší malé zemičce. To mu nikdo neveme.

Občas se, ale podívejte na ČT2, na dokumenty z té doby. Kdyby nebyla tehdy vůle po změně z řad komoušů tak se tady nic nestalo, anebo by to byla krvavá řežba. Politika je fraška pro obyčejné lidi. Komedie která má svůj scénář. Demokracie je vláda lidu, máte pocit ¨, že Vás někdo ve Vašich názorech respektuje?? Já ne. Při prvních volbách do senátu jsme jasně dali svou neúčastí najevo že ho nechceme. Podle ústavy měli být volby neplatné ... výsledek .... máme senát a senátory. Proč ne jsme přeci velmi bohatá republika s vysokou životní úrovní obyvatel. Já si dovolím běžně dvě dovolené do roka. Mohu si koupit nové auto .... takto bych si to představoval. ale bohužel to není pravda.

Jsem zaměstanej už asi 14 let v zahraniční firmě, mám sice slušný plat, ale pořád je to málo na to abych mohl naplnit to co jsem psal v minulé větě. Ten kdo krade a žije nepoctivě se má mnohem lépe než lidé, kteří chodí poctivě do zaměstnání. Práva  se zde těžko dovolává každý kdo to potřebuje. Korupce a mafianské způsoby jsou běžnou realitou u našich politiků, soudců i policistů. To je výsledek práce Havla a dalších politiků, kteří stáli u zrodu naší ,,demokratické" republiky.

Za všechny podvody, které se tady děli a dějí na poctivých občanech přpomenu podvody s LTO. Rozdíl daně mezi motorovou naftou a lehkým topným olejem. V té době se stát tedy běžní občané i Vy Vážený pane okrádali o miliony korun československých denně. Politici pobírali dividendy z oněch podvodů. Kde byl Havel, proč něco neudělal když jak řikáte to je takovej poctivec. Havel Vážený pane byli u kryta, u plného koryta od kterého se mu nechtělo. Nechtělo se mu a proto vydržel hrát komedii až do konce.

S pozdravem Pavel Špaček

22 pavel špaček pavel špaček | E-mail | 26. května 2009 v 8:28 | Reagovat

Ještě k zamyšlení ...text jedné z  posledních  písní našeho Velkého Karla... pana Karla Kryla

Demokracie rozkvétá, byť s kosmetickou vadou:

   ti, kteří kradli po léta, dnes dvojnásobně kradou,

   [: ti, kdo nás léta týrali, nás vyhazují z práce,

      a z těch, kdo pravdu zpívali, dnes nadělali zrádce. :]

2. Demokracie prospívá bez nás a pragmaticky,

   brbláme spolu u píva, jak brblali jsme vždycky,

   [: farář nám slíbil nebesa a čeká na majetky,

      my nakrmíme forbesa za dvě či za tři pětky. :]

3. Demokracie zavládla, zpívá nám Gott i Walda,

   zbaštíme sóju bez sádla u strejdy McDonalda,

   [: král Václav jedna parta je se šmelinářským šmejdem,

      pod střechou jedné partaje se u koryta sejdem. :]

4. Demokracie panuje od Aše po Humenné,

   samet i něha v pánu je a zuby vylomené,

   [: dali nám nové postroje a, ač nás chomout pálí,

      zaujímáme postoje, místo abychom stáli. :]

5. Demokracie dozrává do žaludečních vředů,

   bez poctivosti, bez práva a hlavně bez ohledů,

   [: a je to mýlka soukromá, snad z optického klamu,

      že místo srdce břicho má a místo duše tlamu. :]

23 matka matka | 26. května 2009 v 8:30 | Reagovat

19 quark

quarku, proč to?

Občan Havel zklamal především sám sebe. A my, obyčejný ženský na něj prostě nemáme. Má štěstí, že měl Olgu a teď Dagmar. Jak lvi za něj obě bojovaly, či bojují, přes všechny jeho úlety.

Co mne těší osobně, jeho duše je dál v pohodě. Jinak by za ním Dalajláma pokecat nejezdil, že ano.

Až odstraní svůj "svrab a neštovice", bude z něj jednou světec.

24 sdr sdr | 26. května 2009 v 8:48 | Reagovat

(21) pavel špaček

Z Vašeho příspěvku čiší na první pohled koncentrovaná závist malého českého člověka.

Pracujete sice už 14 let u zahraniční firmy, máte proto slušný plat, který Vám dovoluje bezproblémový a pohodlný život (což je při Vaší znalosti gramatiky docela úspěch), ale přesto místo toho, abyste viděl ty, kteří Vaše štěstí neměli, případně se nedokázali tak vypracovat jako Vy, vidíte jenom ty, co mají víc.

Jestli si dobu před revolucí dobře nepamatujete, dívejte se na ČT2 častěji a nevybírejte si pořady selektivně.

Vážený pane, nikdo netvrdí, že demokracie je dokonalá. Není, přesto je to zatím nejlepší známý způsob fungování státu.

Kromě toho socialismus jako ekonomický systém prostě nefunguje. Kromě ekonomických učebnic, kterým ostatně nemusíte věřit, to dokazuje i fakt prosté neexistence socialistické ekonomiky v dnešním světě (o Severní Koreji nebo Kubě asi diskutovat nebudeme). Opět nikdo netvrdí, že kapitalismus nemá nedostatky, které je třeba řešit, ale jako ekonomický princip je jediný funkční.

K Vaší poznámce o volbách do senátu a jejich údajné neplatnosti - ruku na srdce, Vy jste naši ústavu četl? Kdyby totiž ano, nenapsal byste takovou hloupost.

A na závěr neuškodí připomenout, že v tom minulém režimu, po kterém tak nostalgicky vzdycháte, byste za tento svůj článeček šel na delší dobu do pyžama. A právě demokracie znamená i to, že s jinými můžete takto otevřeně diskutovat.

25 matka matka | 26. května 2009 v 10:03 | Reagovat

I pod mostem otevřeně diskutovat. Já bych to měla raděj vyfutrované sýrem, salámem,... :-)

26 matka matka | 26. května 2009 v 10:04 | Reagovat

A také kaviárek a šampaňský by neškodilo. Já bych si s tím poradila. Věřte mi.

27 sdr sdr | 26. května 2009 v 10:12 | Reagovat

(25) matka

A Vy spíte pod mostem?

Případně znáte osobně někoho, kdo pod mostem spí, aniž by to byla jeho volba nebo životní styl? (Bez ohledu na to, co Vám tvrdí do očí.)

Ono totiž takových bylo už za bolševika dost, ale ten jim říkal příživníci a zavíral je do basy.

28 rucuk rucuk | E-mail | 26. května 2009 v 10:16 | Reagovat

-19- quark- Píšete nic ve zlém a zatím tolik urážek, co jste vyplivl na moji hlavu, jsem až na výjimku v průběhu psaní na blog nečetla. Je zajímavé, že mé psaní považujete za bulvár. Nečetl jste asi ani torzo z mých článků, které sice nejsou umělecký zážitek, ale píši je pro lidi, kteří se chtějí poba vit, podiskutovat- pokud možno ve vší slušnosti na různá témata, nejen politická. Nejsem slepá ani hluchá a rozumu mdlého snad také ne, ale znám život kolem sebe možná déle než vy. Navíc neschovávám se za anonymní značku. To se vám to kritizuje a uráží, že?  Napsala jsem něco vysoce urážlivého o V.Havlovi? Jen jsem sem hodila interpretaci jeho projevu, která koluje podle toho, jaké adresy byly v emailu, kolem celé republiky. Nic nekomentuji, ponechávám k posouzení . Pokud to byla propagační řeč ke zvolení prezidentem, tím hůře. Mystifikoval a to mu neodpářete. Je to člověk jako každý jiný a není třeba ho glorifikovat. Jeho paní Olga ho znala nejlépe a jak se k němu chovala ví nejlépe jeho přátelé. Tak se tak nečertěte. Nevzdychám po bývalých pořádcích, ale v lecčems nebyly horší než teď. Četl jste někde, že bych si stěžovala na svůj nynější život? Jsem člověk skromný a byla jsem spokojená tehdy (kromě některých věcí-pochopitelně) a nyní - také kromě dtto. Jen ještě jednu poznámku. Mám dojem, že si osobujete právo posuzovat všechny a všechno, co se objeví na blozích. Všichni jsou hloupí a jen vy  chytrý a spravedlivý!!!!!!

29 rucuk rucuk | E-mail | 26. května 2009 v 10:45 | Reagovat

Ještě dodatek: Pan Havel měl ve světě pověst člověka, který se také zasloužil o rozbití soc. tábora a všude na Západě, kam hodně často  jezdil, měl zázemí v emigranstkých kruzích. Odjakživa věděl, kam má jet, s kým se spřátelit. Pokud by byl opravdu tak fenomenální, proč už tu Nobelovu cenu, kterou rok co rok pro něj navrhují, nedostal? Nic ve zlém......Jsou vám jeho názory na dění v Srbsku i jinde vždy vzorem?

30 sdr sdr | 26. května 2009 v 10:54 | Reagovat

To : rucuk

Podle Vás se Havel zasloužil o "rozbití socialistického tábora", jak se pejorativně vyjadřujete. Z toho se dá usoudit, že Vám to není příliš po chuti.

Kdyby se zasloužil jen o to, stačilo to. Jinak bychom si museli pomalu ale jistě dokazovat to, že ta socialistická ekonomika opravdu nefunguje další desetiletí. A o demokracii bychom si museli dál nechat zdát.

P.S. Jak se k němu chovala paní Olga, vědí, jak dobře píšete, jen jeho přátelé. Pochybuji, že jste k nim patřila.

31 rucuk rucuk | E-mail | 26. května 2009 v 11:23 | Reagovat

30- Mýlíte se, vůbec mi to nevadí. Svět je takový jaký je a nic se neudrží věčně. To úsloví jsem použila jak se používá, tak asi jako,, sametová revoluce" a pod. No a hlavně, že ta kapitalistická ekonomika se stále se opakujícími  krizemi je tak ideální. Asi žádný společenský řád nebyl pro všechny lidi vždy ideální. My to nezměníme, ani nevíme jak.

O té paní Olze a jejím chování jsem se dověděla z vyprávění jejích přátel, kteří na Hrádeček k nim chodili. Doslova tam jedna z nich řekla, že Olga ho trochu srážela v rozletu a k jeho výlevům při besedách byla poněkud skeptická. V tom nevidím nic zlého, to manželé a manželky bývají. A ta přítelkyně to nemyslela ve zlém, spíše  v humoru. Bylo to v televizi, pane......

32 matka matka | 26. května 2009 v 12:41 | Reagovat

27 sdr

Ale no tož tak, neberte mne doslova. :-)

Pod mostem je krásný průvan, tam můžete, co chcete říkat, vítr to odvane :-)

No ale hele poslyšte, dnešní vězení není, co dříve bývalo. Ostatně já bych ani dříve nezavírala. Do řepy bych je, i pana Havla nahnala. Ať je aspoň z těch jejich keců užitek.

Ostatně ten, kdo se kdy dostal do "pořádnýho" vězení, už nikdy více neriskoval, že se tam znova dostane. Ani za kecy.

[31] rucuk,

.... No a hlavně, že ta kapitalistická ekonomika se stále se opakujícími krizemi je tak ideální. Asi žádný společenský řád nebyl pro všechny lidi vždy ideální.....

Naprosto souhlasím. Společenské řády i různé řády církevní jsou naprosto, ale naprosto k ničemu, protože nic neřeší.

33 rucuk rucuk | E-mail | 26. května 2009 v 13:14 | Reagovat

Veškeré společenské řády a tím myslím i ty zdánlivě rovnostářské, vznikly a sloužily jen tomu, aby vrstva lidí mohla ovládat ostatní a mít se dobře.

matko- jsem ráda, že berete život tak jak je a nedáte na nějaké ideály, které stejně ti,  co je hlásají, sami neplní.

34 sdr sdr | 26. května 2009 v 14:05 | Reagovat

To : matka + rucuk

Nikdy a nikde jsem netvrdil že kapitalismus je ideální a bez chyb. Je ne něm hodně co napravovat, ovšem funguje. Na rozdíl od socialismu. Ten nefunguje.

matko : Když už něco píšete, napište tam vždycky, že to vlastně vůbec tak nemyslíte, kdyby s Vámi chtěl někdo náhodou diskutovat...

S tím vězením jste tomu taky dala korunu - bývalo zvykem, že se "kverulantům" vyčítávalo, že byli kverulanti jenom naoko, když se nenechali zavřít. U Havla, když se zavřít nechal (a ne jednou) to nešlo, že? Tak to jeho vězení aspoň zbagatelizujeme, že? Nepřál bych Vám tu Havlovu basu (ani jakoukoliv jinou) ani na pár měsíců...

35 rucuk rucuk | E-mail | 26. května 2009 v 14:28 | Reagovat

34-No tak, snad nechcete říci, že je to teď lepší natolik, že ta svoboda slova, cestování a podnikání  zcela vyváží jistotu zaměstnání a tím i zaslouženého příjmu. Škoda, že vás neslyší všichni, kdo přišli o práci, musí za ní jezdit daleko od domova a ti, kteří se třepou, kdy jejich práce skončí. Ne každý bere rád podporu v nezaměstnanosti, případně nevykonává práci, na kterou dlouhá léta studoval.  S tou svobodou slova to také není ideální. Když jsem se pohádala s vedoucím, pokud někomu křivdil, neměla jsem to od něj růžové a dal mi to ,,vyžrat", ale dnes bych na minutu letěla. Dělej a mlč panuje ještě více než dříve. Nebudu se o takových věcech už bavit, stejně jsem podle někoho mdlého rozumu, tak co.

36 pavel špaček pavel špaček | E-mail | 26. května 2009 v 14:35 | Reagovat

(24)srd

Já  nostalgicky nevzdychám po minulém režimu. Viděl jsem mnoho pořadů kde bylo vidět jaký to byl systém fungování státu. Kde bylo vidět a slyšet z výpovědí lidí jaké komunisti na nich napáchali zločiny. Kde bylo vidět jak ti lidé jsou zlomení a vadilo jim, že ti , kteří ty zločiny napáchali si vesele žíjí na mnohem vyšší životní úrovni.  Mě vadí to , že všichni věděli jaký to byl zrůdný režim a nikdo se s ním rovně navypořádal.

Kradlo se ve velkém stylu a ,,demokratičtí " mocipáni v tom rozkrádání pokračovali a pokračují vesele a BEZTRESTNĚ dál. To je demokracie??? že každá velká státní zakázka se organizovaně rozkrádá a pak se volá z hradu že se musejí utahovat opasky???

Demokracie je opravdu asi zatím nejlepším  způsobem fungování státu, ale tady se bavíme o lidech, kteří ten stá spravují. A ti lidé nejsou lidmi na svých místech.

37 rucuk rucuk | E-mail | 26. května 2009 v 14:49 | Reagovat

36- V minulém režimu se kradlo na mnoha místech, bylo to ovlivněno tím, jak se kdo k čemu dostal, ale lidé to viděli a pokud to přecházelo určitou mez, dalo se tomu i zabránit a ten člověk šel většinou sedět za rozkrádání ,,majetku v soc. vlastnictví". Někdy sice fraška, ale kdo z těch dnešních miliónových ,,zlodějů", kteří okradli své zákazníky opravdu sedí a hlavně nahradí škodu?

Jen tak mimochodem, lidé byli zlomení, ale co ty ,,demokratické" sebevraždy, které se množí a jejichž příčinou je neutěšená osobní situace. To se ale jen tak přejde a nepočítá se to za oběti, že?

Jak zajistíte, aby  v demokratickém státě řídili stát kvalitní lidé? Je to 20 let a proč tedy ty ,, staré struktury" nešly na odpočinek a proč je tolik ,,mladých" politiků nekvalitních?

No, asi je opravdu lepší psát o věcech nepolitických, normálně uvažující člověk to těžko chápe, že?

38 sdr sdr | 26. května 2009 v 15:08 | Reagovat

(36) + (37)

Máte pravdu v tom, že to zdaleka není košer. A bohužel asi ještě dlouho nebude. Demokracie je běh na dlouhou trať.

Oba máte pravdu v tom, že "tam nahoře" nesedí ti správní lidé.

Ale kde je brát? Bloševik nás 40 let učil systémem "kdo nekrade, okrádá rodinu". A skutečně to tak bylo. Lidé se nechali tak zdeformovat, že odnést si něco z práce domů, něco, s čím dotyčný pracoval, se ani nepokládalo za krádež. Úředník papíry a tužky, kolchozník zrní, dělník nářadí, učitel aspoň sešity atd. Na vlastní uši pamatuji povzdech své tchyně učitelky, která si povzdechla nad tím, že má tak hloupé povolání, z kterého si nemůže nic odnést...

Tak nás to dokonale pokřivilo, že ještě dnes jsme schopni se omlouvat tím, že "oni přece kradou daleko víc". Vůbec nám nedochází, že krádež zůstane krádeží vždy. Ano, takoví bohužel jsme. A z našeho středu jsou vybráni naši politici. Oni nejsou horší než my, oni jsou stejní. Jen mají ke krádežím větší možnosti. A ruku na srdce, kolik z nás by v jejich situaci zůstalo poctivými. Aspoň někteří, doufám, ano. Ale moc by jich nebylo. A podle mých zkušeností právě ti, co na ně nejvíc nadávají, by se v případě takové příležitosti chovali ještě hůř...

No jo, takoví jsme.

Bude to ještě hodně dlouhý běh, než se změní pokřivené myšlení našich dětí a vnuků.

39 pavel špaček pavel špaček | E-mail | 26. května 2009 v 15:22 | Reagovat

-37-

Ano dnešní zloději se smějí na Bahamských ostrovech, v Jižní Africe a kdoví kde vlastně všichni jsou. A to je právě o těch lidech, kteří ten stát řídí. O té korupci a mafianských praktikách. V naší zemi by se mohla otevřít fakulta Vysokého učení zlodějského. Prófa sedí na hradě.

Kvalitní lidi si snad můžeme vybrat ve ,,svobodných " volbách. Jsou-li jěště svobodné. Jak řekl opět Karel Kryl: ,, Zárukou svobodných voleb není Václav Havel, ale svobodný volič, který k těm volbám přijde" .

40 M.anon M.anon | 26. května 2009 v 15:29 | Reagovat

19) quark... Fuj!!! Urážíte Růženku za to, že přetiskla pravdu??? Takže ona může za lživá slova toho, kdo jen sliboval aby byl zvolen a pak jednal úplně naopak?? :-)) Nebo jste jen chtěl naznačit, že byl Havel "pomýlený"?? To mi něco připomíná.... obviňujete lidi z bolševismu ale sám nálepkujete jako ten nejhorlivější normalizátor. K smíchu...:-))) (nebo k pláči??)

41 sdr sdr | 26. května 2009 v 15:35 | Reagovat

(39) pavel špaček

Právě Vás bych si chtěl, ve smyslu svého příspěvku č.37, vidět v situaci, jak ve vysoké funkci hrdinně odmítáte úplatek ve výši Vašeho desetiletého platu.

A, bez urážky, nejsem si tak úplně jist výsledkem...

42 sdr sdr | 26. května 2009 v 15:36 | Reagovat

Číslo příspěvku bylo samozřejmě 38.

43 M.anon M.anon | 26. května 2009 v 15:45 | Reagovat

41) sdr... někdo někde řekl, že prý každého lze koupit (vážně nevím kde a kdo) , záleží prý jen na výši částky...hm, myslíte, že je to vážně pravda???

44 matka matka | 26. května 2009 v 15:47 | Reagovat

[34] sdr

- Snad nechcete tvrdit, že kapitalismus se dá reformovat?

Dovolte, abych se mírně pousmála. Socialismus také chtěli

reformovat. Člověče, vzbuďte se.

- Že by se mnou někdo chtěl diskutovat? To jste se snad spletl. Tomu sám nevěříte. Tady si přece každý pořád dokola mele to své. Jen já píšu nějak divně, že ano.

To je proto, aby si každý mohl vybrat :-) Jé, já jsem dobrá, chvalte mne místo pár pes pusu. Nebo se budu chválit sama. Stejně mne tak dobře nikdo jiný nepochválí, než když se pochválím sama.  No ale fuj, to je zápach.

Vy jste byl ve vězení? Proč je nevyhnali do řepy, tam by byli užitečnější a ještě by se naučili řepu okopávat. A teď za ně nikdo nemusel skuhrat, jak že to trpěli.

Jak jsem řekla, jako člověka si Havla nevážím. Jeho duše je však v pořádku. Jeho věc, že ji neposlouchá.

45 M.anon M.anon | 26. května 2009 v 15:49 | Reagovat

44) matka...chválím, chválím, chválím... :-)))))))

46 pavel špaček pavel špaček | E-mail | 26. května 2009 v 16:41 | Reagovat

(38,39) srd

souhlasím, že odolat vysoké finanční nabídce je velmi obtížné a ne každý má takovou morální a možná i psychickou sílu tomu odolat. Pamatuji se jak nám ve škole paní učitelka, teda tehdy soudružka učitelka, říkávala že rodina je základ státu a stát je velká rodina. Je pravda, že fungování státu a rodiny je si hodně podobné.

V rodině funguje, někdy lépe někdy hůře, vliv vzoru v chování rodičů vúči dětem. Podle toho jak životem kráčí můj otec a jaké mantinely mi nastaví, tak se chvám i já. Alespoň si to myslím.

  Samozřejmě, že každý si chce žít a užívat života plnými doušky. Bohužel lidé nejsou poctiví a proto se musejí nastavit přísnější mantinely a pravidla hry. Jenže u nás do dnes chybí zákon, který by nařizoval prokazování nabytí majetku. To je kámen úrazu. Oni ani nechtějí aby se to dělo.

Jaký mají občané vzory tak se chovají.

Když jsem jako malýëj kluk v sámošce strčil do kapsy čokoládu tak mě táta ještě v té sámošce zfackoval a já věděl, že se to dělat nemá.

Máte naprostou pravdu že myšlení lidí se hodně málo změnilo od dob socialismu. Ale právě proto ty vzory, proto ty normy , prostě tvrdě a nekompromisně trestat zloděje a podvodníky. Bohužel tady se to tak neděje.

Nedokážu upřímně odpovědět, zda bych vzal či nevzal nějaký úplatek. Nikdy jsem se do takové situace nedostal a asi nedostanu, ale kdybych věděl, že by mě čekal přísný a spravedlivý trest za to že ho přijmu, tak bych asi dlouho a dlouho váhal a zvažoval co má pro mě větší cenu. Zda několik tisíc na kontě anebo roky prožité v ,,pažamu", jak řikáte Vy.

47 rucuk rucuk | E-mail | 26. května 2009 v 18:06 | Reagovat

Každý, kdo vezme úplatek se vystavuje riziku, že bude muset jednat proti svému svědomí. Pokud z vděčnosti něco někomu dám, tak ne předem a ne víc, než odpovídá ceně bonboniery či pěkné kytky, sáčku kávy nebo láhvi Každý by měl dělat poctivě i bez úplatků. Jakmile se do toho zamotá, neví dne ani hodiny, kdy se mu to vymstí. Kdyby mi kluci donesli domů něco na co jsem jim nedala peníze, tak by to opravdu schytali. Je to výchovou.Jo a učitelky do školy spíše něco přinesou než by odnesly Znám to

matko- dříve vězni museli většinou dělat. U věznice bývaly různé dílny a tam si museli i dluhy  příp. alimenty odpracovat. Vídávala jsem po cestě vlakem takové skupiny i na trati, hlídané dozorci se zbraněmi. Pěkně lopaty a krumpáče a opravovali za dozoru trať.

48 rucuk rucuk | E-mail | 26. května 2009 v 18:10 | Reagovat

Samozřejmě určití vězni venku nepracovali, spíše někde schovaní- nečetli jste to někde?  Nechci už citovat, aby mě někdo nenařkl, že kritizuji .

49 M.anon M.anon | 26. května 2009 v 18:58 | Reagovat

Růženko, klidně citujte a některých lidí si nic nedělejte. My vás tady máme rádi a proto sem chodíme (myslím, že si mohu v tomto případě dovolit mluvit nejen za sebe).  Však sama víte, že zlí lidé se vyskytnou všude a jsou to nešťastníci k politování. Pište tak, jak jste zvyklá. Jste příjemná a milá.♥

50 rucuk rucuk | E-mail | 26. května 2009 v 19:45 | Reagovat

Děkuji za podporu. Jestli jste si všimla, myslím, že nezůstanu nikomu nic dlužna. Bez urážek typu, že má někdo opravdu mdlý rozum. Píchla jsem do vosího hnízda. Pokud si to někdo myslí a dělá mu dobře urážet někoho, kdo má jiné zkušenosti či názory, ať si poslouží. No a ty skutečnosti jaký kdo měl život jsou běžně známé.  Zdravím. Myslím, že jsem ještě v reakci na téma zde nahozené v komentářích, píchla ještě do jednoho, již mockrát jindy  debatovaného téma. Nějak to dopadne.

51 quak quak | 26. května 2009 v 19:55 | Reagovat

Sorry nějak jsem to nedopsal tak oprava:

to 19: Vážený pane quarku, za tahle Vaše slova

"věnujte se prosím laskavě činostem,která Vám ,,sluší,,to jest bulváru a nesnažte se psát o věcech,na které zjevně nestáčíte,neboť Váš opravdu mdlý rozum, který spáchal tuto hanebnost a kanálii ,přitáhnul maximálně pozornost postbolševických pohrobků,kteří zde exibují v komentářích,tolik nenávisti k člověku, k osobnosti Václava Havla"

byste se měl paní Růženě omluvit.

Paní Růžena nám jen ukázala pravdivé zrcadlo faktu, ukázala co nám bylo říkáno a jaká pak byla skutečnost. Někdo ten rozdíl špatně snáší, že?

Jako se například nikdo z ODS nechce už znát k výrokům "vice takových Kožených" nebo "neumím poznat rozdíl mezi čistými nebo špinavými penězi", případně "ekonomové musejí předhonit právníky...."

52 rucuk rucuk | E-mail | 26. května 2009 v 20:28 | Reagovat

51- Nečekám omluvu, nedočkám se jí stejně od člověka, který zdejší  komentátory nazval- postbolševickými pohrobky -jen proto, že nevychvalují někoho, koho považují za člověka, který neplní své slovo. Těm by se měl quark  omluvit, mě moc podobné reakce nepřekvapují od určitých lidí. Nakonec mají právo na svůj názor - urážet by však nemuseli.Díky.

53 quak quak | 26. května 2009 v 21:07 | Reagovat

Paní Ruženo držtese, jste jedna z mála,co umí být nad věcí a zachovává si rozumný odstup a tak jste objektivní. Takže ko se  podprahově snaží vzbudit více negativních emocí? Kdo je víc "podpásový" Odpovězte si sami.

vydržte, asoň se každý ukáže jaký do oprvady je

54 rucuk rucuk | E-mail | 26. května 2009 v 21:28 | Reagovat

53- Teď mimo téma: nezdá se vám, že je nějak horší  poslední dobou ovládat klávesnici? Musím po sobě opravovat než to odešlu, buď se natiskne celé slovo najednou, někdy písmenko vynechá, přeskočí, kvalita posunování a funkcí je horší. Jako by se někdo napojoval a ovládal to nějakým způsobem. Možná to dělá jen mně?

-Jinak díky, na stará kolena už svou povahu předělávat nebudu, ani by to asi nešlo.

55 quak quak | 26. května 2009 v 21:35 | Reagovat

54 -určitě né paní Růženo. Podívejte kolik překlepů mám já, vždyť i po sobě příspěvek opakuji abych hom opravil.... Jste dobrá !

56 MIRA MIRA | 26. května 2009 v 21:42 | Reagovat

[20] Zdenda

Také si to myslím...

57 M.anon M.anon | 26. května 2009 v 21:50 | Reagovat

Růženko, máte pravdu, vzpomeňte jen to moje mizející "č" onehdy. :-))

58 quark quark | E-mail | 27. května 2009 v 2:48 | Reagovat

rucuk

Vážená soudružko,

vaše hlouposti jsou vlastně nekomentovatelné,opravdu bych Vám doporučoval, pište o věcech které jsou vlastní vašemu světu,to jest bulvární cancy,kytičky,koťátka,hvězdy,které netančí a podobně. Píšte hodně vyjadřujete se ke všemu,ale hloupě a

nemístně (viz vaše připitomělostit a hodnocení osobnosti V.Havla)

Možná jste dodnes nepochopila,že svoboda slova v demokratické společnosti,neznamená plácat nesmysly o ,,okleštěnné republice a V.Havlovi,který nesplnil sliby,, V době, kdy vy jste patrně zcela svobodně louskala Rudé Právo,Václav Havel zcela nesvobodně seděl v bolševickém kriminálu. Myslím,že byste se mohla zamyslet a zastydět. Tu svobodu slova,kterou vy ovšem nevyužíváte,ale zneužíváte,tak tu pro vás připravili lidé jako V.Havel. a hrstka lidí z disentu.

Vůbec nemáte páru a šajn, co je to demokracie,proč byl a je bolševismus zrůdný, na jakých základech byl vystavěn a jakých nedobrých předpokladů vyrostl v obludnou mašinérii státní moci,ideologie vystavěná na třídní nenávisti, neschopná hospodářského růstu a dynamiky, zdechla právem.

Vážená soudružko,tu demontáž reálsocialismu, nezpůsobil ani Gorbačov ani Havel,jak si blbě myslíte,ten bolševický systém zdechnul a zhroutil se samospádem,pod náporem vnitřních rozporů v ekonomice a neudržitelných sociálních vztahů. Ten bolševický reálsocialismus ztratil dynamiku,jestli vůbec nějakou kdy měl, protože byl vnitřně rozporný už v prvopočátku počínaje Hegelem a jeho filosofií metafyzické dialektiky,kterou ovšem Marx ,,postavil na nohy,, a to tak,že ho ,,vědecky,, spojil s materialismem, na světodějný průser bylo zaděláno. Ten experiment ,,beztřídní sociálně spravedlivé,, komunistické společnosti byl ovšem draze zaplacen a česká společnost se z tohoto devastujcího morálního bahna hrabe dodnes. Demokracie,to není nějaký prázdný pojem, to je především vláda zákona,a chceteli mermomocí hledat viníka pak to nebyl Václav Havel, ale ten Václav,který s nelibostí vyslechl ,,historický projev v Rudolfinu, tehdejšího prezidenta Havla,který se tehdy velmi ostře vyjádřil vůči politice a nedobrým společenským jevům , která byla důsledkem neomezenné víry v liberalismus a tržní ekonomiku bez dozoru,v prostředí kde vládne neomezená ruka trhu a peníze,které nejsou špinavé. To jen v zájmu korektnosti,každý patrně čteme jiné projevy.Pro dnešek snad stačí.

Čéééést,soudružko.

59 rucuk rucuk | E-mail | 27. května 2009 v 7:29 | Reagovat

-58- Jednou pro vždy, diskutovat s tak neomaleným, zfanatizovaným anonymem nemá cenu. Mohla bych vás vymazat, ale myslím, že nechám čtenářům k posouzení, jak se vyjadřuje člověk, který má klapky na očích. Vidí vše jen tak, jak chce a co chce. Neosobuji si právo hodnotit podrobně dějiny a pokud se vyjádřím o různých jevech ve společnosti tak jen tak, abych neublížila, nahazuji témata k bavení. Život není jen politika, odjakživa se lidé rádi bavili a jestli je chybou, že tu píšeme i o zvířátkách a věcěch, co nám dělají život pestřejším, nevidím v tom nic špatného.

Nikdo vás nenutí ty nesmysly číst. To morální bahno nás zaplavilo až v poslední době, myslím že mnohem více než v době minulé. A vůbec, proč chodíte do blogů Novinek,  v nichž vás tak lidé rozčilují. A k osobě pana Havla.  Nijak zvlášť jsem se o něj a jeho cesty do zahraničí, kam si jezdil pro různá ocenění, nikdo neví za co, navazovat styk, nezajímala. Považovala bych za přednější oceňovat práci vědců, dokonce i různých umělců,  sportovců, kteří Českou republiku reprezentují svou prací a nejen proslovy.

Když je tady tak dobře v nynější době, proč se lidé, kteří odjeli do zahraničí kvůli režimu nijak moc nevracejí a když se vrátí, jsou velice zklamaní situací zde? Vy jste také příklad nesnášenlivosti . Svými výpady a urážkami jen protivíte lidem jakoukoliv činnost, která by mohla zpříjemnit volné chvíle. Nemám zájem se s vámi vůbec bavit.

Mohu se zeptat, kolik vám je let a co jste studoval, že jste tak erudovaný a vše jste pochopil? To nám ale asi nesdělíte, že?  A trvám na tom, že p. Havel a disent by sám vůbec nic směrem k demokracii nezmohl, kdyby neměl podporu ze zahraničí.  Buďte tak hodný a mé články vynechte jak ze čtení tak hodnocení.  Už to vaše  čéééést hovoří o vaší úrovni.

60 matka matka | 27. května 2009 v 7:58 | Reagovat

58 guark

Máte pravdu.

Žádná demokracie zde není. I zásluhou pana Havla, Klause,.... a i zásluhou Vaší. Protože demokracie je o odpovědnosti, ... také gentlemanství a ne hospodském vulgarismu. Že ano.

Quarku, vzbuďte se. Vždyť vím, že : "Je to tam".

61 sdr sdr | 27. května 2009 v 8:24 | Reagovat

(59) rucuk

Nikdy bych se nikoho neptal, kolik je mu let a jak je erudovaný. (Sama byste si koneckonců mohla naběhnout...)

Myslím, že i Vy znáte spoustu starých blbců a kreténů s vysokoškolským diplomem.

Nejdůležitější je hodnota myšlenek a ta je v příspěvku č.58 vysoká.

62 rucuk rucuk | E-mail | 27. května 2009 v 9:25 | Reagovat

61-sdr- Ani od vás nečekám, že byste se distancoval od urážlivého způsobu, jakkoliv ,,hodnotného" posuzování dějin lidstva. Vím, že máte podobné názory. Neberu vám je. Jen si myslím, že pokud chce někdo poučovat všechny o hodnotách vyjadřování, psaní, měl by sám být při nejmenším slušný a nenazývat lidi blbými a pod. Jsem již určitě starší, to není ani přednost ani  snad handycap. Vysokou školu nemám.  Rodiče jsem neměla, musela jsem se o sebe postarat a při zaměstnání, když jsem chtěla dálkově studovat na  vysoké  ekonomické škole, neměli zájem o absolventku vysoké školy, protože sám ekonomický náměstek měl jen 2-letou ekonomickou školu. Nepodepsali mi to a pak jsem měla dítě a život už šel jiným směrem. Takže jsem jen odmaturovala na ekonomické nádstavbě po maturitě na SVVŠ. Stačí? Jsem už v tom věku, kdy mi na nějakém hodnocení mé erudice, obzvláště tímto způsobem, nezáleží.

Víte co říkal jeden  muž  o historii? Že to jsou události, které jsou posuzovány různými lidmi z různých úhlů, vždy si však ten člověk myslí, že jen on má správný pohled na dějiny. Jedna událost se dá posuzovat z různých hledisek pokaždé jinak. Záleží na tom, jak ji chce člověk vidět. Viz Husitské hnutí- jen jako příklad.

Žádného člověka s vysokoškolským diplomem nepovažuji za blbce či kreténa- jediné spravedlivé je to, že sestárnou všichni a jejich mozek ovlivní hodně činitelů včetně nemocí. Buďte tak hodný, vyhněte se urážkám lidí.

63 matka matka | 27. května 2009 v 10:19 | Reagovat

61 sdr

....Nejdůležitější je hodnota myšlenek a ta je v příspěvku č.58 vysoká.....

Samozřejmě že je. Je tam hodně pravdy v tom balastu okolo.

Ještě až se pisatel zbaví kvarku vulgarity, netrpělivosti, boje, ironie, sprostoty vůči ženě, jednostrannosti,.... prostě bude to téměř dokonalé.

64 quark quark | E-mail | 27. května 2009 v 10:24 | Reagovat

sdr

Zdravím Vás a děkuji. Myslím,že v zásadních obrysech hodnocení polistopadového vývoje a osobnosti V.Havla se shodnem.

65 matka matka | 27. května 2009 v 10:27 | Reagovat

64 quark

Já chci také pochvalu :-)

Prostě jen tak z gentlemanství pochvalu. Nebyla by přes má hodnotící slovíčka?

No jo no, nebyla, Já vím. Tak už co, tak že nic :-(

66 matka matka | 27. května 2009 v 10:28 | Reagovat

No a hele úplateček, ani za úplateček by nebyla pochvala?

No jo, já nemám co nabídnout :-(

67 sdr sdr | 27. května 2009 v 10:48 | Reagovat

(64) quark

Taky Vás zdravím a nenechte se otrávit, i když je to někdy (většinou) těžké.

68 sdr sdr | 27. května 2009 v 10:52 | Reagovat

To : matka

Vás není za co chválit, protože jen co někdo chce s tím, co napíšete, polemizovat, hned od toho dáte ruce pryč, že to přece vůbec nebyl Váš názor, pokud to nějaký názor vůbec byl a to Vy přece jen tak.

To už jsou mi sypmatičtější ti, s jejichž názory sice bytostně nesouhlasím, ale kteří je nezapírají a nestydí se za ně.

69 matka matka | 27. května 2009 v 11:01 | Reagovat

68 sdr

Po Vás jsem žádnou pochvalu nežádala.

ostatně pomohu si citátkem, třeba Vám bude můj názor jasnější:

..."Je-li skutečná moc koncentrována v rukou jiných a jinde, jsou jakéko-li debaty o otevřené společnosti a prostoru, o moci té či oné politické strany, veskrze bezpředmětné, neboť vše se podřizuje zájmům ekonomickým v rukou světová oligarchie. Tvrdím, že ve skutečnosti nikde žádná demokracie neexistuje. Demokracie je iluze a fikce. Tzv. politika, demokracie a svoboda, parlamenty a vlády..atd. slouží jen jako kulisy a mlha gigantické lži. Skutečná světová moc (TRH v rukou nadnárodních společností, bank...atd. ) je neviditelná a pracuje prostřednictvím kontroly peněžních toků a finančních operací, které se pak odrážejí v politice a promítají do zákonů. Něco pojmenovat znamená vyvést to z chaosu a zmatku a učinit to srozumitelným."

(Honza)

Takže pokud Vám je okamžitě vše jasné, mě ne. Hledám a hledat budu až do posledního dechu svou "dokonalost." A ujišťuji Vás, že to, že názor na základě faktů, či jiných názorů nezměníte, rovněž není důvodem k pochvale.

A to že žádám o pochvalu jste nesprávně pochopil dle Vaší odezvy.

Vy tam úsměv nevidíte? Snahu .... no zbytečné Vám něco vykládat. Ale jsem si jista, že quark pochopil.

Protože :"Je to tam!". U něj ano.

70 matka matka | 27. května 2009 v 11:05 | Reagovat

69 matka

sdr.

A aby bylo naprosto jasno, jestliže Havla považuji jako člověka v mnoha skutcích za zmetka a pitomce, ale duši záříci, sama nejsem jiná? Hádejte.

71 matka matka | 27. května 2009 v 11:22 | Reagovat

sdr.

No ale hele, co kdybych na Vás jako člověka s opačným názorem hodila vajíčko?

Ba ne, to bych Vám přeci nemohla udělat.

Raději ta vajíčka usmažím, hezky na cibulce, trošku slaniny, či raději špeku prorostlého, špetku soli, pepř, kousek chleba k tomu a také znojemský okurek, jak jsem vedle psala a symbolicky dýmku míru v této podobě přes obrazovku počítače posílám. :-)

72 sdr sdr | 27. května 2009 v 12:29 | Reagovat

To : matka

Asi jsem trefil do živého, soudě podle počtu Vašich ohlasů.

Spiklenecké teorie Honzy nemíním komentovat a jestli si Vy myslíte, že to je to to pravé popsání světa, Váš problém.

A pokud byste po mě hodila vajíčko, určitě bych se z toho nezbláznil jako ten ješitný oranžový a už vůbec bych neblábolil o spiknutí ODS.

Ale to všechno neznamená, že bych si s Vámi ta vajíčka nedal rád.

73 sdr sdr | 27. května 2009 v 12:40 | Reagovat

(62) rucuk

Nechtěl jsem po Vás, abyste mi recitovala úrovně Vašeho vzdělání, případně důvody, které k němu vedly. To Vy jste byla zvědavá na quarkovo vzděláním jako by na tom snad záleželo.

Já, na rozdíl od Vás, považuju celkem dost lidí s vysokoškolským diplomem za blbce a kretény a na druhou stranu dosti lidí se základním vzděláním, kteří se živí rukama, si velmi vážím. Ona inteligence se vzděláním přímo nesouvisí.

Nakonec jsem po sobě přečetl všechno, co jsem napsal a nevidím nic, čím bych někoho mohl urazit (pokud odlišný názor nebereme jako urážku.)

74 Zdeňka Zdeňka | 27. května 2009 v 12:53 | Reagovat

/61/ sdr./

I když jsou myšlenky hodnotné, dobrému autorovi by mělo stačit pero. Nepotřebuje  vytahovat těžkou techniku.

75 rucuk rucuk | E-mail | 27. května 2009 v 13:24 | Reagovat

sdr-K tomu recitování jste mě vyprovokoval tím ,,naběhnutím". Neptám se nikoho, co má za školy a upřímně  s tím souhlasím, že vzdělání není ukazatelem inteligence. Netvrdím také, že jste mi nadával a odlišný názor toleruji, to jste snad poznal již dříve. Jen mi připadlo, že bezvýhradně souhlasíte s quarkem i s těmi jeho hrubostmi vůči mně.Byla řeč o něm, ne? Nemám  představu co je zač, proto jsem se ho ptala. Jen tak, pro srovnání a zdůvodnění jeho samolibých reakcí na některé příspěvky, jak jsem párkrát viděla i jinde u článků. Nejsem sama, koho urážel, má dost lidí ,,za blbce-přeneseně" a to by opravdu nemusel. No, nebudeme se přít, máme své zkušenosti i názory,  tak se jich držme nebo je přehodnoťme, bude-li to příznivě ovlivněno dobrými událostmi.

76 matka matka | 27. května 2009 v 14:03 | Reagovat

72 sdr

No to jsem ráda, že jste pochopil konečně mé vidění světa.

Ujišťuji Vás, že víte o mém pravém vidění světa houby :-)

Jé hele a ta vajíčka - s houbičkama - libo - li? Lysohlávky či muchomůrky, krásné červené, s bílými  puntíky :-)

Teda leda že byste vařil Vy.

Já houbičky až tak neumím :-(

No a čím pak se takovéto jídlo zapíjí? To bych též na Vás nechala :-)

No a hele, co když vůbec nejsem holka?

77 matka matka | 27. května 2009 v 14:06 | Reagovat

72 sdr

A co se týká Jiřího Paroubka - Vy jste s ním mluvil osobně? Nebo jste vedle něj stál? Já ano. Tak mi nechtějte vykládat, co je zač.

A tečka. Já Vám o modrých, či zelených nebo purpurových, odkud pocházejí všichni, taky nevykládám. Samozřejmě kromě posuzovaného Václava H., jehož duši prostě miluji. A je mi jedno věříte-li, nebo ne :-)

78 sdr sdr | 27. května 2009 v 16:28 | Reagovat

(72) matka

Nemusím s někým mluvit osobně, abych na něj mohl mít názor.

Taky netvrdím, že Paroubek chrápe, srká při jídle nebo plive na zem.

Nicméně Paroubek (a všichni politikové) dělají vše pro to, aby jejich (přinejmenším politické) názory znalo co nejvíc lidí. A myslím si, že soustavné sledování jeho oficiálních postojů a projevů stačí k mému osobnímu názoru na vhodnost nebo nevhodnost vedené této země tímto člověkem.

To, že bych vedle někoho stál, mi nepřipadá dost na to, možnost posoudit něčí charakter, případně další vlastnosti, vhodné k vedení země.

Tím netvrdím, že to v soukromí nemůže být člověk, s kterým bych si nezašel v pohodě na pivo. Může. Ale můj názor je, že je to člověk, jehož si tato země nezaslouží.

Patrně máte jiný.

79 matka matka | 27. května 2009 v 16:36 | Reagovat

78 sdr

Nebudeme blíže rozebírat, co cítím z lidí, pokud vedle nich stojím. Ani můj názor na pana Paroubka, kam ho po takovém setkání řadím.

Ostatně v historii této země bylo a je velmi mnoho lidí, kteří dělali a dosud dělají své zemi ostudu. Zapomněli, že této zemi a ne sobě a případně cizincům, různým monopolům,... mají sloužit.

80 nar.soc. nar.soc. | E-mail | 27. května 2009 v 19:01 | Reagovat

78 sdr

V politice, pomačkané a špinavé á la ČR platí možná trošku jiné počty. Napřed je nutno sehnat co největší masu voličů, o způsobu se uvažuje jen v kategoii vynáší nám, či ztrácíme.

Teprve až bude voličská přízeň zhmotněna ve sčítání, dojde k něčemu co se nazývá pragmatická politika. Dnes kandidovat a rvát se o získání většiny, v době krize může mít jen dvě východiska.

Kořistné,

t.j zachovat dosavadní stav a ještě ho pro sebe ( svoji partaj )vylepšit.  

Celospolečenské,

t..j, snažit se národohospodářskými přístupy stabilizovat  tržní prostředí a sektor státních služeb.  

Tato východiska se v různých poměrech ve vztahu k jednotlivostem mění a výsledek se projeví s odstupem času.

Podívejte se, odstoupivší vláda žvanila o vyrovnaném rozpočtu.

Sehnala si k tomu obskurně poslance a skončila hospodaření s nejapnými  výmluvami  ( krize se nás netýká, krize nás drtí ) a budoucím řádným schodkem  v rozpočtu.

Z toho je vidět, že vládla blbě, bez rezerv v hospodářství, ale zejména v lidských zdrojích. Nahonem uplácaný NERv to jen potvrzuje.

Garnitura  ČSSD  musí nutně jít tím směrem, kterým jde každá spořádaná domácnost v tísni. Moc toho nešetří na babičce ani i na děckách. Táta, který má potenciál vydělávat a jinak pracovat se více zapřáhne a rodinu stabilizuje a ze srabu vytáhne. Tedy podnikatelé a lidé s příjmy nadprůměrnými budou donuceni přispět. Tak lze dostat věci pod kontrolu.

Zatím co politika ODS má podobu nespořádané cikánské rodiny, kde táta sebere kdejaký peníz, všechny zastraší, odejde si za svým a vy se starejte, jak dovedete.

To  je bohužel, český liberalismus.

Demokracie může fungovat jen tam, kde jsou stabilizovány hmotné stimuly, nad hranicí tísně a bídy. Není-li to dosaženo, je debata o demokracii mezi majetnými a v krizi žijícími nezaměstnanými, důchodci a samoživitelkami debatou hluchých s necitelnými.

Na tom nic nezmění ani stokrát vzývaný Havel, Klaus, dnes Topolánek s Paroubkem i další figury, jak se vyrojí v čase.

81 rucuk rucuk | E-mail | 27. května 2009 v 20:06 | Reagovat

Jen takový postřeh ,,hloupé" ženské. Veškeré mítinky bych zrušila, ušetřené peníze věnovala na užitečnější věci.  Na co dělat kampaň volbám do europarlamentu? Stačí pozvat voliče k volbám, ve sdělovacích prostředcích seznámit lidi s kandidáty- podobně jak se seznamuje, když se má volit miss jakákoliv - bez pomluv, bez emocí, jen za koho kandiduje. Programy stran už byly tolikrát probírány, že má každý představu , za co by ten který poslanec v europarlamentu ,,kopal".  Sliby jsou sliby a dnes už jim málokdo věří - tak jak jdou za sebou......

82 rucuk rucuk | E-mail | 27. května 2009 v 20:07 | Reagovat

No a ti nezávislí by museli krátce napsat jaký program preferují. A teď pánové můžete reagovat, ale prosím, bez nadávek a urážek.

83 nar.soc. nar.soc. | E-mail | 27. května 2009 v 21:05 | Reagovat

82 rucuk

Na vlastní uši jsem slyšel od europoslance Březiny ve včerejší brněnské Rotundě, že není důležité sedět v zasedacím sále europarlamentu, ale naopak s jinými poslanci u stolu v poslanecké kavárně, kde se dohadují kompromisy a hledají způsoby, jak získat hlasy pro nějaký návrh. O nějakém projednání ve výboru a rozhodování mezi odbornými expertizami, nebyla řeč. Zkrátka páni poslanci jsou náhončí klubů a věc sama jde mimo ně. Za to ovšem napříště dostanou zdvojený plat z dnešních 3200 na 7 000 eur. Jak řekl Falbr, musí být za stejnou práci ve srovnání s jinými státy stejně placeni. No není to lump?

84 rucuk rucuk | E-mail | 27. května 2009 v 21:36 | Reagovat

O panu Falbrovi si myslím své. Silně mi připomíná bývalé funkcionáře ROH, kteří jezdili na Rekreační střediska, využí vali všechny výhody každý rok, do zahraničí pustili jiné až tehdy, když  jim to nevycházelo  časově. Nenápadně, zpočátku skromně, ale čím dál více získával taťka Falbr vliv a je za vodou. Dosáhl myslím toho nejvyššího co chtěl a má vystaráno i na důchod jako europoslanec.  No, raději nebudu nic už psát, aby mi zas někdo nenamydlil hlavičku. Jak se jen člověk mění, když se stává důležitým...

85 nar.soc. nar.soc. | E-mail | 27. května 2009 v 23:59 | Reagovat

"Táta pracujícího lidu" má matku Španělku. Dobře se dorozumněl s agenty cvičenými pro Che Guevaru a světlou stezku vyučováním španělštiny českých agentů, vše  podporováno  mimochodem i Biľakem odváděnými dolary přes Moskvu a Kubu. Nebyl schopen předložit v odborech v r. 1992 lustrační odvědčení a také ho nepředložil. Místo toho vzal na vyplatní listinu odborů 80 lidí v Liďáku, když jim Kočárník obstavil majetek ( taky pěkná odesácká lumpárna ). Hlasoval jsem aby OSPZV ( odb. svaz prac. zem. a výživy ) vyslovil Falbrově konfederaci nedůvěru a založila se ASO ( asociace samostatných odborů ), kam se přidal i svaz železničářů - Dušek  a dali jsme o sobě několikrát vládám vědět. Nešlo o politický, ale o mzdový nátlak. Škromachové, Falbři, Štěchové, Zapletalové a další ovšem vynaložili odborové peníze na průnik do parlamentu, aby prý ovlivnili sociální situaci. Vývoj jde šejdrem, schvalují se "sociální zákony a zák. práce" ovšem bez sankcí a pracovního soudu, jsou na dvě věci. Obyčejný člověk se nutného práva nikde nedovolá a když je v odborech tak nejdříve za rok s odvoláními tak za čtyři roky. To těm šíbrům nevadí, oni jsou za vodou.

86 rucuk rucuk | E-mail | 28. května 2009 v 9:46 | Reagovat

Z celé debaty mi vyplývá - není na světě člověk ten, který by se zavděčil lidem všem.....platí pro politiky i nepolitiky O((((

87 rucuk rucuk | E-mail | 2. června 2009 v 15:14 | Reagovat

Dostal se mi do ruky článek  o jedné kandidátce do evropského parlamentu. Docela sympatická, vzdělaná, umí 5 jazyků - dobré. Nová strana od ledna, má  sjednotit pravicové strany,to by nebylo nic špatného.

V souvislosti s celou debatou zde jen uvedu jeden postřeh k názorůmi té kandidátky: Přirovnává býv.prez.. V. Havla k takové osobnosti jako byl Gándhí a Newton. ... ????

88 Jeliman Jeliman | E-mail | 17. listopadu 2009 v 20:25 | Reagovat

Dobrý den, paní Růženko!

Plně se stavím za Vaše slova, a jenom lituji, že v době, kdy proběhla tato diskuze, jsem byl na operaci srdce, tudíž jsem delší dobu nebyl přítomen.

89 rucuk rucuk | E-mail | 15. března 2010 v 18:59 | Reagovat

Zdravím, pane Ludvíku, teprve dnes jsem náhodou četla váš komentář, díky za podporu. Však myslím hodně lidí srovnalo vše co bylo tehdy a jaké výsledky jsou nyní. Doufám, že se cítíte dobře a srdíčko vám slouží. Nevím, jestli sem ještě zabloudíte, ale snad se ještě objevíte u jiného článku.:-))

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama



Jdeme spát, díky za návštěvu a na shledanou...

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx