Anketa a ještě slovo k poplatkům.

15. května 2009 v 20:13 | Ruža z Moravy |  lidé kolem nás
Moje články z 11.9.2008, 29.9., 9.10.,9.11., a 16.11. byly na téma poplatků ve zdravotnictví. Diskuze na toto téma byla bohatá a nyní, když se ve sněmovně znovu o poplatcích jedná, bych toto téma ještě chtěla doplnit.


Setkáváme se s různými variantami poplatků. Hlavní je ten 30,- Kč, poplatky za stravu v nem. zařízeních nepovažuje snad nikdo za neoprávněné. Doma musíme také jíst. Nejvíce snad byly odsuzovány ty v lékárnách.
To snad není třeba již rozebírat, tak si dnes ,,hodíme" takový malý průzkum, jak se v dnešní době díváte na placení, diferencování, rušení a t d...
Snad vás svými dotazy nerozčilím. Přece jde jen o přiznání vztahu k poplatkům. Diskuzi se nevyhýbám. Jaké máte zkušenosti, dotklo se vás hodně jejich placení?


cholesterometr s gluk.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 rucuk rucuk | E-mail | 15. května 2009 v 21:27 | Reagovat

Byla bych ráda, kdyby každý návštěvník, který si toto přečte vyjádřil svůj názor. Je to naprosto anonymní a nakonec za svůj názor se nikdo nemusí stydět....nebo snad žádný nemáte? Třeba si to v redakci přečtou a mohou si udělat obrázek o mínění lidí, kteří chodí na blogy Novinek.

2 Sidonie Sidonie | E-mail | Web | 15. května 2009 v 21:59 | Reagovat

Placení poplatků se mě, coby člověka, který se doktorům pokud možno vyhýbá - dotklo bohužel poměrně dost. Jako naschvál se mi zdraví tak nějak vzbouřilo, takže za posledního půl roku jsem u doktorů nechala cca 240 Kč + doplatky za léky a položky na receptu. Můj studentský rozpočet tedy zasáhl takový menší průvan... Podotýkám, že v naprosté většině se jednalo o kontroly (s RTG, po antibiotikách apod.), takže jsem si návštěvy z vlastní hlavy nevymyslela.

Jinak zastávám názor, že by bylo vhodné hledat zdroje financování jinde, ale těch 60 Kč za pobyt v nemocnici je z mýho pohledu logický a pochopitelný.

3 nar.soc. nar.soc. | E-mail | 15. května 2009 v 23:06 | Reagovat

Regulační poplatky je významová hovadina. Název vypotila česká vyčůranost, aby se nemusilo říci, chceme spoluúčast a je nám jedno, kdo na to doplatí. Paskvil je z "pravicové" dílny, ale socdemáci z něj udělali kovbojku.

4 N.D. N.D. | Web | 16. května 2009 v 7:09 | Reagovat

[3] nar.soc., E-mail, 15.5.2009 23:06

tak,  tak, nejméně rozumím poplatkům v lékárně...

5 karlos karlos | E-mail | 16. května 2009 v 8:49 | Reagovat

Kdo může stvořit poplatky v porodnici pro čerstvě narozené miminko když si rodičky s sebou musí brát úplně všechno od plín až po náplň do klistýru je duševně chorý ignorant.Pro ostatní poplatky v nemocnic ano ostatní ne.Stejně je lékaři vybírají i za to,na co nemají nárok a lidi se je bojí na to upozornit.O lékárnách už vůbec nemluvím,to je lichva a ne regulační poplatky.Ať stát přidá zdravotníkům jinak a ne z peněz nemocných.

6 hejtman Šarovec hejtman Šarovec | 16. května 2009 v 10:03 | Reagovat

Opět jedna a tatáž písnička: "regulační" poplatky, které nikdy nic neregulovaly a z 80% jdou do kapes privátních lékařů a lékarníků (chudáci), jsou od počátku nesmyslné a jsou pouze opatřením na ochranu vlády proti demonstracím a stávkám těch "nejchudších"!!

Samozřejmě je nutná u nás spoluúčast pacientů na léčení, ovšem zcela jinak, zejména v závislosti na výši příjmu.

7 rucuk rucuk | E-mail | 16. května 2009 v 10:14 | Reagovat

6- Je fakt, že kdo na to má, zaplatí si a je více ,,obletovaný." Nechci ale křivdit těm lékařům, kteří se věnují každému pacientovi bez ohledu na výši jeho příjmu. To jsou ,,páni doktoři, či doktorky" , ale bohužel jich není zase tak moc. Jenže,  jak znám lidi, pokud jde o jejich zdraví, většinou by dali i ,,poslední penízky" jen aby byli zdravější...

8 karlos karlos | E-mail | 16. května 2009 v 10:50 | Reagovat

Nevím proč paní ministryně váže poplatka na kvalitu péče.Nebo jdou doktoři jen po penězích?Jaký nárust pacientů a simulantů?Znal jsem lékaře,ke kterémuby se simulant bál přijít.Byl to praktický lékař a skutečný odborník.Neptal se lidí jestli chtějí neschopenku nebo jaký lék si přejí.Sám poznal kdo je skutečně nemocný a jaký lék je pro něj nejlepší.A nebral poplatky,ty ještě nebyly.Ale byl to odborník a ne a ne lékařský řemeslník.Proč nezavést poplatky třeba do školství?Kantoři prý mají také málo.Za vysvědčení 100,-Kč,za zápis 500,- za napsání známky do ŽK 20,- atd.Ať je spravedlnost.Totéž pro řidiče,policajty,prodavačky,kopáče..........  .Nebo ti si to nezaslouží s jejich platy?Jsou méněcenní?

9 nar.soc. nar.soc. | E-mail | 16. května 2009 v 11:34 | Reagovat

Ukažte mi někdo soukromou profesi, která má zajištěné minimum příjmu, jen proto, že má smlouvu s pojišťovnou!

Kde je ta vykřikovaná konkurence mezi obvodními lékaři?

Je přesně tam, kde je ministr Lom, kterého jsem slyšel ze 3 metrů řečnit. Jak jedině soukromí..... obětaví...hospodární...s každou korunou....nepoměrně hodnotněji.....atestace....znalost rodinného prostředí....komplexní péče v každé denní době....a mnoho dalších pohádek pro dospělé.

Byl jsem tehdy člen městské rady a zajímala mne tedy část veřejné zdravotní služby. To se vyřeší, byla odpověď, to vím taky replikuji, ale jak?

Teď je prvořadá privatizace, aby soukromý sektor předvedl své přednosti. Přítomní doktoři se rozdělili na dvě skupiny. Jedni se vyptávali na detaily privatizace a druzí na připravovanou formu veřejné služby, zajištění prevence, dosažitelnosti a pod.

Ti druzí byli odbyti, jako já. Už tehdy byla zřejmá zdravotnická politika ODS ( v r. 1992 ) a k lepšímu se  nepohla dosud.

Pokud nebudou mít zdravotní pojišťovny zaměstnané  i lékaře obvoďáky, nebudou vědět, jaká je finanční bilance soukromého lékaře. Konkurence, která by tímto zregulovala možné duplicity a mrhání penězi, by byla mnohokrát účinnější než blbské regulační poplatky. Samozřejmě, že rozumné výdaje ( nemocniční strava i pobyt něco stojí ) se spoluúčastí je nutno projednat a zdůvodněné vložit do zákona.

Ideologické žvásty jsou to poslední, co je k řešení potřebné.

10 rucuk rucuk | E-mail | 16. května 2009 v 12:54 | Reagovat

Jen taková poznámka: Jakpak dlouho úřadoval ministr Julínek a jak hladinu rozčeřil. Jiní ministři zdravotnictví jen tak prošustěli, neměli ani moc času na nějaká opatření, tento se snažil, ale nějak nešťastně...

11 Saltos Alim Saltos Alim | E-mail | 16. května 2009 v 16:13 | Reagovat

Název "regulační " je magorický. Zdravotnická péče má a musí být bezplatná  /ústava/, návštěva u lékaře znamená vstup /!/ do systému a možno žádat poplatek i vyšší, menší pak možná při nezbytných vyšetřeních doplňujících. Poplatek za položku na receptu  není než sprostá krádež. Plně oprávněná je platba za stravu v lůžkovém zařízení, ovšem ne za novorozence nebo umírající. Přijatelný je i poplatek za pohotovostní službu, a za úvahu stojí  částečné zpoplatnění dopravy sanitkou. Obávám se však, že jednoduchosti, srozumitelnosti, sjednocení a dostatečného vysvětlení pro veřejnost  se v českém  Kocourkově tak hned nedočkáme.

12 hejtman Šarovec hejtman Šarovec | 16. května 2009 v 18:24 | Reagovat

[10] rucuk

Ono "rozčeřit hladinu" vlasrní blbostí a ziskuchtivostí by zcela jistě dokázalo mnoho dalších. Ovšem Julínek si nespočítal množtví odpůrců.......

13 quak quak | 16. května 2009 v 23:25 | Reagovat

Poplatky mají jednoduchou příčinu: nejdříve se nejvyšším příjmovým skupinám "zastropovala" výše odvodu na ZP (do nedávna platili všichni rovné procento, najdenou se nejvyšší příjmové skupině začalo procento snižovat!) a pak se ten výpadek musel nějak nahradit = vybere se od těch, co jsou na tom momentálně nejhůře - protože jsou nemocní, potřebují lékaře, a v PN jim nejde navíc nejde plat. Super spravedlivé a "sociální", jen co je pravda.....

Jinak můj názor:

spoluúčast (nikoliv nesmyslnou "regulaci") ano:

1/na stravu v nemocnici samozřejmě ano, maradím-li doma, taky jím; kojenci a lidé na JIP vyživovaní hadičkama nečerpají kuchyni a tak není důvod aby v té době platili jídelnu - účtovat dle chorobopisu.

2/poplatek za pohotovost ano

3/poplatek za návštěvu lékaře z vlastního uvážení pacienta prosím, pokud mně ale lékař nařídí kontrolu nebo mne předá/doporučí specialistovi, pak už ne. Rovněž tak ne za povinné prevetivní prohlídky mimin a pod.

4/lékárny mají svou obchodní marži, pacienti tak jako tak platí doplatky, takže poplatky jsou nehorázné vydírání a nesmysl.

5/šetření s čerpáním peněz na banální nemoci a léky? jednoduše, jako jsou seznamy léčiv co jsou JEN na předpis, vydat seznamy léčiv co ZÁSADNĚ NEJSOU na předpis, když už to nedokáží říci lékaři sami (a neumějí odmítnout předepsat acylpyrin).

6/ a hlavně vrátit ROVNÉ a jednotné % odvodu na zdravotní pojištění pro všechny občany bez ohledu na výši příjmu!

ODS neměla LHÁT ve své smlouvě s voliči před volbama, kde doslova uvedla "nebudeme zvyšovat povinnou spoluúčast pacientů".

14 Milada Milada | E-mail | 16. května 2009 v 23:38 | Reagovat

Lékař by neměl být zlý. A už od pohledu budil MUDr. Julínek hrůzu. Resolutně se svým mluvčím-lékárníkem odmítali rozumnou diskusi  a návrhy, a  nepřipouštěli žádný kvalifikovaný názor na úpravy poplatků a logicky odůvodněných výjimek - kdyby lékárna vybírala 20 Kč za recept (a ne za položku), nebyly by protesty. Dokonce dr. Julínek prohlásil, že se opírá o názory svých 6 poradců z Harvardu. Pamatujeme sovětské poradce, takže "vzhůru do minulosti!" Vrchol nehygieny je však přímo v ordinaci "hrabání" sestry či lékařky v kasičce  a manipulace s penězi, to si nedovolil dříve ani dnes   prodejce potravin či chlebíčků - hned by inkasoval pokutu. A Hlavní hygienik mlčí. Návod na získání peněz do rozpočtu je jednoduchý: kdyby se třeba snížil počet pospávajících senátorů z 81 na cca 21, hned by byla úspora, a k žádné škodě by nedošlo, naopak, 90% lidí by zajásalo.

15 rucuk rucuk | E-mail | 17. května 2009 v 11:52 | Reagovat

13- quak- vámi navrhované body jsou velmi rozumné. Proč to ministrovi takto neporadí ti dobře placení poradci. Kdyby tak nehleděli na vlastní zájmy. Myslím, že by to bralo dost lidí  a nebyla by taková nespokojenost.

16 rucuk rucuk | E-mail | 17. května 2009 v 11:57 | Reagovat

14- Milada- k té hygieně, pravda, když kolují peníze, musela by si sestra po jejich přijetí pokaždé umývat ruce a stoupla by spotřeba vody.O(((  Prodavačka nesmí brát do ruky potraviny, má mít kleště nebo sáček a tady to najednou nevadí. Vždyť ty poplatky v lékárnách byl opravdu z paty vycucaný nesmysl jen pro vyšší tržby lékáren. Dobře si to pro sebe p. C. vymyslel, ne?

17 Sidonie Sidonie | E-mail | Web | 17. května 2009 v 12:17 | Reagovat

9 - nar.soc.:

Podle mého názoru konkurence mezi praktickými lékaři existuje, a to v podobě, že si každý může vybrat, ke komu se přihlásí. Třeba já jsem nedávno praktickou lékařku změnila - nebyla jsem spokojená, tak jsem přešla jinam a je to mnohem lepší... ;-)

18 nar.soc. nar.soc. | E-mail | 17. května 2009 v 22:09 | Reagovat

17 Sidonie

Z Vašeho pohledu jde o konkurenci, z mého jen velmi ztuha.

Je to konkurence, jen pro pohyblivé. Co má dělat starší člověk, když přijde o ŘP, na taxi ( které na vesnici ani není ) nemá a další obvoďák, je buhví kde?

Modrácké moudro o jiném obvoďákovi mi připomíná zastávku autobusu, která je sice blízko, ale nekrytá a nedlážděná. Další je krytá, ale daleko a zase neprší a nesněží pořád.  

Kromě toho, můj návrh konkurence míří jinam. Jde o porovnání soukromník verzus samostatný zaměstnanec ( jako to má Chrenek u poj. Agel ). Proč asi vykoupil soukromé obvoďáky a vzal je do zam. poměru? Aby si pojistil tok peněz a případný zisk ( z počátku velmi malý ) finalizoval pro svoji pojišťovnu. Chrenek není žádný altruista, je tvrdý bysnysmen.

Pročpak to nedělají další pojišťovny? Protože jsou mezi doktory a pojišťovenskými "odborníky" nejspíš zvláštní vztahy!!!

Na tyto vztahy doplácí pojištěnci odesáckými "regulačními" poplatky. Je to dobře mazaný systém já na bráchu, brácha na mne. Čím dřív se do toho šlápne a pojišťovny se sloučí, tím dřív se s věcí skutečně pohne.

19 Pičmulínek Arnošt Pičmulínek Arnošt | E-mail | 18. května 2009 v 10:21 | Reagovat

Poplatky,tak jak byly zavedeny mohl vymyslet jen úchylný a sebestředný blb,jakým bezesporu Julínek je.Místo,aby někam zalezl,ještě chce radit nové ministryni.Je to neuvěřitelný a nekritický narcis.A to by ještě rád moderoval činnost jihomoravské ODS.Neuvěřitelné!?Před Topolánkem si hraje na ukřivděného.Ten kdyby byl býval co k čemu,tak ho vzal za pr.... a vyhodil ho z ministerstva hned po 14 ndnech jeho zhůvěřilé"činnosti"!

20 rucuk rucuk | E-mail | 18. května 2009 v 13:58 | Reagovat

19- Ač tak vážné téma, musím se chechtat...Pičmulínku Arnošte- už při tom vašem nicku a při představě, jak pan Topolánek drží za pr ...pana Julínka- jo, to by se nadřel..O))))))))

21 rucuk rucuk | E-mail | 18. května 2009 v 14:00 | Reagovat

A místo toho m  by tam docela sedělo  j, ne?

22 Sidonie Sidonie | E-mail | Web | 18. května 2009 v 14:42 | Reagovat

18 - nar.soc.:

Ano, v tomto máte pravdu - na vesnicích je to pech. (Úplně jsem zapomněla, že do některých obcí jede autobus třeba jenom 4x denně - 2x jedním směrem a 2x druhým...). V tomto případě by se s tím skutečně mělo něco dělat... A poplatky to teda rozhodně nevytrhnou... :-(

23 Marbuša Marbuša | 19. května 2009 v 13:11 | Reagovat

Mně nevadí těch 30 Kč, co vysolím. Ale ten způsob vybírání (automaty, kasičky v ordinaci, máte drobné, nemáte drobné?...) je v 21. století neuvěřitelný. Co mi ale strašně vadí a někdo by to měl spočítat - kolik nás, daňové poplatníky stály všechny ty diskuse v parlamentu, to bylo nějakého času, teď to bude zase jinak, takže další čas, kdy poslance platíme zbytečně. Na druhou stranu, kdy byli naposled užiteční, žejo?

24 rucuk rucuk | E-mail | 19. května 2009 v 18:00 | Reagovat

Máte pravdu, jsou to nejdražší pracovníci s ohledem na užitečnost,,  práce". Neustále nějaké novely k zákonům, proč je nevypracují tak, aby se nemusely přepracovávat, ddodatky dávat. Šité horkou jehlou dají do oběhu, pak je teprve projednávají, doplňují. To by to v domácnosti vypadalo, kdybychom to tak dělaly s domácími pracemi, že?

25 rucuk rucuk | E-mail | 19. května 2009 v 18:00 | Reagovat

dodatky-

26 bla bla | 19. května 2009 v 18:05 | Reagovat

to 23. mně by taky nevadilo těch 30, kdybych neveděl, že pravým důvodem jejich zavedení jsou úlevy (zastropování)  z odvodů na zdravotní pojištění u těch co vydělávají milióny, (= a tedy POKLESL výběr prostředků na zabezpečení zdravotnictví), a neměli přitom sebemenší sociální problémy ani když bylo zdravotní pojištění ještě pro všechny stejným procentem a jejich zastropováním jim tedy je přilepšeno o další desetitisíce více a ten rozdíl musí zaplatit z 90 % lidi co jsou na tom nezaviněně špatně a musejí počítat každou korunu? Nebo myslíte, že snížením jejich odvodů zaměstnanjí víc lidí?  Nebo si někdo myslí, že pro naprostou většinu nemocných, je jejich nemoc nějakým vítaným rozptýlením nebo si snad nutnost např operace slepého střeva nějak úmyslně způsobili? A kdo posílal lidi "hodit se marod" ? Přeci ne ti lidi sami ale jejich zaměstnavatelé, tedy podnikatelé, když pro ně neměli práci. V tom je ten hnus (ne v samotném faktu poplatků) - regulaci odnášejí nejvíc ti co nejsou vinní plýtváním v systému nebo úbytkem prostředků v něm! Kdyby tomu nebylo právě tak, neměl bych nic proti paušální spoluúčasti!

27 nar.soc. nar.soc. | E-mail | 19. května 2009 v 21:50 | Reagovat

Lidi neremcejte, běžte k volbám a ty nenáviděné voly i strany nevolte.

28 rucuk rucuk | E-mail | 20. května 2009 v 7:07 | Reagovat

No, to asi až na podzim. Eurovolby to moc neovlivní...

29 j j | 20. května 2009 v 14:22 | Reagovat

(26)

Otom to je. Někomu se uleví, druhý to zamázne. Vedle toho, o čem píšete, je taky pozoruhodné, že mnohem nižší pojistné platí OSVČ - většina z nich vykazuje díky účetnickým fintám příjmy tak malé, že si člověk říká, proč raději nejdou dělat pokladní v hypermarketu.

30 rucuk rucuk | E-mail | 20. května 2009 v 18:22 | Reagovat

29- máte pravdu. Měla jsem malý obchod, ale ať jsem dělala co chtěla, ztrátu jsem neměla a to jsem měla zboží na skladě nakoupené. Považovala bych to za ostudu být ztrátová. Proto se přece nepodniká. Co si vezmete domů, je osobní spotřeba a ta se ze základu na daň neodepisuje. No , o tomto se rozepisovat nebudu, netýká se to vlastně poplatků. Možná by nemusely být, kdyby byly výkazy pravdivé a daně poctivě placené.

31 Domin Domin | E-mail | Web | 7. března 2012 v 5:17 | Reagovat

Souhlas

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama



Jdeme spát, díky za návštěvu a na shledanou...

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx