Výchovou k seberealizaci???

3. února 2009 v 12:15 | Ruža z Moravy |  lidé kolem nás
Jsem velice zvědavá, jak bude komentována skutečnost, že spáchal sebevraždu učitel, který si dovolil reagovat na sprostotu žáka fackou.




Samozřejmě se někteří odborníci vyjádřili, že to nebude vlivem této události a následným vláčením pana ředitele médii a diskuzemi, zda toto lze, či nelze. Tato domněnka by prý ublížila dětem....spíše to může být ovlivněno zdravotním stavem či osobními problémy. Hezké zdůvodnění.

Každý normální člověk si musí říci, že možnost skákat učiteli do výkladu, vyrušovat poznámkami, či dokonce urážkami na osobu učitele, není správná výchova. Tím se osobnost žáka nijak nerozvíjí.

Učitel by samozřejmě neměl žádným způsobem žáka urážet, šikanovat, ale když si při napomenutí neslušného chování žák dovolí říci učiteli - šmejde, to je hrdinství?

V únorové Kavárničce u Rózičky si vyprávíme o oblíbené či neoblíbené osobnosti našeho života. Ponejvíce se vzpomíná právě na učitele, hlavně ty dobré , výrazné svým chováním a teď tato smutná zpráva.

Co si máme myslet?? Jak tedy tu mládež vychovávat? Bez discipliny? Jen volně? Kam to pak dojde? Bude se snad lépe v životě realizovat?

Jen mě tak napadlo, jak by bylo milé rodičům, kteří se mnohdy o učitelích před svými dětmi vyjadřují nelichotivě, kdyby jim tak synáček či dcera nadávali slovy, jak dospělí mnohdy sami jiné lidi, ba i své děti titulují. Odkud asi všechny ty výrazy děti znají? Z medií, od jiných dětí, ale hlavně od dospělých a bohužel mnohdy i z vlastní rodiny.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 nar.soc. nar.soc. | E-mail | 3. února 2009 v 15:11 | Reagovat

Kdysi v osmé třídě se moje dcera účastnila rozlůčkového mejdanu ve škole. V pátek, s vědomím školníka si to zorganizovali odpoledne ve škole s magneťákem a nějaké pití bylo taky. Později jeden napitý kluk vezl druhého polomrtvého odpadlíka na štangli kola a práskli sebou rovnou před SNbákem. Začalo vyšetřování, povolaná ředitelka zapsala všechny zúčastněné a poslala školníka  pro ostaní učitele.

Ve 20,00 hod. zahájila mimořádnou konferenci a navrhla všem odcházejícím na jedenáctiletku ředitelskou důtku a těm co zůstali do devítky, dvojku z chování. Konference to potvrdila, napsaná vysvědčení se přepsala a v pondělí to nadělení přišlo černé na bílém. Haranti doma lhali a vyprovokovali rodiče ke svolání rodičovské schůzky s ředitelkou. Dcera se prořekla, že tam tatínci a maminky půjdou a ředitelce to vytmaví, aby se dvojky zrušily. Šel jsem se na to podívat se ženou. Místní štěkny už byly nadrážděné zejména tím, že ředitelka odjela v neděli do lázní a věc dostal na vyřízení zástupce, který ovšem nebyl přítomen ani vyšetřování, ani konferenci, pro nepřítomnost. Hned jak zahájil, začaly štěkny řvát a nadávat. Zástupce zvýšil hlas ( to neměl dělat ) a přidali se i ti "posilnění" tatínci! Když to bylo  nejlepším a zástupce couval ke dveřím, vzal jsem si slovo. Lidi co blbnete, chcete aby to vyšetřovala VB? Vždyť vás budou vláčet po úřadech, škola to bude musit zapsat trvale do hodnocení. Co chcete? Děcka udělaly lumpárnu a vy je chcete krýt? Co budete dělat, až vás začnou za opičí lásku fackovat? Buďte rádi, že to ředitelka moudře rozhodla a děckám dejte v soukromí, co jim patří.

Ten zástupce už zemřel, byl ode mne starší, ale vždy mne při setkání pozdravil první. Jeho vdova mi to připomněla nejméně 3x.

2 pich pich | 3. února 2009 v 15:41 | Reagovat

v této liberální společnosti se daří mnohým Budulínkům. A jelikož platí pseudohumanitní teorie o nedotknutelnosti ,,dětí,, , tak se ty kukaččí mlaďátka hezky vyvíjejí. Ale oni ptáčci, se obyčejně dočkají od svých mláďatek patřičné odměny ...

3 matka matka | 3. února 2009 v 15:49 | Reagovat

Do školy nepatří podle mne demokracie. Tam se mají děti učit a učitelé mají děti učit.

Pokud dítě udělá kázeňský přestupek, má to umět učitel vyřešit na místě. Protože často když dítě přinese domů poznámku, rodiče jen poznamenají něco o krávách a o volech (nebo i daleko hruběji), případně si jdou na kantora stěžovat. Místo aby potomkovi vyčinili. Jistě, občas se stane, že i kantor se zachová nesprávně. To je zase další otázka, kterou by si měl uhlídat ředitel.

Osobní zkušenost?

Kdysi dcera dostala na základce na vysvědčení 2 z jednoho předmětu a kantorka se mne na rodičáku ptala, jestli dcera nadávala. "Ne, nenadávala. Jen jí bylo líto, když porovnala, za jaký výkon má ona dvojku a za co někteří spolužáci. Ale Vy známkujete, paní učitelko. Je to na Vás, posoudit, jestli jste známkovala spravedlivě. Já si na Vás stěžovat nepůjdu, ani žádné dopisy psát nikam nebudu. Vy známkujete."  Od té doby měla dcera vždy za 1 a pak i na střední a na VOŠ škole též.

4 caracola caracola | 3. února 2009 v 16:12 | Reagovat

Souhlasím s 3 matka,že demokracie do školy nepatří. Součástí výuky je i návyk,že představený musí být respektován. V dospělém životě sice můžeme častovat šéfa vulgaritama,ale nejspíš vzápětí vypadnem ze zaměstnání. Pseudohumanitní kecy různých blábolilů jsou na zvracení,Do školy prostě kázeň patří.

5 Dara Dara | 3. února 2009 v 16:21 | Reagovat

Říká se, že dobré děti výchovu nepotřebují, ty se vychovají samy. Problém je v tom, že těch je čertech málo...

Není to tak dlouho, co jsem ze školy a ačkoliv umím být skutečně drzá, vím, kde jsou hranice, kdo je autorita a ke komu si co mohu dovolit. Rozdíl je, pokud mluvím s třídní učitelkou nebo sousedem v lavici... Dnešní mládež si to bohužel neuvědomuje... Těžko říct, kde konkrétně je chyba, každopádně bez základů výchovy není na čem stavět. Rodiče jsou přesvědčení, že jejich ratolest je hotovej andílek, takže si nepřipouští, že by mohli šikanovat učitele nebo spolužáky...

Na druhou stranu, když učitel nemá autoritu, pak se nemůžete divit, že ti dnešní floutci konají jak konají. My jsme na gymplu nebyli taky svatí, ale jakmile přišla třídní učitelka, nikdo si nedovolil cokoliv nemístného pronést. Neexistovalo, že bychom jí řekli to, co řekl ten "týpek" učiteli. Ano, byli jsme taky drzí, ale věděli jsme, co je ještě vezme jako srandu (přes veškerou přísnost měla smysl pro humor) a čím už provokujeme.

A co se facky týče, škoda, že to tomu učiteli nebudu moct říct, ale stojím na jeho straně. Já bych byla pro zavedení přiměřených fyzických trestů do škol. Když už si někdo potřebuje dokázat, jakého je formátu, ať si za to taky nese tomu odpovídající následky. Kdo chce kam, pomozme mu tam.. Já se o svém dítěti dozvědět něco takového, ještě mu doma naložím....

Bylo by to na dlouhou diskusi, nicméně heslo "Řezat, řezat, řezat!" by nemuselo být až tak špatným řešením. Ačkoliv jsem to nezažila, věřím, že ta rákoska měla lecos do sebe...

6 Dara Dara | 3. února 2009 v 16:26 | Reagovat

Ještě k naší třídní a trestům...

Nesnášela, když jsme okatě žvýkali žvýkačku. Jednou jí došla trpělivost s jedním mým spolužákem a tak mu nařídila, aby si nalepil žvýkačku mezi oči a prošel třídu. Spolužák se zasmál, nicméně žvýkačku si nalepil a vydal se na pochod. A věřte nebo ne, ačkoliv se závislosti na žvýkačkách nezbavil, alespoň se naučil dělat to nenápadně...

Nenechalo to na něm žádné psychické následky, jen ho to posílilo v tom, že si dával pozor, aby nebyl odhalen... Kdo umí, umí...

7 matka matka | 3. února 2009 v 16:34 | Reagovat

Dřevěná řeč - rákoska za nás občas klukům ve třídě kalhoty rovnala :-) A všichni ve zdraví přežili. :-)

8 Paolo Paolo | 3. února 2009 v 17:42 | Reagovat

K tomu úvodnímu příběhu přidám ještě jeden. Jako průvodce školního zájezdu jsem se při seznámení s programem pozastavil nad tím, že je ve čtyřdenním zájezdu zařazena dvakrát ochutnávka vína v moravském sklípku. Ale co, jsem jenom průvodce a nakonec takové posezení ve sklípku není marné. Gymnazistům bylo mezi 14-17 lety. Ochutnávka byla spojená s hezkým povídáním vinaře a tak večer krásně plynul. Když jsem zaznamenal, že studenti zahájili rozsáhlý nákup lahví s vínem, neodpustil jsem si pichlavou poznámku na adresu doprovázejících pedagogů jestli ví, že se dopouští trestného činu. Moje nejapná poznámka byla odbyta větou " My to máme domluvené s rodiči". Tak jsem ještě suše poznamenal, že v tom případě jsou v tom i rodiče a  potom jsem možná i s učiteli netrpělivě vyčkával ráno. Naštěstí to dobře dopadlo. Proč to povídání? Oba příběhy mají společné to, že prvotní příčina byla v dospělých a jejich neodpovědnosti.

9 Paolo Paolo | 3. února 2009 v 17:47 | Reagovat

(8) matka: Zásadně nesouhlasím s tím, aby základní a střední škola rezignovala na výchovu. To je příčina celkového úpadku školství, poklesu kázně a  autority pedagogů.

10 matka matka | 3. února 2009 v 17:52 | Reagovat

Vidím, že opět někdo použil v komentáři č. 8 můj nick. Nechápu proč. A bez smajlíku. To se nedělá.

11 matka matka | 3. února 2009 v 17:53 | Reagovat

10 Paolo

Omlouvám se, ale komentář č. 8 nebyl psaný matkou, kterou znáte z dřívějších komentářů. Ale já to ovlivnit nemohu. Zřejmě po zkušenostech z blogů budu muset odejít.

Mějte se dobře. A děkuji Vám za Vaši pomoc.

12 matka matka | 3. února 2009 v 17:55 | Reagovat

autorka

je mi líto ani zde již nemohu být. Mějte se hezky

13 Paolo Paolo | 3. února 2009 v 18:02 | Reagovat

(12) matka: Nenechte se otrávit nejapnými vtipálky. Chyběla byste nám.

14 matka matka | 3. února 2009 v 18:10 | Reagovat

14 Paolo

Já už nemůžu. Zatím ne.Prostě to bolí.

15 matka matka | 3. února 2009 v 18:42 | Reagovat

paní autorka

V komentáři č. 8 byl jiným člověkem použit můj nick. Prosím Vás o zjištění, a zveřejnění adresy toho, kdo ho vědomě (s ohledem na to, že v č. 7 je uveden můj pravý nick)  zneužil.

Děkuji.

16 honza+1 honza+1 | E-mail | 3. února 2009 v 18:45 | Reagovat

(15)matka:

Já řešil to samý..

Přidal jsem +1 a je to..

17 rucuk rucuk | E-mail | 3. února 2009 v 19:05 | Reagovat

Matko z  č.7- mrzí mě, že chcete odejít, tu druhou ,,matku" jsem zablokovala, přestože její komentář nebyl nijak urážlivý, opravdu to bylo odjinud než jste vy podle čísel a názvu. Proč to někdo dělá, když nemíní psát obzvlášť opačně než vaše názory, netuším a mrzí mě takové delikty. Vždyť teď je narušené číslování komentářů.

,,Druhá matko" použijte jiný nick, určitě se tak stalo nedopatřením a můžete své názory klidně psát dál, ano? Děkuji za pochopení.

18 matka matka | 3. února 2009 v 19:34 | Reagovat

autorka a ostatní, které to zajímá :

Trpím samomluvou,

a tak jsem sama sobě

takto psala:

Zdeno,

je čas odpouštět,

srdce očistit.

Sobě odpustit,

i všem lidem okolo

Co ještě dělat mám?

odpověď mi přišla:

"cestou lásku nabírej,

cestou lásku rozdávej,

staneš se květem voňavým,

ke kterému každý rád přivoní,

nikdy přec pro sebe neutrhne,

neb zmařil by lásku ,

co voní, kvete..."

O to víc pak bolí,

že druhý člověk

hledí jménem mým,

představit se neumí.

I já různé nicky použila,

ale vždy své, originální.

Nikdy jsem nepsala

jako Honza například.

Jméno matka +

by již nebylo matka.

Já jsem originál,

nikoliv kopie,

k jiným nickům

se vracet nebudu.

Já jsem matka.

Matko falešná,

odpouštím Vám. :-)

Použijte příště jméno své.

Snad Vám tato výchovná lekce pomůže.

Paní autorce děkuji,

že potvrdila, že jsem nelhala.

Děkuji Vám. :-)

A teď si pauzu dám.

19 rucuk rucuk | E-mail | 3. února 2009 v 19:36 | Reagovat

Adresa přímo u  komentáře není, jen čísla a broanbank - to nejde zjistit. Nevím, jestli  by to na něco bylo i kdyby tam byla adresa. Lidí je okolo netu moc,nic se netrapte, pokud vám jinak neškodí, my vás poznáme a rádi čteme.

20 matka matka | 3. února 2009 v 19:46 | Reagovat

19 rucuk

Takto to stačí. Potvrdila jste, že nelžu. Děkuji.

Proč jsem tuto cestu zvolila, by bylo na delší povídání, spadající do období, kdy jsem sem na blogy přišla. Nemyslím, že druhá "matka" měla zlý úmysl, ale znovu rozdvojení nechci. Ten druhý člověk má možnost vše napravit. To je jen na něm.

Já ubližovat svými komentáři nikdy nechtěla. Doufám, že ani ten druhý člověk. Ale bolelo mne to. Potřebuji odpočinek. :-)

21 rucuk rucuk | E-mail | 3. února 2009 v 19:56 | Reagovat

Odpočiňte si a zase brzy ,,přijďte". Opakuji, házejte to za hlavu.

22 stp stp | 3. února 2009 v 22:03 | Reagovat

děti jsou hajzlové, ale co já pamatuju základku( je to 3 roky) ted jsem na gymplu, taky ty učitelé byli taky pěkná sebranka, duševně zaostalejch blbů co si léčí midráky tím, že má občas jakous takous autoritu, a když ji někdo neměl přirozeně, hned se mu to dalo najevo, otázka je taky složení třídy, u nás kde průměrný iq neklesne pod 120 nikoho ani nenapadne nadávat profesorovi nebo tak něco, i když žádný svatouškové taky nejsme , ale jsou třídy kde je průměrný iq stěží iq tykve , a to je pak učitelský pošušňání učit takový blby, co nepochopěj za půl roku pythagorovu větu

23 Thea Thea | 3. února 2009 v 23:15 | Reagovat

[20] Potkalo mě tu skoro totéž, tak jsem si jméno změnila. Nevím sice jak dlouho vydrží, ale taky jsem ráda sama za sebe.

24 otec otec | 4. února 2009 v 9:30 | Reagovat

[18] matka

nyní již chápu,

ale ten kdo Vás zná,

Vaši mluvu, srdce, duši cítí,

rozezná,

která matka je falešná. :-)

souhlasím srdce to raní,

že někdo vezme v plen,

nick pod kterým ,

již my sami k druhým hovoříme ...

proč?...

podlost, závist, zloba ?....

matko pouze smutek nad jednáním oním

ve mne zůstává ....

zatím se mi nestalo,

aby nick mnou psaný zneužit byl ...

cítím ovšem onu bezmoc....

otázku vznesenou , snad lépe opravdu odejít ?...

odpověď neznám,

jedno vím,

když  čtu řádky Vaše,

vím, že přínosem jsou nejen pro mne,

srdce pookřeje.

Snad jméno přebírá ten,

který roven nám chtěl by být,

ovšem neví , že pouhé použítí nicku,

k tomu věru nestačí. :-)

Proto hlavinku vzhůru,

jděte dál,

ten kdo se pod pláštěm schovává,

ani po vaše kotníky nesahá... :-)

25 matka matka | 4. února 2009 v 11:14 | Reagovat

24 otec

Otče, jsem nyní nesmírně unavena, duší hovořit nemohu, ale Vy můžete.

Víte, jde o to, že prvotní myšlenka toho nicku druhého snad nebyla ublížit. To, co jsem udělala, bylo tvrdé vůči ní, snad jí to pomůže, postoupit až ke svému srdci a rozzářit ho, čelem se mi ukázat.  

Abych mohla jít dále, i já potřebuji pomoc, podporu, lásku, také ti, kteří kráčí přede mnou a za mnou mi cestu ukazují, já zas jim. Je zde nesmírná provázanost. A já si ji plně uvědomuji.

:-)

26 matka matka | 4. února 2009 v 11:22 | Reagovat

otec

Jeden nick byl vyjímkou (Vy víte který), tam to byla vůle společná, s ním jsme spolu rostli, vychovávali se vzájemně. Jenže nelze se mezi lidmi schovávat. příliš to dráždí. A pak - já si nehrála.

27 otec otec | 4. února 2009 v 13:30 | Reagovat

[26] matka- chápu,vím o který se jedná :-)

víte nechtěl jsem v tomto blogu psát

protože úvodní článek se mne dotýká,

dotýká se raného dětství či mládí,

neb onen učitel ,

který sebevraždu spáchal,

též mne tehdy učíval,

měl různé přezdívky,

však nikdo nedovolil si nazvat jej ......,

byl to dobrý charakterní muž,

žádný povýšenecký despota,

byl sám sebou,

nepřetvařoval se,

mohl nám být vzorem,

přesto jsme se mu občas za zády smáli,

ptám se proč?

dnes vím , bylo to z hloupé nevědomosti.

Dnešní žáci jsou stejně nevědomí jako

jsme byli my ,

oni to na rozdíl od nás, dávají nahlas najevo,

mnozí se diví , já nikoli, když jsou v současné době hlavně středem pozornosti médií ti, kteří překračují zákony, a nejsou bráni jako nevědomí lidé, jejichž činy jsou odsouzeníhodné, ale naopak jsou mnohdy ztvárněni do rolí hrdinů.

28 matka matka | 4. února 2009 v 14:16 | Reagovat

[27] otec

Myslím, že Vám rozumím.

Stalo se něco, co již nejde vzít zpět.

Až ten dnešní jeho žák pochopí,

nebude mu lehce.

I když to byl jen vrcholek,

bod zvratu, který nastal,

učitel již zpět nemohl.

Byl zřejmě nesmírně unaven,

snad že celý život se snažil dětem lásku,

porozumění, vědění předávat.

Co mu však vracely.

Ale pokud byl moudrý muž,

věděl, že i ony jednou pochopí.

Kdo ví.

Kdysi jsme byli na výletě. Kdesi v Tatrách na pěší tůře jsme volně šli kolem prudkého potoka, plného balvanů. Jeden ze spolužáků přes začal přeskakovat. Snad že byly mokré, uklouzla mu noha a na dlouhé vteřiny zmizel pod vodní hladinou. Jak se dostal ven, dodnes nevím. Učitel jen na něj prstem kývl, pojď sem. Pořádná facka na pusu beze slov to spravila.

Ještě po dvaceti letech, když jsem s tím učitelem o tom mluvila, bylo mu nevolno, co se všechno mohlo stát, kdyby se nedostal ten hoch ven.

No a na srazu jsem s tím spolužákem dost dlouho mluvila, stěžoval si, že ho žena opustila,... a tak jsem mu trochu čehosi dodala, že i jeho ještě něco hezkého v životě čeká. Nevěřil mi. Po několika měsících jsem ho začala potkávat s přítelkyní, je spokojen. Již se ke mě nehlásí. Ale je spokojen. :-)

29 otec otec | 4. února 2009 v 14:19 | Reagovat

pokud nebudeme zkažení my,

mládež zkažená taktéž nebude,

pokud říkáme , že máme zkaženou mládež ,

poté je chyba hlavně v nás samotných....

30 rucuk rucuk | E-mail | 4. února 2009 v 14:44 | Reagovat

28, 29- mládež zkažená není,  jen  je  věrným obrazem okolí, které na ně působí.  S léty se to srovná, buď budou někteří nedobří, většina ale bude správná. Tak to jde už staletími, ne?

31 matka matka | 4. února 2009 v 15:00 | Reagovat

Zkušenosti, porozumění, vědomosti, cit,...

Děti i my se můžeme rozvíjet ku prospěchu všech.

32 pepino pepino | E-mail | 4. února 2009 v 22:00 | Reagovat

Demokracije do vyučování nepatří! Jen kázeň a pevná ruka. Facka je požehnáním, pro rozjíveného žáka. Doma to nezná. Myslí si o něm, že je lumen. Ale maj doma samolibého blba, o němž, ho jeho otec podnikatel, přesvědčuje, o jeho vyjímečnosti. Pak mu dodá na sebevědomí větou. " Jsi ostatnímu povlu, nadřazen. Co na to napsat, nic co by ty vyjímečné, nějak usadilo.

33 rucuk rucuk | E-mail | 4. února 2009 v 22:05 | Reagovat

-32-Neřekla bych, že facka všechno vyřeší, spíše zaujetí pro vyučování. No, myslíte, že ti siláčtí samolibí hoši i dívky leckdy jsou doma hýčkáni. Nemyslete si to, spíše jsou doma ,,nevnímáni" nuceni ,,být nejlepší" i když na to leckdy nemají schopnosti a proto jsou pak hrubí na druhé spolužáky, kteří jejich zázemí neznají.

34 matka matka | 6. února 2009 v 15:47 | Reagovat

autorka

Paní autorko, zasloužíte si vysvětlení, co se mohlo stát.

Takto mi to u ivany na blogu vysvětloval Gloom:

.......

[82] Gloom, Web, 6.2.2009 11:38

[77] matka

Ta IP adresa se vám mohla změnit z těchto důvodů:

-vypršela lhůta platnosti staré adresy a automaticky se načetla nová

-vypla a zapla jste počítač

-vyplo se a zaplo vaše připojení k netu

-použila jste jiný počítač nebo jiné připojení

-sama jste si ji mohla manuálně změnit ;)

a pak jsou ještě další....

Získat identitu člověka není tak složité, ale od jisté hranice už jde o záležitost porušení soukromí a tedy žalovatelnou právní věc. Aby tohle byl někdo ochotný absolvovat, to mu ten někdo musí stát sakra za to.

.......

Mnohé mi to vysvětlilo, i to co se kdysi dávno stalo. Pochopila jsem, jak někdo mohl získat moji adresu a udělat to,co udělal. Více o tom nechci psát. To se Vás netýká.

Ale plyne z toho všeho jedno:

Já IP neměnila, přesto se změnit mohla a Vy jste mne " viděla jako jinou matku, pod jiným IP. Což jsem ovšem nevěděla. Byly jsme proto zmatené obě dvě.

Já navíc i tím, že jiný člověk před tím použil můj nick matka. Možná to jen byla nová, nezkušená komentující, která ještě nevěděla, že se to nedělá. Nevím. Ale mne to bolelo.

Tolik na vysvětlenou. Myslím, že za to nemůžete ani Vy, ani já.

Ale potřebovala jsem logické vysvětlení, abych to mohla pochopit a hodit za hlavu a netrápila se tím.

No a ta matka falešná zde byla třeba jen jednorázově a pokud ne, změní si nick a jistě se sem dostane. No a až budu jednou blogerkou, napíšu o tom všem, co se mi stalo sérií článečků, ve všech souvislostech,...

Ba ne, kecám. Blogerkou nebudu. Nikdo nemusí vědět přesně, co mne na tom všem vlastně bolelo. Tak. Snad vysvětleno. Finito.

35 +rucuk +rucuk | E-mail | 6. února 2009 v 20:55 | Reagovat

matko- jsem ráda, že je to vysvětleno. Smažme to a já vás tu vždy ráda uvidím. Nevím, jestli jste četla tu povídku na pokračování o Heleně, připravuji pokračování- jen tak pro odlehčení na počtení, tam komentářů nebývá mnoho. Je to paradox, že po mně pár čtenářů pokračování vymáhá. Nebude to tak dlouhé, ale rýsuje se to....

36 matka matka | 6. února 2009 v 22:29 | Reagovat

Dobrá, snad jsme zkouškou prošly obě dvě. Nebyla lehká a mne velmi bolela.

S tím IP číslem mi to stále nejde moc do hlavy.  Ale jiné vysvětlení, než Gloom napsal nemám. Prostě nevím, tak snad psal pravdu, co se mohlo stát.

Helena a tchýně, Helena a Olda,....

Ano, je to vyprávění ze života, jak co jiní lidé řešili.

Jenže on je i život jiný.  

Dost jste mohla pochopit z mé konverzace s otcem. Nevím, kdo je otec, mohu se pouze domýšlet, ale svoji identitu by mi musel sám říci. Ale o to nejde. Tyto veršíky jsou psány u mne ne rozumem, ale srdcem. A otec píše velmi podobně. Někoho mi velmi připomíná, ale nevím. Ale pokud se k těmto textům i některým dalším vracím, sílu,... načerpám a mohu jít zase dál životem.

Ovšem svým přátelům v tomto životě posílám úplně jiné verše, to zde nemohu, tak se jen útržky  zde občas objeví. Snad někomu pomohou. Proto ještě pořád zůstávám.

37 +rucuk +rucuk | E-mail | 7. února 2009 v 16:09 | Reagovat

36- Tak jsem ráda, že zůstáváte. Snad vás svým psaním a čtenáři svými komentáři nerozesmutní.Zdravím.

38 matka matka | 7. února 2009 v 16:32 | Reagovat

Uvidíme. Ale tento "cirkus" kolem nicků a IP adres byl určitě přínosný pro více lidí, např. pro Daru, která jedno hlasování vyhrála, snad jen proto, že ze sítě se na ni dívalo více spolupracovníků a nevěděli, že už hlasují. A přitom Dara za to nejspíš vůbec nemohla. Proto se často snažím jít až na samou podstatu věci, abych ji mohla pochopit, přestala bolet a já ji mohla hodit za hlavu, odejít od ní, a ona se už nebude vracet.

Ale z některých blogů se snažím stáhnout, tak snad vydržím.

39 +rucuk +rucuk | E-mail | 11. února 2009 v 19:37 | Reagovat

38- Je tu dost článků, které komentáře moc nevyžadují, některé by bez komentářů neměly moc smysl - jsou prostě pro diskuzi psané. Takže podle  své  nálady si můžete vybrat. Vždyť o nic zvláštního nejde. Pokud bych zjistila, že mé články nikoho nezajímají, nepřinesou nějaký užitek - trochu zábavy, trochu zamyšlení, dohadů, pří - přestala bych blog psát.

40 matka matka | 11. února 2009 v 21:09 | Reagovat

Já myslím, že je to jasné. Vracíme se sem :-)

Tak trochu jsem svůj přístup k blogům popsala ve virtuální hospodě. Včera večer.

Ale na některých "hádacích" blozích je těžko zůstávat, lépe je být tam, kde je klid a pohoda. :-)

41 +rucuk +rucuk | E-mail | 12. února 2009 v 18:50 | Reagovat

matko, máte pravdu, zlého je kolem nás dost, tak proč to přidávat. Podle mého je stejně více mírumilovných lidí než těch ,,štváčů". Někdy je dobré si názory vyměnit ostřeji, člověku se uleví, že:-)))

42 otec otec | 5. listopadu 2011 v 15:52 | Reagovat

děcka ve škole zlobí - výprask.TEČKA.

43 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 5. listopadu 2011 v 18:23 | Reagovat

[42]:Jo, to se řekne, zkuste to, bít snad ne, ale takový trest jako poslat do kouta by mohl být. Z toho by ale měli spíš legraci. :-(

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama



Jdeme spát, díky za návštěvu a na shledanou...

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx