No, neříkala-nepsala jsem to?

2. února 2009 v 10:22 | Ruža z Moravy |  lidé kolem nás
Psala jsem už tady o poplatcích u lékařů a v lékárnách. Narážela jsem i na to, pokud se bude rozlišovat, kdo a kde má platit, bude z toho ,,galymatyáš". Zdá se mi, že je to tady!
Nebudou platit děti do 18 let, pacienti v nemocnicích, v některých lékárnách- něco budou platit kraje...



Kraje nejsou výrobní podnik, jsou také většinou dotované z daní, takže o to bude v rozpočtech méně na jiné výdaje. Nebo to budou kompenzovat zavedením různých poplatků za služby občanům.

Bude ponecháno na vůli pacienta, jestli chce platit a má žádat, aby to za něj zaplatil kraj- no, vyznáte se v tom? Má snad každý člověk mít příruční kancelář či poradce, aby se vyznal v tom, o co může žádat a po kom? Budou to snad vysvětlovat lékaři, lékárníci? A znovu evidence, potvrzení, byrokracie. A někdy trapné situace pro pacienta , lékaře i lékárníka...

Nežijí zde jen lidé vzdělaní a s přehledem o věcech veřejných. Je dost lidí, kterým dělá potíže i vyplnění některých formulářů.

Nebylo by lepší, všechny poplatky zrušit a dávat ty peníze z krajů do nemocnic podle nějakých měřítek, kolik pacientů a jak kvalitně ošetří?

Zrušením poplatků v lékárnách se prý zvednou ceny doplatků za léky. A pokud si pacienti kupují léky plně, je to pro ně levnější?

Kdo lék potřebuje, je nucen si ho nechat předepsat, případně si ho koupit, takže nehrozí, že by spotřeba klesla, ne? Proč to jde u jiného zboží na př. u cigaret - určit jednotné ceny i u některých hlavních nejužívanějších léků. Však je ještě dost jiného zboží, u kterého se dá marže měnit dle ceny nákupu. Až deseti či stokorunové rozdíly u určitých léků jsou dost neomalené.

Tak nevím, přes všechny návrhy zatím neschválené i schválené - je to lepší teď než na začátku, kdy byly poplatky zavedeny po všech stránkách, ze všech hledisek? Z pohledu laika...

Jaké máte zkušenosti s dosavadním způsobem a myslíte, že naposledy navrhovaný bude lepší?
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 pich pich | 2. února 2009 v 11:43 | Reagovat

nic nebylo a nebude lepší. Pokud bude zdravotnictví podřízeno velmi výnosnému kšeftu, nic se nemůže změnit. Oponenti hned vyrukují s již obehranou písní o tom, jak to bylo strašné za toho minulého režimu. S dodatky jako, děkuji nechci. Ano, bylo to nic moc, jako se vším tehdy. Ale proč by se nedaly aplikovat jisté prvky z toho, co tento systém vůbec drželo nad vodou. Zdravotnictví by mělo být určitě založeno na solidaritě zdravých - kteří časem budou většinou mezi těmi, se kterými by měli být nyní solidární. Zdravotní pojišťovna by měla být jen jedna. Protože konkurence v povinném zdravotním pojištění je hloupost. A kdo na to má, ať si nakoupí (jak hezký současný termín ) něco navíc v soukromých klinikách (většinou odtučňovavací kůry ). O tom kdo je skutečně nemocný a kdo opravdu potřebuje předepsat paralén či acylpyrin, by měl rozhodovat lékař. A z nynějšího přebujelého aparátu všech těch pojišťoven, by mohl být dostatek revizáků, kteří by aspoň částečně korigovali ty, co byli odesláni svými zaměstnavateli (nemálo případů) aby neschopenkou překlenuli horší časy v podnikání. A dalo by se ještě hodně psát ale dlouhé příspěvky se nečtou a co uvádím není žádné tajemství. Na závěr jen chci dodat - Julínek a comp., zaseli do už tak mizerného zdraví našeho zdravotnictví tento poplatkový mor, kterým se mnozí lékaři a lékarníci nakazili tak, že se z toho to naše zdravotnictví bude těko dostávat ...

2 Sidonie Sidonie | E-mail | Web | 2. února 2009 v 12:14 | Reagovat

"Regulační" poplatky jsou ve spoustě případů blbost - zejména u lidí v bezvědomí nebo vybírání 30Kč poplatku u kontroly, na kterou si Vás pozval sám lékař. Uvedu zcela konkrétní příklad: v září 2008 mě začalo bolet zápěstí. Šla jsem k ortopedovi = 30Kč. Za necelý měsíc kontrola s přineseným snímkem z RTG = 30Kč a za měsíc a půl další kontrola po obstřiku = 30Kč. Čeká mě artroskopie = předoperační vyšetření u praktické doktorky = 30Kč + pokud bude pobyt v nemocnici = min. 60Kč. Vzhledem k tomu, že nemocnice, ve které mě budou operovat, není krajská, nikdo mi nic nevrátí. A to ani v případě, že k lékaři chodím skutečně tehdy, kdy ošetření nebo vyšetření skutečně potřebuju = co nejmíň to jde. O regulaci tedy v mém případě určitě nejde. A takových lidí je u nás hodně, proto nechápu, proč by měli kromě zdravotního pojištění platit z daní ještě za ty, kteří si nechají napsat paralen, vyzvednou si ho v krajské (nemocniční) lékarně a nechají si poplatek "vrátit". I z tohoto důvodu budu "lakomá" a nechám si od státu vrátit daň odvedenou z výdělku z brigády - jako studentce se mi bude hodit každá koruna...

Paní Růženo, souhlasím s Vámi.

3 honza honza | E-mail | 2. února 2009 v 12:20 | Reagovat

to chce malej dvorek a velkej bič

4 sdr sdr | 2. února 2009 v 13:47 | Reagovat

Ani mě nenapadlo, že když Paroubek sliboval, že "zrušíme poplatky ve zdravotnictví", dokáže z toho udělat až takovou grotesku.

Bojím se toho, co všechno dokáže, až vyhraje volby a bude mít volnou ruku.

5 rucuk rucuk | E-mail | 2. února 2009 v 13:51 | Reagovat

sdr- Myslíte, že to je jen Paroubkův výmysl? Těch zainteresovaných lidí okolo je víc. A ,,šedých eminencí" neurekom...

6 sdr sdr | 2. února 2009 v 13:55 | Reagovat

(5) rucuk

Paroubkův (a potažmo celé sociální demokracie, které je ovšem Paroubek předseda) výmysl je ta exploze byrokracie kolem vcelku jednoduché věci.

7 pich pich | 2. února 2009 v 14:19 | Reagovat

(5) u některých jedinců myšlení bolí. Způsobí prudký nával krve do hlavy, před očima rudo a z úst jedovatá slina ...

8 Paolo Paolo | 2. února 2009 v 14:22 | Reagovat

Naprosto špatně připravený a poté v nepřijatelné podobě schválený zákon o poplatcích vydávaný za spásu našeho zdravotnictví bude ještě dlouho zaměstnávat naše politiky, kteří tak budou touto žabomyší válkou maskovat narůstající problémy naší společnosti a uhýbat před jejich řešením.

9 rucuk rucuk | E-mail | 2. února 2009 v 14:34 | Reagovat

-sdr-Tak jednoduchá věc to zase není. Již ten název regulační popllatky není pravdivý. Pokud se má něco regulovat, jak k tomu přijdou pacienti, kteří k lékaři jít musí? Jen příklad: Pacient po operaci věnčitých tepen musí na kontrolu nejen k obvodnímu lékaři při sebemenších potížích, ale je přímo objednán na kontrolu do kardiologického oddělení- platí tam také jako za vyšetření a to pokaždé. Má jednu ledvinu- nebyl alkoholik ani kuřák, čili za nemocnou (zdegenerovanou) ledvinu na niž se přišlo při operaci nádoru na nadledvince nemůže - také jsou předepsané kontroly. Pacienti mající cukrovku při každé kontrole hladiny cukru - platí také.

Při kontrole na plícním oddělení- platíte také, přestože potíže nemáte, je to na pozvání.(Pod kontrolou jste už 50 let a nic)

Takže co ten poplatek reguluje? Nebylo by tedy lepší nechat ty pacienty napospas, ať si to sami rozhodnou, kdy a zda na kontrolu půjdou?  Nebo je rovnou odstřelit, jak mi jeden známý řekl?

10 rucuk rucuk | E-mail | 2. února 2009 v 14:43 | Reagovat

-7- pich- sice nevím, které jedince jste myslel, ale občané republiky se neskládají ze samých ,,rozumbradů" - nechci říkat inteligentních lidí, protože zdravý selský rozum je někdy nad studium, ale zkuste normálnímu člověku vysvětlit proč toto všechno vzniklo. Proč se to tak komplikuje.

Vám je jasné na př. co je ta,, darovací smlouva "pro nemocnici, kterou musí vyplnit pacient, který nezaplatil poplatek, aby to mohla nemocnice vyinkasovat od Kraje?Už ten název darovací je nelogický. Snad Potvrzení o tom, že byl vyšetřen a nezaplatil poplatek by to vystihovalo lépe, ne? Pro vás zřejmě každý, kdo jen logicky uvažuje vidí ,,rudě?"

11 sdr sdr | 2. února 2009 v 14:44 | Reagovat

(8) Paolo

Částečně souhlasím, většinou ne.

Máte pravdu v tom, že zákon o poplatcích není dobře připravený a je nedokonalý.

Nicméně politici z celého politického spektra (pravda, ovšem bez KSČM) se ještě před nedávnem shodli, že je zapotřebí co nejrychlejší reforma důchodového zabezpečení a zdravotnictví.

Jenže přišly volby a vyhrál Topolánek.

To, že ODS začala tyto problémy řešit, znamenalo, že se soc.dem. musela zachovat jako správná opoziční strana, která když vládní řekne bílá, opozice musí říct černá. Je jisté, že kdyby Topolánek zdravotnictví neřešil, Paroubek by hulákal, že včera bylo pozdě.

(A pokud by náhodou chtél Topolánek dělat reformu bez poplatků, z Paroubka by vylezlo, že jakési minimální jsou nutné.)

Paroubek ani Rath nejsou lidumilové, oni jsou opozice. To, co teď dělají, nedělají pro lidi, ale pro sebe. Až vyhrajou volby, reformy budou dělat sami. A to se teprve nebudeme stačit divit, jak blbě.

12 hejtman Šarovec hejtman Šarovec | 2. února 2009 v 15:49 | Reagovat

O nesmyslnosti poplatků a neskutečnosti nějaké "regulace" zde již řeč byla, nemíním se opakovat s konstatováním, že jde jen a pouze o úlitbu lékařům a lékárníkům, aby nestávkovali a nedemonstrovali. Do zdravotnictví šlo a jde z  těchto peněz pramálo.

Zapravdu ále dávám autorce pokud se týká nesystematičnosti jak při zavádění jak poplatků, tak při jejich náhradě "darovacími" smlouvami.

Stejně jako nikdo nevěděl jak poplatky vybírat, tak dnes nikdo neví, kdo a kde musí či nemusí platit a jak to udělat.

Podle mne jde opět o systém, jak udělat co největší zmatek, aby se v něm dalo dobře krást. Hlídejme si to, nebo nám zdravotnictví rozkradou před očima.

13 nar.soc. nar.soc. | E-mail | 2. února 2009 v 16:32 | Reagovat

Téma "regulačních" poplatků je prach obyčejnázlodějna a jakkoli ji napravovat, je sisyfovská práce.  

Měla být vyhlášena spoluúčast, na tu se lze připojistit a bylo vystaráno. Jenže Velký a Menší se utrhli z řetězu a nadělali blbostí hromadu. Je to podobné, jako účinkování ODS u Lisabonské smlouvy, u predikce hospodářského poklesu, zkrátka všude, kde jde o něco jiného, než se po dalíkovsku přimáznout, je problém.

14 M.anon M.anon | 2. února 2009 v 18:08 | Reagovat

12) hejtman Šarovec...mluvíte mi z duše. Někdo (víme kdo)zavede naprostou hloupost, ještě hůř ji pojmenuje a ten, kdo se to snaží nějak vykompenzovat je pak ten nejhorší. Proč prostě Julínek neřekl, nemáme na to, plaťte něco navíc... a ne nějaké nesmyslné názvy jako "regulační". Ani bych necekla a platila ale poplatky za položku receptu mi přijdou jako naprostý nesmysl. Jenže tahat lidem peníze z kapes a ještě z nich dělat voly, to už je na mne moc. Podotýkám, že k lékaři chodím opravdu jen málo, rozhodně mne to nezruinuje, jenže nejsem v tomto státě sama, že??

15 M.anon M.anon | 2. února 2009 v 18:10 | Reagovat

Ještě bych dodala maličkost...mladší syn byl těžký astmatik... být to dnes, tak vyděláváme jen na jeho léky,  lázně , pobyty v nemocnici apod.  A to nemluvím o lázních ve kterých byl od čtyř let do čtrnácti každý rok. Rozhodně by to dnes průměrný člověk, jako jsem byla já, nezaplatil.

16 matka matka | 2. února 2009 v 19:06 | Reagovat

[12] hejtman Šarovec,

[13] nar.soc.

[14]-[15] M.anon,

Souhlas. Stačilo poplatky přesně a srozumitelně zdůvodnit. Každý by platil rád. Ale na šmelinu s léky,...

S dcerou jsem měla podobné problémy. Nevím, jak bych to dnes ufinancovala.

I když dnes jsem četla, že znojemská nemocnice poplatky zrušila.

Jen - myslím, že v nemocnicích je ta finanční pomoc potřebná. U pediatrů si tím nejsem až tak jistá.

17 matka matka | 2. února 2009 v 19:09 | Reagovat

Proč těm regulačním poplatkům vlastně nevěříme?

18 rucuk rucuk | E-mail | 2. února 2009 v 19:49 | Reagovat

Tak nejen galymatyáš, ale přímo ,,čurbes", jak jsem poslouchala zprávy, to nemůže dát nikdo dohromady, kde se platí, kde neplatí, jaké budou chtít kompenzace po krajích, to papírování. Nebo snad kraje zaplatí jen na nějaký výkaz, že tam tolik a tolik zákazníků nebo pacientů neplatilo?

19 Zdenda Zdenda | 2. února 2009 v 19:51 | Reagovat

17)matka

Vy matko ještě něčemu věříte?  Já už kolikrát ani sama sobě ne.-:))) ?

20 matka matka | 2. února 2009 v 20:54 | Reagovat

19 Zdenda

Teď ani sama sobě nevěřím, mám stejné jméno jako Vy

:-)

21 rucuk rucuk | E-mail | 2. února 2009 v 21:08 | Reagovat

20- Tak tedy jako moje dobrá kamarádka. Ve škole jsem měla kamarádku Zdenku, o hlavu větší, trochu silnější, ale byla tak trochu jako ochránkyně. Zřejmě jsem si vybírala takové typy, protože v dalším roce po návratu do školy jsem opět seděla s takovou ,,usedlejší, rozumnou" Marií, také fajn.Mám docela štěstí na dobré  kamarádky, víme o sobě, můžeme se na sebe spolehnout a to je důležité.

22 rucuk rucuk | E-mail | 2. února 2009 v 21:09 | Reagovat

Omlouvám se za odbočení od tématu, ale v dnešní bouřné době je podle mne přátelství důležité.

23 pich pich | 2. února 2009 v 22:49 | Reagovat

(11) jen velice odvážný a drzý člověk může bez uzardění prohlásit - že Topolánek vyhrál volby. Volby vyhrál přece Dalík. A nějaké regulace nemocných neměla ODS vůbec v programovém prohlašení. Naopak. Slibovali jak nám důchodcům zajistí důstojné stáří. No vlastně některým možná ...

24 pich pich | 2. února 2009 v 22:54 | Reagovat

(rucuk) ten můj příspěvek byla reakce na toho nejmenovaného (4)před vámi ...

25 sdr sdr | 3. února 2009 v 8:30 | Reagovat

(23) pich

V tom případě příští volby nevyhraje Paroubek (čehož se silně obávám) ani Rath, který mu svými demagogiemi hrne voliče jak buldozerem, ale prosťáčci Vašeho typu.

A tehdy se ukáže, že každý národ má takovou vládu, jakou si zaslouží.

26 nar.soc. nar.soc. | E-mail | 3. února 2009 v 10:09 | Reagovat

Dnes už politické strany vidí, že "regulační" poplatky jsou vytěžená blbost. Nejlíp bude je zrušit a zavézt spoluúčast, řádně promyšlenou. Rozumná vláda by to udělala, ale máme rozumnou vládu?

27 libor libor | E-mail | 3. února 2009 v 10:14 | Reagovat

mrkněte na nový portál kliknetezde.cz

28 jiří jiří | 3. února 2009 v 10:18 | Reagovat

Zkuste si spočítat, kolik peněz do zdravotnictví jde. Při prům. hrubé mzdě 24000 (=32000superhrubé) je to kolem 4000 měsíčně, tj 48000ročně. Je-li zaměstnanců 5mil., dá to 240 miliard ročně. Stát za důchodce a děti jistě dává měné a kolik djí podnikatelé raději ani nezkoumám... Konečná suma je ale  o 2 řády vyšší, než inkaso z poplatků. (prý jdeme k lékaři průměrně 13x ročně = 390Kč, k tomu dvojnásobek za léky = 780, celkem 1170, tj zhruba do 10miliard )Vnucuje se tedy otázka, co je jejich skutečným cílem...Těch pár procent by např šlo získat úpravou pojistné sazby o několik desetin procenta a zachovat princip solidárnosti. A to nemluvím už o nepořádcích a někdy i okatém obohacování se některých skupin lidí v medicínském byznysu působících. Tam by se daly získat daleko větší sumy. A na závěr: zeptejte se ve své zdr. pojišťovně, kolik Vám přispějí na odvykání kouření, na léčbu alkoholové či drgové závislosti, na hubnutí, nebo třeba na lístky do bazénu. Budete poěšeni.

29 rucuk rucuk | E-mail | 3. února 2009 v 10:35 | Reagovat

-24-pich- tak to se omlouvám,pochopila jsem co jste myslel, po vašem vysvětlení...

28-Je pravda, kdyby všechny vybrané peníze ze zdrav . a soc. pojištění sloužily pouze k tomu účelu, ke kterému byly vybrány, musely by stačit. I když v poslední době, kdy je více nezaměstnaných to nevidím růžově, ani v tom případě.

Jak je to tedy s těmi lékárnami nyní, nevím. Jedna sousedka se mě ptala, zda vím, že v lékárnách se poplatky už neplatí. Samozřejmě se dost divila, když jsem nastínila možnost, že to bude nahrazeno vyššími cenami léků, příp. dotacemi z Kraje.

Tady je vidět, jak jsou lidé zmateni - jak to vlastně s těmi poplatky bude.

30 pich pich | 3. února 2009 v 10:51 | Reagovat

(25)sdr  raději být prosťáčkem než blbcem Vašeho typu. A tu vládu - koupenou za prachy a prebendy, tu si my určitě nezasloužíme ...

31 pich pich | 3. února 2009 v 10:54 | Reagovat

(28) jiří  souhlas - ovšem mnozí prosťáčci to ne a ne pochopit ...

32 JIŘÍ JIŘÍ | 3. února 2009 v 11:46 | Reagovat

(29):pro přesnost, a čísla se týkala pouze Zdravotního pojištění. Z poplatků se loni údajně vybralo kolem 6miliard, takže oproti aspoň 300mld pojistného pakatel. "Ochranný limit" byl 5000, na odvykání kouření jsem četl v inzerátu 1500, na lyžařskou helmu 500 atd.....Fakt, bez poplatků jsme v ....

33 rucuk rucuk | E-mail | 3. února 2009 v 11:49 | Reagovat

32- Jenže ty miliardy vlastně vytáhli z lidí navíc ke všemu. Tak jaképak zásluhy mají ti naši představitelé??

34 jiří jiří | 3. února 2009 v 13:07 | Reagovat

(32) No právě, že žádné.  Proto se ptám, k čemu jsou poplatky vlastně dobré, protože tak malá suma (v poměru k pojištění, ale i k těm příspěvkům - v lednu byly dokonce dvojnásobné, viz např. stránky www.vzp.cz) může sotva něco podstatného ovlivnit. Mně se prostě zdá, že to byl jen takový testík, co si lze dovolit. Kdyby šlo jen o to, aby bylo víc peněz na léčbu, šlo by to jinak. Efektivněji a pro občany levněji, a rozhodně bez toho, že by přispívali na odvykání závislosti těm, kdo si za to sami mohou, nebo na bezpečnost sportovcům apod.

35 +rucuk +rucuk | E-mail | 19. února 2009 v 19:15 | Reagovat

Tak už schválili, že děti do 18 let poplatky platit nebudou a ještě pár věcí, takže pokud to senát schválí a prezident podepíše.... aspoň něco. Ale stejně mám pocit, že v tom bude náramný guláš , nikdo nebude vědět, co a jestli a kdo to následně zaplatí, zda pojišťovna či kraje. Nebylo by opravdu jednodušší, všechny ty poplatky zrušit a nechat jen úhradu při pobytu v nemocnici- jíst musí každý i doma, ne? Zase ale ty náklady na pořízení automatů na lístky za poplatky a pod.?Je to jako v Kocourkově,

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama



Jdeme spát, díky za návštěvu a na shledanou...

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx