.

Chtěla bych podpořit akci, kterou na svém blogu "rozjela" Kitty a to na téma článků různých blogerek a blogerů Věřte-nevěřte. Víte-li o nějakém zajímavém článku, který by se do této kategorie hodil ozvěte se na http://diviznacka.blog.cz/ nebo na její email, případně zprávu autorovi, které jsou u ní k dispozici. Tam se dovíte bližší. Je to možnost upozornit na zajímavé články blogu- klidně i svoje.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lety- pieta-bude konečné řešení?

25. ledna 2009 v 20:25 | Ruža z Moravy |  lidé kolem nás
Ožehavé téma: vepřín v Letech. Je dobré řešení likvidovat vepřín?
Nešlo by postavit důstojný památník někde dál? Musí to být přímo na tom místě? Pan ministr Kocáb zřejmě chce i nadále vstupovat ,,do dějin?!" Podaří se mu snad to, co se řeší již přes deset let?



Pokud toto bylo známo, proč ten vepřín někdo kupoval ? Památníky jsou potřebné pro uchování paměti národa, ale není to jen populistické gesto?

Rozjitří to staré rány, nastane dohadování. Situace možná využijí mnozí ke zvýšení své popularity. Opět výdaje - za likvidaci, majitelům odškodnění - nebudou vědět , co za to chtít. Nebo se pletu?

Mám dojem, že na mnoha místech naší republiky i jiných států je takových míst hodně, ale nějak se o nich nemluví. A co tam je za stavby, ani nikdo nezkoumá. Navíc leckteré památníky, kde položil někdo život za svobodu jsou hanobeny, ničeny, odstraňovány s požehnáním nebo lhostejností úřadů....



Ožehavé otázky............







Příklad vypleněného hřbitova v posledních dnech, včetně pomníku padlých ve II. světové válce:

Prý již mají mladé vandaly...vypleněný hřbitov
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 nar.soc. nar.soc. | E-mail | 25. ledna 2009 v 21:08 | Reagovat

Zrovna čtu knihu Simona Wiesenthala "Spravedlnost nikoli pomstu" ( dokumetace nacistických vyhlazovacích zločinů ).

Je v ní vzpomínka na nacistické vyvražďování Cikánů z kmenů Sintů a Romů. Odhaduje se, že jich bylo zavražděno z celé okupované Evropy asi půl milionů. Protože nebyli mezi nimi lidé vzdělaní s věhlasem a kontakty, jsou oběti dodnes posuzovány s despektem "jako očista od zlodějů slepic".

Je děsivé, že v ČR na místě, kde byl soustřeďovací tábor dovolila komunistická moc zbudovat óbrprasečák. Je ještě horší, že pohrobci komunistických pořádků tuto hrůzu privatizovali a to nejhorší, našli se šíbři, co to za facku koupili.

Dnes by byli ochotni to svinstvo za 10ti násobek státu prodat ( samozřejmě dohodou ). Existují dávno předpisy o hygienických výstupech z takových provozů, které pokud by byly dodrženy, dovolí aby byl památník umístěn v sousedství. Existuje i cosi, jako je institut národní kulturní památky, či památného naleziště, které má právní statut i pro eventuelní vyvlastnění za úřední "privatizovanou" cenu.

Je hanbou všech polistopadových "demokratů" u moci, že nejsou schopni věci uspořádat a dávnou křivdu Cikánským kmenům důstojně kompenzovat.

Je to obdobné, jako v USA s genocidou Indiánských kmenů.

Pokud je v Kocábovi kus slušného chlapa, určitě alespoň tuto věc vyřídí. Držím mu palce.

2 Paolo Paolo | 25. ledna 2009 v 21:39 | Reagovat

Tak jestli se trafikant Kocáb setká někdy u někoho s nějakým pochopením, tak v téhle kauze určitě ne.

3 LUBOŠ LUBOŠ | E-mail | 25. ledna 2009 v 21:54 | Reagovat

Za prvé.Pokud má někdo se Cikánům omluvit za dávnou křivdu,jsou to Němci.Pokud už ten vepřín stojí,ať stojí.Koncentrák pro romy stál i v Hodoníně nedaleko Kunštátu na Moravě,tam žádný vepřín není,památník může klidně stát tam.Co se týká pana Kocába,jeho plky mě zajímají asi jako vládní vojsko v Itálii.A co se týká Romů,o nich víme svoje.

4 masenka masenka | 25. ledna 2009 v 22:27 | Reagovat

nar.soc

souhlasím s vámi,není co dodat,napsal jste to perfektně...díky

5 Zbyš Zbyš | E-mail | 26. ledna 2009 v 2:10 | Reagovat

nar.soc.,(1)

Souhlasím s masenka,(4).

Je bohužel s podivem, že taková věc potřebuje kus chlapa, jinak nic, ale budiž.  Kocábova, dnes negativní, cena akcíí by stoupla.

6 matka matka | 26. ledna 2009 v 7:11 | Reagovat

Že by Kocáb pro jednou zabubnoval, jak má?

7 Paolo Paolo | 26. ledna 2009 v 7:42 | Reagovat

Po zkušenostech se dá důvodně předpokládat, že je Kocáb hmotně zainteresován u současného vlastníka pozemku. Naprosto souhlasím s LUBOŠEM a jeho návrhem postavit památník u Hodonína a ušetřené peníze dát na vzdělání Romů (i když i to budou vyhozené peníze).

8 hejtman Šarovec hejtman Šarovec | 26. ledna 2009 v 8:44 | Reagovat

Ať je Kocáb jaký chce, má jednu záslužnou věc za sebou. Vyprovodil sovětská vojska z našeho území. Vím že nejen on, ale je to spojeno s jeho jménem. Proč si chce udělat jméno právě na Romech mi není jasné.....

9 Paolo Paolo | 26. ledna 2009 v 8:55 | Reagovat

(8) hejtman Šarovec: Myslíte, že má Kocáb nějakou zásluhu na odchodu sovětských vojsk? Já si myslím, že ta by odešla tak jako tak a že se kolem jejich odchodu motal Kocáb, to nepovažuji za žádnou zvláštní zásluhu ani za kvalifikaci na funkci ministra. Vzpomeňte si, jak dopadl Kocáb ve volbách.

10 rucuk rucuk | E-mail | 26. ledna 2009 v 9:43 | Reagovat

Jen tak na okraj, jak byli potrestáni všichni, co se podíleli na rozkrádání na židovském hřbitově v Terezíně. Kdo zamezí krádeži kovových předmětů ze hřbitovů. To by byla záslužná práce...

11 matka matka | 26. ledna 2009 v 10:06 | Reagovat

...jak dopadl Kocáb ve volbách...

Kdo ho přesto "cpe" "dopředu"? Proti vůli voličů ?

12 kelišová kelišová | E-mail | 26. ledna 2009 v 11:06 | Reagovat

Kocáb? Cikáni?.....jdu blejt velebnosti.......

13 matka matka | 26. ledna 2009 v 11:26 | Reagovat

[12] kelišová,

Tož já též ....

14 caracola caracola | 26. ledna 2009 v 11:28 | Reagovat

Kocáb má na odchodu sovětských vojsk z ČR stejný podíl jako na oteplování severního pólu. Prostě mu došly prachy z  privatizačního fondu a ten jeho bumbžoch také moc nenese. Tak co mu zbývá. Ještě by šlo zbourat kobyliszké sídliště,kde v období heydrichiády postříleli fašisti elitu našeho národa.Památníček uprostřed není nic moc.

15 honza+1 honza+1 | E-mail | 26. ledna 2009 v 11:57 | Reagovat

Ale takových míst , který po válce komunisti po němcích využívali je spousta..

Když mohli v kostelech skladovat hnojiva a garážovat traktory , proč se divíte , že v Letech postavili z těch baráků vepřín ?

Ve FN Motol dodnes stojí pod dětským pavilonem řada nízkejch baráků po lazaretu Wermachtu , kde se léčili vojáci , aby se mohli co nejdřív vrátit na frontu a dál střílet lidi..

Je to dlouhej seznam...

16 rucuk rucuk | E-mail | 26. ledna 2009 v 12:19 | Reagovat

No právě-- to by mohla být velká část nejen naší země- jen samý památník.....A vzpomíná se jinak na oběti než jen při takových mediálně zvýrazněných událostech? Vzpomeňte si na  ,,zeď" !!!!!!!!Jak to vypadá teď?

17 honza+1 honza+1 | E-mail | 26. ledna 2009 v 12:49 | Reagovat

(16) rucuk :

Kdyby se mělo postupovat chronologicky , to bychom asi zírali , co všechno by mělo nárok na vyvlastnění..

Prostě to není možné..

Osobně jsem zvědav , jak Kocábova snaha dopadne , ale moc tomu nevěřím..

Kdyby se měl každý podnikatel , nebo jaká-koli soukromá osoba vzdát svého majetku , jen proto , že na jím vlastněném pozemku někdo zemřel trýznivým způsobem , proč nevyvlastnit zemědělcům bojiště např. Na Chlumu 1866 ?

Notabene když majitel ani válku nezažil a historii nemohl nijak ovlivnit ??

Prostě je to absurdní...

18 rucuk rucuk | E-mail | 26. ledna 2009 v 13:01 | Reagovat

Jen mě tak napadlo, nemusel p. Čunek ,,uvolnit" místo iniciativě p. Kocába? Pokud by byl ve vládě, mohl by celou snahu ovlivňovat?

19 jiří jiří | 26. ledna 2009 v 13:10 | Reagovat

Já bych byl pro památník kupce Sáma. A protože se neví přesně kde, udělal bych ho pro jistotu všude.....Bořit vepřín je prostě pitomost.Ostatně u p. Kocába lze sotva očekávat rozum

20 sdr sdr | E-mail | 26. ledna 2009 v 13:26 | Reagovat

(18) rucuk

A Vy byste opravdu ve vládě ráda dál viděla tu karikaturu okresního funkcionáře Čunka? V opravdu slušných zemích by odešel dávno sám po provalení jen jedné desetiny jeho aktivit a po prvních třech neobratných "vysvětlujících" větách.

21 rucuk rucuk | E-mail | 26. ledna 2009 v 13:33 | Reagovat

-20- Neviděla, s jeho ostudou ho tam ale držel sám premiér, ne? Docela mě překvapilo, že to najednou šlo...

22 sdr sdr | E-mail | 26. ledna 2009 v 14:58 | Reagovat

A co takhle - výrazně zkrátit dávky všem, co se úmyslně vyhýbají práci, za ušetřené peníze zbourat prasečák, postavit o kus dál nový, na místě prasečáku postavit pozlacený pomník a zbytek ušetřených peněz věnovat na cokoliv, co by nás napadlo.

23 nar.soc. nar.soc. | E-mail | 26. ledna 2009 v 15:08 | Reagovat

Vážení přispěvatelé.

Pokud něco víte o zemědělských stavbách a jejich vnitřním vybavení pro chov vepřů, tak je vám znímo, že za deset let se vše musí uvnitř vyměnit. Lehké ocelové obložené stavby ( anic jiného tam zřejmě není, mají zaručenou životnost do 25 let.

Nedám nic za to, že při dnešních odbytových cenách ve výkrmu ( pravidelně ztrátových ) se každý majitel rád zbaví takové "investice" zejména, když dostane vyhandrkované peníze hned a na dřevo. Kocáb s tím nebude mít žádnou skutečnou práci, celý budoucí humbuk bude spuštěn jen pro co nejvyšší licitaci. Zaměstnanosti se to také nedotkne. Když se odstaví výkrm ( a už se odstavil v mnoha lepších kombinátech ) vznikne potřeba adaptační práce, plošná údržba a další možnosti.

Společnost, která bagatelizuje potřebu přípomínat holokaust,  je společností hlupců nebo lotrů.

Kdyby se stím hnulo dříve, mohli to zaplatit celé Němci v rámci uzavřených dohod. Jenže lepli ve vládách se postarali. aby to spadlo zase na nevinné.

24 masenka masenka | 26. ledna 2009 v 18:54 | Reagovat

nar.soc

to je dobrý,vlk se nažere a koza zůstane celá:-)))

25 rucuk rucuk | E-mail | 26. ledna 2009 v 19:21 | Reagovat

-nar.soc Něco na tom bude, vždyť odchod vojsk už byl také na spadnutí- vždyť se to v SSSR sypalo skoro dříve než u nás a nebylo to už účelné.  Dost možná bude majitel rád, že se vepřína zbaví a navíc za to dostane peníze. Kdopak do toho vidí?:-((

26 Ondra Ondra | 27. ledna 2009 v 14:05 | Reagovat

Já bych jako památku obnovil tábor. Vepřín se musí zbourat. Vepřín nebude k ničemu, když vláda ničí zemědělce. Ale tábor má budoucnost.

27 rucuk rucuk | E-mail | 27. ledna 2009 v 15:52 | Reagovat

A nahnala bych tam všechny vandaly jako  výrobce nových pomníčků a desek, které poničili. Ne z kovu, ale z plastů,  o které prý nemá žádná firma už zájem. Dvě -3 mouchy jednou ranou. Trest- náhrada zničeného- zároveň práce. Bez ubytování, aby to nebyl koncentrák...

28 Zirk. Zirk. | E-mail | 29. ledna 2009 v 8:04 | Reagovat

Jen tak na okraj,

měli by jste slyšet  pana Kocába  na chatě Amálie  v  Křivoklátské oboře kam  jezdil za Havlem a když Havel skončil tak tam jezdi ta parta stále . Pro něj je stát jen dojná kráva . Nedělejte si iluze -jemu jde o hlasy cikánů do příštích voleb. Tak se dohodl i s Bursíkem. To ještě má v plánu více angažovat svoji dceru, aby se dostala v budoucnu do politiky. Není vše tak růžové jak  je prezentováno.

29 rucuk rucuk | E-mail | 29. ledna 2009 v 14:13 | Reagovat

-28- Neděláme si žádné iluze, však dnes je opět o jeho plánech článek na novinkách. Navíc, kdyby byl tak ,,úspěšný" umělec, na politiku by se vykašlal.

30 nar.soc. nar.soc. | E-mail | 29. ledna 2009 v 20:36 | Reagovat

Pan Kocáb už sdělil v TV, že vepřín je hanba, protože tábor byl soustředěním pro přesun k vyhlazení Romů. On se to pokusí   rozumně vyřešit.

Tak za 10 let před volbama uslyšíme, kolik si vzal nějaký úředník z ministerstva všimného za "odkoupení dohodou" pro veřejnou potřebu.

Další černá díra na prachy vznikne při budování památníku, kteroužto zakázku "získá ve výběrovém řízení" romská firma.

Napřed jedna, po ní druhá a zas další a prasečák vznikne ( vlastně ani nezanikne ) z tahanice o prachy.

31 sdr sdr | 30. ledna 2009 v 10:35 | Reagovat

(29) rucuk

Vy jste zajímavá v tom, že jste schopna někoho odepsat už dopředu.

Chápu, že Kocáb Vám nemusí být sympatický. Mně vadí zase jiní. V každém případě bych s kritikou počkal až na to, co udělá (nebo neudělá).

A ty argumenty ... (Předpokládám, že třeba o Hrušínském nebo Kolářové jste se neotírala, že nejsou kdovíjací herci, když se cpou do politiky.)

32 rucuk rucuk | E-mail | 30. ledna 2009 v 14:17 | Reagovat

sdr- Neodepisuji pana Kocába jako umělce, jen se domnívám, že není  tak úspěšný jako jiní a určitě si myslel, že bude více populární- nevím, má určitě své fandy. Neotírala  jsem se o paní Kolářovou ani o pana Hrušínského, protože jsem v té době neměla jednak internet a navíc oni sami na to přišli, že jim hraní  sedí lépe než politika. Neslyšela jsem, že by  chtěli řešit tak zapeklité situace jako pan Kocáb. No,  on to možná  nějak ,,vyřeší" a bude klid...( pokud se nenajde něco zase závažného a navíc nepopulárního).

33 sdr sdr | 30. ledna 2009 v 14:23 | Reagovat

(32) rucuk

Ale já netvrdím, že Kocáb má recept na všechno ani že uspěje (i když bych mu to přál).

Já nevím jak Vy, ale já nevím, co si myslel, když tu funkci bral. Vy asi ano.

Myslím ale, že právě Kocáb má celkem dost peněz na to, aby se v politice nemusel jenom rozhlížet jak přijít k penězům. A navíc mi připadlo nefér kritizovat ho už předem.

34 rucuk rucuk | E-mail | 30. ledna 2009 v 14:36 | Reagovat

sdr-máte pocit, že ho kritzuji předem a jen já? Jen uvažuji o jeho pohnutkách. Proč čekal tak dlouho, tento problém se řeší již tolik let a co už o tom kdo napsal ani nevím.  O tom, že má peníze nepochybuji a nezávidím mu je. Druzí politici je mají také a někteří mají stále málo...jak je vidět z různejch případů -

Víte co si myslím, že je tedy  zbytečné se podle vás o čemkoli, co není vyřešené, bavit. Na co tedy vůbec někdo píše své  předpoklady, domněnky a názory kamkoliv?

35 rucuk rucuk | E-mail | 30. ledna 2009 v 14:39 | Reagovat

Jo a ještě něco - peníze pro pana Kocába nejsou určitě přednější než jeho popularita!!!!!!!! Každý umělec se rád předvádí a jestli říká, že ne, lže. Jinak by  si své povolání nevybral...

36 sdr sdr | 30. ledna 2009 v 14:54 | Reagovat

(34)

Proboha vždyť Kocáb celou tu dobu v politice nebyl. Když to přeženu, byl na tom tak jako já nebo Vy - mimo politiku.

Co byste od něj v tom mezidobí chtěla na téma Lety slyšet?

Máte pravdu, že ho nekritizujete jen Vy, ale každopádně předem. (Jen několik dnů po jmenováni do funkce mi skutečně přijde příliš brzy na hodnocení výsledků práce, to se nezlobte.)

S tou popularitou máte pravdu. Ale zase si myslím, že by vzhledem k tomu, že má peněz dost, se nemusel o ně v politice starat tak očividně, jako ostatní.

37 rucuk rucuk | E-mail | 30. ledna 2009 v 15:10 | Reagovat

sdr- A co tedy pak říkáte na takové prognozy, když ještě ani někdo není jmenován ani  zvolen a už je propírán - co by bylo, jak by bylo? Nebo pan Kocáb má v tomto směru imunitu? No tak nebyl v politice, ale moc dobře věděl co se děje, má lepší vazby na politiky než my, nemyslíte? Třeba má pocit, že se do toho vloží a půjde to konečně lépe.  Nakonec v tisku už byly úvahy předem, že je s ním  asi počítáno na post ministra. Podle mého názoru mají umělci zrovna takové právo být v politice jako jiné profese. Možná jsem jen konzervativní v tom, jak se který prezentuje na veřejnosti i vzhledem. Nemá však ani toto vliv na charakter člověka - jéje to je ale bláznivý svět. Kdo se v tom má vyznat,???

38 sdr sdr | 30. ledna 2009 v 15:42 | Reagovat

(37) rucuk

Holt uvidíme, jak to dopadne.

On to Kocáb samozřejmě zachránit nemusí. Ale na druhou stranu - po Džamile to nemá příliš těžké. Ve srovnání s ní je lepší snad každý.

39 rucuk rucuk | E-mail | 30. ledna 2009 v 16:11 | Reagovat

sdr-Jejda ,to musím souhlasit . Asi je to dané tím, že ženu málokdo ve funkci ministra uznává. Navíc je jako naschvál dávají na posty, kde každý vidí samozřejmě muže- viz ,,obrany".

40 rucuk rucuk | E-mail | 1. února 2009 v 15:22 | Reagovat

Ještě mě tak napadlo, zda v tom nehraje roli také konkureční boj. Nebude vepřín, nebude dodavatel masa a tím pádem...

Nepředpokládám, že by ho honem postavili jinde, pokud by byl zbourán. Nebo ty budovy využijí důstojnějším způsobem?

41 +rucuk +rucuk | E-mail | 25. února 2009 v 9:57 | Reagovat

S řešením romské otázky prý nabídl pomoc panu Kocábovi pan Čunek. Když se ruka k ruce vine - tak se dílo podaří!?!

42 +rucuk +rucuk | E-mail | 9. března 2009 v 15:37 | Reagovat

sdr- možná už to číst nebudete, ale pan Kocáb nebude tak hr na řešení problémů Romů, když nechce vyzkoušet, jak se u nich bydlí. Výmluva se najde, že? To jen tak , na okraj. Nemám ráda silácká prohlášení a pak couvání. Neměl to tedy prohlašovat.

43 Przemyslaw Przemyslaw | E-mail | Web | 16. listopadu 2011 v 7:05 | Reagovat

Já chci taky takovej bloooog:D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama






Jdeme spát, díky za návštěvu a na shledanou...

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx