.

Chtěla bych podpořit akci, kterou na svém blogu "rozjela" Kitty a to na téma článků různých blogerek a blogerů Věřte-nevěřte. Víte-li o nějakém zajímavém článku, který by se do této kategorie hodil ozvěte se na http://diviznacka.blog.cz/ nebo na její email, případně zprávu autorovi, které jsou u ní k dispozici. Tam se dovíte bližší. Je to možnost upozornit na zajímavé články blogu- klidně i svoje.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nutnost přítomnosti našich vojáků.

13. října 2008 v 13:12 | Ruža z Moravy |  lidé kolem nás
bojová technika
Dnes mám odlišný problém než dříve.. K nám by měli přijít cizí vojáci a naše vojáky máme posílat do jiných zemí. Jak odlišné cíle to však jsou. Ti cizí by měli přijít do země, kde jim nehrozí žádná újma - tedy kromě těch slibovaných teroristických útoků, či raket, ale naši jsou v zemích, kde již pohořelo tolik vojenských misí, že je s podivem, že tam ještě někdo chce jít.



Ale víc by mě zajímala otázka finančního zabezpečení. Nemáme na to a ono - je zbytečné vypisovat, kdo má málo peněz a na co, ale na tyto záležitosti se vždy musí někde vyhrabat rezerva.

Jen mě mrzí, že máme ministryni ženu, která, si myslím by měla být pro co nejméně konfliktů, ale ona se zřejmě chce zavděčit - jen nevím komu?,

Možná si myslíte, že to není zbytečné mrhání penězi, ale jsou bohatší země a mám pocit, že o takovou přednost nemají zájem, být spasitelem tam, kde o nás nestojí.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Jitka Jitka | 13. října 2008 v 14:40 | Reagovat

Proto po prvé v životě volím komunisty.  Přeberte si to jak chcete. Mír a život je pro mne přednější než mamon. Velkopodnikatel za války neumírá, ten vydělává. Jak říkal nějaký Baťa.

2 N.D. N.D. | Web | 13. října 2008 v 16:12 | Reagovat

Naši vojáci už nejsou vojáci, kteří na vojnu jít nectěli a museli. Vojáci si svojí profesi vybrali a vojáci prostě neplácají bábovky a hrady z písku. Mají své úkoly, které jim zadává legitimně zvolená vláda a obě komory. To k p. Růžence.

K Jitce: Je to Vaše rozhodnutí a asi s tím nikdo nic nenadělá. Ani já si nekladu za cíl v této krátké diskusi Vás o něčem přesvědčovat. Jenom bych chtěla upozornit, že vojenské cíle nejsou hnány jen mamonem, ale i  mocenskými pudy, ovládat území a pak ho obehnat drátem (jako to tu bylo) a nařizovat co si lidé mají myslet. Ač to tak nevypadá, chcete to milá Jitko. Doufám, že se to nepovede a naše děti budou svobodné a budou moci do světa na zkušenou, což my jsme nemohli.

3 Paolo Paolo | 13. října 2008 v 17:19 | Reagovat

V každém případě naši žoldáci se stali nástrojem v rukách cizí mocnosti a hájí výlučně její zájmy.

Pro(2) N.D.: Nevím o jaké svobodě v závěrečné větě svého příspěvku mluvíte. Svoboda a demokracie jsou vždycky jenom pro někoho. Ty naše dnešní jsou draze vykoupeny utrpením mnoha obětí současného režimu. Já nějaký zvláštní rozdíl nevidím.

4 vicomt vicomt | 13. října 2008 v 18:13 | Reagovat

(2) N.D. Chtěl jsem napsat svůj názor, ale bylo by to zbytečné. Vy jste to udělala za mne. Souhlasím s Vámi.

5 ferda ferda | 13. října 2008 v 18:14 | Reagovat

Máte pravdu,Paolo,akorát o těch dnešních obětech se vedět nechce a troufám si tvrdit,že mnozí trpí stejně a další režim dohání k sebevraždám.

6 N.D. N.D. | Web | 13. října 2008 v 18:33 | Reagovat

ferda s paolem: Prosím, aby bylo jasné, o kterých obětech současného režimu mluvíte, prosím o alespoň jeden příklad.

7 asa asa | 13. října 2008 v 18:47 | Reagovat

Cítím se být obětí současného režimu -nechtějí mně vzít do práce. Přitom sedmdesátka bude brzy málo na to aby člověk mohl odejít do důchodu.

8 hejtman Šarovec hejtman Šarovec | 13. října 2008 v 18:52 | Reagovat

Bohužel musím na základě skutečností konstatovat, že současná ministryně obrany je zcela nekompetentní a škodí celému našemu vojenskému hnutí, ať již minulému, nebo současnému. Připadá mi ajko agentka cizí mocnosti, která dělá vše pro naprostou diksreditaci celé naší vojenské veřejnosti, ať již současné, nebo minulé.

9 asa asa | 13. října 2008 v 18:55 | Reagovat

To autorka. O penězích to přece nemůže být. Nechápu proč u nás pořád někdo nemá peníze. Copak nemáme tiskárny ? Na západ od nás takové problémy nemají. Banky a burziani s prachama zatápěli pod kotly, najednou všem došly a státy bez problému sypou miliardy, jako by se nechumelilo. A nic se neděje. Zase bude chvíli klid a všichni budou spokojeni. a u nás ne a ne a ne...

10 Paolo Paolo | 13. října 2008 v 19:23 | Reagovat

Pro(6) N.D.: Žijete  zřejmě na jiné planetě, tak Vám jenom připomenu ty desítky sebevražd lidí, kteří přišli o práci, další desítky zničených existencí v důsledku bankrotů finančních institucí a stovky obětí státem podporovaných podvodů. Mohl bych ve výčtu ještě dlouho pokračovat, ale pro člověka jako vy to zřejmě nebudou dostatečně relevantní argumenty, ale to už je o něčem jiném. Zkrátka každý vidí to, co vidět chce a nevidí, co nechce.

11 rucuk rucuk | E-mail | 13. října 2008 v 19:25 | Reagovat

N.D. Napsala jsem jen takovou úvahu, zda pro tak malý stát jako je náš bude únosné posílat ještě více vojáků do Afganistánu. Pokud by byla možnost změnit něco na situaci v určitých zemích, prosím, ale  tam už byli jiní vojáci a co tak zmohli? Stojí to za ty náklady? Mohlo by se dát více peněz do školství a kde je třeba.

Rušily se školky a školy, nyní se opět rodí více dětí a je třeba myslet na jejich budoucnost.

-asa-Žijeme? Ano. Máme bídu? Snad jen někteří, kteří nemají práci. Ono se s těmi penězi nadělá a nakonec se zase někde najdou. Ale na peníze dávané na vojenské akce jsem tak trochu alergická. Asi tomu nerozumím, že?

12 nar.soc. nar.soc. | E-mail | 13. října 2008 v 19:42 | Reagovat

Jeden problém se žoldáky je. Dělají něco co je vymyšleno blbcema. Nikdo rozumný si nemůže myslet, že analfabety vyučí něčemu prospěšnému  koktavým železem.

Už dávno měl být v běhu program pomoci afgánskému venkovu, zajištěny všechny vhodné plochy pro zemědělskou výrobu s tržním odbytem. Následné vyloučení pěstování máku, by  potlačilo narkotika, jako zdroj peněz.

Za nepoměrně menší peníz, už mohl mít afgánský venkov  stabilitu a klid. Jenže zbrojaři potřebují válku a tak se válčí.

Blbci na českém ministerstvu obrany nedovedou ani vybrat potřebná auta, natož rozhodnout o něčem komplikovanějším.

S tou kulatou bábou se dostaneme, ještě k větším blbostem.

13 ferda ferda | 13. října 2008 v 19:44 | Reagovat

Pro ND,bych k Paolovi dodal i docela velké množství bezdomovců,mnohdy ne!vlastní vinou,sebeupálení nehrdinové,protestující proti bezohlednému režimu...ještě?

14 MIRA MIRA | 13. října 2008 v 20:11 | Reagovat

[10] Paolo

To je těžké, vy jste asi zase žil na jiné planetě předtím. Shodneme se ale na znění Vaší poslední věty: "Zkrátka každý vidí to, co vidět chce a nevidí, co nechce."

15 rucuk rucuk | E-mail | 13. října 2008 v 20:20 | Reagovat

Ještě taková malá poznámka. Naše vláda honem honem uznala samostatnost Kosova, Osetii ovšem ne a nedávno byla podána u Haagského mezinárodního soudu stížnost  na osamostatnění Kosova.  Copak yb naše vláda udělala, kdyby stížnost byla uznána. No, to jsou takové akce vlády, které by možná parlament neschválil, ale je to v její pravomoci takže....

16 N.D. N.D. | Web | 13. října 2008 v 20:34 | Reagovat

Na jiné planetě nežiju. Jsem realista. Sama jsem přišla o práci, udělala jsem si rekvalifikační kurz a až do důchodu jsem dělala novou práci. Jsou samozřejmě jedinci, kteří svojí situaci neunesou. To je na delší debaty než v tak krátké diskusi a co osud, to jiná příčina. Ale zpět k těm vojákům. Do diskuse o tom, zda to ministrně dělá dobře nebo ne se pouštět nemůžu.  Myslím si, že je těžké dělat takové úvahy, když nevidíme do všech podrobností. Jedno souvisí s druhým. Mě štve spousta jiných věcí, hlavně to, že naše politická a vládnoucí garnitura nemá žádnou morálku a to je dost tristní.

17 rucuk rucuk | E-mail | 13. října 2008 v 22:36 | Reagovat

-N.D.- V tom máte jednoznačně pravdu, že na každém záleží, jak si zařídí život, možná jen nemá každý takový rozhled a odvahu,  ale také možná je pro někoho pohodlnější , čekat na nějaký zázrak. Byla jsem v podobné situaci a řešila jsem ji bleskově, abych nemusela hledat práci bůhvíkde.

18 rucuk rucuk | E-mail | 13. října 2008 v 22:39 | Reagovat

Ještě taková úvaha, možná tím někteří mladí muži řeší svou životní situaci, když jsou profesiálními vojáky.

19 jiří paur jiří paur | E-mail | 13. října 2008 v 23:00 | Reagovat

Zcela s autorkou článku souhlasím,i mě také štve ,že nejsou peníze na mléko do škol ,na opravy Motolské nemocnice,ale 170milionů na gruzii se najde,pro naše žoldáky jsou peníze také.Co jim v afganistánu chtějí vnucovat??Demokracie tam nemá naději přežít stejně jako v íráku,tam to vždy srovnal nějaký diktátor a ne demokratické ideály a hodnoty.

20 vikis vikis | 14. října 2008 v 2:59 | Reagovat

Překvapuje mě myšlenkový potenciál a genialita hodná nobelových cen, jakou vynikají někteří autoři

přízpěvů. Zvláště pak národní socialist.  Tak třeba toto je hodno nobelovky -Už dávno měl být v běhu program pomoci afgánskému venkovu, zajištěny všechny vhodné plochy pro zemědělskou výrobu s tržním odbytem. Následné vyloučení pěstování máku, by potlačilo narkotika, jako zdroj peněz.

Za nepoměrně menší peníz, už mohl mít afgánský venkov stabilitu a klid. Jenže zbrojaři potřebují válku a tak se válčí.-- Jen nám tento gigant nevysvětlil, jaké plodiny by chtěl v hornatém Avghánistánu pěstovat. Jak by zajistil tržní odbyt, či lépe kdo a za kolik by tyto plodiny vykupoval a co by s těmito plodinami dále dělal, je li na trhu nadbytek zemědělské produkce /přez to, že někde se hladoví/. Nar. soc. for president. Více takových rozumářů a na světě bude ráj.

21 nar.soc. nar.soc. | 14. října 2008 v 9:11 | Reagovat

20  vikis

S Váma je to těžké, oi zemědělství nevíte nic. Vy dokonce ani nevíte, že ve vyspělých zemích jsou dotační programy, které už tak zprůmyslněnou výrobu slevňují a tím brání dovozu ze zemí kde je ruční práce za pakatel a stroje znají jen z obrázků.

Kdyby se část peněz vrážená do zbraní vložila do dotačního fondu, aby se mohl rozjet vývoz plodin, které je afhánský rolník schopen v jisté kvalitě vyrobit ( léčivky, sušené plodiny - koření- paprika, hrozinky ) a o nějaké procento se snížily dotace tam jsou nadbytečné, tak by to nestálo dokonce ani dolar, či euro navíc. Jenže jsem asi naiva. Sobci a blbci budou válčit a doma platit dotace jak mourovatí a vikisové jim budou fandit přestože věci vedou tou rovnou leninskou cestou, rovnou do řiti.

22 MIRA MIRA | 14. října 2008 v 9:35 | Reagovat

[21] nar.soc.,

:-)))

23 Ivo L Ivo L | 14. října 2008 v 12:14 | Reagovat

Včera večer jsem se náhodou připletl k televizi a zrovna dávali dokument o našich drahých vojácích kde si v Afganistánu. Lukrativní záběry pořídil televizní štáb, který tam zrovna byl natáčet. Chování, těch našich placených profesionálních vojáků v okamžiku když byli napadeni, nelze označit jinak, než diletanti se vším všudy. Techniku made in US by jistě předčila Praga V3S a vojáci si ušetřili práci s úpravou cesty i čas a asi by ani k kýženému napadení nedošlo. Opravdu mrháme penězi. A efekt ? Nic. Jak se říkávalo " vojna není kojná " asi už neplatí, ale určitě platí " armáda je dojná ". A to se žena, co by ministr obrany, náramě hodí.

24 Jakub Jakub | 14. října 2008 v 12:56 | Reagovat

S Paolem těžko něco uděláte, je to klasický produkt doby předešlé.. Ještě pár let a tahle generace odejde, takže bude líp :o)

25 rucuk rucuk | E-mail | 14. října 2008 v 13:26 | Reagovat

-24- Takže vy se zřejmě těšíte, až budete ve věku této staré generace, pamětníci vymřou a vás bude ta další generace ,,milovat", Lituji Vaše rodiče či prarodiče, pokud ještě žijí a děkuji jim za Vaši výchovu. Opravdu nám rostou  humánní nástupci.

26 sdr sdr | 14. října 2008 v 14:01 | Reagovat

-24-, -25-

Nemůžu si pomoct, ale byť to Jakub řekl možná pro někoho příliš tvrdě a zjednodušeně, kousek pravdy by mohl mít v tom, že starší generace měla, má a asi vždycky bude mít tendenci vzpomínat na to, co bylo, až moc v dobrém a rendenci kritizovat současný stav. Takže je docela možné, že pohled těch starších už je tím trochu zatížen a není tak úplně objektivní. Jak v chvále toho, co bylo, tak v kritice toho, co je.

Otázka je jaký bude Jakub (a my všichni), až zestárnem.

27 rucuk rucuk | E-mail | 14. října 2008 v 14:08 | Reagovat

-26- Je to spíše v tom, že my máme s čím srovnávat ať v dobrém, či horším. Neodsuzujeme staré  skutečnosti šmahem. V žádné době nebylo vše bílé nebo černé a člověk se na vše dívá ze svého stanoviska. My byli tehdy mladí a leccos nám nevadilo, co by mohlo vadit, kdybychom to brali rozumem. Budete také vidět věci jinak v průběhu doby. Jen bych vám přála, abyste měli na co vzpomínat v té honbě za penězi, udržení práce, rodiny. Aby vám život neprotekl mezi prsty a nezjistili jste, že jste těm dalším mladým na obtíž.

28 Jakub Jakub | 14. října 2008 v 14:27 | Reagovat

26) ano je to přesně tak, jak jste vyjádřil. Napsal jsem co jsem napsal a stojím si za tím. Pro rucuk: Ono ne vždy věk = moudrost. Nicméně mě neodsuzujte prosím, víte já osobně beru jako problém to, že bychom se ke starším měli "nějak" chovat, k ženám "nějak" chovat, ke každému nějak chovat. Souhlas, ale ne v rovině debaty, tady jsme si každý roven a každý máme názor. Zrovna jako třeba jistý Paolo..

Litování mých rodičů či prarodičů si prosím nechte od cesty.. Jak jsem již napsal příspěvěk 26) popsal to co jsem já chtěl říct.. Víte kdybychom se vždy řídili těmi pamětníky, ostřílenými zkušenostmi, zůstali bychom pravděpodobně stát na místě...

29 rucuk rucuk | E-mail | 14. října 2008 v 14:35 | Reagovat

-28- Váš názor vám neberu, jen tak reaguji svým názorem.  Na diskuzi je si opravdu každý roven a staří neznamená moudrost, spíše zkušenost. Nebuďte naivní, že by se někdy - kdykoliv mladí řídili  radami a zkušenostmi starších. My jsme  nebyli jiní, jen někteří na to zapomínají. Každý, kdo měl o deset let více než my před dvacítkou, byl pro nás málem odepsaný staroch. S léty se to srovná. Buďte dlouho mladý, naivní a myslete si, že jste už tak chytrý, že nemusíte žádné bláboly starých poslouchat. Uchováte si tak déle radost ze života.  Vašich tak nelituji, nechám si to od cesty, jen mě dodnes mrzí, že jsem svůj život od 6 let prožila bez svých rodičů.

30 sdr sdr | 14. října 2008 v 14:45 | Reagovat

-27-

Teší mě, že mě někdo (aspoň podle reakcí v blogu) považuje za mladého.

Jenomže vzhledem k tomu, že už mi důchod klepe na dveře, buhužel (nebo bohudík) taky už leccos pamatuju...

31 rucuk rucuk | E-mail | 14. října 2008 v 14:55 | Reagovat

-30- Tak to jsem ráda, že pamatujete.  Vyvodila jsem to z vaší poslední věty u přísp.26. No a stejně jste mladší než já a vůbec - o co jde?, ne? ,,, Pro pivo si vás nikoho neposílám". My si při narozeninách přejem asi takto: Jé, ty jsi už stará metla, zase rok a kdy už dostaneš rozum? Také na vás dojde.

32 Deyvo Deyvo | E-mail | 14. října 2008 v 15:02 | Reagovat

pro Jitku: Jitko, volbou komunistů oficiálně schvalujete a souhlasíte se zabíjení nepohodlných lidí (politické procesy), s krádežemi (znárodňování), fízlováním (stb) a šířením těchto "idejí" do celého světa. s tím ten mír moc nevybudujete. a když náhodou ano, pak ve frontě na toaleťák, maso, mandarinky nebo vatu na vložky budete na tento bordel vzpomínat ještě s vděčností.

33 sdr sdr | 14. října 2008 v 15:04 | Reagovat

-31-

Nejde o nic.  

Jen jsem měl pocit, že k těm diskutujícím, které odhadujete na podstatně mladší, přistupujete trošku blahosklonně s převahou toho, že jste člověk, který má to, co oni nemají, totiž životní zkušenosti.

Trošku mi vadí, když mám dojem, že to připomínáte jenom těm, kteří jsou mladí a minulý režim kritizují. Těm mladým, kterým není příliš po chuti režim současný, jejich mládí a nezkušenost nepřipomínáte.

Ale můžu se mýlit.

34 rucuk rucuk | E-mail | 14. října 2008 v 15:22 | Reagovat

-33- To snad ne, že bych to nějak vědomě rozlišovala? Nejsem si toho vědoma. Snad vám postačí vysvětlení, že si nijak nepřipadám zkušenější, jsou zde lidé určitě chytřejší už svým vzděláním a studiem a blahosklonnost do mého chování běžně nepatří, spíše ji nesnáším moc ani u druhých.  Od malička mi spíše každý zdůrazňoval, že jsem jen - nejprve nejmladší z rodiny, pak jen ženská a to se táhlo téměř celým životem, pokud žijete mezi samými chlapy, kteří snědli všechnu moudrost a pro vás moc nenechali. A teď mladí mají pocit, že co jim můžete vykládat, mají svůj rozum.  Navíc, komentáře beru tak jak jsou napsány, kdo má kolik let z toho moc neusuzuji.

35 rucuk rucuk | E-mail | 14. října 2008 v 15:27 | Reagovat

-Deyvo- Nepodsouvejte Jitce názory, které ji snad ani nenapadly. Dnes volí komunisty kromě členů jen ten, kdo doufá, že bude aspoň nějaká opozice, aby nemohly být prosazeny šmahem všechny zákony i ty, které nejsou moc pro lidi dobré. Že by někdy mohli vládnout, to nehrozí.

Jsme přece v NATO  a  EU.

36 rucuk rucuk | E-mail | 14. října 2008 v 15:29 | Reagovat

-Deyvo- a ještě jen maličkost: Dnes se nekrade, nezabíjejí se nepohodlní lidé,  nefízluje se? Nebuďte naivní - ještě dlouho toto bude .

37 Deyvo Deyvo | E-mail | 14. října 2008 v 16:06 | Reagovat

rucuk 35, 36: snad soucasnost nechcete srovnávat s tím co se tu dělo od roku 1948 do roku 1989? a pokud paní Jitka řekne A, pak musí říct i B. to nejde oddělit. volbou komunistů volí jejich program a hlásí se k jejich idejím = třídní boj a diktatura proletariátu. jinak kradlo se, krade se a bude se krást. ale okrást (znárodnění) a ožebračit (měnová reforma) celý národ, to snad ne. troufám si říct, že nepohodlní lidé se u nás (ve jménu státu) neodstraňují. a s tím fízlováním. rozhodně dnes stát nenutí a nevydírá, aby někdo někoho fízloval proti vlastní vůli, jako to bylo dřív. pokud nerozlišujete tyto jemné detaily, pak je každá argumentace marná. vždyť každý argument se dá zpochybnit. jistě Vám nemusím dávat příklad známý již ze starověku o závodění Achillea a želvy.

38 Kamufláž Kamufláž | E-mail | 14. října 2008 v 18:00 | Reagovat

[37]

Přiměl jste mne k tomu, že jsem se poprvé v životě podíval na stránku KSČM, abych zjistil, jak je to s jejich programem.

I nalezl jsem (v sekci "Dokumenty") jakýsi soubor "Informace o postupu prací na projektu modelu socialismu". Ďábelsky jsem se zachechtal, protože i komunisté už chtějí být IN a teoretický počin označují módním slovem "projekt". Nemáte-li žádný projekt, jste OUT. No nic.

Na str.5 jsem se dočetl, že cílem politiky KSČM je ekonomika využívající výhod společenského vlastnictví. O cestách, jak současné, valnou většinou privátní vlastnictví změnit na vlastnictví společenské, se tam však mlčí. Závěry nechť si z toho odvodí každý sám.

Bylo by jistě zajímavé vědět, zda představy s.Filipa jdou tak daleko, že by znárodnil např. telekomunikace a pak by museli jeho lidé čelit útoku pancéřových vozidel NATO, která by sem přijela podnikatelské svobody bránit.

Paní Jitko (1), jak se díváte na takové možnosti?

39 nar.soc. nar.soc. | E-mail | 14. října 2008 v 20:02 | Reagovat

Mám přímo pupínky z aktivit vlád, které staví "na nohy" finanční sektor a banky, tím že zestátňují jimi nadělané dluhy. Tuto "pravicovou politiku" Salzmanů, Klausů, Kočárníků a podobných novátorů, jsme si už před 10 lety užili a jako spotřebitelé ji splácíme dosud za ty, co vzali roha na Kanáry, Seychely, Bahamy a bůhví kam.

40 vikis vikis | 14. října 2008 v 23:12 | Reagovat

narsoc.

Tak už bylo dost toho vašeho zápecnictví. Není už na čase, aby jste se stal konečně tím šéfem MMF. To je až skoro zločin, sedí li takový genius jako vy v koutě. nuž vzhůru, svět vás potřebuje.

41 Deyvo Deyvo | E-mail | 15. října 2008 v 13:51 | Reagovat
42 Deyvo Deyvo | E-mail | 15. října 2008 v 14:04 | Reagovat

Programovým cílem KSČM je socialismus, demokratická společnost svobodných, rovnoprávných občanů, společnost politicky a hospodářsky pluralitní, postavená na maximální občanské samosprávě, prosperující a sociálně spravedlivá, pečující o zachování a zlepšování životního prostředí, zabezpečující lidem důstojnou životní úroveň a prosazující bezpečnost a mír............. socialismus (podle wikipedie) odmítá soukromé vlastnictví. pak ovšem nevím jak je to s tou proklamovanou hospodářskou pluralitou. a konečně si nedokážu představit, jak se taková bezpečnost a mír prosazují. to jen tak pro příklad.

43 nar.soc. nar.soc. | E-mail | 15. října 2008 v 14:43 | Reagovat

42 Deyvo

Zkraje až po slovo zabezpečující, je to opsáno z ideologie národních socialistů první republiky. Místo zabezpečující, je ovšem umožňující důstojný život a zabezpečující ochranu života a majetku jednotlivce i obranu území státu.

Soudní moc je přístupna každému občanovi bez omezení společenským a majetkovým postavením.

V přístupu ke vzdělání jsou si lidé rovni, pomoc v nemoci a ve stáří, je podle možnosti povinných, zaručena.

To platilo do r. 1938.

Z toho vidíte, že český socialismus umožňoval existenci Bati.

Komunistický socialismus neumožnil ani existenci holiče.

Kdo kradl a vraždil jednou, do r. 1952, podruhé, v r. 1953 - Plzeň a potřetí, v r. 1969 - milice,  má stále co vysvětlovat nikoli jen opisovat odjinud.

44 Deyvo Deyvo | E-mail | 15. října 2008 v 15:42 | Reagovat

nar.soc. 43: to co jsem psal (41 a 42) byl vzkaz pro Jitku a rucuk :-)

45 hurikan hurikan | E-mail | 15. října 2008 v 17:10 | Reagovat

Vždyť i Jiřina Švorcová by tu chtěla cizí vojáky. www.jirinasvorcova.cz

46 rucuk rucuk | E-mail | 15. října 2008 v 18:47 | Reagovat

-44- Likvidace drobných, středních řemeslníků postihla i naši rodinu. Nebylo to správné a byli u nás ti soudruzi papežštější než papež, což jak sleduji je u nás obvyklé až dosud. V Maďarsku, Polsku, Jugoslávii i jinde drobné živnostníky nelikvidovali. Fakt je, že krize nastávají, když se pokládají velké banky, těžký průmysl. Jak to dopadá s dopravou v soukromých rukách? No, to už je jedno. Majetek lidem brát neměli, vždyť kolik stálo úsilí třeba zemědělce, než si našetřil na kus pole atd. Možná,pokud by dělali družstva z menších sedláků, kteří by tam šli dobrovolně, nekolektivizovali násilně, lidé by sami přišli na to, že je pohodlnější si tu dřinu rozdělit, obzvlášť, když třeba na statku nejsou nástupci. No, jsou to jen úvahy, dnes zcela zbytečné. Nic se asi nedá dělat ideálně.

47 rucuk rucuk | E-mail | 15. října 2008 v 18:55 | Reagovat

-45- Kde přesně je uvedeno, že by tu chtěla Jiřina Švorcová cizí vojáky? V Uvedeném www. to není ani jsem to nikde neslyšela.

48 Deyvo Deyvo | E-mail | 16. října 2008 v 8:43 | Reagovat

rucuk: přečetla jste si dobře odkazy, které jsem nechal v příspěvku č. 41? úryvky volebního programu KSČ z roku 1946? bylo tam něco o kolektivizaci? o likvidaci drobného podnikání? o svobodě vyznání? jak tam byla popsána měnová reforma? Vážená paní, naslibovali toho spousty a udělali přesný opak. a jestli je Vám známo, současná KSČM se od KSČ nedistancovala. takže psát si můžou co chtějí, ale jejich sliby nemají ani cenu papíru, na který jsou vytištěny. asi tak.

49 rucuk rucuk | E-mail | 16. října 2008 v 9:30 | Reagovat

-48- Víte tehdy to lidé brali ještě v euforii z konce války,  nebyli informovaní, co se dělo za Stalina v SSSR, dělila se moc mezi vítězné velmoci, nebyl čas na pitvání co by mohlo být a co ne. Současná KSČM není už tak naivní, že by předpokládala nějaký zvrat v osobním vlastnictví. Také si uvědomte, že hodně  bývalých členů má ten majetek ve svých rukou, většinou ti překábátění. Od negativních věcí z 50.  let se už několikrát distancovali, ale co se nechce slyšet, neslyší se a vytahují se programy z těch let a hrozí lidem- co by , kdyby. Myslím, že se lidé už dost poučili a mladí jsou většinou již jinde.

Měnová reforma byla třeba kvůli bankovkám, které tu byly různé, ale neměla být  tak drastická již kvůli lidem, kteří si šetřili a pak o to přišli. Jen tak na okraj - přišli jsme  s bratrem každý o 20 tisíc, co nám uložili dědeček s babičkou, bylo to dáno po váloce na vázaný vklad s omezeným výběrem a protože jsme byly děti a ještě se neženili a nevdávali, tak to padlo celé při měně.

Tak mi nepodsouvejte, že mi nic nevadí na min. režimu.

50 Boris Boris | 16. října 2008 v 11:26 | Reagovat

48] Deyvo

Ne že bych jim fandil, ale pro Vás by měli větší cenu jejich slova, kdyby se od KSČ distancovali? To Vám fakt stačí málo.

Dnešní ostatní parlamentní politici se každou chvíli od něčeho distancují a kdybych je měl vnímat jako Vy vnímáte komunisty, tak jsou ještě horší než komunisti. ( Tím nechci říct, že se mi po nich stýská )

Příjemný den

51 Deyvo Deyvo | E-mail | 16. října 2008 v 12:18 | Reagovat

samozřejmě že nestačí, ani to neočekávám. jen chci poukázat na to, že je to jedna a ta samá strana a na to co udělala a jak to udělala. a taky na to, že se u ní ani na okamžik neobjevuje něco jako snaha o omluvu nebo lítost. naopak, celkem drze vyzdvihuje své úspěchy a bagatelizuje své "přehmaty" a "individuální selhání jednotlivců" na své (krvavé) cestě za ideální (=komunistickou) společností. to je prostě hnus!

52 sdr sdr | 16. října 2008 v 12:23 | Reagovat

-49-

Jestli věříte, že KSČM dnes mluví pravdu, pak jste přesně ve stejné situaci, jako po válce, kdy lidé (někteří) věřili tehdejší KSČ, že nebude žádná kolektivizace, žádné zabavování živností ani žádná měna.

To, že měna byla údajně kvůli různým bankovkám, nevěříte snad ani Vy. Není přece nic jednoduššího, než vytisknout nové bankovky místo starých a vyměnit je v poměru 1 :1 bez ožebračení lidí.

Do určité míry Vás chápu, že nevidíte na starém režimu všechno špatné, ale vzhledem k tomu, co všechno používáte ne jeho obhajobu, mám dojem, že se Vám po něm stýská hodně. Klidně to přiznějte, dnes Vás (na rozdíl od minulého režimu) už za to nikdo nezavře...

53 nar.soc. nar.soc. | E-mail | 16. října 2008 v 13:49 | Reagovat

40 vikis

Děkuji za nabídku, ale už mám roky. Je to pro mladší, třeba pro zrovna vikise.

54 Boris Boris | 16. října 2008 v 13:54 | Reagovat

51] Deyvo

Máte jistě v mnohém pravdu. Jen je třeba si také uvědomit, že v ostatních tzv. demokratických stranách napříč politickým spektrem je ve špičkách těchto stran pořád ještě dost bývalých členů KSČ.

Pak z lidského hlediska je pro mne daleko přijatelnější ten, který se neschovává za jiný kabát a "myslí to upřímně", ale ten který mi otevřeně říká, že to vidí tak a tak. Znovu opakuji, že nejsem ani členem ani sympatizantem KSČ. ( I když si myslím, že i mezi nimi jsou v současné době lidé, kteří to mají v hlavách daleko více srovnané ve prospěch současného státu, než někteří rádoby demokraté).

Příjemný den

55 rucuk rucuk | E-mail | 16. října 2008 v 14:01 | Reagovat

-52- A víte, že nestýská? Co bylo bylo, v něčem se nám ulevilo, ale všechno nové není vždy dobré, tak slepý snad nejste. Za názory dnes lidé platí, pokud jsou odlišné od oficiálních. Možná ne vězením , ale přiznejte si ztrátou  možností získání práce, nadávkami od přesvědčených moderních lidí- nevím jak je označit, abych někoho neurazila. Přiznám se jen k tomu, že jsem ráda, že mám tu honičku za sebou a nemíním se ničím otravovat. Jen tak občas polemizuji a nikomu jeho názor neberu. Naši mladí také žijí svůj život podle svých názorů a já jsem jen ráda, že mají práci, nemají bídu, jsou na sebe slušní a mají dobře vychované - zatím se to tak jeví - děti.

56 Kotrč Kotrč | 18. října 2008 v 20:30 | Reagovat

Je zajímavé že dialog o ministryni sklouzne do politckých keců jdné strany proti druhé.Pro mně je groteskní celá situace o armádé kterou jsme zrušili jko zbytečnou a drahou zátéž pro republiku

a teď posíláme vojáky válčit za možná ješté vétší naklady než byli dříve.A zvláštní je že lidi kteří tvrdili po r.89 že na naše území nevkročí noha cizího vojáka.Zvlášť výrok jednoho kulisáka který zrušil zbrojní výrobu a teď je pro výstavbu radaru který podpořil výrokem že jsme po američanech stálenéco chtéli a

teď jim nechceme vyhovét.No já nevím jestli jsme po nich néco chtéli ale nikdy jsme nic nedostali.No za všechno se holt musí platit.

57 rucuk rucuk | E-mail | 25. května 2009 v 9:12 | Reagovat

S postupem doby a v návaznosti slibů komunistů po válce a jejich neplnění, doporučuji si přečíst článek z května 2009- Po dvaceti letech - jak se jeví Projev Václava Havla v r. 1989. Není to skoro totéž - sliby a jejich plnění?

Snad ještě někdo na tento článek ,,zabrousí" a pak si srovná ty komentáře se skutečností.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama






Jdeme spát, díky za návštěvu a na shledanou...

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx