Znovu poplatky.

29. září 2008 v 16:00 | Ruža z Moravy |  lidé kolem nás
Jak je vidět, není ještě konec dohadování kolem poplatků u lékaře a v lékárnách. Schválí se zákon, pak se k němu přidávají novely. Otázka je, pokud vejdou v platnost po všech schvalováních, zda něco přinesou.


Jedním z důvodů k zavedení poplatků prý bylo, nadměrné zneužívání návštěv u lékařů - hlavně důchodci. Teď by měli být od poplatků starobní důchodci osvobozeni - proč ne také invalidní? Nebudou toho zase zneužívat? Takže odpadl jeden z hlavních důvodů zavedení poplatků, tak proč ne všem stejně?
Děti do 18 let - dobře! Sociálně slabí, kteří mají méně než 2 živ. minima. Zase bude třeba dokládat potvrzení o příjmu, dávat žádost o potvrzení insolventnosti. Jak často? Měsíčně, čtvrtletně ?? Je to opravdu domyšlené? Příjem oficiální a kde bude ten neoficiální? Brigády, hotově na ruku bez evidence a pod.?
No, není to má starost, ale které kategorie obyvatel by na tom nejvíce ušetřily? A nebijte mě za tyto otázky moc, ano? Jen tak uvažuji, počítat se neodvažuji.A co ty poplatky v lékárnách, ty by u jmenovaných také odpadly? Stejně to asi hned tak nebude, ty změny.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 N.D. N.D. | Web | 29. září 2008 v 16:28 | Reagovat

Ach jo poplatky. Neřeším 30,- Kč poplatky, snad ani ne 60,- Kč v nemocnici, možná se zaťatými zuby ani  ne 90,- Kč, ale co mě štve a to hodně jsou poplatky v lékárnách v receptech za každou položku. To považuji za nemravné, protože to je vlastně zdražování léku, na který už tak dost doplácím (tedy chronicky nemocný muž). A je pravda, že k některým lékům nejsou adekvátní léky bez poplatku.

2 rucuk rucuk | E-mail | 29. září 2008 v 16:34 | Reagovat

No právě, ty lékárenské jsou podle mne jen výmysl p. Cikrta, ani ne p. Julínka.On prý je majitelem lékárny a byl nějak ve spojení s dodavateli léků. Uvidíme, co na nás vymyslí. U nás také muž potřebuje stabilně léky, já to fixluji, jak mohu, nemám ráda prášky, od doby, kdy jsem jich musela jíst 3xdenně po 10 ks (PAS a l INH) kvůli stínům na plících..

3 nar.soc. nar.soc. | E-mail | 29. září 2008 v 16:59 | Reagovat

Vážení, ve zdrav. byznysu se točí 200 miliard. Pojišťovny mají 35 mird rezerv, Proč už není zřízen osobní účet každého pojištěnce s cca 20% pojistnéjho podřízeného jeho rozhodování? Proč není regulace vedena přes rozhodování majitelů peněz?

Nevadila by mi jednotná vstupenka do zdrav. zařízení, jako doklad o návštěvě.

Lumpárna s lékárenskými poplatky už dohnala odesácké hejtmany k reakcím čímž se potvrdilo, že šlo o polickou a nikoli ekonomickou věc. .

4 Paolo Paolo | 29. září 2008 v 17:05 | Reagovat

Poplatky v bezplatném zdravotnictví jsou zločin a urážka ústavy.

5 Jana Jana | 29. září 2008 v 21:36 | Reagovat

Poplatky zavedl organizovaný zločin. Jak řekl Kubice, zločinci jsou  již všude i na nejvyšších místech.

6 dobret dobret | E-mail | 29. září 2008 v 22:35 | Reagovat

Připojuji se k názoru, že poplatky jsou zločin a urážka ústavy. Jsou cíleně zaměřeny na skupinu důchodců a invalidních důchodců, protože tito ze známých důvodů k lékaři musí a platí. Je ovšem hyenismus státu, že nemusí platit narkomani, notoričtí opilci, bezdomovci a jiná individua práce se štítící a tudíž i nesolventní. Ač to zní značně nehumánně, přeji nynějšímu vedení ministerstva zdravotnictví dlouhé a bolestivé umírání, aby si toho "nákupu zdraví", jak řekl ministr Julínek řádně užili.

7 asa asa | 29. září 2008 v 22:57 | Reagovat

Chtěl jsem původně hrdinně odolávat této nelogické a nesystémové novince z dílny ODS, ale věk a tělesná opotřebenost - po bezmála třicetiletém pobytu v dolech mi v tom zabránila. A tak jak napovídá pan Cikrt, platím rád a dokonce víc jak musím. Ptal jsem se totiž sestřičky co ona má z té regulace. Říkala že nic. A tak dávám čtyřicet. Jinak samozřejmě nějakou skutečnou radost při tom regulování nepociťuji. Pořád to beru jako trest za to, že jsem starý a dokonce občas nemocný. V aktívním věku jsem celá léta lékaře nepotřeboval, nic jsem si nikdy nezlomil, s žádnou chorobou nepolehával v nemocnici. A najednou, když už čas oponou trhnul, všude sama nastavená ruka. A tak stále nechápu, proč se musí trestat staří a logicky nemocní, či děti které si nemohou vydělat nějakou korunku pro chudého pana doktora. Výmluvy na nějaké simulanty či nudící se důchodce, kteří si chodí pokecat do čekáren ordinací, jsou neomalené a hrubě urážející většinu normálních lidí. Určitě jsou možnosti, jak nasytit toho budulínka jménem zdravotnictví. Aby se ze zdravím neobchodovalo, aby byl systém dál solidární a aby se spíš více úsili věnovalo na prevenci a když už někoho nějak postihovat, pak ty co si své zdraví vědomě ničí.

8 K.F.-J+ K.F.-J+ | E-mail | 30. září 2008 v 0:26 | Reagovat

ad asa: Ten Budulínek je sprostý a všežravý moloch,kterej se zbavil náhubku....

Všichni víme,že je to lumpárna nejhrubšího zrna, ale dělat s tím nic nemůžeme dělat,protože my taháme za ten kratší konec.Celej život jsme si na zdravotnictví platili,ačkoliv jsme ho potřebovali vážně málokdy.Za to dneska,jako ti dříve narození,aby jsme platili znova a ještě víc než doposud,protože teď jsme v té větší míře na zdravotní  péči závislí...

9 Josef Sedláček Josef Sedláček | E-mail | 30. září 2008 v 7:36 | Reagovat

[8] K.F.-J+

Skutečně všichni?

Můžete mi, prosím, vysvětlit co Vás opravňuje psát v množném čísle?

10 Jakub Jakub | 30. září 2008 v 8:10 | Reagovat

Poplatky jsou fajn a jejich rušení či omezování je chybou. Argumenty typu "celý život jsem si platil a teď mám znova?" jsou naprostý nesmysl!

11 rucuk rucuk | E-mail | 30. září 2008 v 9:47 | Reagovat

Jakube, to si opravdu myslíte nebo jen provokujete_?

12 Vhailor Vhailor | E-mail | 30. září 2008 v 13:39 | Reagovat

[10] Jakub

V cem spociva ten nesmysl konkretne ?

13 Jakub Jakub | 30. září 2008 v 14:02 | Reagovat

11,12

Možná trochu provokuji:). Ale myslím to vážně. Poplatky pro všechny je první krok k tomu aby si lidé uvědomili, že zdravotnictví není zadarmo. A to, že si v minulosti platili? A kolik to bylo? Ceny zůstaly stejné? Zákroky a jejich možnosti, léčba zůstaly také stejné? Nezůstaly. Jen lidé zůstali stejní, nebo jejich myšlení...

14 rucuk rucuk | E-mail | 30. září 2008 v 14:14 | Reagovat

Jakube, také platby šly nahoru, nejen ceny. To byla normální inflace. Uvědomte si, že ne každý během let, kdy platil , čerpal. Nemarodil, neměl drahé léky, když je dávali ještě zdarma. A není ta bezplatná  zdravotní  péče garantovaná ústavou? Tak zavedli poplatky, aby se mohlo říci, že to není platba na péči, ale jen nějaký manipulační poplatek.

15 Jakub Jakub | 30. září 2008 v 14:32 | Reagovat

14

Já se ale nechci hádat.. Ono i s poplatky dohromady se dá léčba považovat stále považovat za "bezplatnou". Ano každý nemarodil, ale takhle se to nedá brát to víte.. Kdy někoho z nás potká nemoc, která si vyžádá léčbu v milionech korun.. Chtěl jsem tím spíše říct, že v podání nás čechů je to co je zadarmo zneužíváno a to ve velkém. A platy šly nahoru s tím já souhlasím, ale já jsem neporovnavál odvody do zdravotnictví tehdy a teď společně s platy. Já porovnával tehdejší "služby, poskytované zákroky, vybavení apod.." a nemyslím si, že stějnou tendenci růstu měli platy respektive odvody do zdravotnictví. Ale možná to pravda není. Jen jsem chtěl říct také názor jiný..

16 rucuk rucuk | E-mail | 30. září 2008 v 17:41 | Reagovat

Jakube, nehádáme se zde, máte pravdu, že nikdy nevíme, co budeme potřebovat. Mám jen trochu strach, že až na to dojde, tak na to už nebudeme mít, pokud to půjde dále a bude se zpoplatňovat kdeco.Kdyby aspoň ty drahé operace či léčení zaručily , že to bude co platné.

17 HROŠIK HROŠIK | E-mail | 30. září 2008 v 21:25 | Reagovat

Milý Jakube,kdyby se ve zdravotnictví tolik nekradlo/viz dovolené v Egyptě od farmaceutických firem/,tak bychom asi žádné poplatky nepotřebovali.Ty miliardy v pojišťovnách jsou připraveny na supertunel této vlády.

18 Jakub Jakub | 1. října 2008 v 8:54 | Reagovat

17

jen by mě zajímalo jakou spojitost mají poplatky a jízda lékařů na dovolené za peníze z prodeje léků?

19 rucuk rucuk | E-mail | 4. října 2008 v 14:45 | Reagovat

Pokud jsem to pochopila, ty firmy platí za to, že jejich léky lékaři předepisují, lékárny tím pádem prodávají, dávají jim případně přednost před těmi, které jsou sice stejně účinné, ale jejich firma nic nedá . Přestože pak léčení trvá třeba i déle a tím je více poplatků všude. Myslel jste to tak? -l7-

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama



Jdeme spát, díky za návštěvu a na shledanou...

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx